Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Noile modele BMW
BMWZone > BMW GENERAL > BMW Bar
alex230ro
Suna dubios titlul dar altceva nu mi-a venit in cap.So aveam in gand ca peste vreo 2 ani sa iau un BMW mai nou pana atunci ma pun la punct si cu banii.Nu mica mi-as fost mirarea cand am inceput sa caut variante.O buna parte din motorizarile BMW de astazi au probleme-mai mari sau ai mici.Sa incepem:
N42/N43 scurgeri ulei probleme cu distributia si intinzatorul de la distributie oricum nu erau in targetul meu dar asa ca idee
N54- celebrul 3 litri biturbo probleme cu pompa de combustibil si ceva probleme la turbine
N52- spre susprinderea mea am inteles ca sunt probleme cu tachetii hidraulici
asta la benzina
La dizel situatia e destul de grava desi din nou nu se afla pe lista mea
Avem celebrul model N47 care are destul de multe cazuri de distributie rupta mai nou se aud cazuri si de M57 cu distributia rupta-desi aici nu cred ca e ceva grav.Intrebarea ar fi:ce model BMW v-ati cumpara din cele noi avand un buget de max15.000 euo smile.gif
alex230ro
ca nu mai pot sa editez,hai sa zicem 12.000 eur smile.gif)
TiL
Presupun ca SH biggrin.gif
FiveThreeFive
Alex, esti intr-o dilema cu care m-am confruntat si eu cu ceva timp in urma. Din proprie experienta, nu exista o solutie clara. Orice varianta presupune sa accepti anumite compromisuri.
Daca ai de gand sa inlocuiesti masina actuala abia peste 2 ani (=2014), cel mai bine amani pentru atunci orice analiza pe acest subiect. In 2 ani se pot schimba multe: prioritatile tale in viata, veniturile, bugetul disponibil pentru achizitie, legislatia si impozitele aplicate posesiei unui autoturism, poate chiar pasiunea / preferinta pentru BMW.

OK, presupunem ca actualul context se va pastra si peste 2 ani (lucru de care ma indoiesc), precum si faptul ca prin modele noi de BMW intelegi modelele care, la data achizitiei (in 2014), au maxim 5 ani vechime. Deci vorbim de BMW-uri produse incepand cu anul 2009.

Eu consider ca toate BMW-urile moderne sunt practic in afara posibilitatilor de reparatie ale mecanicului amator, oricat de priceput ar fi acesta. Sunt necesare o groaza de "special tool"-uri + aplicatii software, care pe de o parte nu se pot procura, iar pe de alta parte nu merita ca investitie. Se pot face in continuare banale lucrari de intretinere (schimb ulei si filtre, placute frana, etc.), dar cam atat.
Tristetea mare este ca BMW-urile noi inglobeaza tehnologii complexe puse unele peste altele (Ex N55: Vanos + Valvetronic + turbo + injectie directa; gandeste-te cam ce inghesuiala e in chiulasa aceea), iar pe de alta parte tolerentele tot mai mici, timpul scurt alocat testarii si apoi calitatea slaba a executiei unor componente afecteaza foarte urat fiabilitatea, in comparatie cu modelele vechi. Genul de probleme pe care le-ai mentionat la N47, N54, etc.
In consecinta, cu un BMW modern care a iesit din garantie ai sanse mari sa mai platesti inca o data pretul de achizitie doar din cateva reparatii mai serioase.
Eu cred ca orice pasionat BMW in care inca mai zace amintirea fiabilitatii modelelor E30, E28, E34 ar trebui sa realizeze ca acea era a trecut definitiv. Comparat cu un N55, un motor M30 este un monument al simplitatii (dar si al ineficientei) - de aici si fiabilitatea exemplara a celui din urma.

Mi-e aproape imposibil sa-ti dau un sfat care sa se dovedeasca bun, pe termen lung.
As tinde sa-ti recomand sa iei un BMW cat mai nou (ex: fabricatie 2012-2013), care inca are garantie sau pentru care poti cumpara post-garantie, cu un motor "downsized", modern si economic (ex: un F30 328i, motor N20) si cu cat mai putine optiuni "electronice". La masinile actuale, tot ce este electronic devine obsolete in max. 2-3 ani de la fabricatie.
Ramane insa de vazut daca in 2014 o astfel de masina poate fi cumparata pentru 12.000 - 15.000 Euro.
In plus, gandeste-te ca acea masina va trebui vanduta peste destul de putini ani dupa achizitie, si inlocuita cu altceva. Si tot asa, pana vom putea cumpara rezonabil masini electrice. Sau biciclete.
alex230ro
Multumesc Robert,sincer ca si idee N20 sau M57 sunt in plan,mai exact am in cap 3 modele mari si late:
-X1 motor benzina 2 litri turbo 2.8i
-serie 1 motor benzina motor 2 litri turbo 125i
-ultima varianta ar fi X3 3.0sd model 2008 aici o sa fiu penalizat rau de impozite si de acea e si ultima varianta probabil ar fi si cea mai acesibila
momentan vad ca preturile X1/seria 1 pe mobile.de pleaca de la 25.000 eur seria 1 si cam 29.000 eur X1 probabil ca in 2 ani vor mai scadea dar vor fi tot deasupra bugetului meu(aici e discutabil) X3 sta undeva la minim 15.000 eur.Sincer sunt ingrozit de relativa lipsa de fiabilitate a noilor modele.Personal ca dotari nu as mai pune nici macar AC automat-la fel xenonul l-as taia de pe lista,practic as incerca doar scaune incalzite si sport.
Pe de alta parte inca am in gand varianta "extrema" de a cumpara un E30/E34/E28 in stare cat mai buna si de a mai arunca ceva bani in el,aici problema este dupa cum stii si tu ca oricat de mult ai arunca tot timpul vei mai gasi inca ceva de facut.Chiar am avut o tentativa de a vedea un E30 ce a apartinut unui forumist si inca mai am masina in plan .PS:sincer legat de /M30 vs N55 pot spune ca pt 2-3 litri in minus au distrus cativa ani de fiabilitate,nu cred ca peste 10-15 ani o sa mai vedem vreun N55 pe strada cum vedem acum M30-de asemenea M30-urile au fost distruse mai degraba de diferite programe gen Rabla aplicate in mai multe tari-inclusiv USA.
@Til -SH logic.
FiveThreeFive
QUOTE (alex230ro @ Oct 30 2012, 12:42 PM) *
Pe de alta parte inca am in gand varianta "extrema" de a cumpara un E30/E34/E28 in stare cat mai buna si de a mai arunca ceva bani in el, aici problema este dupa cum stii si tu ca oricat de mult ai arunca tot timpul vei mai gasi inca ceva de facut. Chiar am avut o tentativa de a vedea un E30 ce a apartinut unui forumist si inca mai am masina in plan.

Nu sunt convins ca este o idee buna:
- in primul rand, din cate tin minte parca ai o familie, si a inceput si de la tine sa se zareasca la orizont varsta de 40 de ani. smile.gif ;
- in al doilea rand, din motivele pe care le-am spus in topicul "BMW vechi, astazi fata de acum un deceniu".
A o lua de la capat cu un E30/E28/E34 nu este imposibil, dar nici nu mai este acelasi lucru (pentru cei ca tine sau ca mine) cum a fost acum 10+ ani.

alex230ro
corect in ceea ce priveste familia,compactul mai sta la mine datorita sotiei si pentru ca nu am foarte multi km cu el.Sincer sa fiu E30 m-ar atrage prin lipsa electronicii si prin "sentimentul" transmis cand esti la volan. Oricum ar fi 2-a masina (cum este si compactul acum) avand ca masina de "zi cu zi" un Renault.Masina "noua" ar trebui sa inlocuiasca compactul si Renaultul,so ca cerinte am avea:
-consum decent-undeva in jurul a 12-14 litri urban si 8-10 extraurban
-garda la sol mai mare decat compactul -daca se poate 4x4
-stabilitate pe viraje sincer as fi multumit cu o suspensie sport oem care imbina garda la sol mai ridicata decat a compactului cu o stabilitate buna pe viraje.
-la motorizare as prefera benzina undeva la maxim 2500 cm

Off topic:de ceva timp cand dau new posts urla o eroare cu flood control si 15 sec,practic nu reusesc mai deloc sa vad daca s-a mai scris ceva.stie cineva de la ce e problema?
TiL
QUOTE (alex230ro @ Oct 30 2012, 03:02 PM) *
so ca cerinte am avea:
-consum decent-undeva in jurul a 12-14 litri urban si 8-10 extraurban
-garda la sol mai mare decat compactul -daca se poate 4x4
-stabilitate pe viraje sincer as fi multumit cu o suspensie sport oem care imbina garda la sol mai ridicata decat a compactului cu o stabilitate buna pe viraje.
-la motorizare as prefera benzina undeva la maxim 2500 cm

Am o masina care se incadreaza perfect: in aprilie 2014 toyota "mea" devine de vanzare.
alex230ro
stabilitate pe viraje = fail
bine ideal ar fi ca masina sa fie BMW,altfel de ex ar fi tentant un Clio RS biggrin.gif
TiL
am deviat eu cat am deviat, dar tu te-ai dus in papusoi deja.
alex230ro
am zis in titlu noile modele de la BMW na tongue.gif
zi si tu din ce am scris acolo ce te-ar atrage sau da alte variante smile.gif)
TiL
as fi prea superficial, ca nu sunt la curent cu nimic din punct de vedere tehnic.
Asa, primele ganduri ar fi:
- X1 , merge si dizel
- seria 3 cu trapa, benzinar, daca se poate 6 cilindri. Ma multumesc si cu un coupe.
alex230ro
da ,ar merge pus pe lista si un 330xd coupe so
-X1 motor benzina 2 litri turbo 2.8i
-serie 1 motor benzina motor 2 litri turbo 125i
-X3 3.0sd model 2008 aici o sa fiu penalizat rau de impozite si de acea e si ultima varianta probabil ar fi si cea mai acesibila
-330xd coupe idem ca la x3
io'sŪ
eu m-as indrepta catre un model LCI, deja la modelele facelift (indiferent de serie) sunt rezolvate cam toate problemele avute in primii ani de fabricatie.
FiveThreeFive
Uitandu-ma aseara fara nici un scop precis pe site-ul bmw.de, mi-au sarit in ochi caracteristicile tehnice ale unui serie 1 F20 125i.
Apoi le-am comparat cu cele ale unui serie 5 E28 M535i:

2012 F20 BMW 125i (5 usi)
- greutate: 1.420 Kg
- lungime / latime / inaltime: 4,32m x 1,76m x 1,42m
- ampatament: 2,69m
- motor: N20, 1.997 cmc (turbo)
- putere max. motor: 218 CP la 5.000 rpm
- cuplu max, motor: 310 Nm in intervalul 1.350 - 4.800 rpm
- demaraj 0-100 Km/h: 6,4 sec.
- repriza 80-120 Km/h (tr. V): 7,5 sec.
- viteza maxima: 245 Km/h
- consum (oras / afara / mediu): 8,6 / 5,4 / 6,6 (l/100Km)

1984-1987 E28 BMW M535i
- greutate: cca. 1.420 Kg (mici variatii +/- in functie de echipare)
- lungime / latime / inaltime: 4,62m x 1,71m x 1,40m
- ampatament: 2,63m
- motor: M30, 3.430 cmc (aspirat, fara catalizator)
- putere max. motor: 218 CP la 5.500 rpm
- cuplu max. motor: 310 Nm la 4.000 rpm
- demaraj 0-100 Km/h: 7,2 sec.
- repriza 80-120 Km/h (tr. IV): 9,8 sec.
- viteza maxima: 230 Km/h
- consum (oras, 90Km/h, 120Km/h): 15,0 / 7,3 / 9,0 (l/100km)

Exceptand lungimea masinii, din punct de vedere al dimensiunilor, maselor si valorilor de putere/cuplu max. ale motorului, 125i-ul actual este cumva "echivalentul" unui M535i din anii '80. (uitam de dimensiunile mai mici ale portbagajului, precum si de faptul ca mie personal un serie 1 actual mi se pare extrem de urat in comparatie cu un serie 5 din anii '80).

Totusi, nu pot sa nu sa remarc faptul ca motorul N20, la o capacitate cilindrica de numai 2,0 litri, asigura prestatii dinamice sensibil superioare fata de un M30 de 3,5 litri. Mai mult, pe 125i motorul N20 este cumva restrictionat artificial. In varianta de putere maxima (disponibila de ex. pe 328i sau 528i) N20-ul scoate 245 CP si 350 Nm.

O concluzie: daca pana la aparitia motoarelor moderne turbo pe benzina un model BMW vechi era inca rezonabil competitiv, din punct de vedere dinamic, cu modelele "echivalente" mai noi, acum s-a cascat o prapastie evidenta.
Comparatia de mai sus se poate face, de exemplu, si intre un E30 320i si un Ford Focus 2012 cu motorul EcoBoost de 1,0l si 125 CP. Sunt cam "pe-acolo".
Asa ca un BMW vechi iti poate oferi in continuare satisfactia unei bune tinute de drum si iti permite sa te joci de-a mecanicul.
Insa pe sosele aglometrate de astazi, trebuie sa fii pregatit pentru a ignora posibile frustrari.

alex230ro
Da,am analizat si eu serie 1 ala chiar ieri m-am uitat pe mobile.ro ,sincer ca si dinamica imi face cu ochiul + ca masina ar fi usoara dupa standardele actuale-practic are aceasi greutate ca si compactul meu.Pretul este mare de nou sa vede peste 2 ani cat va ajunge sh,prevad un pret relativ decent desi serie 1 are cea mai mica depreciere la BMW daca nu ma insel.Legat de N20 sunt curios de fiabilitatea lui in timp(probabil mult inferioara lui M30).
PS:singura versiune ok a lui 125i este cea cu M pachet

http://cautare.mobile.ro/automobile-anuntu...amp;tabNumber=2

daca ar fi sa iau as incerca sa iau un model cat mai simplu-ca si dotari probabil ca as lua doar AC automat si scaune sport incalzite.
BMW-urile vechi ofera in principiu placerea condusului care nu mai este chiar asta de prezenta la noile modele.ma rog e mult de discutat in privinta asta.
PS:interesant e cum la aceasi greutate si aceasi puterie 125i e mai rapid,probabil pierderile in transmisie sunt mai mici ,aerodinamica,etajarea cutiei..
FiveThreeFive
QUOTE (alex230ro @ Nov 6 2012, 09:54 AM) *
interesant e cum la aceasi greutate si aceasi puterie 125i e mai rapid,probabil pierderile in transmisie sunt mai mici ,aerodinamica,etajarea cutiei..

Aerodinamica este un factor important la viteze mari (si implicit la viteza maxima atinsa).
Eu cred ca principalul motiv pentru care 125i este semnificativ mai rapid decat 535i il reprezinta curba cuplului motor.

Ca regula (empirica), cu cat este mai mare aria dintre curba cuplului motor si axa Ox a graficului respectiv, cu atat masina va accelera mai repede.
In cazul lui N20, cuplul are un platou de 310 Nm intre 1350 si 4500 rpm, pe cand la M30 are doar un varf de 310 Nm la 4000 rpm.

alex230ro
da,corect are curba de cuplu mult mai buna-deh motor turbo smile.gif pare interesant una peste alta 125i sau chiar X1 cu acelasi motor .edit:X1 vad ca are deocamdata motorul de 184 cai- de X1 2.0i momentan X1 2.5i nu exista,exista doar X1 2.5d tot de 218cai iar vad interesant pe configurator 120xd smile.gif))
BBo
Nu inteleg ce-ti place la strutocamila de X1... doar pentru garda la sol ? sad.gif
Eu mi-as lua direct X3 daca as cauta ceva deplasabil pe stradute iarna.
alex230ro
strict garda la sol smile.gif bine si motorul biggrin.gif
bartro
QUOTE (alex230ro @ Nov 6 2012, 09:54 AM) *
Legat de N20 sunt curios de fiabilitatea lui in timp(probabil mult inferioara lui M30).

Eu nu cred, adica, poate e un pic mai pretentios la intretinere. Depinde cum definesti fiabilitatea. Running costs? Sau cat de des te lasa in drum in cazul in care respecti manual de intretinere? Sau cat rezista la abuz?
Oricum nu mai conteaza, M30 nu se mai face, cel mai recent exemplar are deja aproape 20 de ani. S-au dus.
LE: m-am amintit, ca exemplu/paranteza, Saab facea inca in aniilor 80 motoare turbo. Erau considerate foarte fiabile. Nu cred ca e o tehnologie care e inca la inceput.
xox
Sunt curios ce discutii va isca un N20, la ~20 ani de la iesirea lui din productie laugh.gif Nici nu vreau sa ma gandesc ce va fi 20 ani de acum incolo, benzina, motorina, ecodiesel, transport in comun ... wacko.gif
alex230ro
QUOTE (bartro @ Nov 6 2012, 11:31 PM) *
QUOTE (alex230ro @ Nov 6 2012, 09:54 AM) *
Legat de N20 sunt curios de fiabilitatea lui in timp(probabil mult inferioara lui M30).

Eu nu cred, adica, poate e un pic mai pretentios la intretinere. Depinde cum definesti fiabilitatea. Running costs? Sau cat de des te lasa in drum in cazul in care respecti manual de intretinere? Sau cat rezista la abuz?
Oricum nu mai conteaza, M30 nu se mai face, cel mai recent exemplar are deja aproape 20 de ani. S-au dus.
LE: m-am amintit, ca exemplu/paranteza, Saab facea inca in aniilor 80 motoare turbo. Erau considerate foarte fiabile. Nu cred ca e o tehnologie care e inca la inceput.

rezistenta abuz+de cate ori te lasa in drum DUPA ce masina iese din garantie smile.gif Saab a dar faliment nu prea ar fi de comparat tongue.gif
FiveThreeFive
Filmuletul de la link-ul de mai jos
http://www.youtube.com/watch?v=xU1SZ_DS4GY
a avut un rol major in ajustarea conceptiei mele personale.

Intotdeauna am considerat modelul E31 850 CSi drept cel mai reusit BMW al anilor '90. Fabricat de divizia M, cu un design fabulos si o fisa tehnica care ar fi trebuit sa garanteze performante superioare pentru mult timp: motor V12 5.576 cmc, 380 CP la 5.300 rpm, 550 Nm la 4.000 rpm. Cam greu (1.865 Kg), dar cu o serie de gaselnite tehnice de avangarda (precum punte spate activa).
Este un model pe care, acum cca. 4-5 ani, chiar ma gandeam in mod serios sa-l cumpar. Din fericire, taxa de inmatriculare m-a impiedicat (trebuie sa fiu realist si sa recunosc ca intretinerea lui m-ar fi costat de ma cac*m pe mine...)

Iar clipul de mai sus demonstreaza cum un E92 335d, Diesel, model obisnuit de serie, 2.993 cmc, 286 CP la 4.400 rpm si 580 Nm intre 1.750-2.250 rpm, este exact la fel de rapid ca un 850 CSi. Greutatea joaca si ea un rol, E92 are numai 1.645 Kg. Totusi, E92-ul consuma in medie 7 l/100Km, pe cand la E31 media sigur nu scade sub 16 l/100Km.

Cu 10 ani in urma, daca cineva mi-ar fi spus ca un Diesel de serie cu motor de numai 6 cilindri si 3.0 litri va fi la fel de rapid ca un 850CSi cu motor V12 de 5.6 litri, in conditiile in care va consuma mai putin de jumatate decat acesta din urma, probabil ca l-as fi considerat afon in ceea ce priveste masinile.

Este un mesaj pentru toti cei care, ca si mine, au ramas intepeniti in pasiunea pentru BMW-uri vechi. Nu spun sa aruncam la gunoi aceasta pasiune, dar probabil este momentul sa facem pasul inainte si sa acceptam faptul ca tehnologia automobilului a avansat enorm in ultimii 10-15 ani.
Iar modelele pe care le admiram atat de mult sunt, in fapt, relicve ale unei tehnologii apuse si depasite.
alex230ro
singurul model vechi care a rezistat si rezista este E30 datorita faptului ca pe acea masina se poate pune practic orice motor iar M20-urile de serie pot fi modificate fara mari probleme,de asemenea swap-ul cu M50 urmat de adaugarea turbo e ceva comun.Cu toate acestea usor usor moare si E30-ul.Sincer sunt ingrozit de multitudinea de sisteme electronice si de faptul ca noile motoare au devenit din ce in ce mai complicate.Lecturarea unui manual de reparatii de E46 si indeosebi la partea de "soft" poate da mari batai de cap smile.gif o gramada de senzori care nu erau prezenti pe E30.Sincer inca evaluez posibilitatea de a da E46 si a cumpara un E30 asta chiar in conditiile in care M54 este privit ca un motor fiabil iar compactul are putini km(sub 100.000km).PS:sincer sa fiu evolutia de care spui e normala ,daca comparam sa zicem un BMW din anii 1960 vs BMW 1980 de ex,poate ca acum e mult mai rapida.
bartro
QUOTE (alex230ro @ Nov 7 2012, 07:35 AM) *
rezistenta abuz+de cate ori te lasa in drum DUPA ce masina iese din garantie smile.gif Saab a dar faliment nu prea ar fi de comparat tongue.gif

Voi vorbiti de M30 pentru ca a fost de zeci de ani de zile un motor bun. A avut timp se devine un motor de referinta. N20 va fi inlocuit in timp mult mai scurt. Nu inseamna ca e mai bun sau mai slab. Inseamna ca ciclu de viata unui design este mai scurt in zilele astea. Cauzele? Poate printre altele, o piata auto mai competetiv, tehnologii noi apar des, si proces de dezvoltarea mai avansat/profesionist (CAD) si un time to market mai scurt.

Saab nu a dat faliment din cauza motoarele slab. Au batut astia de la GM joc de marca aia. Nu mai era competitiv!
alex230ro
M30 nu a avut "concurenta" practic motorul ala la vremea lui era cam peste tot ce aveau ceilanti concurenti cred.
Rares
fac ce fac si tot pe forumul asta ajung...
Nu am idee despre motoarele noi. Ma depasesc complet. In schimb, imi aduc cu placere aminte cand mi-am desfacut eu, la mine in garaj, distributia la M30 si am pus-o inapoi, pentru ca apoi, la o verificare cu stroboscop, sa trebuiasca ajustat delcoul cu un dinte spre stanga. Vremuri demult apuse. Dinozauri. Chiar daca nu mai exista, tot timpul se vorbeste despre ei si nu vor fi uitati niciodata.
P.s. apropo, M30-ul meu arata CA NOU in interior.
Dupa ce l-am pus la loc si mi-a dat rateuri de mi-a ajuns flama pana in tavanul garajului, am reusit sa-l pornesc. M-a filmat un prieten cu telefonul. Mor de ciuda ca nu mai am filmarea aia. Aveam o fata de tampit retardat exultand. de fericire.
P.s.p.s. de e39 ma doare in c*r.
bartro
QUOTE (alex230ro @ Nov 7 2012, 10:06 AM) *
M30 nu a avut "concurenta" practic motorul ala la vremea lui era cam peste tot ce aveau ceilanti concurenti cred.

Cand iti iei masina noua, vii la mine si facem schimb de motor? tongue.gif

QUOTE (Rares @ Nov 7 2012, 10:16 AM) *
fac ce fac si tot pe forumul asta ajung...

De parca nu e frumos aici dry.gif
Rares
QUOTE (bartro @ Nov 7 2012, 08:26 AM) *
De parca nu e frumos aici dry.gif

aici e cel mai frumos.
fiul ratacitor.
there`s no place like home.
alex230ro
QUOTE (bartro @ Nov 7 2012, 10:26 AM) *
QUOTE (alex230ro @ Nov 7 2012, 10:06 AM) *
M30 nu a avut "concurenta" practic motorul ala la vremea lui era cam peste tot ce aveau ceilanti concurenti cred.

Cand iti iei masina noua, vii la mine si facem schimb de motor? tongue.gif

QUOTE (Rares @ Nov 7 2012, 10:16 AM) *
fac ce fac si tot pe forumul asta ajung...

De parca nu e frumos aici dry.gif

daca te descurci cu cei nspe mii de senzori cu placere smile.gif
off topic:am "pierdut" contul de dincolo biggrin.gif am schimbat parola cu uan random dupa ce in prealabil am schimbat adresa din profil cu una la bulan,acum intru doar sa mai vad ce mai e pe mica publicitate ca guest.
bartro
Ma descurc cu senzori, nu e problema.
xox
QUOTE (FiveThreeFive @ Nov 7 2012, 08:32 AM) *
Nu spun sa aruncam la gunoi aceasta pasiune, dar probabil este momentul sa facem pasul inainte si sa acceptam faptul ca tehnologia automobilului a avansat enorm in ultimii 10-15 ani.


Ce-i drept cam in urma cu 10 ani au inceput diesel-urile sa faca pasi din ce in ce mai mari, parca prin 2004 deja erau in le mans, ori 2006 nu mai stiu exact. Oricum, e o chestie care mi se pare absolut normala, in cativa ani tehnologia a facut cateva salturi spectaculoase, cel mai simplu observi de exemplu saltul de la finele anilor 90 la mid 2000 cand au facut pc-urile salturi uriase. Poate ca nu eram noi foarte atenti la asta si eram concentrati pe lucrurile de zi cu zi, cert e ca anii au trecut si-au trecut si tehnologia n-a stat pe loc.

Dar in acelasi timp si tehnologia motoarelor pe benzina a avansat. Motor mic, benzina + turbo = foarte multi oameni fericiti. Ambele tipuri de motoare au devenit din ce in ce mai eficiente. Eu inca astept sa apara mainstream pe biodiesel smile.gif Ulei de rapita sau reciclat, abia astept.

Cat despre pasiune, nu cred ca poti s-o arunci la gunoi. Pana la urma nu-i un concurs intre E30 sau E31 si alte modele mai recente. Friendly competition, da. Dar concurs, nu.

PS: tineti minte mclaren F1 vs veyron? tongue.gif
Ciupanezu
Din pacate, cu cat normele de poluare vor fi mai exigente, cu atat vor fi motoarele mai putin fiabile si mai problematice in timp.
CRM112
n-am mai intrat de mult
dar
ca sa sumarizez o experienta personala vis-a-vis de subiect pot spune ca cea mai mare greseala din ultimii 5-6 ani a fost sa NU inmatriculez e32 pe Bulgaria si eventual in legatura cu consumul s-ar fi putut monta o instalatie de GPL performanta care scadea putin costurile totale.

In ultimii ani au crescut veniturile, am ajuns mandru posesor de cazan nou si a fost o alta greseala.
Din lista ta as exclude orice inseamna motorizarea diesel daca se merge pe ideea "respectarea intretinerii -by the book".
Filtrul de particule costa o galagie de bani; se poate elimina, desigur. Nu cred sa fie mari probleme cauzate de lipsa lui.
Mai apoi, asa cum spune si dl 535, am ajuns sa fac servisarea la reprezentanta constrans de scule si priceperea furnizorilor de servicii. Pentru lucruri minore apelez in schimb la un atelier specializat.
Din alt punct de vedere cred ca 4-5 ani de la data fabricatiei este exact varsta cand incep sa apara diverse probleme.
Poate eu am fost mai ghinionist (cum am norocul sa fiu) dar uite ce am patit eu la o masina de 5-6 ani:
1. am schimbat coloana directie (intre cele 1% cazuri in care are fail permanent si nu mai citeste cheia)
2. am schimbat compresorul pt suspensia spate (il are si x3-ul din cate stiu si f. posibil si x1)
3. niste fire pt deschiderea haionului/lunetei s-au rupt prin plafon facand masa pe acolo. (hayon deschis in mers; etc)
4. din cauza problemei 3 am ajuns la pct. 4 -> bateria nu poate fi non-OEM si cred ca sti preturile.

Ca o parere personala asupra acestui topic consider ca pot sa te sfatuiesc....zic eu...de bine...sa uiti marca BMW in ceea ce inseamna masini noi (dupa anii 2000). Daca vrei o masina noua, moderna, fabricata cat mai recent, cred ca Subaru e una din optiuni. Inteleg ca au cele mai putine module, calculatoare si sisteme.

l.e. chiar ma uitam zilele trecute pe google dupa imagini cu e32 si am intrat pe autovit: surpriza nici acolo nu mai sunt!
TiL
Bineinteles, nu scap nici o ocazie sa pomenesc blestemul E32-ului diablo.gif

Acum ontopic, ce masina ai? Presupun ca e un X5, probabil 3.0d ?
Pai la cat costa masina aia , intretinerea e nimica toata biggrin.gif

Despre masini simple... am eu toyota avensis care e la nivelul tehnologic al BMW-ului E36. Ba chiar are unele lipsuri daca e sa o compar cu E28-ul meu. E ok ca fiabilitate, dar e PROASTA rau. Bine, unele minusuri probabil se aplica tuturor masinilor noi
- garda joasa la sol
- cu toate astea, pozitie foarte inalta la volan
- suspensie prea rigida, arcuri tari, amortizoare slabe. N-ar fi o problema, dar scaunele nu atenueaza nimic si te zgaltzaie rau.
- din cauza suspensiei cu cursa scurta ramai suspendat imediat in conditii "speciale": zapada, araturi, sleauri
- vizibilitate infecta prin parbriz si luneta

Alte minusuri la masina asta simpla, in comparatie cu E28-ul:
- nu zice cand trebuie sa mergi in service (BMW are asa ceva din anii '70-'80)
- nu zice cand esti la minim cu
-- lichid parbriz
-- lichid racire
-- ulei
- nu anunta becuri arse
- faruri megaproaste
- zgomot interior ridicat. Si nu doar ridicat, ci pe frecvente foarte deranjante tocmai pe la viteza de croaziera, 120-140 km/h. Trebuie sa merg ca nebunu: ori nebun de legat (180 km/h), ori nebun tranchilizat (100-110 km/h).

In schimb te dispera la propriu soneria cand nu ti-ai pus centura cand te duci 200m pana la paine.


Deci nu masina simpla, decat daca vrei sa compenseze prin senzatii, caz in care poate subaru ar fi o idee.
Vreau totusi sa cred ca un BMW te imbraca cel mai bine, daca alegi bine modelul, transmisia si motorizarea.
bartro
E32 mai sunt. Nu stiu cat de bune, dar sunt.
alex230ro
QUOTE (TiL @ Jan 9 2013, 01:21 PM) *

baaa pai de aia e fiablia ghena!eu am asa senzor tep ext,senzor nivel ulei,senzor presiune ulei,senzo nivel apa vas expansiune,senzor nivel lichid stergatoare,senzori parcare,senzor senzor seeeeeeeeeeenzooooor biggrin.gif
dupa aia e module tongue.gif
am zis odata ca m-am uitat pe manuale de repararatii E46 si m-a luat durerea de cap smile.gif
xander
QUOTE (TiL @ Jan 9 2013, 01:21 PM) *
[b]
Vreau totusi sa cred ca un BMW te imbraca cel mai bine, daca alegi bine modelul, transmisia si motorizarea.


Exact asta as vrea si eu
Intrebarea mea este in ce model te simti ca in cele vechi, ca esti sofer nu te joci pe calculator.
Eu cred ca un 535i ( modelul nou ) este o masina buna.Pana fac test drive cred dupa aia nu stiu...
CRM112
colac peste pupaza ideea e sunt paguboase modelele noi; nu mi-as mai lua nimic la sh.
asta vreau sa zic, sa subliniez cu 2 linii si sa mai dau si cu marker galben fosforescent.

Sunt facute sa tina fix cat garantia; dl 535 a punctat nemaipomenit de bine si nu are rost sa mai reiau aici nimic. Doar dau niste exemple.

Intr-adevar s-a evoluat foarte mult dpdv tehnologic dar tinta proiectarilor au fost sa sustina marca prin vanzarile de consumabile in care se pare ca intra foarte multe piese care alta-data ajungeau la fier-vechi cu tot cu masina.

La ultima intrare in service, cel autorizat, un 740d F01 revenise a doua sau a treia oara cu probleme la pompa de injectie. N-am prins discutia si nu am intrebat detalii.

Daca s-ar cumpara noua sau cu max 2 ani, poate sa devina interesanta insa preturile sunt destul de sus. Marca e cica-premium si pretul pe masura.

nu e un x5.
Am vizat un motor mai prietenos cu impozitele asa ca am luat ultimul 2.5 de 2.5. Am intuit ca fiind la baza un motor mai vechi....poate nu am probleme cu el. De asemenea am pastrat trendul; tot un dric.
io'sŪ
macar spune naibi ce masina e ca m(ne)-ai facut curios(i) biggrin.gif
BBo
E61 525d, banuiesc eu.
CRM112
da
CRM112
n-am stiut unde sa pun articolul; sa zicem ca s-ar incadra smile.gif

link
alex230ro
I know that dilemma! I started off as an E34 guy, learned to drive on E46 M3's, then became an E30 guy, became an instructor in my E30, then got my E36.

Let's talk about how these cars feel around corners, then a brief description of why.

E34, when driving around the car feels good and grippy, though heavy. At the limit the car understeers, but when finagled through sudden lifting or trail braking, the rear end gets loose and the car feels loose and easily directable. When it oversteers, it breaks loose predictably and slowly. It also can maintain grip with some slip angle of the rear tires. Why? The E34 has an independent, semi trailing arm rear suspension. The camber and toe changes as the wheel travels up and down in the rear.

E30, It feels grippy and easily tossable. It is also a light car. The 318i has an M42 engine, which has a smooth linear torque band without too much power. The suspension design is similar to the E34, so it has similar handling characteristics. Since the car is lighter it tends to understeer less at corner entry. When the car has a little suspension work done (HR race springs and Bilstein sport shocks) the car is pretty much neutral everywhere. With stock 318i HP, it has no trouble putting power down, and E30's love slip angle in the rear. The fact that the grip level drops off so slowly in an E30 / E34, gives the driver confidence to push the limit of the car.

E36, it feels like a cross between the E30 and E34 in terms of handling (Initially ). This is mainly due to the weight increase. At the limit, the E36 chassis understeers...a lot. This can be remedied with suspension work and a square tire setup. Once you get the understeer out of the chasiss, you notice that the rear end is very grippy...until it breaks loose, much more suddenly than the E30 and E34 chassis. This is because of the multi link rear suspension design. (Thank you Mercedes for releasing the 190E). Camber still changes with wheel travel, but toe stays the same (or changes much less). This provides more ultimate grip (believe it or not), at the sacrifice of predictability, and (lower) grip levels with slip angle present in the rear tires. In short the E36 has a better rear suspension design, and is a faster car because of it, but it is harder to drive at the limit.

E46, has a very similar suspension design to the E36 (almost identical), but a stiffer chassis. It is slightly heavier, but can be slightly faster given the same power to weight ratio. The E46 driver does feel more disconnected from the car than in the E36 chassis, and the E36 feels more disconnected than the E30. However each chassis has progressively more potential as they find newer and better ways to engineer things...And new ways to screw things up!


un post interesant
Ciupanezu
Interesant postul respectiv intr-adevar.

Opinia mea este ca masinile moderne devin, de la o generatie la alta, mai putin orientate spre placerea de a conduce si mai mult orientate spre lux, optiuni tot mai inutile si aspect.

Ma refer la BMW, alte marci nu prea ma intereseaza.

Am condus foarte multe BMW-uri.
Cu cat sunt mai noi cu atat simti ca tu conduci mai putin si masina face mai multe pentru tine. Asta nu e neaparat un lucru rau, adica nu e rau ca masina de zi cu zi sa fie confortabila si usor de condus, dar daca vrei o masina cu care sa te dai pe circuit sau pe care s-o conduci cu adevarat sportiv, BMW-urile moderne nu prea sunt o alegere buna.
Seria 3 a devenit prea grea. Un E90 e aproape la fel de greu ca un E39. Un F30 e cam cat un E39.
Am condus F10 si nu exista absolut nici un feedback in volan, directia fiind electrica.
O masina de lux foarte frumoasa, dar nu una pe care sa simti ca o conduci.

Probabil ca daca mi-as permite mi-as cumpara un Porsche pentru track day, la BMW nu exista alternative.
M3 si M5 sunt desigur niste alternative, dar cred ca te apropii de suma cu care poti cumpara un Porsche sh.
Sigur ca mi-ar placea sa am F10, M5 E39, M3 E46 sau E92, dar nu pentru ca ar fi masini foarte bune pe circuit sau pe care le-as putea conduce intr-adevar sportiv ci pentru ca sunt M-uri si iubesc marca asta.
Iar directia asta pe care marca o are este in functie de cererea de pe piata, nu e vina celor care conduc compania.
xox
Eu vad lucrurile altfel: daca tu conduceai un M3 acum 25 ani, aveai destula forta fizica sa tii masina aia pe strada si reflexe mai ascutite. Acum... lucrurile se schimba pe masura ce imbatranesti. Vrei siguranta la volan, vrei sa simti acceleratia, vrei sa fii primul intr-o mica "sicana" - dar n-ai mai fi capabil sa faci fata feedback-ului care-l primeai atunci. Cu toate astea, te bucuri de cat primesti.

Iar daca un tanar vrea senzatia asta, cred ca vrea si ceva mai multa siguranta decat atunci.

In concluzie, una-i nostalgia, alta-i progresul. Si, din intamplare, ambele costa cand e vorba de pasiunea pentru a conduce.
alex230ro
Nope tot urs vreau.
Ciupanezu
Siguranta la volan si 1000 de optiuni care adauga multa greutate la masa totala a masinii nu ar trebui sa fie niste prioritati la o masina de fun.

In ziua de azi masinile au devenit idiot proof si au prea multe optiuni inutile, dar foarte cautate pentru ca multi traiesc pentru a impresiona.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.