![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 76 Joined: 4-December 06 Member No.: 485 Car: ex- E28 Engine: M30 3.5 ![]() |
Ma gandeam la conditile de astazi, in comparatie cu cele de acum un deceniu, in ceea ce priveste detinerea unui BMW vechi.
Prin "vechi" ma refer la orice model dintr-o platforma produsa cu 2 generatii sau mai mult inaintea platformei curente, si care din diverse motive nu se incadreaza la autovehicule de epoca. Anume: seria 3 E46, E36, E30, E21; seria 5 E39, E34, E28, E12; seria 7 E38, E32 si E23, etc. Automobilele recunoscute de Retromobil Romania sunt exceptate de la mai toate impozitele si taxele, deci sunt exceptii care nu se incadreaza in acest topic. Multi de aici cunosc faptul ca am avut un E28 535i timp de peste 10 ani. La un moment dat a trebuit sa il vand, pentru ca am intrat in alta faza a vietii. Privind in urma ma bucur ca am avut norocul sa fiu tanar intr-un moment in care cultivarea unei pasiuni automobilistice era posibila si rezonabila. Constat insa cu regret ca pentru tinerii entuziasti de astazi o astfel de masina este o povara financiara pe care multi probabil ca o subevalueaza grav. Ce este diferit astazi, fata de acum 10 ani, din perspectiva posesorului unui BMW vechi? 1. Impozitele auto au crescut enorm. Cu exceptia unor modele din seria 3, mai toate BMW-urile vechi au motoare cu capacitati cilindrice de peste 2000 cmc. Acum impozitul este de la cateva ori la cateva zeci de ori mai mare - depinde de capacitatea cilindrica. Daca imi amintesc bine, in anul 2001 plateam putin peste 100 EUR impozit anual la un E28 535i. Acum pentru aceeasi masina impozitul este de cca. 1200 EUR, deci a crescut de cel putin 10 ori. 2. Pretul combustibilului este mai mult decat dublu, si tendinta este de crestere continua. In mai 2001 benzina tocmai se scumpea si costa 14.400 lei/litru, ceea ce la un curs de cca. 25.000 lei/EUR in acea perioada echivala cu 0,58 EUR/litru. In prezent, adica aprox. 10 ani mai tarziu, cca. 1,30 EUR/litru. De peste 2,2 ori mai mult. 3. Asigurarea RCA este sensibil mai scumpa si de asemenea este in tendinta de crestere constanta. Nu mai am valorile de acum 10 ani pentru RCA, in vederea unei comparatii cu valorile prezente, dar sigur vorbim de o crestere de cateva ori. Nimeni nu face CASCO la masini vechi, dar RCA este obligatoriu si devine din ce in ce mai mult un factor important in ecuatie. 4. Taxa de prima inmatriculare (asa-zisa "poluare") se aplica acum tuturor masinilor si penalizeaza grav masinile inmatriculate inainte de 2007. Acum 10 ani nici vorba de asa ceva. In cadrul legislativ actual (ian. 2012), o masina veche este practic nevandabila. 5. Taxa de drum pe atunci era inclusa in pretul combustibilului, acum este atat in pretul combustibilului cat si extra sub forma de rovigneta. Urmeaza probabil in curand o taxa suplimentara pentru autostrazi. 6. Moda parcurilor de dezmembrari, in care se gaseau din belsug piese pentru modele vechi, a trecut. Desi mai exista in continuare astfel de parcuri, oferta acestora este foarte limitata sau tinde spre zero, pentru masini vechi. Aceasta inseamna ca multe piese trebuie procurate direct de la BMW, sau sunt foarte greu de gasit, situatie ce face costisitoare intretinerea corespunzatoare a masinii. 7. Drumurile sunt extrem de aglomerate. Eu consider ca, in Romania, perioada buna a practicarii automobilismului din pasiune a fost 2000 - 2006. Soselele se prezentau in conditii din ce in ce mai bune (fata de starea in general deplorabila din anii '90), iar boom-ul vanzarilor de masini pe credit inca nu incepuse. Desi atitudinea Politiei a fost mereu (si este in continuare) de a sta la panda dupa amenzi, dotarile destul de slabe din acei ani le limitau mult "business-ul". Asa ca puteai sa mergi cu masina de placere, atat timp cat mergeai responsabil, fara a infrunta un trafic aglomerat si capcane politienesti la tot pasul. 8. Desigur ca si veniturile sunt mai mari de acum 10 ani. Ceea ce s-a schimbat insa semnificativ este ponderea cheltuielilor in cadrul veniturilor. Acum alimentele, locuintele si imbracamintea au o pondere mai mare in cadrul cheltuielilor totale. In concluzie, cadrul actual legislativ si financiar, dar si societatea de astazi, difera mult fata de acum un deceniu. Am impresia ca pentru un tanar care beneficiaza de un venit in jurul mediei nationale, sau chiar un pic mai bine, a poseda un BMW vechi pentru a-si satisface o pasiune de altfel atat de normala si posibila acum un deceniu este practic o sinucidere dpdv financiara. Voi ce parere aveti? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 76 Joined: 4-December 06 Member No.: 485 Car: ex- E28 Engine: M30 3.5 ![]() |
Conform unui proiect de hotarare de guvern, impozitele pentru autoturisme vor creste, de la 1 ian. 2013, cu 16,05% fata de nivelul actual.
In momentul de fata hotararea este la nivel de proiect, dar daca se va adopta atunci in 2013 impozitele pentru BMW-urile vechi (anii '70/'80/'90) vor arata cam asa: - BMW 320i: 210 lei (cca. 49 EUR); - BMW 325i/525i: 1092 lei (cca. 251 EUR); - BMW 328i/528i/728i: 2338 lei (cca. 538 EUR); - BMW 530i/530i/730i: 2505 lei (cca. 576 EUR); - BMW 535i/735i: 6066 lei (cca. 1395 EUR); - BMW 540i/740i (motor 4.4 l): 7414 lei (cca. 1705 EUR); - BMW 750i: 8425 lei (cca. 1937 EUR). Trist si hilar totodata, posesorul unui Corvette cu motor de 6200cmc ar trebui sa plateasca anual 10447 lei (~ 2402 EUR). Imi imaginez ca nici in Germania nu se platesc taxe asa de mari. Echivalentele in Euro sunt calculate la un curs de 4.35lei/EUR. Daca acest proiect devine realitate, neconcordanta intre valoarea masinilor si nivelul taxelor atinge deja dementa. Poate va aduceti aminte ca in vara 2010 guvernul a dublat impozitele pentru masinile cu motoare peste 2000 cmc drept masura temporara de solidaritate la efortul de criza. Iata ca acum se uita de acel caracter temporar si dublarea ramane definitiva. Experienta ultimilor ani ne arata ca sansele ca proiectul sa fie adoptat sunt foarte mari. In consecinta, ii recomand oricarui posesor de BMW vechi - in special daca are motor mai mare de 2500 cmc - sa analizeze cu mare atentie daca intr-adevar isi permite sa plateasca impozitul pentru masina respectiva. Spun "isi permite" si nu "merita", pentru ca de meritat sigur nu merita. Stiu foarte bine ce inseamna a fi pasionat de aceste masini, dar viata inseamna si altceva decat a umfla buzunarele statului cu niste impozite in mod vadit injuste. De asemenea, mare atentie la achizitionarea oricarui autoturism cu motor mai mare de 2500 cmc. Impozitele au ajuns deja la un nivel foarte greu de suportat dpdv financiar. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 16th June 2025 - 10:40 PM |