![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 76 Joined: 4-December 06 Member No.: 485 Car: ex- E28 Engine: M30 3.5 ![]() |
Ma gandeam la conditile de astazi, in comparatie cu cele de acum un deceniu, in ceea ce priveste detinerea unui BMW vechi.
Prin "vechi" ma refer la orice model dintr-o platforma produsa cu 2 generatii sau mai mult inaintea platformei curente, si care din diverse motive nu se incadreaza la autovehicule de epoca. Anume: seria 3 E46, E36, E30, E21; seria 5 E39, E34, E28, E12; seria 7 E38, E32 si E23, etc. Automobilele recunoscute de Retromobil Romania sunt exceptate de la mai toate impozitele si taxele, deci sunt exceptii care nu se incadreaza in acest topic. Multi de aici cunosc faptul ca am avut un E28 535i timp de peste 10 ani. La un moment dat a trebuit sa il vand, pentru ca am intrat in alta faza a vietii. Privind in urma ma bucur ca am avut norocul sa fiu tanar intr-un moment in care cultivarea unei pasiuni automobilistice era posibila si rezonabila. Constat insa cu regret ca pentru tinerii entuziasti de astazi o astfel de masina este o povara financiara pe care multi probabil ca o subevalueaza grav. Ce este diferit astazi, fata de acum 10 ani, din perspectiva posesorului unui BMW vechi? 1. Impozitele auto au crescut enorm. Cu exceptia unor modele din seria 3, mai toate BMW-urile vechi au motoare cu capacitati cilindrice de peste 2000 cmc. Acum impozitul este de la cateva ori la cateva zeci de ori mai mare - depinde de capacitatea cilindrica. Daca imi amintesc bine, in anul 2001 plateam putin peste 100 EUR impozit anual la un E28 535i. Acum pentru aceeasi masina impozitul este de cca. 1200 EUR, deci a crescut de cel putin 10 ori. 2. Pretul combustibilului este mai mult decat dublu, si tendinta este de crestere continua. In mai 2001 benzina tocmai se scumpea si costa 14.400 lei/litru, ceea ce la un curs de cca. 25.000 lei/EUR in acea perioada echivala cu 0,58 EUR/litru. In prezent, adica aprox. 10 ani mai tarziu, cca. 1,30 EUR/litru. De peste 2,2 ori mai mult. 3. Asigurarea RCA este sensibil mai scumpa si de asemenea este in tendinta de crestere constanta. Nu mai am valorile de acum 10 ani pentru RCA, in vederea unei comparatii cu valorile prezente, dar sigur vorbim de o crestere de cateva ori. Nimeni nu face CASCO la masini vechi, dar RCA este obligatoriu si devine din ce in ce mai mult un factor important in ecuatie. 4. Taxa de prima inmatriculare (asa-zisa "poluare") se aplica acum tuturor masinilor si penalizeaza grav masinile inmatriculate inainte de 2007. Acum 10 ani nici vorba de asa ceva. In cadrul legislativ actual (ian. 2012), o masina veche este practic nevandabila. 5. Taxa de drum pe atunci era inclusa in pretul combustibilului, acum este atat in pretul combustibilului cat si extra sub forma de rovigneta. Urmeaza probabil in curand o taxa suplimentara pentru autostrazi. 6. Moda parcurilor de dezmembrari, in care se gaseau din belsug piese pentru modele vechi, a trecut. Desi mai exista in continuare astfel de parcuri, oferta acestora este foarte limitata sau tinde spre zero, pentru masini vechi. Aceasta inseamna ca multe piese trebuie procurate direct de la BMW, sau sunt foarte greu de gasit, situatie ce face costisitoare intretinerea corespunzatoare a masinii. 7. Drumurile sunt extrem de aglomerate. Eu consider ca, in Romania, perioada buna a practicarii automobilismului din pasiune a fost 2000 - 2006. Soselele se prezentau in conditii din ce in ce mai bune (fata de starea in general deplorabila din anii '90), iar boom-ul vanzarilor de masini pe credit inca nu incepuse. Desi atitudinea Politiei a fost mereu (si este in continuare) de a sta la panda dupa amenzi, dotarile destul de slabe din acei ani le limitau mult "business-ul". Asa ca puteai sa mergi cu masina de placere, atat timp cat mergeai responsabil, fara a infrunta un trafic aglomerat si capcane politienesti la tot pasul. 8. Desigur ca si veniturile sunt mai mari de acum 10 ani. Ceea ce s-a schimbat insa semnificativ este ponderea cheltuielilor in cadrul veniturilor. Acum alimentele, locuintele si imbracamintea au o pondere mai mare in cadrul cheltuielilor totale. In concluzie, cadrul actual legislativ si financiar, dar si societatea de astazi, difera mult fata de acum un deceniu. Am impresia ca pentru un tanar care beneficiaza de un venit in jurul mediei nationale, sau chiar un pic mai bine, a poseda un BMW vechi pentru a-si satisface o pasiune de altfel atat de normala si posibila acum un deceniu este practic o sinucidere dpdv financiara. Voi ce parere aveti? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 381 Joined: 5-May 08 From: Buzau Member No.: 1,626 Car: 2x E30 Engine: 2x M20 ![]() |
Am 23 de ani si am E30 din primavara anului 2008.
Am auzit de foarte multe ori spunandu-mi-se: - daca as avea o masina ca a ta i-as da foc! - de ce nu o vinzi sa iti iei una mai noua? - nu ti-e frica sa pleci cu ea la drum lung ? - consuma mult! - da' ce-ti place asa mult la ea? - de ce nu o inmatriculezi pe Bulgaria? - cam cat costa una ca asta? Face #0 de milioane? Si-a luat un prieten o pisica pe Bulgaria si a dat pe ea doar ### Euro, deci a ta nu face mai mult de-atata! ( evident ca masina nu are cum sa valoreze mai mult de 9000 RON si pisica mai mult de 999 E ![]() - acum ,de sezon, mi se recomanda sa merg pe jos, pentru ca tractiunea spate e periculoasa pe zapada! Numai mie mi se intampla asa sau si voua? Totusi nu dau 2 lei pe vorbele lor. Mie imi place. Ma simt bine la volan. Desi uneori ma uit in urma cu nostalgie la viata anilor 2006-2007, cand tocmai imi luasem permisul si invarteam volanul Daciei 1310 ) : - era benzina 3.3 RON. Masina consuma ~10L/100km, asa ca faceam ~30km cu benzina de 10RON. Dar in 2007 i-am pus GPL si ma duceam SI INTORCEAM de la Bucuresti cu 40 RON! - in 2008 am luat BMWul si benzina era ~3.7 RON. Chiar daca era sesizabil mai scump sa ma deplasez cu BMW decat cu Dacia pe GPL pentru mine merita! Si puneam benzina atat cat cerea! Cu ~50 RON ma plimbam ~100km in oras! Dublu decat era cu Dacia, dar pentru mine merita si ... buzunarul era "adanc"! - acum, in 2012, benzina e 5.6 RON. Imi trebuie ~80 RON pentru 100km in oras. Parca e la limita suportabilitatii si parca mersul cu mijloacele de transport in comun e mai placut. Dar stau si ma gandesc, daca eu care in 2008 eram "acuzat" ca fiind inconstient ca merg cu masina la un cost de 50 RON/100km de catre oamenii care au masini cu consum de ~9L/100km, ("diesalarii" sunt exclusi din "statistica") implicit de ~35 RON/100km, acum in 2012, in conditiile in care pretul benzinei a urcat cu mai bine de 50%, costul lor de deplasare nu a urcat si el de la ~35RON/100km la mai mult de 50 RON/100km ??? Ei acum de ce nu "isi dau foc la masina" sau "sa mearga numai pe jos", asa cum imi recomandau in 2008 ? Cand am luat BMW-ul impozitul era de 450 RON, mie mi se parea exagerat de mult IN COMPARATIE cu motoarele mai mici de 2000cmc, dar totusi era o suma acceptabila de platit... Am vrut 6 pistoane, am vrut motor de 2.5L, a trebuit sa platesc de cateva ori mai mult decat daca as fi luat o masina cu motor mai mic. Ok! Dar acum impozitul este de 900 RON. Categoric daca in 2008 valoarea impozitului mi se parea mare prin comparatie cu cea a celorlalte motoare mai mici de 2000cmc, acum mi se pare ... prohibitiv. Insa toate astea sunt de suportat... cu un buzunar adanc! Dar nesimintirea oamenilor fata de masinile vechi e inadmisibila. In vara lui 2010 am vopsit complet masina. In iarna lui 2010 a intrat o masina in bara mea fata si a zgariat-o serios. Soferul a spus ca "n-are nimic, si-asa e veche"! Asta a fost un exemplu. Dar mi se pare ca in general lumea nu respecta masinile vechi. Parca si la supermarket in parcare atunci cand omul de rand deschide portiera acorda mai multa atentie daca langa masina lui se afla o limuzina noua! Iarasi intreb, e numai parerea mea sau si voua vi se intampla la fel? Cat despre partea cu "mecanicul amator", mie imi face placere sa lucrez acolo unde ma pricep si am sculele necesare, dar am ajuns sa o fac si de nevoie deoarece in service-uri sunt tratat ca ultimul om daca vin cu masina veche! Eu nu sunt multumit daca raspunsul la o intrebare de-a mea e "e veche, las-o asa!" sau "n-avem ce-i face, ca-i veche!" De parca daca esti batran trebuie sa fii bolnav! ![]() This post has been edited by Silviu: Feb 17 2012, 08:09 PM -------------------- [OO==[][]==OO]
"Nu e arma ca agheu', nici masina ca bemveu'." |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 16th June 2025 - 02:25 PM |