![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 76 Joined: 4-December 06 Member No.: 485 Car: ex- E28 Engine: M30 3.5 ![]() |
Ma gandeam la conditile de astazi, in comparatie cu cele de acum un deceniu, in ceea ce priveste detinerea unui BMW vechi.
Prin "vechi" ma refer la orice model dintr-o platforma produsa cu 2 generatii sau mai mult inaintea platformei curente, si care din diverse motive nu se incadreaza la autovehicule de epoca. Anume: seria 3 E46, E36, E30, E21; seria 5 E39, E34, E28, E12; seria 7 E38, E32 si E23, etc. Automobilele recunoscute de Retromobil Romania sunt exceptate de la mai toate impozitele si taxele, deci sunt exceptii care nu se incadreaza in acest topic. Multi de aici cunosc faptul ca am avut un E28 535i timp de peste 10 ani. La un moment dat a trebuit sa il vand, pentru ca am intrat in alta faza a vietii. Privind in urma ma bucur ca am avut norocul sa fiu tanar intr-un moment in care cultivarea unei pasiuni automobilistice era posibila si rezonabila. Constat insa cu regret ca pentru tinerii entuziasti de astazi o astfel de masina este o povara financiara pe care multi probabil ca o subevalueaza grav. Ce este diferit astazi, fata de acum 10 ani, din perspectiva posesorului unui BMW vechi? 1. Impozitele auto au crescut enorm. Cu exceptia unor modele din seria 3, mai toate BMW-urile vechi au motoare cu capacitati cilindrice de peste 2000 cmc. Acum impozitul este de la cateva ori la cateva zeci de ori mai mare - depinde de capacitatea cilindrica. Daca imi amintesc bine, in anul 2001 plateam putin peste 100 EUR impozit anual la un E28 535i. Acum pentru aceeasi masina impozitul este de cca. 1200 EUR, deci a crescut de cel putin 10 ori. 2. Pretul combustibilului este mai mult decat dublu, si tendinta este de crestere continua. In mai 2001 benzina tocmai se scumpea si costa 14.400 lei/litru, ceea ce la un curs de cca. 25.000 lei/EUR in acea perioada echivala cu 0,58 EUR/litru. In prezent, adica aprox. 10 ani mai tarziu, cca. 1,30 EUR/litru. De peste 2,2 ori mai mult. 3. Asigurarea RCA este sensibil mai scumpa si de asemenea este in tendinta de crestere constanta. Nu mai am valorile de acum 10 ani pentru RCA, in vederea unei comparatii cu valorile prezente, dar sigur vorbim de o crestere de cateva ori. Nimeni nu face CASCO la masini vechi, dar RCA este obligatoriu si devine din ce in ce mai mult un factor important in ecuatie. 4. Taxa de prima inmatriculare (asa-zisa "poluare") se aplica acum tuturor masinilor si penalizeaza grav masinile inmatriculate inainte de 2007. Acum 10 ani nici vorba de asa ceva. In cadrul legislativ actual (ian. 2012), o masina veche este practic nevandabila. 5. Taxa de drum pe atunci era inclusa in pretul combustibilului, acum este atat in pretul combustibilului cat si extra sub forma de rovigneta. Urmeaza probabil in curand o taxa suplimentara pentru autostrazi. 6. Moda parcurilor de dezmembrari, in care se gaseau din belsug piese pentru modele vechi, a trecut. Desi mai exista in continuare astfel de parcuri, oferta acestora este foarte limitata sau tinde spre zero, pentru masini vechi. Aceasta inseamna ca multe piese trebuie procurate direct de la BMW, sau sunt foarte greu de gasit, situatie ce face costisitoare intretinerea corespunzatoare a masinii. 7. Drumurile sunt extrem de aglomerate. Eu consider ca, in Romania, perioada buna a practicarii automobilismului din pasiune a fost 2000 - 2006. Soselele se prezentau in conditii din ce in ce mai bune (fata de starea in general deplorabila din anii '90), iar boom-ul vanzarilor de masini pe credit inca nu incepuse. Desi atitudinea Politiei a fost mereu (si este in continuare) de a sta la panda dupa amenzi, dotarile destul de slabe din acei ani le limitau mult "business-ul". Asa ca puteai sa mergi cu masina de placere, atat timp cat mergeai responsabil, fara a infrunta un trafic aglomerat si capcane politienesti la tot pasul. 8. Desigur ca si veniturile sunt mai mari de acum 10 ani. Ceea ce s-a schimbat insa semnificativ este ponderea cheltuielilor in cadrul veniturilor. Acum alimentele, locuintele si imbracamintea au o pondere mai mare in cadrul cheltuielilor totale. In concluzie, cadrul actual legislativ si financiar, dar si societatea de astazi, difera mult fata de acum un deceniu. Am impresia ca pentru un tanar care beneficiaza de un venit in jurul mediei nationale, sau chiar un pic mai bine, a poseda un BMW vechi pentru a-si satisface o pasiune de altfel atat de normala si posibila acum un deceniu este practic o sinucidere dpdv financiara. Voi ce parere aveti? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 76 Joined: 4-December 06 Member No.: 485 Car: ex- E28 Engine: M30 3.5 ![]() |
Multumesc pentru feedback.
Ma intriga foarte mult faptul ca, din perspectiva posesorului unui autoturism, sistemul legal si fiscal s-a degradat enorm in numai 10 ani. Sunt convins ca pana si aceia dintre voi care ati ajuns la un nivel de castig mai mult decat rezonabil, trebuie sa faceti ceva eforturi financiare pentru a intretine un BMW. Dar banuiesc ca mai toti ati trecut de 30 de ani. Eu ma gandesc insa la tinerii pana in 25 de ani, care au o pasiune pentru macanica auto si care nu fac parte dintr-o familie bogata. In sistemul actual, un BMW clasic ii usuca de bani. Costa enorm sa-l cumpere si nu-l pot intretine din cauza impozitelor si altor cheltuieli fixe. Daca nu se va schimba ceva in cadrul legislativ, in scurt timp posesorii de BMW (fie model vechi sau nou) vor fi doar cei cu un cont gras in banca. In ceea ce priveste modelele BMW moderne (post E46 / E39 / E38), acestea sunt atat de complicate mecanic si electronic incat fara un set substantial de "BMW special tools" nu prea mai poti mesteri nimic in garajul de acasa. Iar rezultatul va fi ca, probabil in maxim un deceniu, spiritul de mecanic amator va disparea. Este un hobby care s-a perpetuat de la inceputurile automobilismului, dar pe care guvernele post 2000 sunt pe care sa-l starpeasca. Cineva care poseda un BMW clasic parcurge foarte rar 10.000 Km/an. In medie cred ca se merge cam 7.000 - 8.000 Km/an. Da, masinile consuma mult, au norma de poluare de regula sub Euro 2, dar la un asemenea parcurs anual poluarea este cel mult egala cu cea a unei Dacii Logan sau oricarui alt model nou de masina, care parcurge 25.000+ Km/an. Asa ca justificarea "poluatorul plateste" pentru un asemenea sistem drahonic de taxare si impozitare este invalidata de realitatea tehnica. Eu consider ca vina pentru actualele taxe si impozite o poarta in primul rand Renault. Taxele si impositele sunt "croite" astfel incat sa ne forteze sa cumparam Dacii noi. Probabil ca indarjirea cu care orice guvern, indiferent de culoarea politica, a perpetuat in diverse forme taxa de prima inmatriculare se datoreaza unui santaj din partea Renault. Cred ca Renault ameninta cu retragerea din Romania, in cazul in care piata auto este lasata libera. Iar in situatia economica actuala a tarii nici un guvern nu isi permite sa se trezeasca in brate cu zeci de mii de someri si o prabusire a exporturilor - consecinte imediate ale mutarii productiei Dacia in alta tara. Altfel nu se explica faptul ca se tine cu dintii de taxa de inmatriculare, in ciuda nemultumirii clar exprimate de catre oameni, in ciuda numeroaselor procese castigate de catre cei care au contestat taxa, in ciuda avertismentelor de la UE. Fara o schimbare in legislatie, peste inca 10 ani voi avea un profund respect pentru tinerii care imi vor spune ca au schimbat cu succes o garnitura de chiulasa la un motor BMW cu 6 cilindri in linie... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 4th August 2025 - 10:25 PM |