![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 76 Joined: 4-December 06 Member No.: 485 Car: ex- E28 Engine: M30 3.5 ![]() |
Ma gandeam la conditile de astazi, in comparatie cu cele de acum un deceniu, in ceea ce priveste detinerea unui BMW vechi.
Prin "vechi" ma refer la orice model dintr-o platforma produsa cu 2 generatii sau mai mult inaintea platformei curente, si care din diverse motive nu se incadreaza la autovehicule de epoca. Anume: seria 3 E46, E36, E30, E21; seria 5 E39, E34, E28, E12; seria 7 E38, E32 si E23, etc. Automobilele recunoscute de Retromobil Romania sunt exceptate de la mai toate impozitele si taxele, deci sunt exceptii care nu se incadreaza in acest topic. Multi de aici cunosc faptul ca am avut un E28 535i timp de peste 10 ani. La un moment dat a trebuit sa il vand, pentru ca am intrat in alta faza a vietii. Privind in urma ma bucur ca am avut norocul sa fiu tanar intr-un moment in care cultivarea unei pasiuni automobilistice era posibila si rezonabila. Constat insa cu regret ca pentru tinerii entuziasti de astazi o astfel de masina este o povara financiara pe care multi probabil ca o subevalueaza grav. Ce este diferit astazi, fata de acum 10 ani, din perspectiva posesorului unui BMW vechi? 1. Impozitele auto au crescut enorm. Cu exceptia unor modele din seria 3, mai toate BMW-urile vechi au motoare cu capacitati cilindrice de peste 2000 cmc. Acum impozitul este de la cateva ori la cateva zeci de ori mai mare - depinde de capacitatea cilindrica. Daca imi amintesc bine, in anul 2001 plateam putin peste 100 EUR impozit anual la un E28 535i. Acum pentru aceeasi masina impozitul este de cca. 1200 EUR, deci a crescut de cel putin 10 ori. 2. Pretul combustibilului este mai mult decat dublu, si tendinta este de crestere continua. In mai 2001 benzina tocmai se scumpea si costa 14.400 lei/litru, ceea ce la un curs de cca. 25.000 lei/EUR in acea perioada echivala cu 0,58 EUR/litru. In prezent, adica aprox. 10 ani mai tarziu, cca. 1,30 EUR/litru. De peste 2,2 ori mai mult. 3. Asigurarea RCA este sensibil mai scumpa si de asemenea este in tendinta de crestere constanta. Nu mai am valorile de acum 10 ani pentru RCA, in vederea unei comparatii cu valorile prezente, dar sigur vorbim de o crestere de cateva ori. Nimeni nu face CASCO la masini vechi, dar RCA este obligatoriu si devine din ce in ce mai mult un factor important in ecuatie. 4. Taxa de prima inmatriculare (asa-zisa "poluare") se aplica acum tuturor masinilor si penalizeaza grav masinile inmatriculate inainte de 2007. Acum 10 ani nici vorba de asa ceva. In cadrul legislativ actual (ian. 2012), o masina veche este practic nevandabila. 5. Taxa de drum pe atunci era inclusa in pretul combustibilului, acum este atat in pretul combustibilului cat si extra sub forma de rovigneta. Urmeaza probabil in curand o taxa suplimentara pentru autostrazi. 6. Moda parcurilor de dezmembrari, in care se gaseau din belsug piese pentru modele vechi, a trecut. Desi mai exista in continuare astfel de parcuri, oferta acestora este foarte limitata sau tinde spre zero, pentru masini vechi. Aceasta inseamna ca multe piese trebuie procurate direct de la BMW, sau sunt foarte greu de gasit, situatie ce face costisitoare intretinerea corespunzatoare a masinii. 7. Drumurile sunt extrem de aglomerate. Eu consider ca, in Romania, perioada buna a practicarii automobilismului din pasiune a fost 2000 - 2006. Soselele se prezentau in conditii din ce in ce mai bune (fata de starea in general deplorabila din anii '90), iar boom-ul vanzarilor de masini pe credit inca nu incepuse. Desi atitudinea Politiei a fost mereu (si este in continuare) de a sta la panda dupa amenzi, dotarile destul de slabe din acei ani le limitau mult "business-ul". Asa ca puteai sa mergi cu masina de placere, atat timp cat mergeai responsabil, fara a infrunta un trafic aglomerat si capcane politienesti la tot pasul. 8. Desigur ca si veniturile sunt mai mari de acum 10 ani. Ceea ce s-a schimbat insa semnificativ este ponderea cheltuielilor in cadrul veniturilor. Acum alimentele, locuintele si imbracamintea au o pondere mai mare in cadrul cheltuielilor totale. In concluzie, cadrul actual legislativ si financiar, dar si societatea de astazi, difera mult fata de acum un deceniu. Am impresia ca pentru un tanar care beneficiaza de un venit in jurul mediei nationale, sau chiar un pic mai bine, a poseda un BMW vechi pentru a-si satisface o pasiune de altfel atat de normala si posibila acum un deceniu este practic o sinucidere dpdv financiara. Voi ce parere aveti? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,452 Joined: 21-September 08 From: Oradea Member No.: 1,803 Car: ex e28, actual C70 Engine: 2.4i 170cp ![]() |
Multumim Robert pentru topic, e frumos alcatuit si structurat. Eu detin masina din 2007, am avut o tendinta de a trece la un model mai nou in 2008, pe urma am refuzat unele oferte pentru ca incepusem sa ma atasez de masina. Acum, pentru ca ma gandeam sa-mi elimin toate cheltuielile posibile pentru a-mi procura o locuinta, era cat pe ce sa ma despart de masina dar noua lege se pare ca ne leaga pe vecie
![]() Masina pentru mine este mai mult un moft, in 4 ani si jumatate nu am reusit sa parcurg 30.000km pentru ca era nevoie de ea doar o data pe saptamana, maxim, pentru a merge acasa, in rest merg pe jos. Dar pentru mine masina inseamna libertate, asa ca nu am renuntat la ea. Cheltuielile obligatorii (impozit, RCA, rovignieta, combustibil) au crescut mult, e adevarat, dar daca am facut sacrificii si am reusit sa o mentin in circulatie cat timp am fost student si fara loc de munca, sper sa-mi permit in continuare. Intre timp mi-am facut si stoc de piese, am de rezerva cam aproape orice ![]() RCA-ul a scazut semnificativ in 2011 fata de 2010. Nu am investigat de ce, ma bucur ca e asa. Pentru impozit am mutat-o de la oras la sat, a scazut cu vreo 20%. Combustibil din fericire mai primesc, mai exista surse alternative si cred ca se preteaza bine si la biodiesel, pentru cand va fi accesibila tehnologia si la noi. In rest, cheltuieli oricum exista, orice masina ai avea. Nu neaparat iesi mai ieftin cu o masina mai noua. Ideea e sa poti sa-ti faci service-ul in regie proprie ![]() Nu pot sa nu remarc si un avantaj datorat cresterii acestor costuri, oricat de ciudat ar parea: nu vor mai ramane pe strazi masini care sa arate jalnic. In majoritatea cazurilor, cine isi permite inca sa detina o astfel de masina, o poate si intretine cat de cat. Si daca tot o ai, te costa si n-o poti vinde, de ce sa n-o faci sa arate si bine? ![]() Sper ca am scris destul de inteligibil, acum am ajuns de la ziua unui coleg ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 18th June 2025 - 10:25 PM |