![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
Buna seara. M-am decis sa va prezint 'Masina mea' , desi o am de peste 1 an.
Va avertizez ca voi scrie mult ![]() Prolog Fiind de mic inebunit de LEGO , tot ce tine de masinarii, vehicule etc , crescand , cu timpul a trebuit sa imi gasesc un alt hobby in care sa imi canalizez aceasta pasiune. Asa ca .. masinile pt mine au devenit 'Lego de metal'. Ba mai mult , o masina pt mine e mai mult decat niste 'fiare' , ci ceva cu totul deosebit. Prima mea masina a fost un Hyundai XG mostenita de la tatal meu , care din pacate nu mai este printre noi. O masina cu V6 de 3 L si cutie automata , nu prea e masina de inceput ... desi eu am avut f mare grija de ea (era pt mine ceva de vis) degradare fizica si morala cat timp am asteptat (si ea a stat degeaba) sa am varsta pt carnet , si-a spus cuvantul. Eu am reusit sa ma bucur de ea fix un an (si a meritat pe deplin acel an).. ca a inceput sa pice totul de pe ea , terminad cu cutia automata care mi-a pus capac.Masina practic am dat-o pe nimic. Insa din acel nimic am reusit sa imi iau altceva. Freude am fahren Cand a venit momentul sa imi iau alt 'Lego din Metal' .. desi eram pasionat de masini , nu prea stiam absolut nimic ca mecanica , repere , ce sa evit , la ce sa ma uit mai exact etc Eu cu un amic ne-am pus pe cautat. Eu descoperind de la veche masina frumusetea de a calatorii , nu conta unde ci doar de a calatori ,explora etc ..am zis sa gasim ceva asemanator. Adica ceva mare si confortabila (ce sa fac am prins gustul pt sedan si confort de la cealalta ![]() Si el la fel nu prea se pricepea , dar nu ne-am dat batuti ,ca eu invatat sa ma descurc singur orice ar fi .. era mai mult un "challenge". Am cautat cred ca tot autovitul... eram si cu bugetul limitat.. etc... Am cautat de la toate marcile posibile.. nu prea 'simteam' nimic cand ma uita la posibilii candidati .. Spre final ...gasim un E32 740. Superba . Insa avea probleme cu actele .. vreo 5 propietari..procura peste procura... ceva de nedescris ![]() Deja vroiam sa renunt..asta e.. eu si impulsiv..adica ori e alba ori neagra.. ![]() Intr-un final dam de ceva. Tocmai bagase anuntul. (repet , nu stiam nimic atunci de masini , stiam doar asa din poze ![]() O vad .. avea poze de peste tot... compartimentul motor super curat. Interiorul de piele .. e neagra ..e mare .. mai e si BMW .. eu..oo.. stiam ca tata a avut un BMW mai de demult.. gata e semn. ![]() Sun. Eu direct , ofer atat. A acceptat ne-am intalnit .. test drive, am fost la verificat (macar atat m-a duc capul atunci ![]() .. nici acu nu o sa uit cum m-am simtit cand m-am suit la volan in ea , modul cum s-a mulat scaunul pe mine , cum a cuplat ambreiajul , modul cum simteam absolut tot si mai ales cum mergea ![]() am zis.. e pe buna dreptate vorba aceea " masina, te alege ea pe tine". Pe scurt am luat-o. Nu am mai dormit noaptea aceea. M-am plimbat cu ea pana am ramas fara benzina. Am facut actele etc. Ce a urmat dupa , adica modul cum m-a influentat aceasta masina .. acu povestesc .. O mica prezentare Masina este un BMW E34 din 03/1991 , cutie manuala , cu interior piele + scaunele fata electrice , AC , portbagaj si rezervor mai mare decat la o masina cu motor de 3 L ![]() Motor : M50B20 , Km: (mica poveste si aici) .. cam jumatate de milion .. Avea schimbate toate consumabilele de la ambreiaj, filtre , lichide , anvelope , faruri ..si ce mai era... Continuare Timp de un an , eu fiind si destul de diferit ca mentalitate .. de abia dupa ce am laut masina am inceput sa ma documentez sa stiu ce am luat ![]() Nu stiu ce mi-a facut masina asta , dar de cand am luat-o am fost intr-o cursa continua , cu o pofta imensa de cunoastere a tot ce inseamna masini ( la modul de reparat, repere , piese etc) si marca BMW in sine. Practic cu cat aflam mai multe despre ea , cu cat m-a indragosteam si mai mult de ea. Adica absolut toate 'reperele' care le am , toate lucrurile pe care mi le doresc eu de la o masina , este fix masina asta . Nu imi vine sa cred ![]() Adica , eu merg pe ideea ,atat timp cat ceva pt mine merita, nu ma mai intereseaza punctele negative , ci le privesc ca pe niste obstacole pe care trebuie sa le inving. Ce consum.. , masina asta e mai economica decat masina veche.. cui ii ziceam ca sunt multumit de consum , radea de mine .. Apoi ca sincronizare ... deci daca era mai veche , era cu motorul M20 .. (nu zic ca nu e bun , acu imi place tot ce e BMW : P ) ci reperele care mi el caut eu.. (adica mai 'vechi' avea ditributia pe curea, trebuiau reglati tachetii la x km etc ) pe cand la M50 (tacheti hidraulici , ditributia lant..etc ) iar daca era mai noua masina ..era cu VANOS (nu zic ca nu e bun , acu vreau si cu vanos ) insa prefer lucrurile cat mai simple. Dovada ca nu are ABS , Traction control/stabilitate (ASC/DSC) , ..naiba nici ceasu nu imi merge la ea ![]() Ba mai mult fiind si pe cutie manuala , din nou un alt reper pt mine ca simplitate , legatura si mai 'profunda' cu masina. Apoi sa fie cat mai mari/solide ... deci pot bifa si asta , ea in sine e tanc :X rezervor mare.. (nu ma intereseaza strict consumul , ci autonomie.. adica practica... eu nu concep cum fac astia de azi o masina gen Mercedes C63 AMG , masina cu motor de 6.2 L V8 cu o putere si cuplu de a muta munti , si ii pun rezervor de 66 L :| Cu alte cuvinte eu am lumea mea acuma ![]() Eu fiind inebunit de calatorii si placerea recent descoperita de a conduce si modul cum te face sa te simti o masina desobita , descoperind ca la BMW , moto-ul este "The Ultimate Driving Machine" .. parca a venit si ca o confirmare suprema. O alta confirmare .. cand am vazut ce se spune despre ea adica , citat: "The E34 was among the most reliable luxury cars on the market, earning the best-in-class reliability rating from Intellichoice in 1991. It is still considered one of the most reliable BMWs ever made." ('atat.." zice ego meu ![]() Apoi traditia si heritage-ul de le BMW , pt mine unul dintre interesele maxime la o masina este 'inima' si anume motorul. BMW , semnatura lor cu 6 in line (una din cele 3 configuratii care prin design nativ si definitie sun PERFECTE , alaturi de motoarele boxer (de la Porsche de ex) si V12 (care de fapt e format din 2x L6)..din nou o alta confiimare.. Apoi aliajele , M50 parca ultimul motor cu combo-ul de bloc de fonta si chiulasa de alusil de la BMW, insa cu f multe elemente moderne si pt cat mai 'maintenence free' ..pt mine, motorul acesta cu cea mai buna reteta 'old school @ modern' Etc.. Cam asa ceva am facut eu cam un an.. mereu descopeream detalii care sa imi placa si mai mult despre ea. Deci la mine condusul masinii a devenit jumatate de calatorie/excursie. Prin cate am trecut cu ea (o sa le poveste cand mi el mai amintesc) .. A alta prezentare .. a 'rusinii' .. Asa , evident masina nu este perfecta .. la cat ce bani am dat pe nici ..e mai scump un laptop, insa la ce sentimente imi ofera , valoreaza pt mine de 10x ori. Si anume.. nu avea instalatie trasa pt geamuri electrice.. ce frumos e sa nu poti deschide geamul in caldura de peste 30 grade in trafic ![]() Evident masina e mic frankenstain..are cred ca toate elemtele de caroserie de pe alte masini. Descoperisem ca nu avea claxon.. cand era ceva ... trebuie sa scot capu pe geam..dat stai ! ca nu merg geamurile ![]() Mi-a zburat un stergator la 160 km/h... ![]() Singurul lucru ce sa ii pot reprosa e ca nu este M5 ![]() Epilog Nici nu stiu ce sa mai zic....Voi pune poze ... Pt unii poate este o masina , insa pt mine a devenit ceva mai mult de atat. Si sper sa reusesc sa apuc sa experimentez E34-ul suprem si anume M5-ul . Acolo este un alt capitol din povestea/pasiunea mea. Sper ca nu iau ban pt cat am scris si ca nu v-am plictisit ![]() (poze cand o luasem ,adaug pe parcurs mai multe cu ce am mai adaugat la ea etc) This post has been edited by warhammer23: Jun 18 2010, 12:28 AM -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
#0
Wow. Ce trecere timpul. Nu am mai avut intrari pe forum ca am fost ocupat vara aceasta facand ceea ce imi place cel mai mult si anume sa calatoresc cat mai mult ..si in plus am avut sansa sa imbin calatoritul cu munca. Scuze daca scriu aici dar nu stiu unde pe forum exist topic specific dar am zis sa continui aici, ca promit , are legatura si cu pasiunea mea vis-ą-vis de masinarii si in plus imi face mare placere sa scriu aici. Da, iar voi scrie muult. ![]() Buuun. Am ajuns pe alt continent, tara cu multe stelute pe steag. ![]() Ca impresii si pareri personale voi incerca sa le prezint la un minim (ca fost un vis de la meu implinit) ca sa prezint din punct de vedere al unui jurnal de bord/masinea mea, chiar daca nu e vorba neaparat despre propia masina (daca era dupa mine as fi luat-o acolo )..ci cu ce alte masinarii am luat contact, pe care, inevitabil le voi compara tot cu E34-ul meu si nu imi vine sa cred ca am reusit sa gasesc de la marile metropole pana la orasele mici E34-uri. Stay Tunned. #1 Dupa cum stiti, imi place foarte mult sa calatoresc si sa conduc si am avut ocazia sa imi indeplinesc cateva vise mici si astfel daca mi se permite sa va prezint impresiile si experientele mele: O prima calatorie a avut loc inspre cascada Niagara. Vroiam sa inchiriem un minivan ca eram mai multi insi. Insa nu aveau nimic disponibil atunci si ca sa nu ne piarda ca potentiali clienti ne-au oferit un SUV si cu un plin gratis. Noi am zis ok, masina sa fie si cu multe locuri ca sa incapem toti. Apoi cand am vazut in parcare ce ne asteapta, am zis ca nu se poate. Era un GMC Yukon. Cred ca va ramane una dintre cele mai mari si grele masini pe care le voi conduce vreodata aproape 3 tone are. ![]() Cea mai 'mica' motorizare era de 5.3 L V8 iar cel mai 'mic' rezervor era de 100 de L. Ca impresii: e foarte inalta de parca conduceam un TiR, in curbe te speria pt ca centrul de greutate era atata de sus incat nu imi vine sa cred ca am reusit sa fac caucicurile pe spate sa derapeze.. asta la o masina 4x4 din 2011 cu toate electronicele pe ea.Ei inca mai folosesc suspensiile lamelare pe spate.Incredibil. Pe scurt, masinile americane sunt facute pt drumurile americane, facute sa traga greutati imrepsionante..ma uitam in fisa tehnica a ei, cica poate trage 5 tone.Apoi la drum lung mai vedeam Dodge Ram, versiunile cu 6 roti (4 pe spate pe aceeasi ax) care cica pot trage 10 tone la o viteaza constanta de 85 mile/h.Pff.. In linie dreapta, ca asa sunt majoritate drumurilor la ei, sta bine. ![]() Cutiea automata evident, care avea delay imens (cred ca era si 'umblata' ca fiind rental) puteam anticipa din bancheta spate, cand mai facem schimb de soferi, cand vrea cutia sa schimbe vitezele, servo era atat de asistata de credeam ca rotile nu ating pamantul. Cum ziceam, totul e facut din comoditate la ei.O sa mai revin asupra acestui aspect. Si de final, sunetul motorului este de vis, chiar si cu toata izolatia ei, motorul se auzea cum ar trebuie un V8 de al lor sa sune. Avea 320 de cai cu 450 Nm cuplu.Pacat de greutate ei imensa si cutia cu delay ca senzatia de acceleratie nu era cum te asteptai de la un asa animal de motor. Insa ne-a dus cu bine la destiantie si inapoi. Si sa inchei acest episod cu niste poze si filmulete la calitate de FullHd de 60i (vedere din feribot care te duce foarte aproape de valul de zidul de apa ![]() ![]() Vimeo - http://vimeo.com/30625444 Youtube 1 - http://www.youtube.com/watch?v=JN-Ydcz-8N0 2 - http://www.youtube.com/watch?v=S_rnxzTERHY 3 - http://www.youtube.com/watch?v=EHk05FTMZaU Sper ca nu se pierde foarte multa calitate din conversia site-urilor. A fost de vis la Niagara. PS. Primisem sms ca se schimbase aria de acoperire. Cladirile ce se vad vis-a-vis sunt din Canada. Cica din partea canadiana cascada e si mai impresionanta. This post has been edited by warhammer23: Oct 16 2011, 06:17 PM -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 9th August 2025 - 03:54 AM |