![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 498 Joined: 23-October 05 From: Bucharest Member No.: 51 Car: E30 Engine: S50 turbo 400+WHP ![]() |
Acest post o sa contina si modificari / completari ulterioare (de ex intrebarea despre frane a lui florin83..)
Am pus 'disclaimer'-ul asta ca sa nu apara neintelegeri / postari de genul 'vezi ca a raspuns deja la asta la inceputul thread-ului' ![]() Am tot zis ca fac un topic despre 'bestie'.. Asa am zis si cu pisica si pana la urma l-a facut Florin83 dupa ce [mi-]a luat masina ![]() Asa ca o sa pun in mare cam ce stiu ca e pe masina ![]() - motor M50B20 - kiulasa de 2.5 (porturi admisie/evacuare marite), piese de S50 (talerele de supapa) sau de M52 (taketi) - turbina Garrett T4 (copie) - suporta 450-480cp - admisie M3 S50 - serpi custom pt turbo - intercooler nesimtit ![]() - radiator ulei - injectoare 550cmc (cred) - pompa de benzina cu debit marit - bobine in genul "Plasma-Direct ignition" Engine management-ul este cel stock - baietii de la EPS (WPP & HUT) reusind cu succes sa il [re]programeze pt aplicatii turbo. Debitmetrul este de M50 2.5 - pus in carcasa de 3", sa nu restrictioneze flow-ul. Radiatorul e tot stock, cu un termostat de 80℃ (de M20) face fata fara probleme chiar si vara; sistemul de racire e completat de un ventilator de AC de la un seria 7 (parca), nu exista vāsc.. Transmisia e o combinatie intre cutie de M3 e36 in 5 trepte, cardan 325tds e36, diff LSD 'carcasa mare' cu raportul 2.79:1; initial aveam 2.65 dar mi s-a parut ca e cam lenesa ![]() Gumele spate sunt Toyo R888 225/50.16, pe fata sunt Toyo T1R 205/50.16. Jantele sunt cele de la Butcky, copie dupa Compomotive; sunt destul de grele (cam 10kg/janta), ma tot gandesc sa 'investesc' in unele ultrausoare, dar pe 16" nu prea gasesc (daca as trece pe 17" as avea de ales intre mai multe modele..) Oricum, e cu dus si intors cu jante usoare, sunt argumente si pro, si contra.. Toata bucsaraia pe spate (inclusiv cea de la diff) este din poliuretan, cu posibilitatea reglarii unghiurilor pe spate. Este cea mai buna alegere pt puteri de genul bestiei, inainte sa am aceste bucsi aveam mari probleme - in momentul in care se pleca un pic mai violent incepea sa 'bata' puntea, cu risc f mare de a rupe o planetara sau chiar cardanul L.E. Pt stabilitate mai buna am pus si bara spate stabilizatoare - e practic un triunghi, sudata intre cele 2 oale si deasupra diferentialului L.E. Discurile si placutele sunt stock (ATE Power), pompa de frana e de seria 7; masina franeaza decent de la 250 la ora, dar dupa cateva frane de genu asta cam incep sa scoata fum ![]() L.E. Pt siguranta in exploatare ![]() Proiecte de viitor (apropiat): 1. kit de methanol - de fapt WAI (Water Alcohol Injection) Se merge pe un amestec de 1:1 - apa distilata : alcool metilic/izopropilic. Avantaje: - scade temperatura in admisie - si in cilindri - creste cifra octanica (CO) de la 95 la 105-110 - aburul sub presiune actioneaza ca un detergent - se curata perfect supapele, capul pistoanelor etc ____1.1 presiune crescuta de la 1.1bar la 1.25bar ____1.2 boost controller electronic - in momentul in care WAI nu mai functioneaza (nu mai e lichid in rezervor, se arde pompa etc) sa se micsoreze presiunea (de la 1.25 la 1.1 de ex); in felul asta se poate tuna soft-ul (avansul) mai agresiv, a.i. sa tina cont de CO mult crescuta Sper sa ajung in acest fel la 430-450cp la volanta (de la 390cp cat a dat ultima masuratoare la MaterTuner) si sper sa tina bielele stock la cuplul de peste 500Nm ![]() 2. volan ![]() 3. capota de fibra, eventual geamuri laterale plexiglas, spatar spate inlocuit cu un burete fonoabsorbant 4. scaune usoare (sunt unele Sparco la vreo 7kg..) + centuri in 4 puncte 5. gume 245/45.16 (tot R888) + modificat pasajele spate; sau, trecut la 255/40.17 cu jante ultrausoare (OZ Allegerita / Chrono / Ultraleggera, ATS DTC Superlight, MAK XLR..) 6. frane M3 E36 -------------------- E30 S50 turbo :D
trafficlight.bitdefender.com |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 498 Joined: 31-August 07 From: Bucuresti Member No.: 1,112 Car: E30 Engine: M20 2.0 93kW ![]() |
Am urmarit topicul de la inceput si l.am si citit in intregime, foarte tare ceea ce ai facut in continuare din masina si in ce prag ai ajuns cu ea. MA gandesc ca munca depusa + aportul financiar si grijile de a produce bani pentru piese si manopera au fost si sunt destul de mari, pentru ca si eu incerc sa fac ceva din masina mea si pe 15 ale lunii trebuie sa impart 1300 - 1400 lei catre banca 500, pentru iesit in oras, pentru tigari, pt masina piese si de fiecare data imi da cu minus - la sfarsitul lunii.
Din tastatura sfaturile sunt suficient de usor de dat, dar ca idee am un prieten Vlad banuiesc ca il cunosti, are 1.8is M42 si cu electronica de la Haltec foarte bine softata a scos cu interne stoc pe dyno 260 cp la volanta, asta in conditiile in care are si un consum foarte bun de benzina la mers normal fara agresiuni, ai putea sa te uiti si pe stand alone-urile lor pentru ca sunt modele care stiu relativ foarte multe setari si poti adauga foarte multe externe de monitorizare si diagnoza dupa care din el poti pleca linistit intr-un laptop pentru a urmari evolutiile motorului in timp real. Sunt vreo 2 baieti prin Bucuresti care stiu sa lucreze cu Haltec destul de bine sa poti avea eficienta mare, nu doar presiune si benzina in nestire si gata caii. Ai putea daca ai timp sa pui mai multe poze cu masina, pentru ca in 2, 3 ani o sa te uiti cu drag peste ele si vei vedea comentariile bune, rele ale colegilor. Bafta multa cu masina si la cati mai multi cai si aderenta buna. BTW , daca tot vrei punti cu 5 prezoane si frane bune, dupa ce treci pe spate la franare cu 5 prezoane poti incerca discuri si etrieri de M3 E46, am inteles ca sunt foarte bune si eficiente. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 5th August 2025 - 05:36 AM |