![]() |
![]() |
Guest_jaffar_* |
![]()
Post
#1
|
Guests ![]() |
am tot citit/auzit ca axa cu came e caracterizata de nu stiu ce grade, banuiesc ca e unghiul la care se afla camele fata de pozitia "0", sau ceva in genul asta. sau este unghiul care reprezinta bucata de cerc "lipsita" de cama, cind supapa e complet inchisa ? sau altceva ?
ce as vrea eu sa stiu, cum anume functioneaza chestia asta mai exact... adica de ce schimb eu unghiul cu o axa de sute de EUR si nu sucesc axa aia veche cu citiva dintzi, sau nu ma joc la avans sau alte prostii ? sa ne explice cineva, pleeze. daca ar avea cineva o poza cu o axa normala (de x grade) si cu una "sport" (de y grade) sa le putem compara si analiza, ar fi super. multumesc |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Foarte multe informatii privind teoria axelor cu came se gasesc pe Net.
Cateva lucruri care cred ca merita punctate: a. Daca "intarzii" distributia fata de diagrama standard (supapele se deschid cu cateva grade mai tarziu) o sa castigi putere la turatii mari, in dauna turatiilor reduse. Babeste, "intarzierea" se poate face fie montand lantul/cureaua pe fulie defazat cu un dinte in sensul corect, fie planand chiulasa in vederea cresterii raportului de compresie. Evident, daca "avansezi" distributia, se intampla invers. b. Partea proasta este ca, la motoarele cu o singura axa cu came, nu se poate optimiza diagrama de admisie fata de cea de evacuare (cand intarzii sau avansezi, le muti pe amandoua, admisie si evacuare). c. Partea si mai proasta este ca motoarele BMW M20 / M30 (probabil si altele) sunt motoare de interferenta (adica, atunci cand distributia o ia razna, pistonul vine si trage una in supape). Ca urmare, exista o plaja rezonabila in care se pot face modificari de timing, durata si inaltime a deschiderii supapelor, dar trebuie avuta mereu in vedere evitarea interferentei piston / supape. d. Vanos-ul nu face nimic altceva decat se joaca cu distributia cateva grade +/-, in functie de turatie, conform teoriei de la pct. a. e. Teoria spune ca durata de deschidere a supapelor trebuie marita cu 2 grade pentru fiecare punct suplimentar de compresie. Exemplu practic: la motorul BMW M30B34 de 3.5 litri si raport de compresie 8:1, durata camei este de 260 grade. La acelasi motor, dar cu raportul de compresie 10:1, durata camei este de 264 grade (vorbim, evident, de axele cu came originale BMW). f. A utiliza o axa cu durata camei mai mare, fara a modifica in consecinta capacitatea motorului de a "respira" si "expira" si/sau raportul de compresie, este foarte probabil sa nu aduca avantajele asteptate. Continuand exemplul de la pct. e, acelasi motor M30B34, dar modificat de Alpina sau Hartge, are camele cu durata de 284 grade, dar in conditiile in care ambele firme de tuning au montat supape de admisie cu 1mm mai largi decat standard + "serpisori" la evacuare. Motorul astfel modificat se simte foarte bine la turatii medii si mari, dar nu mai zvacneste la fel de bine la turatii joase. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 18th July 2025 - 01:07 PM |