Help - Search - Members - Calendar
Full Version: despre axa cu came
BMWZone > BMW GENERAL > Intrebari si sfaturi despre BMW
Gabi_323i
ideea este ca la axele de sute de euro biggrin.gif difera profilul camei, cat de mult este deschisa supapa si perioada de timp in care ea este deschisa
SUPERBEC
iar la motoarele cu o singura axa cu came difera timingul intre admisie si evacuare (cam ce face vanosul,doar ca vanosul face pe toata plaja de turatii)


daca masina ta are o singura axa si misti "citiva" dinti nu rezolvi nimic , dar cine stie

iti trebuie 2 axe ca sa le defazezi, ceva ai auzit tu biggrin.gif exista un anumit castig de putere dar la turatii mari iar motorul va merge prost la turatii joase.

si cu cat este mai agresiva axa cu atat va merge mai prost motorul la turatii joase,

se puteau face axe si la noi dupa specificatiile clientului , poate mai stie cineva pe unde

http://www.kentcams.com/index.htm astia fac axe si kituri tari dar nu prea multe pt bmw sad.gif

http://www.turnermotorsport.com/html/subca...0&subcat_id=150 schrick cams preturi

schrick oficial http://www.schrick.com/ in nemteste, nu inteleg nimic sad.gif(
Robert
Foarte multe informatii privind teoria axelor cu came se gasesc pe Net.

Cateva lucruri care cred ca merita punctate:
a. Daca "intarzii" distributia fata de diagrama standard (supapele se deschid cu cateva grade mai tarziu) o sa castigi putere la turatii mari, in dauna turatiilor reduse. Babeste, "intarzierea" se poate face fie montand lantul/cureaua pe fulie defazat cu un dinte in sensul corect, fie planand chiulasa in vederea cresterii raportului de compresie. Evident, daca "avansezi" distributia, se intampla invers.
b. Partea proasta este ca, la motoarele cu o singura axa cu came, nu se poate optimiza diagrama de admisie fata de cea de evacuare (cand intarzii sau avansezi, le muti pe amandoua, admisie si evacuare).
c. Partea si mai proasta este ca motoarele BMW M20 / M30 (probabil si altele) sunt motoare de interferenta (adica, atunci cand distributia o ia razna, pistonul vine si trage una in supape). Ca urmare, exista o plaja rezonabila in care se pot face modificari de timing, durata si inaltime a deschiderii supapelor, dar trebuie avuta mereu in vedere evitarea interferentei piston / supape.
d. Vanos-ul nu face nimic altceva decat se joaca cu distributia cateva grade +/-, in functie de turatie, conform teoriei de la pct. a.
e. Teoria spune ca durata de deschidere a supapelor trebuie marita cu 2 grade pentru fiecare punct suplimentar de compresie. Exemplu practic: la motorul BMW M30B34 de 3.5 litri si raport de compresie 8:1, durata camei este de 260 grade. La acelasi motor, dar cu raportul de compresie 10:1, durata camei este de 264 grade (vorbim, evident, de axele cu came originale BMW).
f. A utiliza o axa cu durata camei mai mare, fara a modifica in consecinta capacitatea motorului de a "respira" si "expira" si/sau raportul de compresie, este foarte probabil sa nu aduca avantajele asteptate. Continuand exemplul de la pct. e, acelasi motor M30B34, dar modificat de Alpina sau Hartge, are camele cu durata de 284 grade, dar in conditiile in care ambele firme de tuning au montat supape de admisie cu 1mm mai largi decat standard + "serpisori" la evacuare. Motorul astfel modificat se simte foarte bine la turatii medii si mari, dar nu mai zvacneste la fel de bine la turatii joase.
alex230ro
Intrebarea mea este:se merita pusa o axa cu came sport pe un motor M20 sau M30 ,raportul pret castig putere ma intereseaza smile.gif .Cam cat s-ar castiga dintr-o asemenea axa cu came fara sa dai peste cap prea mult motorul?
Robert
QUOTE (alex230ro)
fara sa dai peste cap prea mult motorul?
Trebuie sa iti definesti cateva lucruri:
1. In ce regim folosesti motorul cel mai frecvent;
2. Cat de mult este "prea mult"?;
3. Cam la ce buget de gandesti?
4. De ce BMW (= motorist recunoscut pe plan mondial) nu a facut standard acele "modificari", mai ales ca masina ta a fost proiectata intr-o epoca in care restrictiile privind poluarea erau practic ignorabile.
alex230ro
Masina e folosita in oras dar mai ales seara cand traficul nu este foarte intens,deci as accepta o pierdere de cuplu si putere sa zic pana la 2500-3000 ture smile.gif ,bani nu ma intreba cat as putea da,probabil cateva sute de euro oricum asta e ultima mea problema,ideea este cata putere s-ar castiga de banii astia :paranoid:
Robert
QUOTE (alex230ro)
ideea este cata putere s-ar castiga de banii astia
Schimband doar axa cu came, fara alte modificari, nu cred ca treci de +15CP. Parerea mea este ca nu merita, mai ales ca motorul are ceva uzura acumulata.
Acei cateva sute de Euro pot fi folositi in alte directii (de exemplu: sa intineresti suspensia, pneuri mai bune, inlocuirea unor componente critice de la motor care sunt uzate, etc.), cu rezultate mult mai palpabile.
alex230ro
ok,am inteles mai studiez problema smile.gif ,cat despre restul le-am facut(cred)-amortizoare noi alte arcuri,cuzineti schimbati,alt radiator ,alte cauciucuri :cool: .Cred ca sunt nebun laugh.gif :paranoid:
INTERCEPTOR
pe mine o axa cu came motorsport ma costa 500 euroi.pe langa axa mai trebuie si evacuare rapida si un k n plus un traseu de evacuare complet.dupa calculele mele vre o 25 30 de cp.nu mai zic si de un cip ca sari la vre o 40 50 de caluti.dar sari de mia de euro.asta fara sa afectezi motorul.
INTERCEPTOR
care stie sa mi zica si mie ce e cu axa sport .la 282 grade.robert help
Robert
florin77, sunt la fel de amator ca majoritatea de aici.

Reiau putin din ce am spus intr-un post mai sus: o axa cu came cu durata mai mare "muta" diagrama de cuplu intr-o zona de turatii mai mari. Cu alte cuvinte, motorul va trebui turat mai mult, pentru a dezvolta acelasi cuplu pe care-l dezvolta cu o axa cu came mai putin agresiva.

Puterea este practic o functie matematica de cuplu si turatie:
P = C * RPM / 7023
unde: P -> puterea (in CP); C -> cuplul motor (in Nm); RPM -> turatia motorului, in rot/min.

Aceasta inseamna ca folosind o axa cu came cu durata mai mare nu obtii un motor mai puternic (in sensul de cuplu disponibil la volanta), ci un motor care este capabil sa mentina aceast cuplu pe o plaja mai ridicata de turatii. Asta inseamna insa ca poti sa ramai mai mult timp in treptele inferioare de viteza (sa schimbi mai tarziu), deci implicit sa mentii mai mult timp un cuplu ridicat la roata (pentru ca intr-o treapta de viteza inferioara se "duce" mai mult cuplu la roata decat intr-o treapta superioara, la aceeasi viteza a masinii). Aceasta inseamna ca masina respectiva va accelera mai repede.

Practic, in conditii similare de aerodinamica si lant cinematic de transmisie, masina cu un motor mai puternic accelereaza mai repede. Puterea unui motor exprima, daca vrei, capacitatea unei masini de a accelera.

Dar, pentru ca motorul sa mearga corect la turatii mai mari, trebuie sa poata sa "respire" mai eficient. Asta inseamna ca atat admisia cat si evacuarea trebuie sa faca fatza cerintelor motorului la turatii mai mari. Evident, injectia trebuie sa urmeze capabilitatile admisiei.
Vestea buna este ca un motor care "respira" mai bine dezvolta mai mult cuplu. Ceea ce, din formula de mai sus, inseamna o crestere si mai mare a puterii.
O axa cu came "sport" (cu durata mai mare) montata pe un motor a carui sistem de admisie, chiulasa si sistem de evacuare nu sunt proiectate / moficate sa asigure debitele necesare la turatii mai mari decat inainte, va duce la rezultate slabe sau cvasi-nule.

In orice caz, o axa cu came cu durata mai mare are un impact negativ asupra cuplului dezvoltat la turatii joase si medii, asupra consumului (din cauza ca tinzi mwereu sa turezi motorul), uzurii si noxelor (risti sa nu mai treci testele de nozxe, daca sunt facute corect).

Cred ca a monta o axa cu came sport pe un motor "stock" este o solutie buna pentru o masina utilizata frecvent in regim de turatii inalte, cu conditia ca si celelalte modificari colaterale sa fie efectuate, daca e cazul.
Este insa o idee proasta pentru o masina care, de regula, este utilizata in trafic urban si la drumuri lungi.
Iarasi, costul, raportat la costul de putere, este dezavantajos.

Ca o concluzie, inainte de a monta o axa "sport" trebuie sa decizi exact in ce regim va fi utilizata masina, cel mai frecvent. Cu exceptia motoarelor cu distributie variabila, nu prea poti sa impaci si capra si varza.
kali
Am inlocuit de curind axa cu scame stock de 316i cu una de 318i: la "ochi" singura diferenta intre cele doua axe este profilul camelor - in sensul ca la axa de 318i camele sunt mai late (asta duce la deschiderea mai indelungata a supapelor), axa a fost montata exact in pozitia in care era axa de 316i:
motorul stock : 100CP/5400rpm, 145Nm/4.200rpm
dupa modificare (cu softul stock al masinii):
109CP/5.500rpm, 150Nm/4.600 + un comportament mizerabil al motorului in ture joase (bilbiiala la acceleratie) (+9%putere)
dupa montat unichip + dynotuning:
113CP/5.600, 161Nm/4.500 (dar la 2.500 are 160Nm), adica plaja aproape constanta (+4%putere) - si un comportament excelent al motorului, cu acceleratie constanta pe aproape toata plaje de ture.
dar o sa incerc sa "avansez" axa cu 1-2 grade, sa vad ce se intimpla : am fost sfatuit sa fac asta pentru un cistig de inca 3-5% de putere - vedem saptamina viitoare ...
George77
Da,asta te va ajuta dar la turatii ridicate cand masa de aer va avea suficienta inertie ca sa autoalimenteze motorul cu amestec si sa aibe timp sa umple cat mai mult cilindrul cu amestec avand in vedere vitaza f mare a pistonului ,bine faza cu autoalimentatrea intra in actiune atunci cand exista o galerie de admisie cu rezonanta ceea ce am vazut ca BMW nu duce lipsa,rezonatorul fiind cutia aceea pe cae o formeaza galeria de admisie si ai putea sa ii dai chiar si 5 grade dar la arborele cotit ,diagrama distributiei se face numai dupa gradele arborelui cotit.cat timp nu interfereaza supapa cu pistonul este bine dar sa ai grija ca daca maresti turatia motorului ar trebui sa ii mai pui un rand de arcuri daca nu are la supape sau sa pui unele m,ai tari dar nu la ochi ,trebuie un pic studiata problema ca dupa aceea dai in alte alea,uzuri premature sau ruperi de culbutori,asa su arcurile stok nu o sa mai urmareasca cama supapei si vor aparea probleme,nu ce va mai respecta diagrama distributiei
INTERCEPTOR
mie imi place la nebunie sa balbaie la relanti .eu nu stiu daca o sa am bani sa pun axa si arcurile de la SCHRICK.am filtru aer sport am cutie d erezonanta mare ..si am si evacuare rapida.soft nu pot sa i faca asa ca va ramane cu astea.deci cred ca ar merita daca as avea bani.dar tin cont de faptul ca voi plati 11 12 mil pe an asig soo nu cred ca voi mai pune decat daca castig la loto
kali
Pai daca se bilbiie la ralanti, nici in ture joase nu va merge prea stralucit - adica bye-bye mers confortabil prin oras, masina prinde viata dupa 4.000rpm .. plus ca va consuma fara numar ..
George77
Cand va apucati sa schimbati axe si tot felul de componente ale motorului pt ai inbunatatii performantele nici nu trebuie sa faceti alegerea asta cumva in functie de consum adica aori vreti putere ori vreti un consum rezonabil de aceea este preferac ca aceste modificari sa fie facute unei masini cu care nu se merge toata ziua si zi de zi asa ca mai ganditiva inainte sa inlocuiti o pesa pe masina vostra pe care o folositi zilnic
kali
se poate si varianta de mijloc ...
bineinteles ca o crestere radicala de putere nu se poate face fara cresterea corespunzatoare a consumului ... dar daca reusesti sa mentii consumul in limite decente, cu atit mai bine ...
ex: nu pot spune ca ma intereseaza cit anume (fizic) consuma masina (litri), atita vreme cit nu depaseste nu-stiu-cit la suta ... sau n-am o problema, daca ma plimb o zi intreaga prin oras si ard 20-30 l de benzina, dar incep sa ma agit daca consumul trece de 14-15% ... cred ca e mai mult o chestie psihologica smile.gif
@george77 : ce vrea sa spuna semnatura ta ?
INTERCEPTOR
ca viseaza un motor de 3.5 m 30 cu turbo.sau direct un 745 rechin,atunci nu mai pun nici o axa ca nu am chef sa stau cu ea in 5000
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.