![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 2,496 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 24 Car: e30 - 325ix din '89 Engine: 2.5 - 171 cp ![]() |
Mi se par DEGEABA discutiile astea! Voi comparati o masina veche de ~20 ani cu una noua??? Poate sa fie loganul poleit cu aur si tot nu-mi iau! Prefer un e21 decat orice dacie! :nod: Voi ce vreti un ROLEX de 20 ani sau un Q&Q nou??? :dis:
-------------------- e30 - 318i coupe din '90 / e30 - 318i coupe din '89 / e30 - 324d din '86 / e30 - 325ix din '89 / e30 - 325i din '88 / M5 engine 3800 cmc - over 340 hp (Nurburing Edition)
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Problema, atunci cand compari o masina veche cu una noua, nu se rezuma numai la rezistenta "nativa" a caroseriilor celor doua masini.
Este greu, spre imposibil, de determinat daca un E30 nou s-ar comporta mai bine sau mai prost decat un Logan nou, intr-o anumita situatie. Cumva, testele de crash se efectueaza in anumite conditii bine determinate. Producatorii cunosc aceste conditii si, din motive de marketing, proiecteaza caroseriile astfel incat sa scoata maximum de puncte, in limita targetului de cost pe care si l-au propus. Asta inseamna ca, intr-o situatie reala de accident, ale carei conditii se apropie mult de tipicul unui test EuroNCAP, un Logan s-ar putea sa se comporte mai bine decat un E30 - din simplul motiv ca pentru asta a fost optimizata caroseria Loganului, la proiectare. In timp ce, pe vremea cand a fost proiectata caroseria E30, aceasta procedura de test nu era standardizata. La fel cum, in anumite situatii reale de accident care difera mult de conditiile unui test crash, este posibil ca un E30 sa se comporte mai bine decat un Logan. Posibil, dar improbabil, din doua motive: oboseala structurala a caroseriei si rugina. Orice caroserie de E30 are, in cel mai fericit caz, aprox. 14-15 ani de oboseala structurala. Mai exact, slabiri ale imbinarilor datorita torsionarii / deformarii caroseriei in timpul deplasarii pe sosea. Cu cat soselele au fost mai proaste, sau masina condusa mai sportiv, cu atat oboseala caroseriei este mai mare. In plus, in atatia ani cu siguranta ca au aparut si puncte de rugina. Unele neimportante - altele insa si-au facut loc la imbinarile dintre elementele structurale vitale ale caroseriei, accentuand efectul oboselii structurale. Este o realitate care afecteaza orice caroserie veche - iar E30 nu face exceptie. De aceea eu cred ca un Logan nou isi protejeaza mai bine pasagerii in caz de accident, decat un E30. Poate exista si situatii in care este invers, dar cred ca acestea nu sunt decat exceptii care confirma regula. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 8th August 2025 - 02:10 AM |