![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
M-a exasperat!
![]() in oras imi consuma minim 16.. media e pe undeva pe la 17-18.. intradevar am debitmetru varza, 2 fise de la bujii rupte, dar in aceleasi conditii in afara imi ia max 10. Am facut acum cateva luni o excursie de aproape 1000km pe la munte, cu 3-4 persoane (am fost 2 masini si am mai facut schimb de pasageri), portbagajul plin, drum de munte, alergata bine in unele zone si am scos la final consum de 9.5, ceea ce zic eu ca e f. bine. So.. care e explicatia de imi consuma asa mult in oras? Sa nu radeti daca gresesc, dar eu pun problema pe seama tractiunii integrale. Ma gandesc a motorul se forteaza mai mult la plecari din cauza greutatii si a faptului ca trebuie sa invarta 4 roti => consum mai mare.. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
QUOTE (da_joint) QUOTE (jaffar) la dajoint e explicabil, are rotile foarte mici deci pe bord merge mult mai multi km decit in realitate, deci consumul e denaturat RAU.
![]() bine, si florin are rotile mai mici decit stock, deci si lui ii consuma in realitate mai mult. Am sa fac o comparatie cu o alta masina (stock)sa vad ce diferente ies pe o anumita distanta! Am facut eu calculul, plecand de la ipoteza ca roata stock pentru care este calibrat vitezometrul/kilometrajul este de dimensiunea 195/65R14, si am facut comparatie cu dimensiunea 195/50R15. Raza roata stock = 304.55mm Raza roata 1 = 288mm Diametru roata stock = 609.1mm Diametru roata 1 = 576mm Nr. de rotatii in 100km pt. roata stock=52259.052 Nr. de rotatii in 100km pt. roata 1 = 55262.133 Distanta reala parcursa de roata 1 in 100km parcursi de roata stock=94.565km Eroare distanta parcursa de roata 1 = 5.43 km la fiecare 100km. Plecand de la ideea ca in 100km (pe bord) parcursi cu roata 1 se consuma 13litri, consumul pt. 100km reali este 13.747L. Acum, vitezometrul/kilometrajul este calibrat la majoritatea masinilor sa indice cu + 3% ... + 5% mai multa viteza (si cred eu, kilometri parcursi). Aplicand acel indice de 3% la kilometrii reali ai rotii stock, avem: Nr. de rotatii in 100km pt. roata stock=50691.280 Nr. de rotatii in 100km pt. roata 1 = 55262.133 Distanta reala parcursa de roata 1 in 100km parcursi de roata stock=91.728km Eroare distanta parcursa de roata 1 = 8.27 km la fiecare 100km. Plecand de la ideea ca in 100km (pe bord) parcursi cu roata 1 se consuma 13litri, consumul pt. 100km reali este 14.17L. Si cu un indice de 5%: Nr. de rotatii in 100km pt. roata stock=49646.099 Nr. de rotatii in 100km pt. roata 1 = 55262.133 Distanta reala parcursa de roata 1 in 100km parcursi de roata stock=89.837km Eroare distanta parcursa de roata 1 = 10.16 km la fiecare 100km. Plecand de la ideea ca in 100km (pe bord) parcursi cu roata 1 se consuma 13litri, consumul pt. 100km reali este 14.47L. Acum.. luati un GPS si vedeti ce viteza aveti :unibrow: P.S.: Mie vitezometrul din bord imi indica cu 5% mai mare viteza, iar OBC-ul o nimereste aproape pe cea indicata de GPS. Cand o sa schimb jantele, o sa fie cu totul alte cifre. -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 14th August 2025 - 11:09 PM |