IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> Nu alimenta pe 1mai, PROTEST
Radu46
post Apr 21 2010, 02:26 PM
Post #1


9% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 136
Joined: 12-July 07
From: Buzau
Member No.: 1,016
Car: 525d
Engine: 2500cc 163cp



ATENTIE!!! Soferi si soferite ! 1 MAI este ziua boicotului national la pompele de carburant! protest impotriva scumpirilor saptamanale nejustificate ale carburantului! in ziua respectiva, NU ALIMENTATI!!! Democratie inseamna puterea poporului nu a excrocilor care incearca sa fie puternici pe spinarea si mai ales buzunarele noastre. dati mai departe daca sunteti uniti
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
FiveThreeFive
post May 3 2010, 03:23 PM
Post #2


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 76
Joined: 4-December 06
Member No.: 485
Car: ex- E28
Engine: M30 3.5



In anii din urma am urmarit si eu foarte indeaproape evolutia preturilor carburantilor, si chiar m-am agitat cumva "public" pe acest subiect.
Cred ca inca mai exista, chiar pe acest forum, ceva din discutiile de atunci.

Din pacate pentru noi:

1. O parte importanta din veniturile bugetului de Stat se bazeaza pe taxele impuse automobilistilor. Cam 50+ % din pretul platit la pompa merge la stat. Platim anual impozit, chiar daca nu mergem deloc cu masina respectiva. Impozitul este astfel structurat incat sa fie incurajati sa aibe masina atat cei care considera automobilul ca o utilitate, cat si cei pentru care automobilul inseamna pasiune. Platim taxa de drum. Platim daca vrem sa parcam in oras. Platim ca sa trecem podul peste Dunare. Platim sa intram in Mamaia. Amenzile rutiere, chiar daca in teorie au rolul de a impune respectarea regulamentului de circulatie, in practica sunt preponderent aplicate astfel incat in fapt sa aduca bani la buget.
Deci Statul nu are absolut nici un motiv ca automobilistii sa consume mai putin. Principiile gen "poluatorul plateste", "protectia mediului" sunt texte frumoase sub care se ascund noi idei de a stoarce bani de la automobilisti.

2. Companiile petroliere sunt afaceri, nu institutii caritabile. Nimeni nu o sa vanda ceva cu 1 leu, daca piata ii permite sa vanda acel ceva cu 2 lei. Cu exceptia faptului cand pretul i se impune de catre o autoritate superioara. Iar piata, in prezent, cere. Vedeti aglomeratiile din orase, de pe sosea. Este cerere din plin.
Singura autoritate care poate influenta companiile petroliere este Statul. Care, din motivele de la pct. 1, este evident ca nu va actiona impotriva propriului interes financiar. Cu cateva exceptii, cum ar fi o schimbare de politica, sau o revolta la nivel national. Parasiti insa orice speranta. Suntem in UE, iar politica europeana este de a scumpi carburantii, nu invers. Cat despre o revolta nationala, acesta e un lucru cvasi-imposibil in Romania (e.g. jumatate de secol de comunism indurat in liniste).

3. Singurul instrument in mana noastra, pentru a reduce costul cu combustibilul, este sa reducem consumul. Fie schimband masina (ceea ce insa ne poate arunca imediat la alte costuri, cele de achizitie, respectiv alte impozite), fie mergand mai putin cu masina pe care o avem (exista alternative: bicicleta, tren, etc.). Faptul ca nimeni nu alimenteaza in cutare zi, fara insa a reduce si consumul pe o perioada indelungata de timp, este zero. Nu consumul cvasi-instantaneu influenteaza business-ul, cat consumul mediu pe perioade de timp suficient de lungi.

4. Sa presupunem ca, in timp, consumul va scadea foarte mult. Poate pentru ca oamenii isi vor lua masini economice, poate pentru ca masinile electrice vor deveni majoritare. In acest caz, Statul se va trezi in situatia ca o sursa importanta la buget s-a redus semnificativ. Ce va face? Desigur, va schimba sistemul de impozitare, astfel incat sa compenseze acest lucru.

5. Ca o concluzie a pct. 3 si 4 de mai sus, putem sa reducem costurile la nivel individual numai atat timp cat reducerea totala nu este majora, iar numarul de indivizi care fac acest lucru este sub o anumita masa critica. De indata ce tendinta devine generala, sistemul va merge catre un alt punct de echilibru (= schimbarea criteriilor de impozitare).

Asa ca, in ceea ce priveste pretul carburantilor:
BOHICA = Bend Over, Here It Comes Again
smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic
- Radu46   Nu alimenta pe 1mai   Apr 21 2010, 02:26 PM
- - xox   Eu sunt unit cu ceilalti soferi. Dar daca alimente...   Apr 21 2010, 03:16 PM
|- - Radu46   QUOTE (xox @ Apr 21 2010, 04:16 PM) Eu su...   Apr 22 2010, 07:40 AM
- - wrctheo   right on xox pretul benzinelor tre' sa se alin...   Apr 21 2010, 07:58 PM
- - ZerO_CooL   S-au gasit cand sa faca zi de boicot, cand majorit...   Apr 21 2010, 08:17 PM
|- - Radu46   QUOTE (ZerO_CooL @ Apr 21 2010, 09:17 PM)...   Apr 22 2010, 07:32 AM
|- - Ciupanezu   QUOTE (Radu46 @ Apr 22 2010, 08:32 AM) Id...   Apr 22 2010, 10:18 AM
- - Ciupanezu   E total inutil.   Apr 21 2010, 10:47 PM
|- - sierra1771   Nu stiu de ce considerati ca e inutil, daca fiecar...   Apr 21 2010, 11:14 PM
- - Ciupanezu   Păi mă, e scumpă benzina şi pu...   Apr 21 2010, 11:19 PM
- - tomado e28 owner   O fi ea scumpa, dar se mai si abuzeaza... Marile c...   Apr 22 2010, 01:05 AM
- - Radu46   un patron de benzinarie mi-a spus odata ca el cres...   Apr 22 2010, 07:17 AM
- - db85amd   chiar,cat e in germania/italia/spania de exemplu l...   Apr 25 2010, 10:42 AM
- - Ciupanezu   http://gasoline-germany.com/statistik.phtml   Apr 25 2010, 02:02 PM
- - io's®   in austria si italia benzina costa 1,2-1,4€ per li...   Apr 25 2010, 09:17 PM
- - Radu46   drept rasplata au mai scumpit ieri motorina de 100...   May 3 2010, 09:59 AM
- - io's®   am bagat zilele trecute (parca chiar de 1 mai ) s...   May 3 2010, 11:34 AM
- - Ciupanezu   S-au scumpit enorm combustibilii în ultimii 3 ani.   May 3 2010, 11:41 AM
- - FiveThreeFive   In anii din urma am urmarit si eu foarte indeaproa...   May 3 2010, 03:23 PM
- - io's®   robert, bine ai (re)venit printre noi ! chiar ...   May 3 2010, 07:34 PM
|- - FiveThreeFive   QUOTE (io's® @ May 3 2010, 07:34 PM) ...   May 4 2010, 08:14 AM
|- - bartro   QUOTE (FiveThreeFive @ May 4 2010, 09:14 ...   May 4 2010, 08:35 AM
|- - fistaccio   QUOTE (FiveThreeFive @ May 4 2010, 09:14 ...   May 4 2010, 10:04 AM
|- - iorgos   QUOTE (FiveThreeFive @ May 4 2010, 09:14 ...   May 4 2010, 09:04 PM
- - Ciupanezu   @FiveThreeFive: +1 Exact aşa văd şi...   May 3 2010, 08:57 PM
|- - xox   QUOTE (Ciupanezu @ May 3 2010, 09:57 PM) ...   May 3 2010, 11:19 PM
- - Ciupanezu   Tinerii doritori de E28 535i n-au bani de impozit.   May 4 2010, 11:40 AM
- - haifisch   ai innebunit????? sa dai la remat asa masina?? a...   May 4 2010, 01:49 PM
|- - bartro   TiL, haifisch, mai e vreme, incepeti cu strans de ...   May 4 2010, 03:09 PM
- - TiL   Ii scot din piatra seaca si-acum daca-i nevoie. Pr...   May 4 2010, 04:15 PM
|- - bartro   QUOTE (TiL @ May 4 2010, 05:15 PM) Ii sco...   May 4 2010, 04:22 PM
- - TiL   Daca nu era permanent nu renunta Robert la 535i. 5...   May 4 2010, 05:35 PM
- - haifisch   nu strang nimic....eu ma ocup de a mea... sa o cu...   May 4 2010, 08:18 PM
- - iorgos   Nu pot sa cred ca bijuteria asta ar putea sa ajung...   May 4 2010, 08:46 PM
- - haifisch   repostez eu pozele... Edit by TiL: Mi-am permis s...   May 4 2010, 09:02 PM
|- - Ciupanezu   QUOTE (haifisch @ May 4 2010, 10:02 PM) r...   May 4 2010, 09:07 PM
- - io's®   hmm.. parca avea niste elemente gri, nu-i statea r...   May 4 2010, 09:24 PM
- - TiL   Da, a luat-o cu M technic gri, dar nu i-a placut s...   May 5 2010, 12:33 AM
- - FiveThreeFive   Multumesc tuturor pentru feedback. Pentru prezent...   May 6 2010, 07:32 AM


Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 17th June 2025 - 07:47 PM