![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 498 Joined: 23-October 05 From: Bucharest Member No.: 51 Car: E30 Engine: S50 turbo 400+WHP ![]() |
Acest post o sa contina si modificari / completari ulterioare (de ex intrebarea despre frane a lui florin83..)
Am pus 'disclaimer'-ul asta ca sa nu apara neintelegeri / postari de genul 'vezi ca a raspuns deja la asta la inceputul thread-ului' ![]() Am tot zis ca fac un topic despre 'bestie'.. Asa am zis si cu pisica si pana la urma l-a facut Florin83 dupa ce [mi-]a luat masina ![]() Asa ca o sa pun in mare cam ce stiu ca e pe masina ![]() - motor M50B20 - kiulasa de 2.5 (porturi admisie/evacuare marite), piese de S50 (talerele de supapa) sau de M52 (taketi) - turbina Garrett T4 (copie) - suporta 450-480cp - admisie M3 S50 - serpi custom pt turbo - intercooler nesimtit ![]() - radiator ulei - injectoare 550cmc (cred) - pompa de benzina cu debit marit - bobine in genul "Plasma-Direct ignition" Engine management-ul este cel stock - baietii de la EPS (WPP & HUT) reusind cu succes sa il [re]programeze pt aplicatii turbo. Debitmetrul este de M50 2.5 - pus in carcasa de 3", sa nu restrictioneze flow-ul. Radiatorul e tot stock, cu un termostat de 80℃ (de M20) face fata fara probleme chiar si vara; sistemul de racire e completat de un ventilator de AC de la un seria 7 (parca), nu exista vāsc.. Transmisia e o combinatie intre cutie de M3 e36 in 5 trepte, cardan 325tds e36, diff LSD 'carcasa mare' cu raportul 2.79:1; initial aveam 2.65 dar mi s-a parut ca e cam lenesa ![]() Gumele spate sunt Toyo R888 225/50.16, pe fata sunt Toyo T1R 205/50.16. Jantele sunt cele de la Butcky, copie dupa Compomotive; sunt destul de grele (cam 10kg/janta), ma tot gandesc sa 'investesc' in unele ultrausoare, dar pe 16" nu prea gasesc (daca as trece pe 17" as avea de ales intre mai multe modele..) Oricum, e cu dus si intors cu jante usoare, sunt argumente si pro, si contra.. Toata bucsaraia pe spate (inclusiv cea de la diff) este din poliuretan, cu posibilitatea reglarii unghiurilor pe spate. Este cea mai buna alegere pt puteri de genul bestiei, inainte sa am aceste bucsi aveam mari probleme - in momentul in care se pleca un pic mai violent incepea sa 'bata' puntea, cu risc f mare de a rupe o planetara sau chiar cardanul L.E. Pt stabilitate mai buna am pus si bara spate stabilizatoare - e practic un triunghi, sudata intre cele 2 oale si deasupra diferentialului L.E. Discurile si placutele sunt stock (ATE Power), pompa de frana e de seria 7; masina franeaza decent de la 250 la ora, dar dupa cateva frane de genu asta cam incep sa scoata fum ![]() L.E. Pt siguranta in exploatare ![]() Proiecte de viitor (apropiat): 1. kit de methanol - de fapt WAI (Water Alcohol Injection) Se merge pe un amestec de 1:1 - apa distilata : alcool metilic/izopropilic. Avantaje: - scade temperatura in admisie - si in cilindri - creste cifra octanica (CO) de la 95 la 105-110 - aburul sub presiune actioneaza ca un detergent - se curata perfect supapele, capul pistoanelor etc ____1.1 presiune crescuta de la 1.1bar la 1.25bar ____1.2 boost controller electronic - in momentul in care WAI nu mai functioneaza (nu mai e lichid in rezervor, se arde pompa etc) sa se micsoreze presiunea (de la 1.25 la 1.1 de ex); in felul asta se poate tuna soft-ul (avansul) mai agresiv, a.i. sa tina cont de CO mult crescuta Sper sa ajung in acest fel la 430-450cp la volanta (de la 390cp cat a dat ultima masuratoare la MaterTuner) si sper sa tina bielele stock la cuplul de peste 500Nm ![]() 2. volan ![]() 3. capota de fibra, eventual geamuri laterale plexiglas, spatar spate inlocuit cu un burete fonoabsorbant 4. scaune usoare (sunt unele Sparco la vreo 7kg..) + centuri in 4 puncte 5. gume 245/45.16 (tot R888) + modificat pasajele spate; sau, trecut la 255/40.17 cu jante ultrausoare (OZ Allegerita / Chrono / Ultraleggera, ATS DTC Superlight, MAK XLR..) 6. frane M3 E36 -------------------- E30 S50 turbo :D
trafficlight.bitdefender.com |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 0% BMW corupt Group: Members Posts: 19 Joined: 25-December 09 Member No.: 3,130 Car: E30, E46 Engine: M50B25, M54B22 ![]() |
Pana acum 2-3 ani de cand merg la curse eram genul forjator stradal.....autostrada A2 era una din principalele tinte pentru nebunia noastra....am facut-o de nenumarate ori in forja maxima insa nu cum povestea colegu' mai sus.
![]() Pentru perioade scurte de drum am avut 300 pe bord fara probleme...insa la viteza aia eram pozitionat ghem pe mobra..nici macar un deget nu-mi iesea de sub carene...de controlat mobra era extrem de greu....orice miscare se putea termina rau.....iar la prima masina care se vedea in fata puneam instant frana....si mergand la modul blana..frana..blana..frana...dupa 100 de km eram pilaf...cand ma opream o jumatate de ora eram lesinat de oboseala pe jos ![]() Asa ca am schimbat modul de mers si surpriza.....si ca timp am iesit mult mai bine.....adica am mers constant in slalom printre masini daca pot spune asa cu o viteza maxima de 220-240.....dar constant pe toata autostrada...folosind inclusiv banda de urgenta...mergand pe mijloc printre masini...sau pe langa parapet......era riscant insa la 220 pot evita orice masina care merge cu 150 si schimba brusc banda de mers..... La mersul asta putin peste 200 nici nu oboseam...nici nu stateam ghemuit....si controlam mobra mult mai usor... Insa asta era acum ceva timp.....cursele de viteza din RoSBK m-au linistit complet cu mersul in forja pe strada...acum am un cruiser(chopper) de plimbare cu care merg relaxat si imi place la nebunie ![]() -------------------- My baby- E30 325 M-Tech 2
My car-E46 Coupe 320 CI 170 CP My moto-Kawasaki ZX636 RACE My chopper-Suzuki VL1500 Custom |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 18th June 2025 - 08:11 PM |