![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Articol preluat din ziarul "Adevarul" din 06 ian:
Click pentru articolul pe adevarulonline.ro Radian Tufă, directorul general al Registrului Auto Român Din august 2006 se pot înmatricula toate maşinile aduse din străinătate - Ce schimbări majore vor avea loc în activitatea Registrului Auto Român în acest an? - Începând cu 1 ianuarie am adus modificări legislative importante pentru ca, în 2007, să fim în acord cu ceea ce se întâmplă la nivel european. O dată cu aderarea României la Uniunea Europeană, prevederea legală care condiţionează înmatriculările maşinilor din import de îndeplinirea normelor de poluare Euro 3 va dispărea automat. Noi intenţionăm să scoatem această barieră chiar din cursul acestui an, cel târziu în luna august. Acest lucru este necesar pentru a avea timp să perfecţionăm sistemul până la 1 ianuarie 2007. - Acest lucru înseamnă, practic, liberalizarea pieţei de autovehicule second-hand de import. Ce măsuri veţi lua pentru a nu exista o invazie de vechituri? - Este clar că fără "bariera Euro 3" sunt necesare măsuri compensatorii care să prevină o invazie de maşini vechi. Eu aş merge pe stabilirea impozitului în funcţie de gradul de poluare. Există o bază de calcul în funcţie de capacitatea cilindrică a motoarelor. Suplimentar ar trebui să fie impusă încă o bază de calcul în funcţie de gradul de poluare. Evident, sumele vor fi mai mari pentru maşinile "non Euro" şi vor scădea către cele care îndeplinesc norma de poluare Euro 4. Pentru a face acest lucru în România va trebui să ne consultăm cu reprezentanţii Administraţiei Publice Locale şi cu cei ai Ministerului Mediului. - Noile taxe vor fi o altă barieră, de data aceasta economică? - Nu va fi vorba de taxe prohibitive. Baza de calcul se va afla în zona în care cumpărătorul să fie atras de o maşină cât mai nepoluantă. Intenţionăm să introducem această bază de impozitare şi pentru maşinile vechi, aflate deja în circulaţie, dar numai în momentul unei noi înmatriculări, adică atunci când maşina îşi schimbă proprietarul. Prevederi similare se aplică de mulţi ani în ţările Uniunii Europene. [...] Maşinile noi - mai rentabile la revânzare În momentul în care obligativitatea îndeplinirii normei Euro 3 va dispărea, singura condiţie pentru înmatricularea unei maşini second-hand va fi ca aceasta să treacă de inspecţia tehnică a RAR-ului şi să îndeplinească normele de poluare de la data la care a fost fabricată. Rămâne de văzut care va fi nivelul impozitelor suplimentare care vor fi percepute în funcţie de gradul de poluare a fiecărei maşini. În principiu, preţul unui autovehicul non-Euro, va ajunge, cu tot cu taxe, foarte apropiat de cel al maşinilor mai nepoluante. Cumpărătorul va trebui să cântărească dacă să cumpere o maşină mai veche, pe care va obţine un preţ mai mic la revânzare, sau una mai nouă, care, una peste alta, ar putea să coste cu câteva sute de euro mai mult. Dacă taxa de poluare va fi aplicată şi autovehiculelor aflate deja în circulaţie în momentul schimbării de proprietar, este evident că opţiunile clienţilor se vor îndrepta către maşini mai noi. În 2005, 118.000 autoturisme second-hand au fost aduse din VestConform statisticilor RAR, aproape 118.000 autoturisme second-hand aduse din import au fost înmatriculate anul trecut în România. Volumul acestora reprezintă aproximativ 59 la sută din numărul maşinilor noi cumpărate de români în 2005. Principala condiţie pentru înmatriculare o reprezintă îndeplinirea normelor de poluare Euro 3. În general, maşinile care respectă această normă sunt fabricate după anul 2000. Conform legislaţiei în vigoare, toate aceste autovehicule au efectuat inspecţia tehnică la reprezentanţele Registrului Auto Român. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 329 Joined: 16-November 05 Member No.: 99 Car: e46 316i Engine: M43B19 1895 cmc 105 CP ![]() |
eu cred ca e o veste buna... pai e destul de simplu sa aranjezi testul de noxe... ii faci o vizita lui Rabanne sau orice baiat ce se pricepe la chiptunning si-o fac sa scoata parfum pe teava...
![]() ![]() RCA o sa se scumpeasca enorm si nici nu va putea evitata platirea ei... se va scumpi pentru ca va avea rol de carte verde in cazul in care circuli pe teritoriul oricarei tari din Uniune si automat va include un cost suplimentar pentru asta... actulamente e vreo 60 Euro pe 15 zile... sa zicem ca se va folosi o rata mai mica de egalizare dar ma astept sa dau in jur de 500 Euro pe an numai pe RCA... Nu se va putea evita platirea pentru ca va exista baza de date unica (politie si asigfuratori) si ti se va lua talonul si automat asta va insemna vizita la RAR... chiar daca o sa-ti iei asigurare tot or sa te trimita la RAR ca sa poti sa-l recuperezi.... CASCO se va scumpi si fiecare sofer va un rating in functie de incidentele inregistrate la asigurare... cu cat ai mai multe belele o sa te coste asigurarea mai mult... cum va fi o baza de date comuna nu vei putea sa-ti schimbi asiguratorul ca sa o iei de la 0... Rovigneta este o taxa pentru circulatia pe drumuri nationale si se calculeaza in functioe de gradul de poluare dar nu taxeaza poluarea in mod direct. E posibil sa se mareasca in ideea sustinerii constructiei de autostrazi. Buvigneta - nu se va aplica pentru ca datorita taxelor si masurilor traficul in Bucuresti va scadea si automat nu este necesara... asteptati-va insa sa va fie interzis accesul in centru daca aveti masini catalizate inainte de un anumit an (euro 2) si asa se intampla si in Italia mi se pare oarecum logic pentru ca exista o poluare extrema in centrele urbane si automat masinile mai poluante nu pot decat agrava situatia. suplimentar ma astept la reactia producatorilor interni care vor insista la cresterea taxelor pentru importuri second hand dar nu cred sa afecteze BMW asta ci mai degraba segmentul mediu-mic de masini care concureaza direct cu Dacia-Chevrolet pe piata... BMW e si asa destul de scump ca sa fie prohibitiv si cum nu e nici o firma sa produca masini de lux pe aici nu cred ca o sa fie o mare crestere a taxelor in zona asta... o alta reactie de luat in calcul e a importatorilor dar aici lucrurile sunt cu dus si intors pentru ca au interesul sa aduca masini cu motore mari si scumpe dar ar vrea sa omoare importul second hand... ce e interesant in tara noastra este faptul ca piata second hand reala este moarta si firme gen AAA sau altele specializate in asa ceva nu prea exista pe piata si sa aiba un cuvant de spus... asta se datoreaza spiritului intrprinzator al romanului care si-a rezolvat singur nevoia de masina second hand cand a fost nevoie si nu a apelat la o firma... existenta firmelor de acest gen ar fi fost o garantie a unor conditii mai bune pentru inmatriculari second hand dar nu e cazul la noi... hai bafta si mai vedem... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 13th July 2025 - 10:39 PM |