![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 655 Joined: 23-May 06 From: Iasi Member No.: 303 Car: E28 Engine: M21 524 TD 116CP ![]() |
Am facut acest nou topic, din motive strict financiare. In ultimul timp cred ca s-a intamplat ceva cu masina, iar acest ceva il simt doar la buzunar.
Nu pot sa inteleg cum o masina care mergea normal, cu un consum decent, apropiat de cel al producatorului, intr-o sapt. s-a transformat intr-un vis urat. Scenariul pentru acest cosmar este: 1. Iasi - Roman -- 90 de km 2. Drumuri prin Roman -- 20 de km 3. Roman - Iasi -- 90 de km 4. Drumuri prin Iasi -- 30 de km 5. Benzina -- 170 de ron. Cunosc oameni care isi fac plinul cu atatia bani. Pe ac si average de la OBC, imi arata in afara consum de 9.5 - 9.8. Rareori am depasit 120 de kmh. Pot spune ca am mers mai mult cu o medie de 100 de kmh. In oras sta undeva la 15-18, acel average de la obc. Am observat ca la plecare in forja, dar fara scartait de roti, am lasat o dara de aprox 100 de metri. Azi am facut asta. Dara era parca din dreptul tevii de esapement. Oare a scuipat benzina afara, oare sa fie asta una din problemele mele existentiale. Tot timpul am mers destul de normal, si in afara de data aceasta, in rest nu am observat aceste dare, sau sa scape benzina pe undeva. Dupa schimbul de ulei, si adaugarea unui aditiv de la Metabond, pe care am dat 180 de ron, m-a mancat in c_r, sa pun un fel de solutie pentru curatarea injectoarelor, in rezervor. Asta a fost acum vreo 3 saptamani. Intr-adevar din cate am vazut, nu prea pot sa ma incred in acul care indica benzina ramasa, pentru ca, atunci cand a indicat rosu si range din obc era "---", am parcat masina, cu gandul sa ma duc la urmatorul peco sa alimentez. Cand m-am suit inapoi in masina, acul era un pic deasupra primei linii, si range de 80 de km, care s-a mentinut pana ce am facut 60 de km (range 20 km) si apoi am alimentat. E ciudat nu? In fine electronica sa zicem ca are si ea hibele ei. Dar inainte de saptamana trecuta, toate parca erau in mintile lor. Inca o data zic, acul de sub turometru, indica in oras un consum super ok, daca merg constant, de 9-10, iar in accelerari, se duce in 20 si ceva, si revine la 9-10. macar 14 sa fie consumul dar... nici macar atat nu e. Average de la obc, imi indica acum 17-18, si nu mi-am batut joc niciodata de masina. Cu ce ar trebui sa incep. Ce sa le zic celor din service-uri? Sa imi faca un test la ce? La ce stie romanu' din service-uri, o sa zica ca daca mi-a trebui avion, atunci sa stau in banca mea. masina merge in rest superok. Acum are jante pe 15; fostul prop. avea pe 17, si a zis ca scotea un consum urban de 12 litri, ba mai mult a zis ca nu dadea a 5-a in oras, a 4-a foarte rar, iar a 3 -a din plin. Oare eu merg subturat? Si sa am un consum mai mare? Schimb la 2000 de ture, 2000 si ceva, si daca pot sa dau 5 dau, daca nu cu a 4-a si atat. Si fara accelerari inutile si bagari in seama. De unde sa incep! -------------------- NOW E34 2.5I vanos '94 (THEN E28 2.4 TD '86 (BACK THEN E28 2.4 TD '83))
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Tu esti sigur ca ti-a luat 44 litri pe 240km?
Greu de crezut. Daca e asa, masina are o problema. Daca nu, sa vedem: - schimbi la 2000rpm, dar pana la 2000 ajungi cu pedala la podea sau cuminte? In orice caz, 2000 e prea putin, 2500 e acceptabil doar daca nu apesi tare acceleratia. - a 5-a in oras nu-si are rostul. - cum folosesti masina in oras? Cat de lungi sunt drumurile? Daca faci 3 km pana la serviciu, opresti si o iei seara, e normal sa consume 18 pe frigurile astea. - facusei cativa km pana sa faci proba de 100m cu dara? Daca nu, e normal sa scuipe apa, acuma depinde cum arata dara aia. - aburul pe esapament e normal la frig, orice gaz ar iesi pe esapament, e cald. In contact cu aerul rece, umed, se formeaza abur. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 655 Joined: 23-May 06 From: Iasi Member No.: 303 Car: E28 Engine: M21 524 TD 116CP ![]() |
Tu esti sigur ca ti-a luat 44 litri pe 240km? Greu de crezut. Daca e asa, masina are o problema. Daca nu, sa vedem: - schimbi la 2000rpm, dar pana la 2000 ajungi cu pedala la podea sau cuminte? In orice caz, 2000 e prea putin, 2500 e acceptabil doar daca nu apesi tare acceleratia. - a 5-a in oras nu-si are rostul. - cum folosesti masina in oras? Cat de lungi sunt drumurile? Daca faci 3 km pana la serviciu, opresti si o iei seara, e normal sa consume 18 pe frigurile astea. - facusei cativa km pana sa faci proba de 100m cu dara? Daca nu, e normal sa scuipe apa, acuma depinde cum arata dara aia. - aburul pe esapament e normal la frig, orice gaz ar iesi pe esapament, e cald. In contact cu aerul rece, umed, se formeaza abur. Intr-adevar 44 de litri, acum ca ai calculat, chiar incep sa ma sperii. Daca ar fi sa refac timpul de la prima alimentare de 70 de ron, pana la a 2-a si respectiv a 3-a alimentare, fiecare cu cate 50 ron, ar fi in felul urmator. Am alimentat cu 70 de ron, abia pornisem masina, dupa o zi de stat. Am mers 3-4 km, am stat 2-3 ore, am mers din nou 3-4 km, am stat 2-3 ore si tot asa pana am facut cei 20-25 de km in oras. Intr-adevar era destul de frig, si eram surprins ca de fiecare data cand porneam acul de temperatura era pe albastru. Foloseam si caldura la masina. Deci sunt sanse foarte mari ca in acele momente masina sa fi luat mai mult decat trebuia. Totusi, facusem 25 de km maxim. Ieri Duminca, am plecat spre Roman, cu restul de benzina care ramasese de la alimentarea de 70 de ron. Am oprit dupa, 50 de km, si am alimentat de 50 de ron. Am mers in Roman, am stat vreo 2-3 ore, si am pornit masina tot pe frig, tot cu acul de temperatura la minim. Am mers vreo 3 km, am stat 2-3 ore, iar am pornit, iar era frig, iar am stat 2-3 ore, iar am pornit iar era frig. Am ajuns acasa, m-am culcat. Dimineata un drum de 20 de km, urmat de un drum de 90 de km, plus 10 km prin Iasi, pana la bloc unde stau (fara oprire), iar in drum spre iasi am alimentat cand aveam range de 30 km, la prima aprindere de bec rosu. E clar ca acum a mai ramas benzina in rezervor, sa zicem 10 litri! Dar tot nu imi explic. Ori nu indica bine cantitatea de benzina ramasa, ori e altceva. Ceea ce e ciudat, e ca acul de consum instantaneu, se comporta la fel ca la inceput. Ori nu dadeam importanta consumului, ca aveam TD-ul si mergeam cu el prin oras, si foloseam e34-ul doar ca sa merg din cand in cand prin afara orasului. Ca idee, mers cu a 5-a, la 120kmh, acul sta undeva la 8-9-10. Asa a stat de la inceput, si la fel sta si acum. Mai nou, am aflat de cum se foloseste OBC-ul, si de toate functiile lui, si banuiesc ca si de asta ma tot sperii atat. Nu ar fi o problema, ca obc-ul afiseaza vrute si nevrute, desi tot azi la drum s-a stabilizat avg-ul la 9.4 si uneori la 9.8, dar mergeam cu 120. Deci tind sa cred ca si el e in mintile lui, singura problema ar fi la updatarea datelor, atunci cand mergi in oras, si ba accelerezi, ba franezi si tot asa, si banuiesc ca de aici tendinta de a arata un consum mare. Totusi la average in oras indica 15-17-18. Astea ar fi valorile, sub 15 nu scade. Nu prea dau a 5-a, in trafic. La 2000-2500 de ture, ajung normal, nu ma infig in pedala de acceleratie. Cei drept nu prea schimb des in zona 2500 - 3000, dar nici nu mi se pare ca masina ar merge subturat, ca as simti-o. Cine stie poate din cauza ca am avut diesel, am tendinta la benzinar sa merg subturat? Si da, atunci cand am mers cu ea in forja, si mi-a lasat dira, era pornita de foarte putin timp, si era si frig afara, si e foarte probabil ca dara sa fi fost apa. ricum acul de temperatura era la jumatate, deci nu am dat in pistoane, fara ca motorul sa fie la o temperatura optima de functionare. This post has been edited by reactor_share: Oct 19 2009, 08:14 PM -------------------- NOW E34 2.5I vanos '94 (THEN E28 2.4 TD '86 (BACK THEN E28 2.4 TD '83))
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 7th July 2025 - 01:07 AM |