![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 655 Joined: 23-May 06 From: Iasi Member No.: 303 Car: E28 Engine: M21 524 TD 116CP ![]() |
Am facut acest nou topic, din motive strict financiare. In ultimul timp cred ca s-a intamplat ceva cu masina, iar acest ceva il simt doar la buzunar.
Nu pot sa inteleg cum o masina care mergea normal, cu un consum decent, apropiat de cel al producatorului, intr-o sapt. s-a transformat intr-un vis urat. Scenariul pentru acest cosmar este: 1. Iasi - Roman -- 90 de km 2. Drumuri prin Roman -- 20 de km 3. Roman - Iasi -- 90 de km 4. Drumuri prin Iasi -- 30 de km 5. Benzina -- 170 de ron. Cunosc oameni care isi fac plinul cu atatia bani. Pe ac si average de la OBC, imi arata in afara consum de 9.5 - 9.8. Rareori am depasit 120 de kmh. Pot spune ca am mers mai mult cu o medie de 100 de kmh. In oras sta undeva la 15-18, acel average de la obc. Am observat ca la plecare in forja, dar fara scartait de roti, am lasat o dara de aprox 100 de metri. Azi am facut asta. Dara era parca din dreptul tevii de esapement. Oare a scuipat benzina afara, oare sa fie asta una din problemele mele existentiale. Tot timpul am mers destul de normal, si in afara de data aceasta, in rest nu am observat aceste dare, sau sa scape benzina pe undeva. Dupa schimbul de ulei, si adaugarea unui aditiv de la Metabond, pe care am dat 180 de ron, m-a mancat in c_r, sa pun un fel de solutie pentru curatarea injectoarelor, in rezervor. Asta a fost acum vreo 3 saptamani. Intr-adevar din cate am vazut, nu prea pot sa ma incred in acul care indica benzina ramasa, pentru ca, atunci cand a indicat rosu si range din obc era "---", am parcat masina, cu gandul sa ma duc la urmatorul peco sa alimentez. Cand m-am suit inapoi in masina, acul era un pic deasupra primei linii, si range de 80 de km, care s-a mentinut pana ce am facut 60 de km (range 20 km) si apoi am alimentat. E ciudat nu? In fine electronica sa zicem ca are si ea hibele ei. Dar inainte de saptamana trecuta, toate parca erau in mintile lor. Inca o data zic, acul de sub turometru, indica in oras un consum super ok, daca merg constant, de 9-10, iar in accelerari, se duce in 20 si ceva, si revine la 9-10. macar 14 sa fie consumul dar... nici macar atat nu e. Average de la obc, imi indica acum 17-18, si nu mi-am batut joc niciodata de masina. Cu ce ar trebui sa incep. Ce sa le zic celor din service-uri? Sa imi faca un test la ce? La ce stie romanu' din service-uri, o sa zica ca daca mi-a trebui avion, atunci sa stau in banca mea. masina merge in rest superok. Acum are jante pe 15; fostul prop. avea pe 17, si a zis ca scotea un consum urban de 12 litri, ba mai mult a zis ca nu dadea a 5-a in oras, a 4-a foarte rar, iar a 3 -a din plin. Oare eu merg subturat? Si sa am un consum mai mare? Schimb la 2000 de ture, 2000 si ceva, si daca pot sa dau 5 dau, daca nu cu a 4-a si atat. Si fara accelerari inutile si bagari in seama. De unde sa incep! -------------------- NOW E34 2.5I vanos '94 (THEN E28 2.4 TD '86 (BACK THEN E28 2.4 TD '83))
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 748 Joined: 3-February 06 From: Iasi Member No.: 176 Car: E30 316i Engine: M40B16 100CP ![]() |
Daca as fi eu in locul tau as face in felul urmator:
Regula 1: Esti in Iasi, asa ca poti uita complet de orice service de aici. Mai bine duci masina din prima la Remat. Regula 2: Cel mai mare stres este sa nu stii cata benzina mai ai. Am avut si eu problema asta la E30 si stiu ce inseamna. Prin urmare as desface sistemul de alimentare din rezervor (senzor de nivel + pompa) si as masura senzorul de nivel sa vad cum functioneaza. In mod normal ar trebui sa aiba o rezistenta care sa varieze liniar cu pozitia senzorului. Trebuie pus pe el un ap. de masura si apoi miscat incet cu mana plutitorul in timp ce urmaresti indicatiile aparatului de masura. Plutitorul trebuie sa se miste liber si rezistenta sa varieze. La E30 plutitorul sta intr-un cilindru de aluminiu, foarte firav si care la mine avea peretele infundat pe ici si colo. In locurile alea atingea si nu se misca liber. Cea mai nasoala indoitura era jos, tocmai cand este putin benzina, asa ca ba aveam benzina destula, ba nu aveam nimic. Timp de vreo cateva ore am tot indreptat peretele ala de aluminiu pana a mers liber plutitorul. In plus a fost nevoie de atentie extrema ca plutitoul "merge" pe un fir rezistiv extrem de subtire si care se poate distruge usor. Cam asta ar trebui sa faci si tu pana cand ai un control corect al cantitatii de benzina. Regula 3: Benzina consumata este intotdeauna contorizata de ECU. Cu alte cuvinte, prin variatia timpului de deschidere a injectoarelor ECU ajusteaza mereu consumul de benzina in functie de debitul de aer in in acelasi timp contorizeaza si consumul. Prin urmare acul indicator din bord ar trebui sa arate destul de just. Valorile din OBC insa mai sunt legate si de alti parametri, asa ca le lasam deoparte momentan. Chiar daca debitmetrul este defect, si cantitatea de aer masurata este gresita, contorizarea benzinei se face tot corect, fie ca e si ea prea multa sau prea putina. Modificarile de contorizare pot proveni fie din suprapresiune in rampa de injectoare (si nu prea am auzit de asta) fie din cauza injectoarelor murdare cu cantitate de benzina ejecatata diferita de cea teoretica. In orice caz, aberatiile de masurare sunt suficient de mici (1-2l%, in nici un caz valorile tale monstruoase). Prin urmare concluzia mea este ca pierzi benzina pe undeva. Din moment ce ai si problema cu rezervorul, aproape sigur pe acolo. Dara pe care ai lasat-o in urma era aproape sigur de la apa din toba de esapament, turatia mai mare a generat un flux mai mare de gaze care a suflat apa de acolo. Apa in toba e ceva firesc. Toate masinile au. Oricum cand iti curge benzina din rezervor nu ai nici o sansa sa lasi dara serioasa in urma ta (decat daca este o gaura enorma). Benzina este atat de volatila incat se evapora imediat si nu se mai vede nimic pe drum. In schimb miroase. Miroase mereu a benzina in jurul maisinii, si mai ales cand vii de la drum. La tine nu miroase? Prin urmare in etapa 3 as incerca sa vad pe unde curge, fie cu varianta puturosului (as pune ceva mai multa benzina dupa care as balangani masina violent sau as face cateva ture in jurul unui sens giratoriu si apoi as vedea pe unde pica din rezervor) fie cu varianta "shoulder grease" (scot de tot rezervorul, vad ce are si apoi fie il lipesc fie strang "din buci", cumpar un altul si gata povestea). Cam asta ar fi pe scurt. This post has been edited by Shark: Oct 19 2009, 07:25 PM -------------------- You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40. For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 655 Joined: 23-May 06 From: Iasi Member No.: 303 Car: E28 Engine: M21 524 TD 116CP ![]() |
Daca as fi eu in locul tau as face in felul urmator: Regula 1: Esti in Iasi, asa ca poti uita complet de orice service de aici. Mai bine duci masina din prima la Remat. Regula 2: Cel mai mare stres este sa nu stii cata benzina mai ai. Am avut si eu problema asta la E30 si stiu ce inseamna. Prin urmare as desface sistemul de alimentare din rezervor (senzor de nivel + pompa) si as masura senzorul de nivel sa vad cum functioneaza. In mod normal ar trebui sa aiba o rezistenta care sa varieze liniar cu pozitia senzorului. Trebuie pus pe el un ap. de masura si apoi miscat incet cu mana plutitorul in timp ce urmaresti indicatiile aparatului de masura. Plutitorul trebuie sa se miste liber si rezistenta sa varieze. La E30 plutitorul sta intr-un cilindru de aluminiu, foarte firav si care la mine avea peretele infundat pe ici si colo. In locurile alea atingea si nu se misca liber. Cea mai nasoala indoitura era jos, tocmai cand este putin benzina, asa ca ba aveam benzina destula, ba nu aveam nimic. Timp de vreo cateva ore am tot indreptat peretele ala de aluminiu pana a mers liber plutitorul. In plus a fost nevoie de atentie extrema ca plutitoul "merge" pe un fir rezistiv extrem de subtire si care se poate distruge usor. Cam asta ar trebui sa faci si tu pana cand ai un control corect al cantitatii de benzina. Regula 3: Benzina consumata este intotdeauna contorizata de ECU. Cu alte cuvinte, prin variatia timpului de deschidere a injectoarelor ECU ajusteaza mereu consumul de benzina in functie de debitul de aer in in acelasi timp contorizeaza si consumul. Prin urmare acul indicator din bord ar trebui sa arate destul de just. Valorile din OBC insa mai sunt legate si de alti parametri, asa ca le lasam deoparte momentan. Chiar daca debitmetrul este defect, si cantitatea de aer masurata este gresita, contorizarea benzinei se face tot corect, fie ca e si ea prea multa sau prea putina. Modificarile de contorizare pot proveni fie din suprapresiune in rampa de injectoare (si nu prea am auzit de asta) fie din cauza injectoarelor murdare cu cantitate de benzina ejecatata diferita de cea teoretica. In orice caz, aberatiile de masurare sunt suficient de mici (1-2l%, in nici un caz valorile tale monstruoase). Prin urmare concluzia mea este ca pierzi benzina pe undeva. Din moment ce ai si problema cu rezervorul, aproape sigur pe acolo. Dara pe care ai lasat-o in urma era aproape sigur de la apa din toba de esapament, turatia mai mare a generat un flux mai mare de gaze care a suflat apa de acolo. Apa in toba e ceva firesc. Toate masinile au. Oricum cand iti curge benzina din rezervor nu ai nici o sansa sa lasi dara serioasa in urma ta (decat daca este o gaura enorma). Benzina este atat de volatila incat se evapora imediat si nu se mai vede nimic pe drum. In schimb miroase. Miroase mereu a benzina in jurul maisinii, si mai ales cand vii de la drum. La tine nu miroase? Prin urmare in etapa 3 as incerca sa vad pe unde curge, fie cu varianta puturosului (as pune ceva mai multa benzina dupa care as balangani masina violent sau as face cateva ture in jurul unui sens giratoriu si apoi as vedea pe unde pica din rezervor) fie cu varianta "shoulder grease" (scot de tot rezervorul, vad ce are si apoi fie il lipesc fie strang "din buci", cumpar un altul si gata povestea). Cam asta ar fi pe scurt. Laur, benzina din rezervor nu curge decat daca pun mai mult de 100 de ron. Pana acum, nu am facut asta. Cand curge intr-adevar miroase a benzina. Dar dupa cum ti-am zis, asta nu s-a intamplat decat de 2 ori atat. Iar cand se intampla se vede pe unde picura, (adica se vede de unde se prelinge, si poti aproxima locatia sparturii, dar din cauza barei spate, nu poti vedea mai mult) si mai mult, tot rezervorul e umed in zona respectiva.Deci iese din discutie pierdutul benzinei prin spartura de la rezervor. De mirosit in jurul masinii, nu miroase deloc, atat timp cat respect regula cu alimentatul a nu mai mult de 100 de ron. Ce pot sa fac cu rezervorul daca nu mai vine o data. Am vb cu omul, a zis ca sa il trimita si astept... Nu uita, ca cel de la care am luat masina, a avut si el rezervorul spart. Deci... sare din discutie. -------------------- NOW E34 2.5I vanos '94 (THEN E28 2.4 TD '86 (BACK THEN E28 2.4 TD '83))
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 8th July 2025 - 07:59 AM |