![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 0% BMW corupt Group: Members Posts: 19 Joined: 25-October 08 From: ploiesti Member No.: 2,279 Car: e36 Engine: 1.6 102CP ![]() |
care poate sa-mi spuna si mie cum se regleaza debitul de aer la un 316i din 94. astept sugestii!
-------------------- SAL FOR ALL!
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 0 Joined: 13-July 09 Member No.: 2,860 Car: E32 Engine: m30 3000cmc 188cp ![]() |
salut!
si eu am avut cam aceeasi problema cu debitmetrul, dar ,norocul meu a fost ca mai aveam unul de rezerva, tot folosit, l-am pus pe ala si acum merge cat de cat. dar ce vroiam sa spun este ca m-am apucat sa desfac debitmetrul bulit (considerat bulit) sa-i vad principiul de functionare, nimic mai simplu, merge exact ca o rezistenta semireglabila , iar rezistenta maxima masurata cu multimetru a fost in jur de 2 k ohmi iar cea minima de 110 ohmi. pana si realizarea partii electronice este una simpla, in timp ce clapeta din galerie este impinsa de aerul ce intra, pe o placuta in forma de semicerc trece un ac (seamna, daca imi este permis, cu un kilometraj) exaact asta este rezistenta semireglabila, in functie de rezistenta pe care o intampina curentul de intrare , calculatorul de injectie ecu stie cat aer a intrat , in ce interval de timp. deci prin analogie, logica etc, daca slabesti arcul de revenire al clapetei, aceasta va reactiona mai repede la aerul intrat intr-un timp mai scurt , ECU va reactiona si va comanda injectoarele dupa debitul de aer ( debitul de aer este doar unul din parametrii dupa care se face injectia). desigur nu poti exagera cu slabirea sau strangerea arcului deoarece in memoria ecu sunt setate niste curbe de accelerare functie de parametrii de intrare iar daca unul din parametrii de intrare va fi eronat atunci sigur nu va merge corect. deci, dupa ce am vazut cum sta treaba, am zis sa-l desfac si pe al doilea pe cel care il montasem deja pe masina, zis si facut, am constatat ca aceleasi valori ale rezistentei electrice erau masurate, si pas cu pas, din aproape in aproape si in capetele cursei contactului ac. pana la urma am constatat ca debimetrul ce parea defect, avea de fapt clapeta de aer putin strambata si atingea peretele inferior al carcasei fix la capatul cursei pe o portiune de 1 cm, fix cand trebuia sa stea la relanti. toata problema s-a rezolvat cu smilgher foarte fin si rabdare + o spalare temeinica. bafta! |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 20th June 2025 - 03:24 AM |