Help - Search - Members - Calendar
Full Version: reglare debit aer
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E36
iulis
care poate sa-mi spuna si mie cum se regleaza debitul de aer la un 316i din 94. astept sugestii!
rostil
Invirti de rotitele alea de linga gurile de ventilatie, deschizi un geam sau trapa.
Mai explicit, spune ce te doare..
iulis
QUOTE (rostil @ Apr 30 2009, 10:26 PM) *
Invirti de rotitele alea de linga gurile de ventilatie, deschizi un geam sau trapa.
Mai explicit, spune ce te doare..

=))))=)))))=)))) hai k mai facut sa rad era vb de admisie de aerul care intra in carburator si realizeaza amestecul cu benzina! la mine mi se pare k ia prea mult aer si nu stiu qm se regleaza sau de unde am inteles k exista un regulator de aer sau cam asa ceva nu stiu nici eu sigur!
316i
Nu se regleaza nimic. Masina e pe injectie, nu carburatie, totul este controlat de calculator si nu e bine sa incepi sa umbli aiurea ca o dai peste cap si nu ti-o mai face nimeni la loc.
rostil
QUOTE (316i @ May 5 2009, 08:50 PM) *
Nu se regleaza nimic. Masina e pe injectie, nu carburatie, totul este controlat de calculator si nu e bine sa incepi sa umbli aiurea ca o dai peste cap si nu ti-o mai face nimeni la loc.

Ee, nici chiar asa, se regleaza relativ simplu din debitmetru, trebuie sa ai grija sa dai semne la pozitia din fabrica, dupa care faci incercari. Daca vrei amestec mai bogat slabesti arcul, daca vrei sa consume cit mai putin stringi arcul. Bine, dupa aia o sa stringi si din buci la depasiri biggrin.gif
lucian
la service cel mai bine, la un analizor de gaze, si-ti face amestecul optim.
bartro
QUOTE (rostil @ May 6 2009, 03:16 PM) *
Ee, nici chiar asa, se regleaza relativ simplu din debitmetru, trebuie sa ai grija sa dai semne la pozitia din fabrica, dupa care faci incercari. Daca vrei amestec mai bogat slabesti arcul, daca vrei sa consume cit mai putin stringi arcul. Bine, dupa aia o sa stringi si din buci la depasiri biggrin.gif

Masini mai noi au sonda lambda, injectie e controlat electronic/digital, si chiar e mai bine sa nu umbli la setari.
La masina ta mai merge, sistemul de injectie e electromechanic pana la urma.
316i
QUOTE (bartro @ May 6 2009, 04:59 PM) *
Masini mai noi au sonda lambda, injectie e controlat electronic/digital, si chiar e mai bine sa nu umbli la setari.
La masina ta mai merge, sistemul de injectie e electromechanic pana la urma.

+1 la ce a zis bart.
Dar cel mai indicat e sa nu umbli la debitmetru. In nici un manual de reparatii sau service nu scrie sa umbli in debitmetru. Calculatorul isi ia toate informatiile necesare unei functionari optime prin debitmetru si sonda lambda. Daca ai suspiciuni cel mai bine verifici sa fie debitmetrul in toate mintile si sonda lambda sa functioneze.
rostil
QUOTE (316i @ May 6 2009, 05:36 PM) *
+1 la ce a zis bart.
Dar cel mai indicat e sa nu umbli la debitmetru. In nici un manual de reparatii sau service nu scrie sa umbli in debitmetru. Calculatorul isi ia toate informatiile necesare unei functionari optime prin debitmetru si sonda lambda. Daca ai suspiciuni cel mai bine verifici sa fie debitmetrul in toate mintile si sonda lambda sa functioneze.


De acord, dar iulis a intrebat de unde se regleaza nu daca are voie. Manualul de reparatii nu spune cum sa resetezi oil service sau cum sa reglezi faruri dar asta nu inseamna ca nu se poate.
Din ce stiu eu sonda lamda vegheaza ca amestecul sa fie in parametri, sa nu fie O2 nears si transmite la ecu care regleaza timpul de deschidere la injectoare. Rezulta ca daca mai stringi arcul le debitmetru aerul masurat va fi mai putin, lamda va regla amestecul corespunzator iar masina va merge ca o caruta biggrin.gif
Sau racheta daca slabesti arcul.
Oricum, analizorul e cea mai buna solutie.
bartro
QUOTE (rostil @ May 6 2009, 07:03 PM) *
De acord, dar iulis a intrebat de unde se regleaza nu daca are voie. Manualul de reparatii nu spune cum sa resetezi oil service sau cum sa reglezi faruri dar asta nu inseamna ca nu se poate.
Din ce stiu eu sonda lamda vegheaza ca amestecul sa fie in parametri, sa nu fie O2 nears si transmite la ecu care regleaza timpul de deschidere la injectoare. Rezulta ca daca mai stringi arcul le debitmetru aerul masurat va fi mai putin, lamda va regla amestecul corespunzator iar masina va merge ca o caruta biggrin.gif
Sau racheta daca slabesti arcul.
Oricum, analizorul e cea mai buna solutie.

Calculatorul va incerca sa se adapteaza la raspunsul nou de debitmetru, si la sarcina continua motor va merge la fel, daca nu e umblat prea mult. La schimbari de regim insa poate raspuns de calc nu va fi chiar asa bine.
masina tin topic de fapt ce fel de debitmetru are? mechanic, sau cu 'sarme'?
iulis
QUOTE (bartro @ May 6 2009, 08:32 PM) *
Calculatorul va incerca sa se adapteaza la raspunsul nou de debitmetru, si la sarcina continua motor va merge la fel, daca nu e umblat prea mult. La schimbari de regim insa poate raspuns de calc nu va fi chiar asa bine.
masina tin topic de fapt ce fel de debitmetru are? mechanic, sau cu 'sarme'?

nu stiu sa-ti spun de care este! dar am inteles nu tre sa umblu ca dau de dracu! o voi duce la un service. problema e la care k eu sunt din ploiesti si pe aici nu cunosc service de incredere qu meseriasi buni. cunoasteti voi pe undeva un service bun?
cezar1210
salut!
si eu am avut cam aceeasi problema cu debitmetrul, dar ,norocul meu a fost ca mai aveam unul de rezerva, tot folosit, l-am pus pe ala si acum merge cat de cat. dar ce vroiam sa spun este ca m-am apucat sa desfac debitmetrul bulit (considerat bulit) sa-i vad principiul de functionare, nimic mai simplu, merge exact ca o rezistenta semireglabila , iar rezistenta maxima masurata cu multimetru a fost in jur de 2 k ohmi iar cea minima de 110 ohmi. pana si realizarea partii electronice este una simpla, in timp ce clapeta din galerie este impinsa de aerul ce intra, pe o placuta in forma de semicerc trece un ac (seamna, daca imi este permis, cu un kilometraj) exaact asta este rezistenta semireglabila, in functie de rezistenta pe care o intampina curentul de intrare , calculatorul de injectie ecu stie cat aer a intrat , in ce interval de timp. deci prin analogie, logica etc, daca slabesti arcul de revenire al clapetei, aceasta va reactiona mai repede la aerul intrat intr-un timp mai scurt , ECU va reactiona si va comanda injectoarele dupa debitul de aer ( debitul de aer este doar unul din parametrii dupa care se face injectia). desigur nu poti exagera cu slabirea sau strangerea arcului deoarece in memoria ecu sunt setate niste curbe de accelerare functie de parametrii de intrare iar daca unul din parametrii de intrare va fi eronat atunci sigur nu va merge corect.
deci, dupa ce am vazut cum sta treaba, am zis sa-l desfac si pe al doilea pe cel care il montasem deja pe masina, zis si facut, am constatat ca aceleasi valori ale rezistentei electrice erau masurate, si pas cu pas, din aproape in aproape si in capetele cursei contactului ac. pana la urma am constatat ca debimetrul ce parea defect, avea de fapt clapeta de aer putin strambata si atingea peretele inferior al carcasei fix la capatul cursei pe o portiune de 1 cm, fix cand trebuia sa stea la relanti. toata problema s-a rezolvat cu smilgher foarte fin si rabdare + o spalare temeinica.
bafta!
simi2000
cum ajung la acele rotite de la debimetru,eu am un 316 pisicuta din 91.
ms
bartro
QUOTE (simi2000 @ Sep 11 2009, 04:52 PM) *
cum ajung la acele rotite de la debimetru,eu am un 316 pisicuta din 91.
ms

N-ai inteles ironie.
tavix
in debitmetru nu trebuie umblat, rolul lui este sa masoare cat mai exact debitul de aer real care intra, amestecul este controlat de ecu pe baza aerului care intra si pe baza unor tabele de parametrii stocate in memoria interna, pt a modifca ceva aici trebuie modificati parametrii din aceste tabele prin rescrierea memoriei ecu-ului

blink.gif sistemul de injectie NU este electromecanic, asa cum gresit s-a afirmat mai inainte, ci este controlat electronic prin ecu, mai mult acesta se si adapteaza in timp la stilul mediu de condus (turatii, etc) prin ajustarea parametrilor impliciti din tabela programata, parametrii ajustati sunt insa tinuti in memoria RAM interna care e volatila, astfel la decuplarea si recuplarea bornelor de la baterie sistemul revine pe parametrii impliciti lucru uneori observabil printr-o usoara schimbare in mersul/raspunsul motorului, iar dupa ceva km motorul se readapteaza.
bartro
QUOTE (tavix @ Oct 13 2009, 05:01 PM) *
blink.gif sistemul de injectie NU este electromecanic, asa cum gresit s-a afirmat mai inainte, ci este controlat electronic prin ecu, mai mult acesta se si adapteaza in timp la stilul mediu de condus (turatii, etc) prin ajustarea parametrilor impliciti din tabela programata, parametrii ajustati sunt insa tinuti in memoria RAM ...

Era o referinta la o generatie de injectie mai veche la care mai mergea cu reglaje dupa urechi. N-am afirmat nimic gresit.
tavix
era vorba de masina lui e36 din 94 care au deja acest sistem electronic

bartro
QUOTE (tavix @ Oct 13 2009, 10:54 PM) *
era vorba de masina lui e36 din 94 care au deja acest sistem electronic

Ma mai explic odata.. Eu am dat reply-ul respectiv lui Rostil, care a propus un reglaj la debitmetru. Rostil are L-jetronic care e elctromechanic, dupa care am scris:
QUOTE (me)
La masina ta mai merge, sistemul de injectie e electromechanic pana la urma.

E chiar asa de neclar?
tavix
Rostil are sistem de injectie electromecanic?? omg, dar ce masina are
nu cred ca vreun sistem de injectie benzina a fost electromecanic (fara control electronic) ever

bartro
QUOTE (tavix @ Oct 14 2009, 10:30 PM) *
Rostil are sistem de injectie electromecanic?? omg, dar ce masina are
nu cred ca vreun sistem de injectie benzina a fost electromecanic (fara control electronic) ever


Cam orice diesel vechi si la BMW 2002tii au fost aproape total mechanic:
http://www.jc42.dial.pipex.com/alpina/Inje...Description.htm

Mai esti si diferenta intre electronica si sistemele tale la care te referi cu RAM si tabele si alte chestii cu bits si bytes.

Nu inteleg ce vrei sa dovedesti, ce lupta lupti. Ai inteles gresit o referinta scrisa de mine, nu vad care e mare chestie.
Shark
QUOTE (tavix @ Oct 14 2009, 10:30 PM) *
Rostil are sistem de injectie electromecanic?? omg, dar ce masina are
nu cred ca vreun sistem de injectie benzina a fost electromecanic (fara control electronic) ever

Mai tavix, dar vad ca esti pornit rau! smile.gif Noi intelegem ca vrei sa te afirmi rapid pe forum, nu e nici o problema, dar mai da si tu macar din cand in cand cate un search pe wikipedia.
Sisteme de injectie pur mecanice sunt destule, de ex K(sau D)-Jetronic.
Iar sistem electromecanic nu inseamna fara control electronic, ci mai exact Electronically controlled mechanical fuel injection! Deci CU control electronic. smile.gif O injectie din aia mecanica + putin control electronic = KE-Jetronic. Restu' mai citesti tu, sunt convins! rolleyes.gif
tavix
auzi sharkule nare rost sa faci pe desteptu cu mine ca nu merge, ce zici tu nu este electromecanica, da bag sama ca nu cunosti termenii tehnici asa ca ....
eu nu vreau sa ma afirm pe forum, dovada nr mic de posturi
Ciupanezu
@Tavix: Ai vreo pregătire în domeniul tehnic?
bartro
QUOTE (tavix @ Oct 15 2009, 03:35 PM) *
.. da bag sama ca nu cunosti termenii tehnici asa ca ....

Tu ce pregatire ai de esti asa bine informat? Ai putea sa aduci surse, exemple, explicatii pentru sustinere de ce spui. Sa intelegem si noi.
tavix
conteaza??
bartro
QUOTE (tavix @ Oct 16 2009, 07:58 PM) *
conteaza??

Sigur ca da, noi suntem oameni educati, rezonabili, obiectivi, deschis la minte, ca si dvs. Sunt sigur ca putem intretinem o discutia civilizata si interesanta.
tavix
da sunt convins, atata timp cat nu contrazic , atunci incepeti cu "mai tavix" si "vrei sa te afirmi rapid pe forum". pe mine chiar nu ma intereseaza sa ma afirm pe forum, in general intra asa ca sa pierd vremea, sa vad ce mai spune lumea legat de bmw, si cam atat.
bartro
A avea alte idee despre un subiect este acceptat si din partea mea chiar incurajat daca sunt folosite si methode acceptabile pentru a sustine ideile.
xox
QUOTE (tavix @ Oct 15 2009, 03:35 PM) *
auzi sharkule nare rost sa faci pe desteptu cu mine ca nu merge, ce zici tu nu este electromecanica, da bag sama ca nu cunosti termenii tehnici asa ca ....
eu nu vreau sa ma afirm pe forum, dovada nr mic de posturi


Nu ti-a spus-o in sensul rau. Shark e unul din cei mai pasnici utilizatori de pe forum. smile.gif

QUOTE (tavix @ Oct 14 2009, 10:30 PM) *
Rostil are sistem de injectie electromecanic?? omg, dar ce masina are
nu cred ca vreun sistem de injectie benzina a fost electromecanic (fara control electronic) ever


Acuma, fara sa fiu rautacios, ca nu-mi sta in fire, esti familiar cu evolutia motoarelor si tipurile de injectie folosite? Macar asa, in mare, ca idee, fara sa discutam in termeni tehnici tongue.gif

PS: Termenul electromecanic in limba romana se refera la un dispozitiv mecanic comandat electric. In speta injectia L-jetronic a lui Rostil.
tavix
da aveti si voi dreptate, poate am axagerat si eu
da sunt relativ familiarizat cu evolutia motoarelor, acuma e posib sa fi existat sisteme de injectie mecanice de care eu sa nu fi auzit
bartro
sml (1).gif lnr (1).gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.