![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
Buna seara. M-am decis sa va prezint 'Masina mea' , desi o am de peste 1 an.
Va avertizez ca voi scrie mult ![]() Prolog Fiind de mic inebunit de LEGO , tot ce tine de masinarii, vehicule etc , crescand , cu timpul a trebuit sa imi gasesc un alt hobby in care sa imi canalizez aceasta pasiune. Asa ca .. masinile pt mine au devenit 'Lego de metal'. Ba mai mult , o masina pt mine e mai mult decat niste 'fiare' , ci ceva cu totul deosebit. Prima mea masina a fost un Hyundai XG mostenita de la tatal meu , care din pacate nu mai este printre noi. O masina cu V6 de 3 L si cutie automata , nu prea e masina de inceput ... desi eu am avut f mare grija de ea (era pt mine ceva de vis) degradare fizica si morala cat timp am asteptat (si ea a stat degeaba) sa am varsta pt carnet , si-a spus cuvantul. Eu am reusit sa ma bucur de ea fix un an (si a meritat pe deplin acel an).. ca a inceput sa pice totul de pe ea , terminad cu cutia automata care mi-a pus capac.Masina practic am dat-o pe nimic. Insa din acel nimic am reusit sa imi iau altceva. Freude am fahren Cand a venit momentul sa imi iau alt 'Lego din Metal' .. desi eram pasionat de masini , nu prea stiam absolut nimic ca mecanica , repere , ce sa evit , la ce sa ma uit mai exact etc Eu cu un amic ne-am pus pe cautat. Eu descoperind de la veche masina frumusetea de a calatorii , nu conta unde ci doar de a calatori ,explora etc ..am zis sa gasim ceva asemanator. Adica ceva mare si confortabila (ce sa fac am prins gustul pt sedan si confort de la cealalta ![]() Si el la fel nu prea se pricepea , dar nu ne-am dat batuti ,ca eu invatat sa ma descurc singur orice ar fi .. era mai mult un "challenge". Am cautat cred ca tot autovitul... eram si cu bugetul limitat.. etc... Am cautat de la toate marcile posibile.. nu prea 'simteam' nimic cand ma uita la posibilii candidati .. Spre final ...gasim un E32 740. Superba . Insa avea probleme cu actele .. vreo 5 propietari..procura peste procura... ceva de nedescris ![]() Deja vroiam sa renunt..asta e.. eu si impulsiv..adica ori e alba ori neagra.. ![]() Intr-un final dam de ceva. Tocmai bagase anuntul. (repet , nu stiam nimic atunci de masini , stiam doar asa din poze ![]() O vad .. avea poze de peste tot... compartimentul motor super curat. Interiorul de piele .. e neagra ..e mare .. mai e si BMW .. eu..oo.. stiam ca tata a avut un BMW mai de demult.. gata e semn. ![]() Sun. Eu direct , ofer atat. A acceptat ne-am intalnit .. test drive, am fost la verificat (macar atat m-a duc capul atunci ![]() .. nici acu nu o sa uit cum m-am simtit cand m-am suit la volan in ea , modul cum s-a mulat scaunul pe mine , cum a cuplat ambreiajul , modul cum simteam absolut tot si mai ales cum mergea ![]() am zis.. e pe buna dreptate vorba aceea " masina, te alege ea pe tine". Pe scurt am luat-o. Nu am mai dormit noaptea aceea. M-am plimbat cu ea pana am ramas fara benzina. Am facut actele etc. Ce a urmat dupa , adica modul cum m-a influentat aceasta masina .. acu povestesc .. O mica prezentare Masina este un BMW E34 din 03/1991 , cutie manuala , cu interior piele + scaunele fata electrice , AC , portbagaj si rezervor mai mare decat la o masina cu motor de 3 L ![]() Motor : M50B20 , Km: (mica poveste si aici) .. cam jumatate de milion .. Avea schimbate toate consumabilele de la ambreiaj, filtre , lichide , anvelope , faruri ..si ce mai era... Continuare Timp de un an , eu fiind si destul de diferit ca mentalitate .. de abia dupa ce am laut masina am inceput sa ma documentez sa stiu ce am luat ![]() Nu stiu ce mi-a facut masina asta , dar de cand am luat-o am fost intr-o cursa continua , cu o pofta imensa de cunoastere a tot ce inseamna masini ( la modul de reparat, repere , piese etc) si marca BMW in sine. Practic cu cat aflam mai multe despre ea , cu cat m-a indragosteam si mai mult de ea. Adica absolut toate 'reperele' care le am , toate lucrurile pe care mi le doresc eu de la o masina , este fix masina asta . Nu imi vine sa cred ![]() Adica , eu merg pe ideea ,atat timp cat ceva pt mine merita, nu ma mai intereseaza punctele negative , ci le privesc ca pe niste obstacole pe care trebuie sa le inving. Ce consum.. , masina asta e mai economica decat masina veche.. cui ii ziceam ca sunt multumit de consum , radea de mine .. Apoi ca sincronizare ... deci daca era mai veche , era cu motorul M20 .. (nu zic ca nu e bun , acu imi place tot ce e BMW : P ) ci reperele care mi el caut eu.. (adica mai 'vechi' avea ditributia pe curea, trebuiau reglati tachetii la x km etc ) pe cand la M50 (tacheti hidraulici , ditributia lant..etc ) iar daca era mai noua masina ..era cu VANOS (nu zic ca nu e bun , acu vreau si cu vanos ) insa prefer lucrurile cat mai simple. Dovada ca nu are ABS , Traction control/stabilitate (ASC/DSC) , ..naiba nici ceasu nu imi merge la ea ![]() Ba mai mult fiind si pe cutie manuala , din nou un alt reper pt mine ca simplitate , legatura si mai 'profunda' cu masina. Apoi sa fie cat mai mari/solide ... deci pot bifa si asta , ea in sine e tanc :X rezervor mare.. (nu ma intereseaza strict consumul , ci autonomie.. adica practica... eu nu concep cum fac astia de azi o masina gen Mercedes C63 AMG , masina cu motor de 6.2 L V8 cu o putere si cuplu de a muta munti , si ii pun rezervor de 66 L :| Cu alte cuvinte eu am lumea mea acuma ![]() Eu fiind inebunit de calatorii si placerea recent descoperita de a conduce si modul cum te face sa te simti o masina desobita , descoperind ca la BMW , moto-ul este "The Ultimate Driving Machine" .. parca a venit si ca o confirmare suprema. O alta confirmare .. cand am vazut ce se spune despre ea adica , citat: "The E34 was among the most reliable luxury cars on the market, earning the best-in-class reliability rating from Intellichoice in 1991. It is still considered one of the most reliable BMWs ever made." ('atat.." zice ego meu ![]() Apoi traditia si heritage-ul de le BMW , pt mine unul dintre interesele maxime la o masina este 'inima' si anume motorul. BMW , semnatura lor cu 6 in line (una din cele 3 configuratii care prin design nativ si definitie sun PERFECTE , alaturi de motoarele boxer (de la Porsche de ex) si V12 (care de fapt e format din 2x L6)..din nou o alta confiimare.. Apoi aliajele , M50 parca ultimul motor cu combo-ul de bloc de fonta si chiulasa de alusil de la BMW, insa cu f multe elemente moderne si pt cat mai 'maintenence free' ..pt mine, motorul acesta cu cea mai buna reteta 'old school @ modern' Etc.. Cam asa ceva am facut eu cam un an.. mereu descopeream detalii care sa imi placa si mai mult despre ea. Deci la mine condusul masinii a devenit jumatate de calatorie/excursie. Prin cate am trecut cu ea (o sa le poveste cand mi el mai amintesc) .. A alta prezentare .. a 'rusinii' .. Asa , evident masina nu este perfecta .. la cat ce bani am dat pe nici ..e mai scump un laptop, insa la ce sentimente imi ofera , valoreaza pt mine de 10x ori. Si anume.. nu avea instalatie trasa pt geamuri electrice.. ce frumos e sa nu poti deschide geamul in caldura de peste 30 grade in trafic ![]() Evident masina e mic frankenstain..are cred ca toate elemtele de caroserie de pe alte masini. Descoperisem ca nu avea claxon.. cand era ceva ... trebuie sa scot capu pe geam..dat stai ! ca nu merg geamurile ![]() Mi-a zburat un stergator la 160 km/h... ![]() Singurul lucru ce sa ii pot reprosa e ca nu este M5 ![]() Epilog Nici nu stiu ce sa mai zic....Voi pune poze ... Pt unii poate este o masina , insa pt mine a devenit ceva mai mult de atat. Si sper sa reusesc sa apuc sa experimentez E34-ul suprem si anume M5-ul . Acolo este un alt capitol din povestea/pasiunea mea. Sper ca nu iau ban pt cat am scris si ca nu v-am plictisit ![]() (poze cand o luasem ,adaug pe parcurs mai multe cu ce am mai adaugat la ea etc) This post has been edited by warhammer23: Jun 18 2010, 12:28 AM -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
(scuzati eventualele greseli de ortografie de mai sus sau lucruri care nu au nici un sens..
![]() Incet cu incet , tot am strans bani pt calatorii. Cum terminasem cu inmatriculatul , am sunat amicul.Timpul sa plecam. Un alt element haotic din 'lumea mea'.Habar n-am unde ma duc sau pe unde ajung ![]() Ne-am suit in masina... ne-am trezit pe Transfagaraseanu . Doamne ce priveliste si vreme am prins atunci. Nu mai zic ca masina s-a comportat exemplar. ![]() Ah inca ceva .. imi place mult sa pozez , filmez etc. La fel sper sa nu iau ban pt cate vreau sa atasez ![]() To be continued... This post has been edited by warhammer23: Jun 18 2010, 12:42 AM -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 18% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 221 Joined: 6-April 07 Member No.: 886 Car: E28 Engine: M30B28 ![]() |
Foarte frumoasa descriere, desi nu am avut timp sa citesc tot, felicitari pentru achizitie si starea de spirit!! -------------------- E28 528i ; ex e28 524d, 524td, 520i, e34 520i, 525ix, e39 525d
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Beer Powered ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,699 Joined: 9-October 06 Member No.: 460 Car: E36 Engine: M43B16 ![]() |
Eu am citit tot.
Bravo! Atat am de zis. ![]() -------------------- Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() jah soldier ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,737 Joined: 5-May 06 From: cocalartown berceni Member No.: 276 Car: E46 sedan 2.0d Engine: M47TUD20 nusestieCP ![]() |
o intrebare am .bateria la 520 nu e in spate sub bancheta ? ca tot m50 e si asta...
-------------------- Bob
Marley and the Wailers OO=[][]=OO |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
Multumesc de aprecieri ![]() @ ionusunt .. se pare ca luna 08 / 1991 la e34 a fost 'prag' de tranzitie .. si aici include si mutatul bateriei sub bancheta spate (a mea fiind 03/91..e in fata ..pe cand un amic are tot e34 dar din 09/91 si o are sub bancheta...) This post has been edited by warhammer23: Jun 18 2010, 01:08 PM -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
Asa... sa continui..
-------- Zi mare a fost cand am reusit sa ii gasesc grilele frontale ca ii lipseau. ![]() Apoi am luat "acurele" si m-am apucat sa scap de puntele de rugina de prin multe locuri. -------- Ziceam de km masinii... atunci cand cautam masini mai 'vechi' chiar nu ma mai uitam la 'nr' lor.. ~ 10-15-20 ani masina oricat de nestiutor eram atunci ,era clar ca vor avea multi orice ar fi : )) .. in anunt scria 175ooo. In bord este modelul cel cu ODO digital.. si evident sufera de problema comuna la e34 si anume contacte imperfecte , se duc tranzistori si ce mai e pe acolo etc. Cu alte cuvinte cand masina e calda nu se vede nimic : )) si cand e rece de abia atunci se vede ceva. Atunci masina era calda nu se vedea nimic.. dupa ce am luat-o a doua zi .. apar km.. 41x.xxx ![]() ![]() Sunt recunoscator ca vechiul propietar era si el pasionat si avut grija de ea , mentinand-o si cat mai stock. Ca sa inchie cu km ,eu sunt fericit ca imi contorizeaza ![]() -------- Mai ziceam ca nici macar ceasu' nu imi merge la ea .. avand OBC IV (cel cu multe butoane) , desi da bine pe interior (adica astupa gaura ![]() -------- A venit si acel iad inghetat de acum cateva luni ..sau cunoscut sub numele de 'iarna'. ![]() Desi masina a stat in garaj , asa de frig a fost incat mi-a crapat vopseaua pe o janta .. ..am mai pierdut si bateria ,aici gresela mea ca am uitat sa o scot .(poza cu ea noua ![]() Cand a venit timpul sa iau bateria noua ..la fel.. totul ca pe o aventura ![]() Am zis sa iau ceva mai mare (ca am alternatorul de 140 Ah ![]() ![]() Am luat-o. Ma stai asa ca trebuie sa o si car... : P Pana am gasit un taxiul de nu am umblat cu ea in ghiozdan ( nu stiu cum a incaput) ..deci pt fiecare pas care il facem auzeam cum se rupe ghiozdanul ![]() -------- Si poze diverse.. -cand desfacsuem jumatate de masina sa imi trag 4 fire pt geamuri. -poza cand era fara grile + cer frumos -cand ma inspecta pisica daca dau bine cu aspiratorul This post has been edited by warhammer23: Jun 18 2010, 02:15 PM -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Was ist Zeit? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,084 Joined: 31-October 05 Member No.: 75 Car: E28 Engine: M20 2.0i 129CP ![]() |
dragutza rau masina dar si mai frumoasa descrierea ....un adevarat entuziast
sfat....incearca sa pui si tu poze ceva mai mici |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,883 Joined: 22-January 07 From: Bucureşti Member No.: 556 Car: Ricsa Engine: Ricsa ![]() |
S-o stăpâneşti sănătos şi s-o conduci cu plăcere!
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
Multumesc tuturor de urari ![]() -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Roadrunner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,379 Joined: 10-November 07 From: Bucuresti Member No.: 1,273 Car: E39 Engine: M57D30 ![]() |
sa o stapanesti sanatos, e o masina bine facuta, din vremurile cand masina nu era un bun de consum.
-------------------- Cash only, no I will not trade + cash for your ETA, nor do I want any wheels, ex girlfriends, puppies, or sexual favors....well maybe but PM me about that one
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
sa o stapanesti sanatos, e o masina bine facuta, din vremurile cand masina nu era un bun de consum. Ms frumos ![]() Exact asta ma atrage acum la aceste masini.. ca erau facute din 'orgoliu' , ca o 'mandrie' al fabricii (ex si de la 'rivalii' de la Mercedes cu E-Classe W124 ) ..nu sa fie vandute , jumatate de masina sa fie din plastice ieftine , sa fie super dependente de reprezentante si tot asa (evident vorbesc in general , sunt si exceptii ..dar astazi sunt din ce in ce mai putine.. ) This post has been edited by warhammer23: Jun 28 2010, 07:26 PM -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Roadrunner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,379 Joined: 10-November 07 From: Bucuresti Member No.: 1,273 Car: E39 Engine: M57D30 ![]() |
PS - pentru unii, s-ar putea ca E34-ul suprem sa fie un Alpina
![]() -------------------- Cash only, no I will not trade + cash for your ETA, nor do I want any wheels, ex girlfriends, puppies, or sexual favors....well maybe but PM me about that one
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
PS - pentru unii, s-ar putea ca E34-ul suprem sa fie un Alpina ![]() Da, corect. De ex un B10 Bi-Turbo ..chiar ca vis. ![]() ![]() PS. Toate modele de Alpina E34 daca e cineva curios cu 'cifrele' ca mine ![]() http://www.m5board.com/alpina/e34.html -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Was ist Zeit? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,084 Joined: 31-October 05 Member No.: 75 Car: E28 Engine: M20 2.0i 129CP ![]() |
eu ma m-as multumi si cu un 525i 24v si voi vorbiti de m5 si alpine
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 389 Joined: 25-October 05 From: Bucuresti Member No.: 64 Car: E12, E34 Engine: M20 & M50 ![]() |
Nu mai sunt foarte sigur ca asta era numarul masinii, insa detaliile, inclusiv faza cu obc-ul pus sa acopere gaura, ma fac sa cred ca asta este masina pe care a vrut tata sa o cumpere acum 2 - 3 ani. Nu mai stiu exact. Am dat o tura cu ea... mergea ok, doar ca am fost uimit de improvizatii si foarte multe lucruri care nu functionau. Iar pretul nu era tocmai mic. Sunt 90% sigur ca asta este masina.
Ma bucur ca a ajuns pe mainile unui pasionat. Cu siguranta este pe un drum mult mai bun. BAFTA! This post has been edited by MAD520: Jun 29 2010, 12:51 PM -------------------- // E12-520-'79 / E34-525-'90
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
Multumesc
![]() Da, cu improvizatiile... cam ce nu mergea pe ea , au fost si cazul meu ,cand am fost sa o vad. (daca ar fi aceesi masina , ca am pastrat nr de inmatriculare .. pur si simplu mi-a fost lene sa il mai schimb ![]() Adica nu mergeau geamurile electrice ca nu avea firele trase (am rezolvat , merg perfect toate 4), obc e pus de forma , faza cu butonul pt AC 'artizanal' ![]() ![]() ![]() Optic/exterior .. la fel nu am tinut mortis sa fie perfecta.. e plina saraca de cicatrici ale vietii cred ca e carpita peste tot..dar e carpita bine.. (poza cu botul/narile de ex )..dar e o 'supravietuitoare' ![]() ![]() Ca pret .. in anunt cerea 2500.. eu am luat-o cu 2000. Hm ..ce am mai primisem la ea atunci .. casetofon si boxe noi.. (care la fel , nu ma intereseaza f mult , sistemul audio dintr-o masina ,la mine, trebuie sa-mi indeplineasca o singura cerinta - sa-mi citeasca mp3 / track-uri si sa prinda posturile de radio automat ![]() ![]() Roata de rezerva cu cauciuc nou , cateva piese de rezerva niste capete de bara noi , cric original (cat m-am chinuit sa il pun in pozitia aia a lui din locasul specific , ca ma luam dupa simbolul de pe capitonaj si credeam ca imi arata ca trebuie pus EXACT asa .. ![]() ![]() Cauciucurile erau noi noute , inca mai aveau mustatile pe ele .. Jantele parca mi-a zis ca erau reconditionate .. dar trebuie sa roluiesc una ca e destul de lovita intr-o parte .. Ca marime , imi place la nebunie ce aderenta imi ofera .. am 235/45/17 pe fata cu 245/45/17 pe spate , 8,5j cu 10j Ce as vreau eu sa mai fac la ea... -ceva tighingerie la praguri -sa repar celalalt stergator , ca ala ,v-am zis a zburat la 160 km/h ![]() -roluiesc X jante , ca doar una am verificat si era descentrata.. sa vad la celelalte.. .. in rest 'basic maintenance' vreau sa il fac cat mai des.. consumabilele de riguare. Chair azi am fost si am luat ulei ..iar in 'intelepciunea' mea am uitat sa mai iau si filtrele , nu stiam eu de ce mi-au mai ramas bani in plus decat ma asteptam ![]() This post has been edited by warhammer23: Jun 29 2010, 02:18 PM
Attached File(s)
-------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Was ist Zeit? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,084 Joined: 31-October 05 Member No.: 75 Car: E28 Engine: M20 2.0i 129CP ![]() |
offtopic....cred ca esti primul om care il vad ca baga liqui moly in bmw..... oare cum o fi pe langa castrol? |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
Legat de ulei.. vechiul propietar folosea Mobil Super S 10w40..
Eu la vremea aceea nu prea stiam 'ce e cu uleiurile' ![]() Dupa mult timp am gasit o foaie veche de cand lausem masina unde imi notasem diverse lucruri ..si era trecut si uleiu..si surpriza cand am vazut ca difera denumirile....si de aici a pornit totul sa schimb uleiul(ca marca).. Am zis sa cercetez.. gaseam 2-3 surse de unde reiesea ca mobil super s era sintetic .. apoi din alte parti ca ar fi semi si tot asa.. am zis da-le in colo de 'Mobile' ![]() Si am zis sa iau ceva mai 'deosebit'.. eu unul mi-am gasit urmatoarele variante: Liqui Moly Mos2 / Super Leichtlauf si Motul Synergie 6100 - ambele semi 10w40. Apoi am gasit si lista cu uleiuri aprobate de BMW pt acest tip de motor , fiind incadrate ca 'special oils'. Dupa ce am cautat si cand am vazut ca aceste 2 apar si pe lista aceea.. am zis ca si 'oficial' sunt acoperit ![]() Am trimis mail si in Germania la Liqui Moly , mi-au confirmat ca e ok (cele 2 variante de sus mi-au recomandat , Mos2 e ce am luat eu) Am mai luat legatura ca cineva din Germania care are tot e34 cu m50 are si mi-a zis ca Liqui Moly si Motul sunt cele mai folosite/populare la schimburi , de service-uri.. chiar si el folsindu-le pe amandoua.. si totul ok....am zis iar..alta confirmare.. De abia astept sa il torn sa vad cum o fi.. dar sa iau si filtrul ala de ulei ![]() This post has been edited by warhammer23: Jun 29 2010, 11:36 PM -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Cazan owner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,516 Joined: 19-September 07 From: Severin Member No.: 1,153 Car: E28 525i Engine: M50B25 192 CP ![]() |
offtopic....cred ca esti primul om care il vad ca baga liqui moly in bmw..... oare cum o fi pe langa castrol? ma bag si eu ca musca in oala....e bun uleiul...la acelasi nivel cu cel de la castrol...macar asta e facut doar in germanica nu si in turcia ca mobil si castrol (bidoanele de 4l....mai putin de castrol 10w40 magnatec 4l de benzina care se face si la nemti...restul sunt mari sanse sa fie din turcia)...i-am pus unui prieten in m50b20...nu i l-a papat deloc....castrolul i l-a papat...acum probabil ca o sa sara ciupanezu si cei ca el si o sa reinceapa discutia cu ce recomanda bmw si bla bla bla -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#21
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,452 Joined: 21-September 08 From: Oradea Member No.: 1,803 Car: ex e28, actual C70 Engine: 2.4i 170cp ![]() |
Acum am gasit si eu topicul
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Was ist Zeit? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,084 Joined: 31-October 05 Member No.: 75 Car: E28 Engine: M20 2.0i 129CP ![]() |
iti multumesc pt promptitudine
ce ma mira pe mine f mult e ca ei resping castrolul si nu inteleg asta deoarece vad niste uleiuri in lista aia de admisi care parca nu au treaba cu ei gen ulei de fiat, selenia etc |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,094 Joined: 26-July 07 From: penthouse Member No.: 1,040 Car: e34 FL dric Engine: mm 143; trebuie ejectat ![]() |
in fond si la urma urmei uleiul trebuie sa asigure ungerea. nu e vre-un motor v-tec deci eu cred ca e in regula chiar si acel ulei
![]() |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,883 Joined: 22-January 07 From: Bucureşti Member No.: 556 Car: Ricsa Engine: Ricsa ![]() |
.acum probabil ca o sa sara ciupanezu si cei ca el si o sa reinceapa discutia cu ce recomanda bmw si bla bla bla Nu neapărat ceea ce recomandă BMW, este evident că aproape orice ulei în afară de OMV, Petrom sau alte porcării pot fi utilizate fără probleme. Eu când am mai spus că trebuie respectate recomandările producătorului obligatoriu nu m-am referit la ulei de motor ci la uleiul de cutie automată. Acolo nu te poţi juca, poţi strica cutia dacă pui după ureche. Eu pun Castrol pentru că-l consider un ulei bun. Nu este un lucru rău să consume ulei, este normal ca un motor să consume ulei. Iar consumul de ulei este influenţat de regimul de exploatare. This post has been edited by Ciupanezu: Jun 30 2010, 11:22 AM |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Cazan owner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,516 Joined: 19-September 07 From: Severin Member No.: 1,153 Car: E28 525i Engine: M50B25 192 CP ![]() |
evident ca ai raspuns
![]() ![]() -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,883 Joined: 22-January 07 From: Bucureşti Member No.: 556 Car: Ricsa Engine: Ricsa ![]() |
Atâta timp cât este vorba de o discuţie pur tehnică, nu se face praf nici un topic de pe un forum auto.
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
evident ca ai raspuns ![]() ![]() Ciupanezu a raspuns frumos. Cu ulei e ca cu religia. Pana si pe forumuri din .de sa inching discutiile despre ce ulei ar fi mai bun. Eu pana acuma am folosit Castrol, cumparat din comert, dar sincer, sunt sigur ca existe uleiuri mai bune. Nu imi place faptul ca produc si in Turcia. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Was ist Zeit? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,084 Joined: 31-October 05 Member No.: 75 Car: E28 Engine: M20 2.0i 129CP ![]() |
perfect de acord cu ciupanezu
eu cred totusi ca uleiurile din benzinarii gen OMV, petrom sau lukoil sunt mai mult pentru completari de urgenta eu cel putin asa consider in fine...iar o dam in offtopic.....scuze warhammer This post has been edited by haifisch: Jun 30 2010, 12:08 PM |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
Multumesc tutoror de suport si aprecieri
![]() @haifisch - Da , nici o problema cu uleiul. Nu ma deranjeaza ![]() Eu asa am 'invatat' sa 'invat' ![]() ![]() @bartro .. cam asa si eu.. faza cu Turcia . De ex exista si ulei BMW HIGH POWER SPECIAL SAE 10W40 .. dar care am intelets ca sunt facute tot de Castrol si ce mi se pare ciudat e ca acest ulei are acelasi bidon ca cele de FORD de ex... bine asta asa apreciere ala cald ![]() Asa voi baga Liqui Moly acesta ca vreau sa plec si in 'rodaj' cu el ![]() Daca nu , urmatorul pe lista Motul. Daca nici ala atunci Ulei BMW sau Castrol Magnatec ..si tot asa pana ajung la Mobil ca asta e singurul care am experimentat pe pielea mea ![]() ![]() ![]() ![]() Aaa app de cutia de viteze...o perioada cat am cautat despre lichidele de la cutia de viteza si diferential ... aici am 'am batut lumea la cap' ![]() Deci la cutie si diff , da Castrol o sa bag . Mai astept ca vreau sa am confirmarea 100%.. adica am descoperit ca am Getrag ..acu sa vad daca e si modelul 250 .. si in final sa gasesc si actipildul ..sa ma duc pe o rampa . (nu ma intrebati cum am pozat asta , desi nu pare , cum m-am strecuta acolo fara rampa fara cric ,ar speria insasi claustrofobia ![]() Iar cu diff-ul la fel.. daca era LSD sau nu.. se pare ca nu am LSD..deci aici 99% e Castrol SAF-XO 75W-90 Synthetic Final Drive Lubricant (99% ca vreau sa verific si codul ..daca il gasesc .. ca daca va uitati in link o sa vedeti de ce ![]() La mine orice detaliu conteaza ![]() Pana la urma , de oriunde as lua filtrul de ulei , imi da toate o-rings /garnituri/saiba baie ulei incluse ? ![]() This post has been edited by warhammer23: Jun 30 2010, 12:38 PM -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
(nu a mai mers Edit-ul)
Sorry iar am scris mult ![]() Asa vroiam sa ma completez unde si cat folosesc eu masina. In oras , pur si simplu 'urasc' sa merg cu ea .Stiu ca o 'chinui' si pe ea si pe mine. Noroc ca am metroul si ajung unde trebuie . Iar iarna aici e si mai si ![]() ![]() ![]() Deci masina o folosesc pt dum lung unde stiu ca merge constant , pot sa merg si mai tare(turat) , ma bucur si eu de peisaj si de ea .. iar de ea regimul de condus constant (ca nu imi place sa o bruschez, sa merg haotic etc).Iar uleiul daca imi ofera protectie si toate cele pt acest interval cum o folosesc eu, e super. ![]() This post has been edited by warhammer23: Jun 30 2010, 12:56 PM -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Cazan owner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,516 Joined: 19-September 07 From: Severin Member No.: 1,153 Car: E28 525i Engine: M50B25 192 CP ![]() |
@bartro .. cam asa si eu.. faza cu Turcia . De ex exista si ulei BMW HIGH POWER SPECIAL SAE 10W40 .. dar care am intelets ca sunt facute tot de Castrol si ce mi se pare ciudat e ca acest ulei are acelasi bidon ca cele de FORD de ex... bine asta asa apreciere ala cald ![]() pai si asta de ford de cine crezi ca e facut? din cate stiu eu tot de castrol...de aia e acelasi bidon -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() 18% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 246 Joined: 12-January 08 From: Bucuresti Member No.: 1,405 Car: E36 Engine: M42 1.8 is ![]() |
Hai ca am reusit sa citesc si eu topicul... Nu ma bag in discutia cu uleiul fiindca e interminabina (Eu folosesc numai Castrol 10w40) si la Ford, si la urs... etc
Altceva vroiam sa punctez. Si anume ... descopar un nou pasionat printre noi... si ma bucura treaba asta. Felul cum vorbesti e pe limba multora dintre noi. E de apreciat cate ai invatat intr-un an... sau de cand ai tu masina. Nevoia te invata ![]() Mi s-a parut impresionant cum te bucuri de momentele pe care ti le ofera masina ta, fie ele bune, fie rele. Orice baba mai face probleme, dar cata vreme o iubesti, nu o sa te opreasca nimic s-o pui la punct si s-o ingrijesti asa cum merita. Vad ca are ceva dotari si linie. Poti sa pui cate poze vrei, nu cred ca se supara nimeni ![]() Mult succes cu ea! -------------------- Fuck new model cars... I`m riding Old School !!!
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
Multumesc mult de tot
![]() ![]() -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
Omule....vai ce mult vorbesti
![]() Desi nu am putut citi totul,caci vin de pe sub masina la ora asta si sunt obosit,nu pot decat sa te felicit,in primu rand pt entuziasm,,,si io sunt cam la fel,cred ca daca ne-am intalni am povesti pana ne-ar pica dintii din gura ![]() foarte frumoasa masina..nu o sa iti para rau niciodata ca te-a rapit virusul BMW... poate vi si la intalnirea semestriala sa o vedem si live bafta! -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Was ist Zeit? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,084 Joined: 31-October 05 Member No.: 75 Car: E28 Engine: M20 2.0i 129CP ![]() |
chiar era nevoie de unul ca tine pe aici....
si aici nu bat apropouri sau nu ma refer la nimeni in mod special |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
Va multumesc din suflet pt aceste cuvinte frumoase
![]() Da , am scris asa de mult ca a trebuit sa comasez tot ce era prin capul meu ... : D Mai adaug ca masina a implinit (putin peste ) 1 an decat este cu mine. ![]() Pana si la 'date' s-au nimerit frumos si anume: ----pe 04.03.1991 s-a 'nascut' (daca era 19 , ca ziua mea de nastere era prea de tot : D ) ----pe 01.06.1991 a fost prima data inmatriculata iar pe 01.06.2009 am inmatriculat-o eu. Asa am luat si filtrul , dupa ce m-a prins ploaia la greu , ca m-am dus pe jos cica sa fac miscare.. si a trebuit sa tin (cutia cu) filtrul sub tricou ca sa nu il ud ![]() Va dati seama ce ma asteapta cand ma duc sa iau restul de filtre ..aer,polen,benzina ![]() Si da, vine cu tot ce intrebam eu ..myth busted ![]() This post has been edited by warhammer23: Jun 30 2010, 11:55 PM -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
Dupa ce ne-a intristat 'furtul' cu impozitul (desi nu ma include ..am avut 3 L si stiu ce inseamna) , propun sa mai povestesc
![]() Acum cam o luna , mi se pusese 'pata' f grav sa merg la mare. Insa vremea nu prea tinea cu noi . Am zis sa schimbam strategia. Si am plecat unde era soare pe harta ![]() ![]() Drumul pana la Giurgiu ultima data cand am fost (excursie cu autocarul acu cativa ani parca) era in constructie etc. Acuma este incredibil. Nu mi-a venit sa cred cat de frumos era. Trafic 0 . Semn pt noi ca am ales bine , ca intotdeuna cand plecam undeva nu e absolut nimeni ![]() Si ce vreme incredibila am prins ..cu schimbari bruste de peisaje , cromatica etc Apoi daca tot am ajuns in Giurgiu hai putin si prin Bulgaria ca uite semnul spre granita si nu am iesit niciodata cu masina 'in afara'. ![]() Am colindat putin prin 2 orase ..nu stiu sa va zic care erau (Ruse parca unul ) ca cine stie sa citeasca de pe indicatoare.. doar la vama scrie si Engleza /'normal' parca.. apoi gata totul indescifrabil ![]() ![]() Am cumparat o sticla de apa sa avem amintire ceva acolo ![]() Pacat ca nu aveam destula benzina ca ma duceam pana la marea lor . Drumul inapoi in Bucuresti ce linistitor a fost , pe timp de noapte , la fel alta premiera pt mine , nu prea am avut ocazia sa conduc mult nopatea.. ah si proba pt faruri .. adica daca merg ![]() Masina , 'carausul' nostru... la fel ca pana acuma , s-a comportat exemplar ![]() Am pus si niste filmulete (link) , cum ziceam ca imi place mult sa pozez , filmez etc. Atunci facem proba si la aparatul foto (ca filmeaza HD :X ) -in "2" , ce furtuna venea cand eram acasa ![]() -in "1" , ce peisaj schimbator .. am fugit de apocalipsa care era in spate , pe dreapta noastra era paradis iar in fata, inspre bulgari era o mica furtuna .. dupa cum se va vedea in filmulet ![]() Si niste poze ... - 1 - nimeni cu noi pe sens - 2,3,4 - cum ziceam incepea sa se schimbe cromatica.. - 5 - cam asa si noi ..orice ar fi " .. " ![]() - 6 - singurulul lucru familiar de acolo ![]() - iar ultimele 3 (nu stiu cum au iesit asa ![]() This post has been edited by warhammer23: Jul 1 2010, 08:57 PM -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
-------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Was ist Zeit? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,084 Joined: 31-October 05 Member No.: 75 Car: E28 Engine: M20 2.0i 129CP ![]() |
![]() |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
Gata 'rodaju'
![]() Am dat o fuga pana la mare ... ![]() ![]() Impresii : vesti bune , nu mi-a explodat motorul cu noul ulei ![]() ![]() ![]() Masina in sine iar s-a descurcat exemplar , dupa ce am mers tare cu ea , am mai si incarcat portbagaju si bancheta spate cu bagaje de parca eram 2 familii + caine ![]() Road trip-ul.. se stie , cand plecam noi , nu e absolut nimeni ![]() ![]() ... cu alte cuvinte o alta excursie de genu "we travel by faith , not sight" ![]() Si niste poze... iar chestia aia roz , noua 'mascota' din masina ... ![]() This post has been edited by warhammer23: Jul 5 2010, 08:10 PM -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#41
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
N-am mai scris de ceva vreme ... sa recuperez
![]() *A inceput sa imi 'flueire' rulmentul de presiune , colegii de pe forum mi-ai zis ca pot merge linistit ca nu trebuie schimbat pe loc. *Masina mea pe 'burta' (adica motor, pe la bot si cutie) e jegoasa de cand am luat-o ..si am zis sa o sui pe rampa sa vad ce diagnostic mi-ar pune mecanicul. Se pare ca ar pierde ulei pe la semering-ul din fata. Dar ca acuma ca nu imi mai mananca ulei (dupa ce am pus acel Liqui Molly) vs vechiul ulei (Mobil), adica ar pierde f putin, iar mecanicul (si el propietar de un e36 cu acelasi motor) mi-a zis ca nu sunt probleme si sa fiu cu ochii pe ulei sa nu dispara prea mult. Apoi murdarie ar mai fi de la servo , la care la fel , completez f putin intr-un an. Deci trecem pe lista si un semering. (poza) *In timp ce eram la service , mai era un E34 ca al meu (m50, cutie manuala , parca si acelasi an etc) la care era desfacut motorul , scos etc. Am observat ca avea volanta simpla cu kit ambreiaj cu arcuri. Eu stiam ca ar fi invers , adica volanta dubla cu kit ambriaj fara arcuri. (poze). Gresesc? Intrebarea mea: stie cineva cu ce fel de volanta veneau din fabrica aceste masini? Adica vreau si eu volanta simpla , ca stiu ca e mai usoara , mai simpla, nu prea se strica ![]() ![]() *Mi-au murit niste becuri in bord.Cand o sa desfac sper sa rezolv si problema cu afisaul la bord, conform acestui site , acea panglica ar fi rezolvarea. *Apoi am mai continuat 'epopeea' mea sa stiu ce am pe masina. Cutia de viteza.Adica sa stiu ce rapaorte are , daca e cea corecta si ce ulei sa bag in ea. Am mai luat coduri de pe ea (poza) , am comparat cu ce am gasit pe net dar nimic concludent. Am dat mail chair si la Getrag ![]() "I received the follwing data from our specialists: Gear Ratios Gearbox 220 1st: 4,230 2nd: 2,519 3rd: 1,665 4st: 1,222 5st: 1,000 Reverse: 4,039 Oil-Type Esso ATF Dexron II 1.1liters for a new gearbox refill after oil change ca. 1-1.05 liters The serial-number and detailed gearbox-type you will find engraved at the bottom side of the gearbox (number and letters). " Trebuie sa o sui iar pe rampa ca serial number nu l-am gasit si acesta ar fi confirmare finala. Sper sa am aceasta cutie ca deja stiu tot la ea ![]() *Si de final mi-am cumparat si eu niste capace pt suspensii ![]() Deci la primavara , pe langa revizia de riguare , daca voi schimba rulmentul de presiune , cred ca schimb tot kitul de ambreiaj daca tot desfac , aflu si ce volanta am si ce kit , aflu si ce cutie am la care ii schimb si uleiul si daca gasesc si nr castigataore la loto pe acolo ar fi super ![]() Si niste poze cu wild life de la mine din curte ... This post has been edited by warhammer23: Nov 2 2010, 01:13 PM -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
#0
Wow. Ce trecere timpul. Nu am mai avut intrari pe forum ca am fost ocupat vara aceasta facand ceea ce imi place cel mai mult si anume sa calatoresc cat mai mult ..si in plus am avut sansa sa imbin calatoritul cu munca. Scuze daca scriu aici dar nu stiu unde pe forum exist topic specific dar am zis sa continui aici, ca promit , are legatura si cu pasiunea mea vis-à-vis de masinarii si in plus imi face mare placere sa scriu aici. Da, iar voi scrie muult. ![]() Buuun. Am ajuns pe alt continent, tara cu multe stelute pe steag. ![]() Ca impresii si pareri personale voi incerca sa le prezint la un minim (ca fost un vis de la meu implinit) ca sa prezint din punct de vedere al unui jurnal de bord/masinea mea, chiar daca nu e vorba neaparat despre propia masina (daca era dupa mine as fi luat-o acolo )..ci cu ce alte masinarii am luat contact, pe care, inevitabil le voi compara tot cu E34-ul meu si nu imi vine sa cred ca am reusit sa gasesc de la marile metropole pana la orasele mici E34-uri. Stay Tunned. #1 Dupa cum stiti, imi place foarte mult sa calatoresc si sa conduc si am avut ocazia sa imi indeplinesc cateva vise mici si astfel daca mi se permite sa va prezint impresiile si experientele mele: O prima calatorie a avut loc inspre cascada Niagara. Vroiam sa inchiriem un minivan ca eram mai multi insi. Insa nu aveau nimic disponibil atunci si ca sa nu ne piarda ca potentiali clienti ne-au oferit un SUV si cu un plin gratis. Noi am zis ok, masina sa fie si cu multe locuri ca sa incapem toti. Apoi cand am vazut in parcare ce ne asteapta, am zis ca nu se poate. Era un GMC Yukon. Cred ca va ramane una dintre cele mai mari si grele masini pe care le voi conduce vreodata aproape 3 tone are. ![]() Cea mai 'mica' motorizare era de 5.3 L V8 iar cel mai 'mic' rezervor era de 100 de L. Ca impresii: e foarte inalta de parca conduceam un TiR, in curbe te speria pt ca centrul de greutate era atata de sus incat nu imi vine sa cred ca am reusit sa fac caucicurile pe spate sa derapeze.. asta la o masina 4x4 din 2011 cu toate electronicele pe ea.Ei inca mai folosesc suspensiile lamelare pe spate.Incredibil. Pe scurt, masinile americane sunt facute pt drumurile americane, facute sa traga greutati imrepsionante..ma uitam in fisa tehnica a ei, cica poate trage 5 tone.Apoi la drum lung mai vedeam Dodge Ram, versiunile cu 6 roti (4 pe spate pe aceeasi ax) care cica pot trage 10 tone la o viteaza constanta de 85 mile/h.Pff.. In linie dreapta, ca asa sunt majoritate drumurilor la ei, sta bine. ![]() Cutiea automata evident, care avea delay imens (cred ca era si 'umblata' ca fiind rental) puteam anticipa din bancheta spate, cand mai facem schimb de soferi, cand vrea cutia sa schimbe vitezele, servo era atat de asistata de credeam ca rotile nu ating pamantul. Cum ziceam, totul e facut din comoditate la ei.O sa mai revin asupra acestui aspect. Si de final, sunetul motorului este de vis, chiar si cu toata izolatia ei, motorul se auzea cum ar trebuie un V8 de al lor sa sune. Avea 320 de cai cu 450 Nm cuplu.Pacat de greutate ei imensa si cutia cu delay ca senzatia de acceleratie nu era cum te asteptai de la un asa animal de motor. Insa ne-a dus cu bine la destiantie si inapoi. Si sa inchei acest episod cu niste poze si filmulete la calitate de FullHd de 60i (vedere din feribot care te duce foarte aproape de valul de zidul de apa ![]() ![]() Vimeo - http://vimeo.com/30625444 Youtube 1 - http://www.youtube.com/watch?v=JN-Ydcz-8N0 2 - http://www.youtube.com/watch?v=S_rnxzTERHY 3 - http://www.youtube.com/watch?v=EHk05FTMZaU Sper ca nu se pierde foarte multa calitate din conversia site-urilor. A fost de vis la Niagara. PS. Primisem sms ca se schimbase aria de acoperire. Cladirile ce se vad vis-a-vis sunt din Canada. Cica din partea canadiana cascada e si mai impresionanta. This post has been edited by warhammer23: Oct 16 2011, 06:17 PM -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
#2
Cu cat vroiam sa calatorim si sa vizitam cat mai multe cu atat devenea evident faptul ca in America fara masina nu existi ![]() Ah, sa nu se inteleaga ca numai cu masina vroiam sa ne deplasam; normal ca exista autobuze, avioane, trenuri etc pe care le-am folosit din greu..ci prezint din punct de vedere al masinilor ![]() Infrastructura lor este de vis. Cu o asa usurinta te poti deplasa disntante imense incat nu imi vine sa cred. De ex. drumul cu Niagara a fost ceva de aproape 600 de mile dus intors pe care le-am facut intr-o zi ca eram limitati de timp, evident cu viteaza legala ca la ei amenzile sunt foarte usturatoare.Desi la ei vitezele maxime sunt mai mici ca la noi, viteza constanta este geniala la ei ca asa de bine sunt facute drumurile si civilizati cei din trafic. Apoi respectul din trafic la fel nu imi venea sa cred, eu obisnuit cu nebunia de la noi. Nimeni nu da flashuri, daca vrei sa depasesti si vine unu in spatele tau, te aspteapta acolo si 5 minute pana sa treci tu. Apoi cand toti merg cu aceasi viteza si cand sunt drumurile aglomerate, toti mergend egal ai impresia ca e un miraj ![]() Pretul benzinei.. cel mai ieftin echivalentul a 2,5 - 2,6 lei/litrul parca din ce am vazut si pt ei ca mentalitate tot era scump. #3 Un alt road trip a avut loc in Florida. (vedere din avion) Am avut ghinioul sa plecam acolo fix cand a venit uraganul Irene deci sincronizare perfecta. Insa a tinut Dumnezeu cu noi si ne-a cam evitat 'Irina' asta si am putut sa ne bucuram de calatorit. In ziua cand a venit uraganul adica in momenetul in care era cel mai aproape de Miami, a plouat foarte tare. Si am zis ce sa facem .. in afara sa stam in hotel si sa urmarim CNN cum intra in panica America.. Mi-am amintit eu ca in Florida exista Cape Canaveral. Locul unde se afla NASA :X Am inchiriat masina si hai acolo ...alti ~ 500 de mile de disecat dus-intors. Acum am luat ceva mai 'eco' si anume in Nissan Sentra. Imediat s-a vazut ca e o masina construita cum trebuie. Mi-a impresionat foarte mult aceasta misinuta. 4 cilindrii, 2 L, 140 de cai, 200 Nm cuplu, cutie auto dar f responsiva urca in ture asa de frumos, inchegata statea f bine pe drum, directie f precisa etc. Aici chiar m-a impresionat cu adevarat infrastrucutra. Autostrazi cu 7 benzi pe sens, 5 principale cu 2 de urgenta pe fiecare parte. Si iluminate :blink:dribble.gif Aici am facut un record..nu stiu daca o sa ma credeti dar nu a fost nevoie sa pun piciororul pe frana timp de 56 de minute.. ca m-am uitat la ceas fix pt asta...masina pusa pe cruise si doar tineam de volan. Tot drumul linie dreapta. Ce zicem de 'comoditate'. Incredibil... An ajuns la NASA. Nu imi vine sa cred ca am stat langa Saturn 5.(stiti ca eu sunt cu motoarele :Ptongue.gif ) Sunt rachetele folosite in misiunile Apollo. Cele mai mare puternice 'motoare' create vreodata de omenire.(poza) O putere combinata (daca se face o conversie corecta din ?pounds of thrust? in cai putere) de aproximativ 150-175 de milioane de cai putere worthy.gif Atat de puternice incat la decolare produc mai multa energie decat 85 de baraje Hoover Dam combinate. Deci wow. Pt. public este Kennedy Space Center unde in pretul tichetului intra un tur cu autobuzul la Saturn 5 expusa pe sectiuni, bilet la filmulul Transformers 3 de atunci, multe locatii etc si un simulator de decolare. Care arata cum e sa decolezi cu o naveta , evident pt public dar chiar simuleaza putin si starea de imponderabilitate.Foarte tare a fost.(Video) Ah si o naveta spatiala dar replica.Explorer se cheama. Si sa inchei cu NASA, se pare ca am fost contemporan ca 'asezare' cu ultima decolare a intregului lor program spatial care dureaza de paroximativ 30 de ani ! La cateva zile de 4th of July a decolat Atlantis. Una din cele 5 navete existente care au zburat in spatiu, pe langa Columbia care a explodat la intoarecere in orbita, Challenger (poveste cu profesoara civila lauta in echipa) care si ea a explodat, Discovery (care va fi expusa in Museul Smithonian inlocuind-o pe Enterprise - prima naveta spatiala prototip, a 6-a pe lista noastra cum ar veni) , Atlantis si Endeavor. Un alt 'mic' vis de al meu cu masinariile implinit. ![]() PS. Un E34 rosu ochit ![]() ---- This post has been edited by warhammer23: Oct 16 2011, 07:09 PM -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
#4
Urmatoarea locatie pe ‘lista’ a fost Washington D.C. O alta masina inchiriata a fost un Dodge Caravan. Era un wagon ca asta aveau disponibil.Avea 3.3 L V6 parca 190 de cai.Acelasi comportament ca la acel suv, fenomenl de barca cand iei viraje, cutie cu delay etc dar ne-am facut treaba cu ea. In D.C, evident am incercat sa profitam de locatie cat mai mult. Interesant este ca tot ce e mai important de vizitat, se afla cam in aceasi zona, totul aranjat si alineeat frumos. Astfel avem Lincoln Memorial, Washington Monument, White House, recent au construit un memorial pt Al Doilea Razboi Mondial si Capitoliul (care e imens). Ah si o catedrala. Toate superbe. Putin mai departe se afla cimitirul Arlington. Nu credeam ca o sa ma simt atat de placut intr-un cimitir, stiu americanii sa faca din orice sa te simti altfel. Aici, cine a vazut filmul Saving Private Ryan’, este acea scene filmata. Am icnercat sa gasesc locul dar dupa cum vedeti din poze e cam greu ![]() Revenim la masinarii. Tot aici pe langa monumente se afla nenumarate muzee printre care si acela de care ziceam : Smithsonian National Air And Space Museum. Pe scurt aici ei atarna avioanele de tavan cum am face noi cu rufele. ![]() Nu mi-a venit sa cred ca au expuse rachete balistice intercontinenntale, bombe nucleare, suprema V2 a lui Hitler, avioane de tot felul, lunar pods , sateliti, avioane racheta experimentale de la Nasa (chiar si X-1 –avionul portocaliu-primul avion care a depasit bariera sunetului, Chuck Yeager era pilotul – prea mult ma uit la Discovery ![]() Ulterior am aflat ca acesta e doar un o parte din expozitie..Restul se afla in afara statului.Cine a vauzut filmu Transformers 2 , acela este unde sunt expuse avioane de lupta, naveta spatiala !! si pt mine ‘La Piece de la Rezistance’ – Lockheed Martin SR-71 – o cunoatem ca ‘Blackbird’. Avionul spion suprem din anii ’60. Si astazi detine recordul pt viteza de croaziere de peste de 3 ori viteaza sunetului (~3,500 km/h). Poze cu posterele care aratau cum e acolo ![]() Ah si de final ce altceva decat un motor de avion din 1918 de la BMW , 6 in linie ![]() . This post has been edited by warhammer23: Oct 17 2011, 12:23 PM -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 323 Joined: 4-February 11 From: BUCURESTI Member No.: 5,422 Car: E34i,E34iA,E34i,E39iA Engine: M52B20 150CP ![]() |
Acum am vazut si am citit si eu topicul tau. Foarte interesant, si foarte frumos povestit. Pari a fi un pasionat de E34 ca si mine sau alti colegi de pe forum. Sper sa ramai asa si sa nu fie doar un "moft" - pe o perioada de timp!
Frumoasa masina! ![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
Multumesc frumos.
![]() Si eu tot acest lucru imi doresc, sa pot tine masina cat mai mult si sa ma pot bucura de ea oricand si oricat. -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() 0% BMW corupt Group: Members Posts: 80 Joined: 3-September 07 From: socal Member No.: 1,120 Car: E34 Engine: M50B25TU ![]() |
referitor la bmw e34 in us :
- am numarat pana acum 6 bmw e34 la "sc" in stare ok; - in zona unde stau exista ~ 7 bmw e34 care se misca in fiecare zi; - pe autostrada ma intalnesc zilnic cu cateva bmw e34... - junkyard-urile sunt pline de bmw e34 .... - la "liniutzele" legale e un bmw e34 turbo care mai vine .... csi, e28, e30(mai ales cabrio), e36, e46 & etc sunt foarte multe in zona in care stau ... le ajuta vremea ![]() -------------------- (OO=[][]=OO)
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
A venit timpul pentru 'revizie'.
![]() - am schimbat frana de mana (saboti, arcuri etc) - nu tinea mai deloc de foarte mult timp. - lichid nou de frana - ulei motor - tot Liqui Moly 10w40 Mos2 - ambele curele de accesorii (principala pe Gates, AC pe Dayco) - toate cele 3 role de accesorii (pe INA) - filtrul de ulei, aer si benzina (MANN) Ca sa fie fresh pt roadtripts ![]() -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Roadrunner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,379 Joined: 10-November 07 From: Bucuresti Member No.: 1,273 Car: E39 Engine: M57D30 ![]() |
bravo!! imi place cum ingrijesti masina
![]() -------------------- Cash only, no I will not trade + cash for your ETA, nor do I want any wheels, ex girlfriends, puppies, or sexual favors....well maybe but PM me about that one
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
- ulei motor - tot Liqui Moly 10w40 Mos2 E interesant uleiul asta... Oare o fi mai bun decat Castrol 10W40 Magnatec? Am citit ca e facut numai in Germania (Liqui Moly). -------------------- |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Cazan owner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,516 Joined: 19-September 07 From: Severin Member No.: 1,153 Car: E28 525i Engine: M50B25 192 CP ![]() |
iti spun din experienta mea si a altora carora le-am vandut uleiul asta...e mai bun...rezista mai bine la forja si dimineata la pornire ai ungere mai buna...are bisullfura de molibden in el iar dupa ce opresti motorul mai ramane pe circuitul de ulei si in bloc o pelicula fina care asigura ungere pana urca uleiul in rampa la pornirea motorului...proba practica: am dat pe o oala cu ulei din asta...am scos uleiul din oala si am spalat de cateva ori cu detergent...dupa cateva spalari suprafata oalei mai avea un pic de ungere
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
@ MeHigh - multumesc !
![]() Cu uleiul, da, la mine s-au vazut rezultatele instant. Vechiul ulei, Mobil Super 10w40, mi-l manca intr-o veselie inca de cand il schimbam de nou. Aveam stocuri in portbagaj de ulei sa completez mereu. De cand cu Mos2, imediat ce l-am schimbat am plecat la drum lung. Am observat un consum scazut de ~1 L si ca nimic nu disparuse, asta in conditii de mers 'tare'/turat pe distante/perioade lungi tocmai sa vad cum se comporta. Inca de la primul schimb tot mai am sticluta de 1L am mai completat pt ca tot ce pierd acuma ca ulei e pe la simeringul din fata, dar nu f mult. De abia astept sa fac acuma schimbul de ulei. This post has been edited by warhammer23: Mar 26 2012, 10:57 AM -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
Gata si revizia.
- Uleiul dupa cum se vede din poza nici acum nu s-a innegrit desi e de acu' ~ 1 an si ceva. - Filtrul de aer - dovada de 'curatenia' aerului :| si nici nu cred ca am 8ooo de km pe el. - Filtrul de benzina, de nu a curs din el juma' de litru. - Nebunie a fost cu rola de ghidaj de pe intinzator la cureaua principala. Pur si simplu nu se desfacea surubul. L-am demontat cu totul de pe motor. Pus in menghina si dupa multe incercari de pistol, spray, incalzit putin cu pistol cald (ca la autogen il topeam ca e din aluminiu ) etc in final am reusit sa ii desfacem. Rolele ce bine ca le-am schimbat pe toate , ca toate erau pe moarte (dupa cum se aude si in filmulete) http://www.youtube.com/watch?v=JMGuz1tdWF8...player_embedded http://www.youtube.com/watch?v=Dei_mDNpxVY...player_embedded - Am schimbat si uleiul din cutia de viteze. De fapt am turnat direct ca aproape nu mai era nimic. - Si de final am reparat definitv si pozitiile din spate, dupa cum se vede din poza , suportul topit (cred ca a montat altcineva unele mai puternice ), nu mai facea contact si la orice zdruncinare mai puternica cand inchideam portbagajul , ramaneam fara lumini.Rezolvarea, lipit fire din suportul de bec cu cele care vin direct. De abia astept sa ma plimb cu ea, ca tot stateam cu frica la rolele alea ca ele se invart cu aprox. dublu vitezei motorului. Deci la 4-5ooo de ture la motor ele cam 8-10ooo , imi era sa nu sara prin capota ![]() Si am descoperit ca e pe 'moarte' ambreiajul de la compresorul de AC. El merge super ok, baga aer etc dar se aude ca e uzat. Cred ca il pot schimba doar pe el, nu? Ca pe 'scheme' il vad si separat. Nou cred ca e destul de mult, daca gasesc pret ok la tot compresorul il iau cu totul. -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
zilele trecute am pus la m50-ul meu castrol 10w40
dar peste 6000-7000 sigur o sa incerc si eu acest Liqui Moly,prea il lauda multi ![]() spor cu masina! -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
Multumesc, la fel
![]() Ca idee, eu l-am luat cu 40 lei bidonul 1l si 140 lei cel de 5 L. -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 21st July 2025 - 05:33 AM |