![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
-------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 371 Joined: 17-November 06 From: Bucharest Member No.: 477 Car: E46 Engine: 325 ![]() |
ALA chiar e DUBLU climatronic, model care a fost montat pe primele modele de E36 sedan si coupe si s-a continuat productia chiar paralel cu digital dublu clim. pana in 1995. Din cele 2 rotite mici se regleaza gradele din masina pe ambele zone...se aude un semnal polifonic in bord cand se ajunge la temp dorita! Din cele 2 mari se releaza viteza ventsi zona. Dotarea este comuna la BMW cu OBC mic. La cele cu OBC mare, dublu clim e ca cel din poza ta! This post has been edited by Alexxx: Jan 15 2007, 10:44 AM |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
ALA chiar e DUBLU climatronic, model care a fost montat pe primele modele de E36 sedan si coupe si s-a continuat productia chiar paralel cu digital dublu clim. pana in 1995. Din cele 2 rotite mici se regleaza gradele din masina pe ambele zone...se aude un semnal polifonic in bord cand se ajunge la temp dorita! Din cele 2 mari se releaza viteza ventsi zona. Dotarea este comuna la BMW cu OBC mic. La cele cu OBC mare, dublu clim e ca cel din poza ta! alexxx... crede-ma, de 4 ani am acel sistem de AC si NU e climatronic -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 371 Joined: 17-November 06 From: Bucharest Member No.: 477 Car: E46 Engine: 325 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
asa stiam si eu, ca ala cu rotite e aer conditionat si ala cu display si butoane climatronic..
Alexxx, pune tu o poza cu panoul de aer conditionat de pe E36 daca alea din poze sunt ambele climtronic.. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 371 Joined: 17-November 06 From: Bucharest Member No.: 477 Car: E46 Engine: 325 ![]() |
asa stiam si eu, ca ala cu rotite e aer conditionat si ala cu display si butoane climatronic.. Alexxx, pune tu o poza cu panoul de aer conditionat de pe E36 daca alea din poze sunt ambele climtronic.. OK...o sa gasesk si pun. ESTE CLIMATRONIK!!!!!!!!!!!!! Ala cu aer cond are 3 rotite mari! Si nu exista rotite mici cu grade! This post has been edited by Alexxx: Jan 15 2007, 02:15 PM |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
uite aici
ala cu 2 rotite se cheama aer conditionat.. ala cu butoane e aer conditionat automat - climatronic ![]() si din cate vezi nici n-a fost aer conditionat cu toate rotitele mari ca in poza pusa de mine.. aerul conditionat a fost doar "bizonic" ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 371 Joined: 17-November 06 From: Bucharest Member No.: 477 Car: E46 Engine: 325 ![]() |
tu te referi la panou ca asta din atasament? (bine, asta n-are AC) Exista unul ca inm poza ta care mai are un 2 butoane mici (aer cond si recirculare). Nu e tot automat si ala cu rotite? Singura dif e ca dai de rotita la 25 grade ... nu stiu dc intelegi... In toate anunturile posibile de pe autovit si nu numai cu bord ca a masinii care se vinde este dublu clim specificat. Si + de asta hai sa o luam logic. NU ESTE singura dif aceea ca aici setezi manual temp? Dar tot climatronic se numeste, nu? This post has been edited by Alexxx: Jan 15 2007, 02:41 PM |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
Exista unul ca inm poza ta care mai are un 2 butoane mici (aer cond si recirculare). bun, cauta poza sa vad si eu..asta ar insemna ca ETK-ul nu-i complet.. Nu e tot automat si ala cu rotite? Singura dif e ca dai de rotita la 25 grade ... nu stiu dc intelegi... pai ce mi-e ca are cifre sau rosu/albastru? daca scriu cu markerul la mine 10-15-20.. grade insemna ca am climatronic? cand ajunge la 25 grade vrei sa zici ca se opreste? asta stiu eu ca face un climatronic.. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
||
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Pornind de la discutia de aici, am decis sa fac un topic nou pe acea problema.
Este sau nu corect sa numim "climatronic" (eu prefer "clima" pur si simplu) desi cel mai corect ar fi "sistem automat de control al climei cu panou cu butoane rotative" ceea ce vedeti in poza asta: Mai jos aveti un citat dintr-o carte (Bentley, E36 - Sedan, Coupe & Convertible 1992-1998) Atentie, cartea se refera doar la acele modele, si pozele arata acelasi model de control (cu 4 butoane rotative). Dupa cum puteti citi, singura diferenta intre sistemele de clima automata cu butoane rotative sau cu display electronic este numarul de actuatoare care dirijeaza jetul de aer in masina. Ambele sisteme au senzor de temperatura pentru clima automata, la modele cu display electronic reglajul fiind digital, iar la cele cu butoane rotative reglajul se face in functie de gradele scrise pe butoane. Eu am vazut doar pe modele E36 compact instalatii de A/C simplu (fara control automat al climei), si chiar cu o singura zona (cele descrise in carte sunt cu 2 zone - stanga/dreapta). La acele modele de E36 compact, butonul de reglat temperatura avea "pictate" doar culorile rosu/albastru (fara nici o gradatie cu cifre reprezentand grade ), iar A/C functiona tot timpul, indiferent de temperatura din masina, atat timp cat apasai pe butonul respectiv (exact ca la Cielo) QUOTE General
E36 cars are equipped with integrated automatic heating and air conditioning systems. Heater box The heater box, located underneath the center of the dashboard, houses the heater core, the A/C evaporator, and associated sensors and actuators. Removal of the heater box requires that the A/C refrigerant be discharged. Heater core temperature sensor The automatic heating and air conditioning system uses several sensors to control interior air temperature. Heater and A/C Control Head Two types of heater and air conditioning control heads were installed in E36 cars. Early models have control heads with four rotary knobs and a separate control module. A flexible shaft, clipped to the right side of the control head, controls the heater. flaps. Later model E36 cars, starting in approximately mid-1995, have digital display control heads with buttons. The A/C control module is integrated with the digital control head. Sensor fan for interior temperature, replacing A small electric fan, installed in the A/C control head, draws cabin air past the climate control temperature sensor. 1. Remove A/C control head as described earlier. 2. Rotary-knob control head: Disconnect electrical connector from top of control head housing. Pry open plastic housing and remove sensor fan. 3. Digital display models: Disconnect electrical harness connector from control head housing. Remove screws holding sensor fan to bottom of control module and remove. 4. Installation is reverse of removal. Heater and A/C Air Distribution Motors The recirculation, fresh air and other vent-duct flaps are controlled electrically via a series of air distribution actuating motors. Cars with the rotary-knob control head use three electromechanical motors, each held in place via a small plastic clip. Later systems (with the digital display control head) use five distribution motors, four of wich are digitally controlled. -------------------- |
|
|
||
![]()
Post
#13
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Florin, cauta-l si pe Kali, ca el are modelul cu A/C simplu.
Everyone, masina asta care se vinde are sistem de control automat al climei cu control cu butoane rotative. Cititi si comentati mai multe aici. P.S.: Remarc o atitudine interesanta, e o atmosfera foarte placuta, sau doar mi se pare mie? Later edit: umbla o vorba... RTFM This post has been edited by Darren: Jan 15 2007, 03:15 PM -------------------- |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
bun, cauta poza sa vad si eu..asta ar insemna ca ETK-ul nu-i complet.. Ba-i complet. Daca intri pe prima poza (aici adica), aia de se numeste "AIR CONDITIONING CONTROL" o sa vezi ca are in componenta "INTERIOR TEMPERATURE SENSOR FAN". Ce crezi ca ar face cu el? ![]() pai ce mi-e ca are cifre sau rosu/albastru? daca scriu cu markerul la mine 10-15-20.. grade insemna ca am climatronic? cand ajunge la 25 grade vrei sa zici ca se opreste? asta stiu eu ca face un climatronic.. Da, asa face. Daca e setat pe 25 de grade si in masina am sub 25, baga cald. Daca am peste 25, baga rece. Oricum ar fi, el se straduie sa-mi faca temperatura din masina. Eu nu le tin diferit iarna fatza de vara. Poate vara le dau pe 22, dar iarna 25 e de ajuns (asta nu inseamna Maxim cald) ca sa fie ok in masina (incat sa nu adorm). Chiar, la modelul asta e ceva care imi place mult: - setez 22 de grade pt zona stanga - setez 28 pentru dreapta (pasagera e mai friguroasa) - dirijez curentul de aer pe jos si frontal, - inchid cele 2 guri de aer frontale din partea dreapta - reglez temperatura pentru gurile frontale pe rece (din rotita rosu/albastra de sub gura de aer mare din centru) si astfel pot sa coduc linistit sute de km, la picioare si in partea dreapta e cald, in fatza in vine aer rece. Nici nu-mi ingheata picioarele, nici nu adorm. ok.. m-am lamurit.. e un climatronic mai primitiv.. Te-ai lamurit la greu ![]() E aceeasi instalatie, difera doar modul in care setezi temperatura (apesi pe butoane in loc sa rotesti butoane). La modelul cu display, poti sa alegi ca jetul de aer sa iasa prin toate cele 3 directii (jos, frontal, sus). La cel cu butoane rotative nu poti decat prin 2 directii in acelasi timp. De asta modelul cu display are 2 motoare in plus. Posibil ca modelul cu display sa mai aiba o setare automata pentru ventilator, dar nu stiu daca nu cumva si asta cu butoane rotative are asa ceva, si nici n-am stat sa aprofundez problema. (Poate cel cu display nu are auto la viteza aerului). Daca are cineva asa ceva, il rog sa ne explice si nou ce facilitati are la acel mod de control. Daca stie cineva pe cineva care si-a facut upgrade de la instalatie cu butoane rotative la model cu display electronic, il rog sa ceara mai multe informatii si sa ne zica si noua. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#16
|
||
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Asta de pe E34 e aer conditionat sau climatizare automata? Nu m-am prins inca daca temperatura de pe butoane e si cea din interior...
Si pe gurile de ventilatie centrale din spate e normal sa vina numai aer rece sau vine in functie de cum e reglat la gurile de ventilatie frontale centrale? -------------------- |
|
|
||
![]()
Post
#17
|
||
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 371 Joined: 17-November 06 From: Bucharest Member No.: 477 Car: E46 Engine: 325 ![]() |
Asta de pe E34 e aer conditionat sau climatizare automata? Nu m-am prins inca daca temperatura de pe butoane e si cea din interior... Si pe gurile de ventilatie centrale din spate e normal sa vina numai aer rece sau vine in functie de cum e reglat la gurile de ventilatie frontale centrale? Acela e aer cond simplu! |
|
|
||
![]()
Post
#18
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Alexxx, de unde stii? @georgem: e doar o presupunere, dar E34 a fost construit in aceeasi perioada cu E36, deci ar trebui sa mosteneasca si din tehnologie. Daca ai grade pe rotitele de caldura (si ai), cred ca tine cont de ele (ar trebui sa aiba si senzor de temperatura interioara - ceva asemanator cu un microfon). Ia un termometru cu tine in masina si dupa ce se incalzeste in masina seteaza rotitele la o temperatura putin mai mica decat temperatura din masina. Daca iese aer caldut spre rece, atunci gradele desenate pe butoane fac ceea ce scrie pe ele ![]() Gurile frontale nu tin cont de reglajul temperaturii din cele 2 butoane, ci doar de reglajul facut din rotita de langa gura centrala mare de aer (cea frontala). Posibil ca cele din spate sa fie legate de cele frontale din fatza. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Gurile frontale nu tin cont de reglajul temperaturii din cele 2 butoane, ci doar de reglajul facut din rotita de langa gura centrala mare de aer (cea frontala). Nu ma prinsesem inca de lucrul asta. Credeam ca regleaza aerul rece/cald pentru toate iesirile (inclusiv la picioare si la parbriz) si chiar ma intrebam daca eu dau din rotita centrala de la gura centrala aerul pe rece si de la cele 2 butoane pe cald (26 grade parca e maxim) cum poate sa dea caldura... O sa-mi dau eu seama cum functioneaza, dar 10 zile stau pe bara pana imi ies talonul si numerele. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 371 Joined: 17-November 06 From: Bucharest Member No.: 477 Car: E46 Engine: 325 ![]() |
Sunt sigur ca e aer simplu...
|
|
|
![]()
Post
#21
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,514 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Sa-mi dau si eu cu parerea:
cred ca majoritatea BMW-urilor au avut controlul incalzirii in functie de temperatura din habitaclu. Cel putin la E28, am avut doua E28 pana acum, ambele aveau senzor de temperatura in habitaclu si rotita gradata in grade Celsius. Probabil ca in functie de acesta inchide/deschide electrovalva caloriferului. La troaca am si aer conditionat, dar nu-i pot zice climatronic, chiar daca am roata gradata. Gradele sunt doar pentru sistemul de incalzire. Aerul conditionat la mine probabil e doar un simplu frigider fara termostat. Atat. Cred ca asta e si diferenta intre climatronic si AC simplu: Ai sau nu termostat reglabil (fie el reglabil din rotita analogica sau din panou digital) de care sa tina cont frigiderul tau? Asta ar fi intrebarea. Daca ai, se cheama ca ai climatronic. Altfel, ai frigider pe care-l reglezi din turatia ventilatorului si din ON/OFF la compresor. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
La E36 compresorul nu functioneaza tot timpul, chiar daca ai butonul apasat. Porneste din cand in cand daca e nevoie ca sa coboare temperatura din masina pana la nivelul setat din rotitele analogice.
Later edit: e vorba de modelul pe care il am eu, nu de orice E36. @Alexxx: de ce esti asa sigur? ai citit undeva, sau? Later edit 2: TIL, tu crezi ca inginerii aia de la BMW n-au adus nici o imbunatatire de la E28 la E36? Sau or fi angajat niste romani care stiu sa munceasca cu copy/paste pe munca altuia, respectiv au luat tehnologie de E28 si au pus-o pe E36, si i-au schimbat un pic numele... Misto comparatia, oricum. This post has been edited by Darren: Jan 15 2007, 04:46 PM -------------------- |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,514 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Eu doar incercam sa clarific diferenta intre climatronic si AC simplu.
In aceeasi perioada cu E28 a existat climatronic cel putin pe 7-ari, cu roti pentru reglarea temperaturii, intocmai ca la acel E36 care-i de vanzare. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Sunt sigur ca e aer simplu... Pai asta de pe e34 de care esti tu sigur ca e aer simplu e la fel cu aerul de pe pisica cu rotite care sustii ca e climatronic. Te contrazici singur. ![]() -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,514 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
De unde stii ca e acelasi?
Edit: Vad ca are doua roti pentru temperatura... e posibil sa fie clima "bizonica". -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Pentru ala de E34 are 2 rotite pentru temperatura stanga-dreapta, si cel de e36 are tot doua rotite, tot pentru temperatura stanga-dreapta.
![]() -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
bah fratilor, ati inebunit? ala NU e climatronic, potoliti-va, ce dreaq... ce va tot contraziceti atat? poate daca spuneati ca este tatal sau bunicul lui climatronic este altceva DAR NU E climatronic, este mare diferenta intre climatronic si acest sistem de AC , credeti-ma ca daca nu aveam pe masina asa ceva poate credeam si eu, in + pe E36 nu mai este alt sistem de AC in afara de asta, simplu fara gradatii asa cum spunea alexxx....
ce dreaq, potoliti-va ca rade lumea de voi daca citeste p'aici sa se contrazica cineva care are pe masina si ii si functioneaza si care a mers si cu alt e36 CU CLIMATRONIC ADEVARAT si atunci sa zica cert diferentele , nu asa , ca asta face asa si face si asa si asa si asa !!!!!!! pt ca are un amarat de senzor de temperatura este climatronic???? si e23-ul are acel senzor, oare o avea si ala climatronic si eu nu stiu (ca ii cresc pretul daca e asa, sa mor)???? ![]() ![]() QUOTE Asta de pe E34 e aer conditionat sau climatizare automata? Nu m-am prins inca daca temperatura de pe butoane e si cea din interior... Si pe gurile de ventilatie centrale din spate e normal sa vina numai aer rece sau vine in functie de cum e reglat la gurile de ventilatie frontale centrale? QUOTE Sunt sigur ca e aer simplu... vezi alexxx, aici te contrazici singur, este exact acelasi sistem numai ca are alt design pt a se incadra in bordul de e34, face exact acelasi lucru ca si sistemul pt care ne tot contrazicem , ba chiar e mai complex pt ca poti regla simultam ca aerul sa fie scos prin toate gurile de aerisire ceea ce la e36 e imposibil de realizat ( a zis si darren mai sus asta) sper ca am fost inteles si lucrurile s-au lamurit This post has been edited by io`s: Jan 16 2007, 03:46 AM -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 371 Joined: 17-November 06 From: Bucharest Member No.: 477 Car: E46 Engine: 325 ![]() |
bah fratilor, ati inebunit? ala NU e climatronic, potoliti-va, ce dreaq... ce va tot contraziceti atat? poate daca spuneati ca este tatal sau bunicul lui climatronic este altceva DAR NU E climatronic, este mare diferenta intre climatronic si acest sistem de AC , credeti-ma ca daca nu aveam pe masina asa ceva poate credeam si eu, in + pe E36 nu mai este alt sistem de AC in afara de asta, simplu fara gradatii asa cum spunea alexxx.... ce dreaq, potoliti-va ca rade lumea de voi daca citeste p'aici sa se contrazica cineva care are pe masina si ii si functioneaza si care a mers si cu alt e36 CU CLIMATRONIC ADEVARAT si atunci sa zica cert diferentele , nu asa , ca asta face asa si face si asa si asa si asa !!!!!!! pt ca are un amarat de senzor de temperatura este climatronic???? si e23-ul are acel senzor, oare o avea si ala climatronic si eu nu stiu (ca ii cresc pretul daca e asa, sa mor)???? ![]() ![]() vezi alexxx, aici te contrazici singur, este exact acelasi sistem numai ca are alt design pt a se incadra in bordul de e34, face exact acelasi lucru ca si sistemul pt care ne tot contrazicem , ba chiar e mai complex pt ca poti regla simultam ca aerul sa fie scos prin toate gurile de aerisire ceea ce la e36 e imposibil de realizat ( a zis si darren mai sus asta) sper ca am fost inteles si lucrurile s-au lamurit Eu zic sa citesti cu atentie ce a spus Darren. Este climatronic....Cilma bizonica...ce vrei tu! ![]() |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
aa.. inca o chestie..
un climatronic isi regleaza si viteza cu care baga aerul.. asta face asa ceva? |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Un "climatronic" de E36?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
pai un climatronic cam pe orice masina regleaza si jetul de aer.. baga la inceput mai tare ca sa ajunga la temperatura dorita, dupa care cu cat se apropie de ea o lasa cat mai usor..
asta cu rotite de pe e36 face asta? reduce viteza jetului? |
|
|
![]()
Post
#32
|
||
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
aa.. inca o chestie.. un climatronic isi regleaza si viteza cu care baga aerul.. asta face asa ceva? La E34 in nici un caz (la modelul meu). Cred ca la modelul celalalt (cum e in poza atasata) se regleaza si viteza aerului daca apesi butonul "auto". De asemenea, textul ca "manual air conditioning is available for 520i and 525i" spune totul despre aerul conditionatr pe care il am eu (adica e manual, nu automat). -------------------- |
|
|
||
![]()
Post
#33
|
||
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 371 Joined: 17-November 06 From: Bucharest Member No.: 477 Car: E46 Engine: 325 ![]() |
La E34 in nici un caz (la modelul meu). Cred ca la modelul celalalt (cum e in poza atasata) se regleaza si viteza aerului daca apesi butonul "auto". De asemenea, textul ca "manual air conditioning is available for 520i and 525i" spune totul despre aerul conditionatr pe care il am eu (adica e manual, nu automat). Iata dovada ca NU MA CONTRAZIC SI STIU CE ZIK! ![]() |
|
|
||
![]()
Post
#34
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
Iata dovada ca NU MA CONTRAZIC SI STIU CE ZIK! ![]() ba chiar te contrazici, si chiar te contrazici cu tine insuti ![]() @florin: normal ca se regleaza debitul de aer ,..... automat cu mana, ca doar e climatronic ![]() ![]() -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 371 Joined: 17-November 06 From: Bucharest Member No.: 477 Car: E46 Engine: 325 ![]() |
ba chiar te contrazici, si chiar te contrazici cu tine insuti ![]() @florin: normal ca se regleaza debitul de aer ,..... automat cu mana, ca doar e climatronic ![]() ![]() Gata hai sa nu ne mai contrazicem. In judecata ta simpla aer cond e "cu mana" si climatronic e "cu butaone". bafta! |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
Gata hai sa nu ne mai contrazicem. In judecata ta simpla aer cond e "cu mana" si climatronic e "cu butaone". bafta! frate!!! vezi subtil cum faci ... ca eu nu te-am jignit nici macar putin si cred ca am toate motivele s-o fac, cand 3-4 insi imi spun ca sunt beat, ma duc in p*ola mea sa ma culc. eu cred ca te-ai nascut cu boala contrazicerii. am terminat orice subiect cu tine, n-ai decat sa visezi contraziceri in continuare... ca altfel... ![]() -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Alex, vezi ce ton folosesti si cu cine il folosesti. Inca nu ne cunosti prea bine ca sa ne tragem de sireturi la nivelul ala si nici nu avem chiar 18 ani. Strike I.
-------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
Alex, vezi ce ton folosesti si cu cine il folosesti. Inca nu ne cunosti prea bine ca sa ne tragem de sireturi la nivelul ala si nici nu avem chiar 18 ani. Strike I. asta chiar se potriveste la mine ![]() -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
![]() BMW nu are climatronic (sau climatronik). Mai cautati pe net, poate gasiti pe cei care chiar au asa ceva (cred ca doar VAG are sistemul climatronic). La BMW o sa gasiti asa ceva: QUOTE IHKA - automatic Heating and A/C IHKAF - IHKA w/ micro filter IHKR - regulated Heating and A/C IHKRF - IHKR w/ micro filter IHKS - standard Heating and A/C IHR - Integrated Heater control (from ETK) Modelul de pe E36 cu display este IHKA. Modelul de pe E36 cu 4 butoane rotative este IHKR. Modelul de pe E36 cu 3 butoane rotative (plus A/C) este IHKS. IHKA e descris un pic aici. IHKR e descris un pic aici (atentie Georgem, e pentru tine asta ![]() "Regulated" nu inseamna simplu, sau standard. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#41
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Inca o chestie interesanta despre diferentele dintre IHKA si IHKR (scrie un nene care e nemultumit de IHKA si vrea sa faca "down-grade" la IHKR):
QUOTE Actually have the manual control so close to being installed and working, definitely made me see the pros and cons of both units.' Ma gandeam mai de mult ca ar arata mai bine bordul de la pisica cu un display in loc de controlul IHKR.-I would miss the auto front defost program -You can't select all 3 vent positions with the manual unit (although I rarely do this) -Its more solidly constructed than the manual unit. Th manual unit makes lots of plastic creaking noises. Also, the fan speed control squeaks when going from position to position. Dar are si omul asta dreptate: QUOTE I"ve since made peace w/ the auto control; but I still find it ergonomically offensive (who ever thought buttons were a good idea for changing fan and temp?) Atleast that's one thing BMW improved w/ recent models. Povestea intreaga e aici -------------------- |
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
cred ca era evident ca ne referim la aer conditionat automat.. Eu zic sa te hotarasti o data la ce te refereai. Aerul conditionat este automat si la IHKR de E36 (automat on/off). Viteza ventilatorului nu este automata, si acum o sa-mi spui ca te refereai la viteza automata a ventilatorului (care la IHKR lipseste). Si auto-recirculation (sau "bad air" nu este la IHKR). Si nici nu poti sa selectezi sa sufle aer prin mai mult de 2 guri o data (fatza de 3 la IHKA). Cumva concluzia acestui topic trebuie sa fie IHKR = aer conditionat manual (bad, prost) si IHKA = climatronic (bun, frumos)? In vecii vecilor nu o sa fie asa, atat timp cat nici IHKR si nici IHKA nu sunt "climatronic". Si nu ma leg de cuvintele folosite de constructor in denumire, ci de faptul ca functionarea climatronic este diferita chiar si de IHKA (da, climatronic include functionalitatile IHKA, dar este un sistem mai avansat chiar si decat IHKA). -------------------- |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 371 Joined: 17-November 06 From: Bucharest Member No.: 477 Car: E46 Engine: 325 ![]() |
Mai care sunt oamenii aia "care imi spun sa ma duc la culcare"? Si acum tot aer cond simplu crezi ca e? uita-te la Logan, Cielo, Logan, BMW compact...ala e aer cond simplu. Ala cu rotite mici gradate e un aer cond automat...un FEL DE CLIMA asa cum am spus. Deci unde nu am dreptate?
PS: Cat despre celalalta parte...cam sensibila lumea p-aici... De ce trebuie neaaparat sa interpretati. Judecata simpla nu este = PROST. Judecata simpla e chiar judecata simpla...adica nu-ti bati capul sa te complici cu explicatii...ca darren de exemplu...care spune exact ceeea ce spun si eu insa mult mai argumentat si complex. |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
Sunt in ceata totala pana la urma cine are dreptate?Stiu ca adevarul e undeva la mijloc da clar dracovenia aia cu display e mai avansata , si aia cu botoane e mai slaba.Care e cea mai apropiata de climatronic sa zicem?
-------------------- cotetz 1,8is
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
ti-ai raspuns singur
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
IHKR e descris un pic aici (atentie Georgem, e pentru tine asta ![]() "Regulated" nu inseamna simplu, sau standard. Interesant. Pana la urma nu e chiar aer conditionat simplu, e un pic mai avansat. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
eu definesc un "climatronic" aerul conditionat la care se poate seta o temperatura dorita si el sa modifice viteza jetului de aer si sa se opreasca cand ajunge la temperatura dorita..
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
un pic mai avansat??? doar un pic?
![]() Parerea mea e ca IHKR e mult mai avansat decat IHKS. Am condus mult timp masini cu IHKS (inca mai am una), si ma enerveaza tare mult cand baga prea multa caldura (apoi il dai mai rece, si devine prea frig), sau ventilatorul merge prea repede (chiar si pe TR.1), si daca il opresc se abureste masina. La IHKR E36 exista o zona intre TR1 si OFF in care poti regla "fin" ce viteza sa aibe ventilatorul. Exista un mit cum pe zona aia ventilatorul e pe auto, eu cred ca nu e asa, dar o sa testez data viitoare cand schimb filtrul de polen si am acces direct la ventilator, pana atunci eu zic ca zona aia e reglaj fin, si mie imi place asa. (Apropo, la IHKA exista posibilitatea acestui reglaj fin? Sau a fost inlocuit cu reglajul automat al vitezei aerului?) -------------------- |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
-------------------- cotetz 1,8is
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,514 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Intreb: sistemul pe care Alexxx il numeste climatronic iar ceilalti nu, la vremea lui se numea climatronic sau nu?
Inteleg ca "climatronicul lui Alexxx" e climatronic fara posibilitatea reglarii automate a turatiei ventilatorului? Dar totusi, reglajul temperaturii se face automat, nu? Doar ca mai lent sau mai rapid in functie de cum dau eu turatia ventilatorului. Cred ca va certati aiurea pe niste definitii, care poate s-au schimbat un pic de-a lungul anilor. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
eu definesc un "climatronic" aerul conditionat la care se poate seta o temperatura dorita si el sa modifice viteza jetului de aer si sa se opreasca cand ajunge la temperatura dorita.. Sa se opreasca cine? Sa opreasca ventilatorul de tot? S-ar aburi instant masina, deci nu cred ca e vreun "climatronic" care sa faca asta (decat din greseala - eroare de computer, ceva). Eu zic sa nu mai folosim definitii proprii pentru discutii in contradictoriu, si sa ne concentram mai mult pe efecte si functionalitati (descrise complet daca se poate). Din cate stiu eu, sistemul climatronic este brevetat de VAG, si contine o componenta complexa (si aproape corecta) de predictie a temperaturii care va fi in masina, iar modul in care controleaza temperatura, viteza si directia pe unde va intra in habitaclu jetul de aer, tine cont de acea predictie, nu te temperatura prezenta. Modul asta de functionare nu l-am gasit descris la IHKA de la BMW, poate el exista, insa nu detin chiar asa multa documentatie. Pana la urma scopul acestui forum este sa aflam cat mai multe informatii corecte si coerente despre BMW, sau doar sa ne sustinem (si inpune uneori intr-un mod neelegant) niste puncte de vedere proprii si personale despre care nu trebuie sa uitam ca pot fi si gresite? Egal, eu zic ca BMW are intotdeauna dreptate. LE. Uitasem un semn de punctuatie la intrebarea retorica. This post has been edited by Darren: Jan 16 2007, 01:50 PM -------------------- |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 636 Joined: 7-January 06 From: B A C A U Member No.: 150 ![]() |
1. BMW nu are climatronic, ci aer conditionat cu reglaj automat
2. varianta simpla , cu rotite, este aer conditionat si are un senzor care regleaza temperatura din interior. OT - nu stiti inca poveste lu' alexxx? eu zic sa va linistiti, altfel va umple PM - ul cu mizerii. |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 371 Joined: 17-November 06 From: Bucharest Member No.: 477 Car: E46 Engine: 325 ![]() |
1. BMW nu are climatronic, ci aer conditionat cu reglaj automat 2. varianta simpla , cu rotite, este aer conditionat si are un senzor care regleaza temperatura din interior. OT - nu stiti inca poveste lu' alexxx? eu zic sa va linistiti, altfel va umple PM - ul cu mizerii. Mai citeste si tu topicurile inainte sa postezi...are senzor de temp var cu rotita, exista mai multe var cu rotite, mai multe tipuri de rotite...etc (recomand posturile lui darren ca sunt documentate) florin83: Alexxx, termina cu limbajul asta.. la urmatoare abatere nu o sa mai ai warn ci o mica vacanta... This post has been edited by florin83: Jan 17 2007, 12:02 PM |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Ia certati-va pe alt topic
@CAT: Varianta cu cate rotite e aer conditionat? Eu stiu ca IHKR e cu 4 rotite, si IHKS e cu 3 rotite. IHKS e instalatie de incalzire si aer conditionat standard. La partea cu climatronic la BMW sunt de acord cu tine ![]() This post has been edited by Darren: Jan 17 2007, 12:10 PM -------------------- |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 371 Joined: 17-November 06 From: Bucharest Member No.: 477 Car: E46 Engine: 325 ![]() |
Mai citeste si tu topicurile inainte sa postezi...are senzor de temp var cu rotita, exista mai multe var cu rotite, mai multe tipuri de rotite...etc (recomand posturile lui darren ca sunt documentate) florin83: Alexxx, termina cu limbajul asta.. la urmatoare abatere nu o sa mai ai warn ci o mica vacanta... Mai asteapta si tu pana de 1 mai...pentru vacanta... Imi pare rau ca ai sters...imi mentin punctul de vedere... |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,514 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Halal topic. Stau si ma intreb cati dintre noi s-or fi interesat sa vada ce-i aia IHKR IHKA IHK*. Recunosc ca nici eu n-am cautat. Ne certam ca chiorii pe definitii pe care ni le-am intiparit fiecare in cap, care de pe unde a apucat.
Din cate inteleg pana acum BMW nu are climatronic, pentru ca climatronic e propriu VAG. Poate ca unul din IHK* respecta toate conditiile din definitia climatronic... cine stie. Poate pentru unii climatronic inseamna aer conditionat automat. Daca exista macar o variabila asupra careia sistemul poate interveni sa o regleze (sa zicem ca stie sa cupleze/decupleze compresorul= variabila ON/OFF pentru compresor) atunci sistemul se cheama ca e automatizat, cu un grad de libertate. Deci e automat. N-o fi el Climatronic in adevaratul sens al cuvantului, ca n-are toate gradele de libertate cerute de standardul climatronic, dar e automat. Acum hotarati-va, fiecare in parte ce grade de libertate doriti la sistemul de AC, ca sa-i spuneti climatronic? Unii spuneti da daca-i automat e suficient, e climatronic. Eh, in cazul asta pot sa-mi fac si eu climtronic foarte simplu: pun un termostat reglabil in masina care sa declanseze compresorul. Dupa asta o sa spuneti ca nuuuuuu... stii, asta de fapt nu-i climatronic, o fi automat, dar nu-i climatronic. si uite-asa, usor usor ajungem probabil la concluzia ca BMW nu are climatronic, are AC automat in afara cazului cand AC e un simplu "frigider fara termostat" ca la mine. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
iar incepeti cu contrazisul? credeam ca s-a incheiat
PS: vreau si eu sa vad varianta AC simpla, cea cu 3 rotite, e cineva amabil sa puna niste poze va rog! -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Cine se contrazice? Eu zic ca incepem sa clarificam
Uite IHKS aici ![]() Later edit: KALI, te rugam, pune o poza cu bordul masinii tale. Pe seria 3 E90, BMW a inceput sa foloseasca iar butoane rotative la controlul temperaturii ![]() ![]() Pozele sunt luate de aici This post has been edited by Darren: Jan 17 2007, 05:17 PM -------------------- |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
Cine se contrazice? Eu zic ca incepem sa clarificam Uite IHKS aici ![]() Later edit: KALI, te rugam, pune o poza cu bordul masinii tale. Pe seria 3 E90, BMW a inceput sa foloseasca iar butoane rotative la controlul temperaturii ![]() ![]() Pozele sunt luate de aici stai stai stai stai stai............ pai de asta ma tot contrazic eu cu lumea p'aici, pai toata discutia a pornit de la un 318 e36 sedan, eu cand spuneam, ma refeream strict la sedan, eu cu e36 compact nu prea am avut de aface si nu vorbesc in necunostiinta de cauza ... SO.... PUTETI SA PUNETI NISTE POZE CU E36 SEDAN (4 usi-3 volume) CU INSTALATIA DE AC SIMPLA CU 3 ROTITE MARI? multumesc frumos! edit-PS: oricum nu vad butoanele mici, cele de pornire compresor si recirculare, ceva de genul asta dar FARA AC exista si pe e36 sedan edit2- bordul parca e de SEAT LEON ![]() This post has been edited by io`s: Jan 17 2007, 06:14 PM -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 371 Joined: 17-November 06 From: Bucharest Member No.: 477 Car: E46 Engine: 325 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#61
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Pai asta din poza n-are A/C.
-------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
era clar ca vorbim de e36 sedan/cabrio/coupe/touring si nu de compact
Alexxx, ala n-are aer... asa am pus si eu o poza pe pagina anterioara.. darren, nu cred ca se compara rotitele de la e90 cu cele de la e36.. doar la forma poate, nu si la principiul de functionare.. |
|
|
![]()
Post
#63
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Pai asta din poza n-are A/C. Si daca nu are A/C, care e faza? Asta e IHKS, e instalatia la care nu poti sa-i specifici o anumita temperatura, ci doar iti alegi cat de mult sa fie deschisa electrovalva din circuitul de apa calda al caloriferului. era clar ca vorbim de e36 sedan/cabrio/coupe/touring si nu de compact n-are aer ala.. asa am pus si eu o poza pe pagina anterioara.. darren, nu cred ca se compara rotitele de la e90 cu cele de la e36.. doar la forma poate, nu si la principiul de functionare.. Nu cred ca eu faceam vreo comparatie intre rotitele de la e90 cu cele de la e36. Era doar o dovada a ceea ce citisem ieri referitor la tendinta BMW de a reveni la controale de temperatura rotative. Daca e sa fac vreo comparatie de functionalitate intre ele (E90 din poza si E36 IHKR) nu pot sa zic decat ca fac fix acelasi lucru: in functie de temperatura citita de senzorii de temp. din masina, inchide sau deschide electrovalvele de apa calda astfel incat in masina sa ai temperatura setata din rotite. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
UITE ![]() asta este sistemul cu aer REconditionat de pe e36 sedan ![]() butonul care se vede acolo este pt dezaburire la luneta nicidecum butonul de pornire al compresorului (care nu exista pe acel panou) maine am sa fac niste poze, sa vad unde gasesc un e36 fara AC automat sau "climatronic" ![]() -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#65
|
||||||
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Exista un mit care observ ca e foarte des intalnit si adanc impamantenit, si anume: la modelele E36, doar modelul cu display la controlul temperaturii din masina are ceea ce se poate numi "controlul automat al climei". Prin clima eu inteleg temperatura si umiditatea aerului din masina. Prin controlul automat al climei, eu inteleg posibilitatea de a regla dupa dorinte/necesitati temperatura iar acel sistem sa ia ce decizii considera el utile pentru ca temperatura aerului din masina sa ajunga (sau sa tinda spre) valoarea setata initial, tinand sub control umiditatea aerului din masina (sau altfel spus, nivelul de confort).
"Climatronic" este un cuvant des folosit in a exprima functionalitati similare, cu toate ca doar anumiti producatori il folosesc. Marea majoritate a ofertelor auto contin in specificatii termeni de genul: - A/C (sau aer conditionat): asa cum spunea TIL, e pur si simplu un frigider cu buton ON/OFF. Cat timp e ON, jetul de aer care iese prin gurile de aerisire din bord are o temperatura aproape constanta (in general 2-3 grade, dupa cum spun "meseriasii" care fac reparatii/reumplere a instalatiilor de freon). Cand ti se face frig, il treci pe OFF. Cand ti se face iar cald, il treci pe ON. Merge folosit si iarna, mai ales la dezaburirea rapida a parbrizului. - Clima automata (sau climatronic): posibilitatea setarii unei temperaturi (TS) (folosind controale din consola bordului), pe care un modul electronic de control o mentine ca tinta pentru temperatura aerului din masina. Astfel, folosind diversi senzori (cel putin un senzor de temperatura), modulul de control al climei automate va sti ce temperatura (Ta) trebuie sa aibe jetul de aer care iese prin gurile de aerisire din bord pentru ca temperatura aerului din interiorul habitaclului (Th) sa ajunga la valoarea setata. Folosind cel putin comparatii simple, modulul de control dicteaza daca temperatura jetului de aer trebuie sa fie mai mare sau mai mica decat Th. Astfel: daca Th < TS, atunci Ta va fi mai mare decat Th. Cand Th > TS, atunci Ta va fi mai mica decat Th. Cu cat va fi mai mica/mare temperatura Ta fata de Th, asta decide modulul de control al climei. Diferenta notabila intre Clima automata si A/C simplu este aceea ca la clima automata temperatura jetului de aer care iese prin gurile din bord este dinamica si depinde de temperatura target setata initial. La E36, BMW a echipat masinile cu 3 modele de control al instalatiei de incalzire: IHKS - contine incalzire si A/C simplu (frigider cu On/Off). Se poate identifica usor prin prezenta a 3 butoane rotative pe panoul de control din bord. Nu se poate seta o temperatura dorita, temperatura jetului de aer care iese prin gurile din bord este constanta (in conditiile in care temperatura motorului este constanta, iar temperatura exterioara este aproape constanta, sau cu mici variatiuni) si depinde doar de controalele de caldura din bord. NU depinde de temperatura aerului din interiorul masinii, si in conditiile in care nu se actioneaza asupra controalelor din bord (setate la temperaturi minime/maxime) pentru o perioada indelungata de functionare, temperatura aerului din masina poate ajunge la valori incomfortabile pentru pasageri. Personal, am vazut acest sistem doar la modele Compact/Cabrio. (Doar la Compact am vazut modele care aveau A/C simplu) IHKR - contine un sistem de setare pe 2 zone (stanga/dreapta) a temperaturii dorite in masina. Se poate identifica prin prezenta a 4 butoane rotative pe panoul de control. Directia jetului de aer si viteza acestuia se pot seta doar la valori care raman fixe pe toata durata functionarii (sau pana la o modificare ulterioara a reglarilor acestora). Exista modele cu sau fara compresor de A/C. Ca posesor de E36 dotat cu IHKR am deschis acest topic (dintr-o eroare apare altcineva ca autor al primului post) gandindu-ma ca nu este corecta interpretarea acestui sistem ca fiind un sistem IHKS. Mentionez ca masina mea are si compresor de A/C, dar nu ma voi concentra pe prezenta acestuia, ci doar pe functionalitatile de confort oferite de IHKR in ceea ce priveste controlul automat al climei din masina. Mitul care exista la vederea butonului de A/C pe panoul de control cu butoane rotative al IHKR este: "are aer conditionat simplu". Daca ar fi asa, atunci compresorul ar functiona doar, si tot timpul, cand acel buton este apasat. Si nu ar functiona deloc, in nici o conditie daca acel buton nu ar fi apasat. Totusi, o sa va scriu ce am observat din utilizarea compresorului de A/C pe masina mea: - In conditii de temperatura exterioara ridicata, modulul de control IHKR poate decide utilizarea acestuia in producerea unui jet de aer cu temperaturi foarte joase, atat timp cat nu se inhibeaza utilizarea acestuia de catre utilizator - prin dezactivarea butonului A/C). - In conditii de temperatura exterioara scazuta, modulul de control IHKR utilizeaza compresorul din cand in cand. Nu am urmarit pana acum daca utilizarea acestuia are legatura cu utilizarea jetului de aer spre parbriz, sau daca il foloseste oricum pentru dezumificarea aerului din masina indiferent de directia jetului de aer. Utilizarea lui si in acest caz se poate inhiba prin dezactivarea butonului A/C. - Exista un singur caz in care compresorul porneste automat, indiferent de setarea butonului A/C: in momentul folosirii functiei de recirculare a aerului din masina. Eu vad 2 motive probabile pentru acest lucru: 1. pentru a oferi o senzatie de prospetime aerului recirculat din masina, modulul IHKR tine pornit compresorul A/C pe toata durata utilizarii recircularii aerului din masina. 2. pentru ca geamurile din masina sa nu se abureasca din cauza umiditatii crescute a aerului recirculat, modulul IHKR tine pornit compresorul de A/C pe toata durata utilizarii functiei de recirculare a aerului din masina. In ceea ce priveste controlul automat al temperaturii din masina, IHKR se comporta in felul urmator daca reglez temperatura dorita sa fie 25 de grade (in general asa sta reglajul la mine): - cand in masina este mai cald de atat, jetul de aer are o temperatura mult mai scazuta de 25 de grade la inceputul functionarii, iar pe parcurs, temperatura jetului de aer se apropie de 25 de grade. In anumite conditii de temperatura exterioara (in jur de 20 de grade), compresorul de aer conditionat functioneaza din cand in cand (mai des la inceput, din ce in ce mai rar dupa o perioada). Daca bate soarele pe mine, fortez masina sa foloseasca A/C tot timpul regland controalele la o temperatura joasa: 18-22 grade. Daca vreau sa fac economie de carburant (si nu bate soarele pe mine), inhib utilizarea compresorului A/C dezactivand butonul acestuia. - cand in masina este mai frig de atat, jetul de aer are o temperatura mult mai ridicata de 25 de grade la inceput, urmand sa scada spre 25 de grade in timpul functionarii. Cand este foarte frig afara, jetul de aer are o temperatura foarte ridicata la inceput (de fapt nici nu conteaza daca setez pe 25 de grade sau pe 38 de grade). Dupa ce se incalzeste aerul din masina, temperatura jetului de aer scade sesizabil (ramane totusi senzatia de "aer cald" atunci cand este frig afara) Atasat aveti o poza cu panoul de control al IHKR, si cu modulul de control ("computerul") aferent IHKR: IHKA: - contine un sistem de setare pe 2 zone (stanga/dreapta) a temperaturii dorite in masina. Se poate identifica prin prezenta unui display si a butoanelor digitale pe panoul de control. Modul de functionare al IHKA este acelasi ca la IHKR, dar are in plus urmatoarele: - Functia "Auto" care contine: _ controlul automat al directiilor de iesire pentru jetul de aer. _ controlul automat al vitezei jetului de aer. La IHKR se regleaza manual la 4 nivele fixe + 1 nivel de reglaj fin intre Off si Treapta 1. IHKA permite reglarea manuala a vitezei jetului de aer pe mai mult de 8 trepte (am impresia ca sunt 16 in total). Deoarece temperatura aerului din masina depinde de temperatura jetului de aer si de cantitatea acestuia (de viteza), IHKR are la indemana doar un singur parametru pe care il poate folosi pentru atingerea scopului (temperatura setata) - si anume: temperatura jetului de aer. Deoarece IHKA poate controla automat 3 parametri pentru atingerea scopului (temperatura setata), este clar ca IHKA in mod auto va duce aerul din masina spre temperatura setata mai repede decat modelul IHKR. - Posibilitatea alegerii tuturor celor 3 directii de iesire pentru jetul de aer (parbriz, frontal, picioare). La IHKR se pot alege doar combinatii de maxim 2 guri de iesire pentru jetul de aer. - functie de auto-recirculare: optional, la unele modele IHKA exista un senzor de "aer prost" care decide automat trecerea pe recirculare a aerului din masina (modulul din poza atasata nu are optiunea asta). Functia se poate inhiba din butonul aferent (are aceeasi emblema ca cel de comanda manuala a recircularii aerului, cu litera "A" inscrisa in cerculetul cu margini intrerupte) - (LE, am uitat ceva) functia de dezaburire parbriz: trece in mod automat ventilatorul la maxim, porneste compresorul de A/C, selecteaza directia de iesire a jetului de aer spre parbriz (si parca regleaza si temperatura la maxim), opreste functia de recirculare (daca era pornita). La IHKR trebuie umblat la toate butoanele pentru a se realiza aceste setari. ** Atentie: Butonul de A/C de pe panoul IHKA are aceleasi functionalitati ca butonul de A/C de pe panoul IHKR (deci nu va mai legati atat de el), si anume: inhiba utilizarea compresorului A/C in conditiile in care sistemul si-ar dori sa-l foloseasca. Cel mai probabil si la IHKA, la activarea functiei recirculare a aerului din masina, compresorul porneste indiferent de starea acestui buton. Atasat aveti o poza cu panoul de control al IHKA (modulul de control IHKA - "computerul" - este inglobat in aceeasi carcasa, nu este separat ca la IHKR) This post has been edited by Darren: Jan 17 2007, 10:53 PM -------------------- |
|||||
|
||||||
![]()
Post
#66
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
moaaamaaa... cata logoree !!!
![]() ![]() auzi, de fapt tu ce vrei sa zici, ca sistemul ala cu 4 rotite (2 mari si 2 mici) este clima automata? -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Asta am zis-o acum 2 pagini
![]() Acum doar demonstram ca sistemul cu 4 rotite (2 mari si 2 mici) nu este A/C simplu. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#68
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
offfff.... o sa-ti explic cand ne-om vedea DE CE NU este
![]() edit: in afara faptului ca regleaza separat temperatura stg/dr ( sau ma rog.... cald/rece) altceva mai special sau automat NU face, pana cand si la BABA am sistem mai complex de AC si vb aia.... are aproape 30 de ani (sistemul ![]() This post has been edited by io`s: Jan 18 2007, 10:41 AM -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 38 Joined: 6-February 07 Member No.: 619 Car: e30 e36 Engine: 1,8 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 371 Joined: 17-November 06 From: Bucharest Member No.: 477 Car: E46 Engine: 325 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
mdea... asa este !!!
![]() -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 9th August 2025 - 02:06 AM |