![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 19 Joined: 1-February 06 Member No.: 172 ![]() |
salut
Am si eu o problema.Una mare. Am un 324dx. Adica un 324d care inainte a fost un 325ix. Acum e diesel integral. ![]() Problema e ca de o luna mi se incalzeste motorul incontinuu. Daca il las cred ca ajunge in rona rosie. Pana acum statea pana la jumatate. Cu 2-3 mm pana la linia de jumatate. Acum trece de jumatate. S-a dus pana la urmatoare liniuta! Naspa nu? Ce sa fac???? Termostatul si pompa de apa au 3 luni. Motorul in rest merge normal. Nu scoate fum. Porneste la prima cheie. Mii de multumiri! George -------------------- george324tdx
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Doua intrebari:
1. Motorul se incalzeste numai cand stai pe loc (de exemplu, la stop sau in ambuteiaj in trafic), sau si cand mergi la drum intins? 2. Problema a aparut foarte recent, odata cu primele zile caniculare de anul asta, sau e ceva mai veche? Primele verificari de efectuat: a) Verifica mai intai functionarea corecta a ventilatorului (a visco-cuplajului, daca ai doar ventilator mecanic, montat pe fulia pompei de apa, eventual a circuitului electric de comanda, daca ai si ventilator electrc). ![]() c) Daca "a" si "b" nu sugereaza nici o problema, atunci scoate termostatul si verifica-l clasic, intr-un recipient cu apa pusa la fiert pe aragaz, si cu un termometru de masurare a temperaturii apei. Chiar daca e aproape nou, nu inseamna ca termostatul este (inca) in buna stare de functionare. Posteaza rezultatele si vedem mai departe. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 19 Joined: 1-February 06 Member No.: 172 ![]() |
QUOTE (Robert) Doua intrebari:
1. Motorul se incalzeste numai cand stai pe loc (de exemplu, la stop sau in ambuteiaj in trafic), sau si cand mergi la drum intins? 2. Problema a aparut foarte recent, odata cu primele zile caniculare de anul asta, sau e ceva mai veche? Primele verificari de efectuat: a) Verifica mai intai functionarea corecta a ventilatorului (a visco-cuplajului, daca ai doar ventilator mecanic, montat pe fulia pompei de apa, eventual a circuitului electric de comanda, daca ai si ventilator electrc). ![]() c) Daca "a" si "b" nu sugereaza nici o problema, atunci scoate termostatul si verifica-l clasic, intr-un recipient cu apa pusa la fiert pe aragaz, si cu un termometru de masurare a temperaturii apei. Chiar daca e aproape nou, nu inseamna ca termostatul este (inca) in buna stare de functionare. 1. Motorul se incalzest in orice situatie(la stop, in oras, pe drum national...) 2.Nu sunt pierderin instalatie! acum instalatie e plina ochi. ma ganndeam ca daca e vreo pierdere nu sesizez in borcan vreo diferenta asa ca am umplut-o ochi! nu pierde nici o picatura! sa fie termostatul???? are 2 luni. se strica asa repede???? cureaua e si ea noua, se poate intinde in 2 luni???? Posteaza rezultatele si vedem mai departe. -------------------- george324tdx
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Trebuie sa elimini cauzele cele mai simple si probabile.
De aceea am sugerat sa incepi prin a verifica termostatul si ventilatorul. Sunt niste teste simple, care nu te costa mai nimic, in afara de timp pierdut si ceva lichid de racire - daca piesele respective nu prezinta probleme. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,341 Joined: 24-November 05 From: IASHIngton- bacau Member No.: 103 Car: e30 Engine: m20 2.0 129CP ![]() |
oare o fi de la chiulasa??? adica sa fie fisurata??? nu stiu... imi dau si eu cu parerea... si eu am avut palatii de la elicie invershi... acuma nu mai am probleme, plus ca am si protectie dinaia la radiator... eu zic sa vrefici daca nu o fi infundat ceva pe acolo... dar tu zic ca se incalzeste motorul uitandute numai pe bord???? adica poate o fi de la sonda :retard: parerea mea.. no ofence :nod:
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
offtopic: nu ne zici si noua cum ai facut conversia 325ix->324dx ? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,341 Joined: 24-November 05 From: IASHIngton- bacau Member No.: 103 Car: e30 Engine: m20 2.0 129CP ![]() |
simplu.... o luat motorul original si o pus un 2.4 td :nod: da oare se potriveste pe la cutie??? mai are diverse chestii suplimentare motorul de 2.4, si sa ingreuneze montajul?? sau chiar nu poti sa il pui ca ai peacolo cutii de trnasfer, alea alea.???
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 19 Joined: 1-February 06 Member No.: 172 ![]() |
QUOTE (florin83) offtopic: nu ne zici si noua cum ai facut conversia 325ix->324dx ?
simplu: -dat jos motorul pe benzina. scos baia de ulei, scos pompa de ulei, scos filtru de motorina; -montat pe motorul diesel baia de ulei de la benzina, pompa de ulei, suporti motor de la motorul pe benzina, -modificat filtru de ulei(adica o flansa pe motor o flansa montata pe filtru, filtru montat pe caroserie, legatura intre filreu si motor cu doue furtune ); -montat pe motorul diesel a pompei de ulei de la benzina, ca sa se potriveasca pe profilul bai de ulei. -inversat sensul de rotatie al pompei de ulei, deoarece la integrala pompa de ulei de invate invers si in prima faza in loc sa imi bage ulei din baie in filtru imi baga in vers, din filtru in baie ![]() -montat cutia de vieze de la benzina -reductor fata, montat planetare, dar zi ceva de ce mi se incalzeste motorul????? -------------------- george324tdx
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 19 Joined: 1-February 06 Member No.: 172 ![]() |
QUOTE (mertan) oare o fi de la chiulasa??? adica sa fie fisurata??? nu stiu... imi dau si eu cu parerea... si eu am avut palatii de la elicie invershi... acuma nu mai am probleme, plus ca am si protectie dinaia la radiator... eu zic sa vrefici daca nu o fi infundat ceva pe acolo... dar tu zic ca se incalzeste motorul uitandute numai pe bord???? adica poate o fi de la sonda :retard: parerea mea.. no ofence :nod:
cum verific daca e de la chiulasa? se poate fisura asa brusc?? mai ales ca nu pierde apa deloc! inca o chestie, furtunele sunt beton cand e motorul pornit!!!! e normal??? dupa ce opresc motorul daca desfac capacul la borcanul de apa are o presiune de da apa afara!!! e normal? -------------------- george324tdx
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
Daca problema a aparut odata cu incalzirea vremii te sfatuiesc sa verifici si radiatorul pe aceasi tema am schimbat 2 vascuri 2 termostate + o garnitura de chiulasa.Degeaba cum temp trecea de 25 grade sau mergeam in trafic intens crestea apa,am schimbat radiatorul si problema a disparut ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Si eu cred ca vinovat e radiatorul, pentru ca e putin probabil ca termostatul sa se fi stricat in trei luni (culmea, exact cand au venit caldurile), iar daca problema apare si la drum lung, in afara orasului, pentru inceput vascul poate fi ignorat. Vascul poate fi bun sau prost, nu stim, dar la drum lung motorul nu trebuie sa se incalzeasca...
-------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
In mod normal nu ar trebui sa apara la drum lung dar George sta prin Valcea(parca) si pe acolo sunt ceva pante de urcat asa ca si asta poate determina incalzirea.In concluzie incearca sa gasesti un radiator de pe o masina care nu incalzeste si pune-l pe a ta sa vezi ce se intampla.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,580 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 37 Car: E46 Schwarz2 Engine: mic dar viguros ![]() |
porneste motorul lasa-l sa se incalzeasca si fi cu ochii pe lichidul din vasul de expansiune daca face bulbuci daca face inseamna ca se scurge compresia in circuit
verifica nivelul uleiului daca nu cumva creste sau nu mai e asa de vascos -------------------- To the aiiiiiiirport
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 19 Joined: 1-February 06 Member No.: 172 ![]() |
QUOTE (alex230ro) In mod normal nu ar trebui sa apara la drum lung dar George sta prin Valcea(parca) si pe acolo sunt ceva pante de urcat asa ca si asta poate determina incalzirea.In concluzie incearca sa gasesti un radiator de pe o masina care nu incalzeste si pune-l pe a ta sa vezi ce se intampla.
De unde sti ca stau in valcea??? In oras nu sunt pante deloc!!! Am incercat si cum masina pornita in parcare! rezultatul e acelasi!! ![]() Daca e radiatorul dus. Are cineva un radiator??? Unde gasesc unul?? -------------------- george324tdx
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,580 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 37 Car: E46 Schwarz2 Engine: mic dar viguros ![]() |
de astea mai unicat se stie ca vestile circula
![]() -------------------- To the aiiiiiiirport
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
QUOTE (Sorin) porneste motorul lasa-l sa se incalzeasca si fi cu ochii pe lichidul din vasul de expansiune daca face bulbuci daca face inseamna ca se scurge compresia in circuit
verifica nivelul uleiului daca nu cumva creste sau nu mai e asa de vascos Incearca sa faci si ce a zis Sorin un radiator nou e cam 200E. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 19 Joined: 1-February 06 Member No.: 172 ![]() |
QUOTE (Sorin) de astea mai unicat se stie ca vestile circula
![]() caut un radiator clasic de 324. dati-mi niste adrese. niste preturi informative. stiti ca nu sunt din bucuresti. -------------------- george324tdx
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,341 Joined: 24-November 05 From: IASHIngton- bacau Member No.: 103 Car: e30 Engine: m20 2.0 129CP ![]() |
au la mine la dezmembrari... daca vrei... tragi o fuga pana la bacau... |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 19 Joined: 1-February 06 Member No.: 172 ![]() |
QUOTE (mertan) simplu.... o luat motorul original si o pus un 2.4 td :nod: da oare se potriveste pe la cutie??? mai are diverse chestii suplimentare motorul de 2.4, si sa ingreuneze montajul?? sau chiar nu poti sa il pui ca ai peacolo cutii de trnasfer, alea alea.???
salut mertan 1. la integrala toata puntea fata e altfel: -puntea fata e mai in fata, suporti sunt profilati altfel, ca sa ajunga la punte; -caseta de directie e mai in spate; -baie de ulei e profilata altfel, cu sorbul in spate, cu o planetara(dreapta) care trece prin ea; -langa baie e si diferentialul fata cardanul fata; Toate astea au ramas de la integrala. Tot de la integrala a ramas si cutia de viteze. S-a potrivit perfect pe motor! Practic am schimbat numai motorul fara baie si pompa de ulei. 2. cat e un radiator bun la voi la bacau? poate dau o fuga pana acolo. -------------------- george324tdx
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() 0% BMW corupt Group: Members Posts: 8 Joined: 2-April 06 From: constanta Member No.: 239 ![]() |
pina la urma ai rezolvat problema cu apa ca si la mine e la fel incalzeste de nu se mai poate
-------------------- bmw327TURBO
SKODA FABYA |
|
|
![]()
Post
#21
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,341 Joined: 24-November 05 From: IASHIngton- bacau Member No.: 103 Car: e30 Engine: m20 2.0 129CP ![]() |
io am dat 1.5 mil... am sa mai trec pe acolo sa ma uit la radiator. ca stiu ca au de 2.4 td. itzi dau si garantie aia.
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 19 Joined: 1-February 06 Member No.: 172 ![]() |
cum tb sa verific vascocuplajul ala?????
cum tb sa fie cand e motorul rece??? cum tb sa fie cane e motorul cand??? cum tb sa fie cand e motorul f f f f cald??? george -------------------- george324tdx
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
Cand e motorul rece vascul trebuie sa poti sa-l opresti cu un ziar impaturit sau ceva de genu asta(vascul adica elicea care se invarte acolo)pe masura ce motorul se incalzeste ar trebui sa fie din ce in ce mai greu de oprit
![]() |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 19 Joined: 1-February 06 Member No.: 172 ![]() |
QUOTE (alex230ro) Cand e motorul rece vascul trebuie sa poti sa-l opresti cu un ziar impaturit sau ceva de genu asta(vascul adica elicea care se invarte acolo)pe masura ce motorul se incalzeste ar trebui sa fie din ce in ce mai greu de oprit
![]() eu intrebam cat de greu tb sa fie???? pe masura ce se incalzeste sa-l opresti mai greu? foarte greu? sau deloc? pot sa fac aceasta operartie cu motorul oprit dupa ce s-a incalzit? adica merg cu masina 15-20 minute, trece temp de jumatate, opresc masina si verific vasco??? cum tb sa fie??? greu de miscat sau imposibil? -------------------- george324tdx
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
In mod normal trebuie sa fie foarte greu de miscat oricum se vede diferenta fata de motor rece si motor cald
![]() |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Cand motorul este cald (chiar usor peste temperatura normala), adica atunci cand acul de la temperatura este putin trecut de jumatatea scalei (de exemplu, ca si cum ar arata ora 1), ridica capota.
1. Trebuie sa simti un curent masiv de aer impins de ventilator spre motor. Curentul de aer este insotit si de un zgomot specific de ventilator mare, turat. 2. Cu un ziar facut sul trebuie sa nu poti reduce turatia ventilatorului. Ai mare grija sa nu scapi motorul spre zona rosie a temperaturii. |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 483 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 30 Car: 324 td e30 1989 Engine: M21 2.4TD 115CP ![]() |
o problema similara o am si eu, s-a acutizat miercuri dimineata cand acul s-a dus la rosu.
inca nu mi-am dat seama ce este ca am schimbat termostatul acum 2 luni. ar putea fi insa radiatorul ca am scurgeri -------------------- 324 td
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,580 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 37 Car: E46 Schwarz2 Engine: mic dar viguros ![]() |
primele motoare diesel de la bmw au avut niscai probleme cu chiulosele
deci totul este posibil o garnitura sau un por pe chiuloasa -------------------- To the aiiiiiiirport
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,341 Joined: 24-November 05 From: IASHIngton- bacau Member No.: 103 Car: e30 Engine: m20 2.0 129CP ![]() |
ai rezolvat problema??? sa intreb de radiator?
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() CSL fan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,944 Joined: 11-December 05 From: Bucharest, Pta. Romana Member No.: 120 Car: e39 530da touring Engine: 3.0D ![]() |
QUOTE (Azeea) o problema similara o am si eu, s-a acutizat miercuri dimineata cand acul s-a dus la rosu.
inca nu mi-am dat seama ce este ca am schimbat termostatul acum 2 luni. ar putea fi insa radiatorul ca am scurgeri pai clar de la aia , dk ai scurgeri inseamna k ai aer in instalatie sau nu mai ai lichid destul ...nush sigur dk ursu are sistem automat sa scoata aerul din instalatie :paranoid: -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 483 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 30 Car: 324 td e30 1989 Engine: M21 2.4TD 115CP ![]() |
nici eu nu stiu exact dar are dar daca scade nivelul lichidului, ma avertizeaza un martor din plafon
![]() -------------------- 324 td
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 19 Joined: 1-February 06 Member No.: 172 ![]() |
QUOTE (Robert) Cand motorul este cald (chiar usor peste temperatura normala), adica atunci cand acul de la temperatura este putin trecut de jumatatea scalei (de exemplu, ca si cum ar arata ora 1), ridica capota.
1. Trebuie sa simti un curent masiv de aer impins de ventilator spre motor. Curentul de aer este insotit si de un zgomot specific de ventilator mare, turat. 2. Cu un ziar facut sul trebuie sa nu poti reduce turatia ventilatorului. Ai mare grija sa nu scapi motorul spre zona rosie a temperaturii. Am facut testu ziatului, de fapt al surubelnitei. La motorul rece am oprit elicea cu un deget fara nici o problema. BINE! La motorul cald, adica acum era exact la jumatate, acolo unde nu ajungea inainte, am oprit elicea cu o surubelnita foarte usor, cand am vazut ce forta are, adica nu are am oprit elicea tot cu un deget. NU E BINE! Ce pot sa fac? se repara vasco? Cat costa unul second??? De unde pot sa iau unul??? Ce se intampla daca lipesc elicea de vasco???? Se poate intampla ceva rau?? Nu cred! -------------------- george324tdx
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() !@#$%^&*~ !!!!,nu ? ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 457 Joined: 9-May 06 From: Ro,Iasi Member No.: 283 Car: -- Engine: Z14XEP ![]() |
salut, e clar...e f***t vasco_cuplajul.......asa s-a intamplat si la mine....mergeam 4 km in oraj si aku era trecut de jumatate....am fost in f multe service-uri, si fiecare imi zicea k e stricta altceva, pana unu din ei a bagat mana la ventilator.....eu mi-am luat akum vreo 3 saptamani un vasco nou de la autocenter Iasi, adus la comanda 3,2 mil ! eu zic k nu se merita sa-l cumperi second si nici sa faci vreo` manarie(improvizatie) pe akolo.....
-------------------- "volan de bmw pe dacia nova..."
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
[quote="george324tdx"][quote=Robert]La motorul cald [...] am oprit elicea tot cu un deget. [/quote]
Daca visco-ul ventiulatorului este stricat, evident trebuie schimbat. Poti sa-l blochezi pentru o perioada scurta de timp, pana cumperi unul nou, sau ca sa te convingi ca acesta era singurul vinovat de problema ta de racire. Retine insa, daca remediezi ventilatorul, asta insa nu inseamna neaparat ca se va rezolva definitiv problema de racire. Daca motorul tau se incinge si la drum intins (de exemplu, daca mergi constant in afara orasului cu 90 Km/h), atunci cu siguranta mai este si o alta problema la circuitul de racire, in afara de visco-ul ventilatoului. |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 19 Joined: 1-February 06 Member No.: 172 ![]() |
merci robert
fratilor bmw-isti aveti vreo adresa pentru yahoo messanger. sa discutam mai in direct. ca imi cresc urechile pana primesc un raspuns. d_george_george@yahoo.com -------------------- george324tdx
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 19 Joined: 1-February 06 Member No.: 172 ![]() |
are cineva un radiator de 324???? mare, bun, care sa raceasca bine si la un pret acceptabil?
-------------------- george324tdx
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 20th July 2025 - 04:06 AM |