IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> intrebare, despre benzina
bartro
post Mar 7 2008, 10:41 AM
Post #21


zijdelings geïnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,961
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



QUOTE (io`s @ Mar 6 2008, 11:54 PM) *
vb serios? ... poate nu stiu eu bine?! am sa ma mai interesez

Nu vorbesc serios. Eram sarcastic.
Pe vremuri, cand nu exista benzina fara plumb, era benzina 'normal' si 'super'. Diferenta era cifra octanica.
Orice masina cu compresie ridicate (printe ele multe BMW-uri) au folosit intotdeuna benzina cu cifra octanica ridicate. BMW 2002 tii din 71-72 avea un raport de compresie 10:1, si nu merge decat cu benzina cu cifra octanica mare.
Apoi au aparut masinile cu sonde lambda si benzina fara plumb.

Discutia daca masinile conceput pentru benzina cu plumb merg si cu fara, sunt multe. Din cat am observat depinde de materiale folosite in motor, mai ales supape si scaune supapelor. Tin minte ca Olandezi, care multi din iei nu tinau cont de ce fel de benzina au folosit, numai sa fie cat mai ieftin, care era fara plumb, ca era subventionat de stat, mai aveau probleme cu masini frantuzesti si VW boscute dupa zeci de mii de km, din cauza ca s-au stricat supapele. Solutia atunci este chiulasa rk cu supapele si scaunele din material rezistent la temperaturi mai mari. Se pare ca plumbul din benzina se depune pe supape si asa au racire mai bine. Cu benzina fara plumb, asta lipseste.

Pe forumul Olandez de BMW 2002, unde o gramada de oameni merg cu GPL sau benzina fara plumb, nu am auzit de probleme cu chiulasa. Se pare ca materiale folosite de BMW sunt destul de rezistent.

Ce mai am abservat eu, e ca daca dai foc la benzina fara plumb, arde mult mai rapid si agresiv decat benzina cu plumb. Dar asta poate e o observatia gresita.




--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io's®
post Mar 7 2008, 11:10 AM
Post #22


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



CITAT(bartro @ Mar 7 2008, 10:41 AM) *
Nu vorbesc serios. Eram sarcastic.

deci stiu bine ! cool.gif
si eu auzisem de probleme la unele marci daca merg cu benzina fara plumb, tot ceva legat de supape etc, insa nu BMW thumbup.gif


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Mar 10 2008, 06:23 PM
Post #23


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp





Mda, auzisem si eu de probleme de genul asta la supape, dar dacioara tatalui meu nu s-a plans niciodata, ca dealtfel multe altele care merg cu cea mai ieftina benzina. De BMW nici nu mai spun, cu siguranta la motoarele mele (M30 si M10) era recomandat cu plumb, dar nu prea au vazut asa ceva.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th June 2025 - 05:06 AM