![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() 18% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 230 Joined: 23-June 06 From: Klausenburg / Kolozsvar / Cluj-Napoca Member No.: 358 ![]() |
Voi stiti cu X-urile
![]() -------------------- I love my BMW
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 748 Joined: 3-February 06 From: Iasi Member No.: 176 Car: E30 316i Engine: M40B16 100CP ![]() |
Vroiam si eu sa discut mai multe cu privire la consum vs dimensiune roti, dar ca sa nu fiu off-topic, va invit la topicul meu.
-------------------- You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40. For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape. |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Acum am vazut discutia.. Total gresit. Forta de frecare a rotilor cu asfaltul este forta care deplaseaza masina. Deci daca maresc forta de frecare a rotilor cu asfaltul (prin folosirea unor roti muult mai late) se mareste forta de deplasare? Nice, e tuning-ul cel mai usor de facut. Cati cai imi da in plus? ![]() Acum serios, forta de frecare a rotilor cu asfaltul e una importanta, si daca te joci cu ea te poate costa destul de mult (bani, masina sau chiar vieti omenesti). Cand forta de frecare a rotilor cu asfaltul este prea mai mica se poate spune ca ai toate sansele sa derapezi. Aderenta este unul din efectele la care contribuie si forta de frecare (dar nu numai). Si cresterea aderentei duce intr-adevar la o franare mai buna, sau la un demaraj mai bun. Asta nu inseamna ca doar prin folosirea unui cauciuc mai lat vei avea o aderenta mai buna dar cu aceeasi forta de frecare. "forta de frecare la rostogolire" se numeste de fapt "rezistenta la rostogolire" si NU este o forta de frecare. asha ca lasa tu totalul gresit la locul lui. oricum eu m-am referit numai la ce am pus in quote ca e total gresit nu la tot ce a zis in post. ...si da: suntem off topic In ce manual de fizica ai gasit explicatiile astea? Pentru binele generatiei urmatoare sper ca nu intr-unul din-asta alternativ dupa care se studiaza acum in scoli. ![]() Uite aici o demonstratie a fortei de frecare la rostogolire (da, exista): http://www.plasma.uaic.ro/courses/mecanica/lucrari/ROST.pdf Si o discutie interesanta despre cuplu si forta de frecare: http://forum.softpedia.com/lofiversion/index.php/t11978.html cred ca mi s-a stricat iar planetara stanga fata... in viraje spre dreapta la maxim se aude un troncanit...capul ala l-am schimbat prin primavara, deci mai am garantie ![]() capul dinspre diferential poate sa troncane? Nu ne intereseaza, eram off-topic. Masina aia a ta stie sa mearga fara sa se strice ceva la ea? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Ca tot e la moda.
![]() ![]() -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Acum am vazut discutia.. Deci daca maresc forta de frecare a rotilor cu asfaltul (prin folosirea unor roti muult mai late)......... Cred ca vroiai sa spui aderenta. Forta de frecare ramane tot timpul aceeasi, coef de frecare e 0.6-0.7 intre asfalt si cauciuc. Dar aderenta creste daca cauciucul e mai ferm (si e mai ferm can balonu-i mic). Cand e moale portiunile flexibile de la marginea suprafetei de contact pierd aderenta repede, facand ca aderenta pe ansamblu sa scada (ai un pachet de 50 fire de par intinse la maxim, egal tensionate. Daca rupi unul se rup toate). In rest sunt de acord cu tine ![]() -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 636 Joined: 7-January 06 From: B A C A U Member No.: 150 ![]() |
daca ajuta la ceva:
am pus 255 / 40 /17 fata de 235 /45 /17 consumul a crescut cu aproape 1 litru, in rest nu simt diferente la cum trage masina. |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 329 Joined: 16-November 05 Member No.: 99 Car: e46 316i Engine: M43B19 1895 cmc 105 CP ![]() |
in principiu rotile mai late sau mai mari maresc consumul... proportional insa rotile mai mari maresc consumul mai mult decat cele late... sa calculam frecarea dintre sol si roata e foarte dificil pentru ca odata cu suprafata marita datorita latimii rotii scade greutatea pe cm patrat de contact deci per total ajungi cam tot pe acolo insa eu cred ca diferentele vin si de la greutatea pneurilor (care chiar daca variaza intre diferite modele cu maxim 500-600 de grame) si de la profilul lor... Cel mai interesant este ca pneurile se comporta diferit in functie de dimensiuni chiar daca profilul e acelasi... Blocurile si dimensiunile blocurilor componente ale anvelopei reactioneaza diferit la contactul cu solul in functie de dimensiuni...
Daca roata e mai mare (adica diametrul e mai mare) consumul creste pentru ca de fapt cuplul real transmis la sol de masina scade... si el scade cu procentul cu care e mai mare roata noua decat cea veche... Daca ai o diferenta de 2% in plus la roti automat ai un cuplu real pus la sol cu minim 2% mai mic (in loc de 150 Nm mai ai 147 Nm in cel mai bun caz pentru ca de fapt e vorba de un calcul mai complicat legat de parghii pentru ca de fapt punand o roata mai mare forta de frecare care actioneaza asupra masinii in mod normal se inmulteste cu lungimea parghiei adica raza noua a rotii)... Per total la roata mai inalta ai demaraj mai lent, viteza maxima ceva mai mare (automat ai o eroare mai mica la vitezometru) si un consum mai mare de benzina/ motorina... din experienta proprie (am pus cauciucuri 205/60/16 pe masina in loc de 205/55/16) consumul a crescut cu 1 litru la acelasi stil de condus insa am un confort mai bun ptr ca balonul e mai mare la cauciucuri si nu simt toate gropile si marginile... de aia am si jantele destul de intacte dupa 1 an jumate in Bucale cu ele... ![]() desigur foarte multi ar pune roti mai mici ca sa aiba un cuplu real mai mare la sol dar atunci apare problema transmiterii eficiente a puterii pe sol... in cazul unui chiptunning eu as recomanda punerea unor roti mai inalte pentru o transmitere eficienta a puterii la sol mai degraba decat late... desigur cel mai bun compromis este o combinatie intre acestea 2... am mentionat asta pentru ca am mai vazut o discutie cu cineva care chiptunase un VW-Golf foarte agresiv si ii dadea scart si in a 3-a... omul dorea sa puna niste cauciucuri mai late ptr aderenta dar pana la urma a pus si unele mai inalte cu foarte putin si mai late... per total comportamentul a fost mult imbunatatit puterea pusa la sol fiind mai mare (cuplul real)... Si foarte important: modificarea cauciucurilor afecteaza modul de franare al masinii... NU SE RECOMANDA DIMENSIUNI MAI MARI DE 3% DECAT CELE DATE DE PRODUCATOR (in latime sau inaltime). sistemul de franare este foarte afectat de aceste schimbari pentru ca fortele care se transmit dinspre sol spre masina si care trebuiesc controlate de frana la franare sunt mai mari si asta creeaza tensiune suplimentara pe frane... -------------------- e46 316i 1895 cmc M43B19 black
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
am avut mai multe dimensiuni pe masina.. 195/65/14, 205/50/15, 205/60/15 si acum am 195/50/15...
despre consum nu zic nimic ca n-am studiat, dar in schimb e diferenta mare intre dimensiuni d.p.d.v al felului cum se comporta masina.. cu 195/65/14 (dimensiunea de fabrica) e praf.. stabilitate ioc, franare ioc... in schimb nu se simt denivelarile.. ![]() 205/60/15 - tanc.. arata oribil cu talonul asta, e greoaie la demaraj, directie grea (fara servo esti mort), dar la fel ca celelalte.. nu simti asa tare gropile. 205/50/15 sunt ok..am avut cel mai mult marimea asta pe masina.. un compromis intre 205/60/15 si 195/50/50.. daca nu le gaseam pe astea care le am pe masina acum, tot pe 205/50 mergeam.. cu 195/50/15 e cel mai bine.. sta super bine pe curbe, directia e super, franare la fel, la demaraj e de o mie de ori mai agila decat cu restu... marele dezavantaj e ca simti orice pietricica (desi n-am suspensie sport).. in 4-5 luni de cand am dimensiunea asta am facut mai multe pene decat am facut de cand am carnetu (5 ani si ceva ![]() ![]() ![]() diferenta de latime intre 205/50/15 si 195/50/15 nu e vizibila deloc.. probabil si din cauza jentilor sa vina asa: / \ cele pe 195.. in schimb diferenta de talon e vizibila de la o posta.. |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,511 Joined: 25-May 06 From: IASI Member No.: 307 Car: - Engine: - ![]() |
am folosit mai multe marci /dimensiuni de penuri in general in functie de buget ![]() nu prea am respectat niciodata ce e recomandat pt simplu fapt ca am intereseaza aspectul dinamic nu cel economic si cu atit mai putin cel estetic... pt asfalt uscat- normal vara - folosesc pneuri care sa puna cit mai multa guma pe asfalt(chiar daca sunt de 205 conteaza si modelul - de evacuare a apei- care il au) ; nu sunt interesat de demaraj insa vreau stabilitate in curbe (cele mai bune sunt pneurile joase care se torsioneaza putin) respectiv o buna frinare; mai dificil e pe asfalt umed cind un pneu lat nu te ajuta- e nevoie de un pneu cu o buna evacuare a apei(modelul in v e perfect- apoi cel asimetric de la pirelli) pt macadam/noroi folosesc un pneu mai ingust si mai inalt 185/70 sau 75 cu presiune un pic scazuta 1.8 sau 1.9; daca noroiul e mai adinc scad presiunea pina la 1.5 iarna folosesc un pneu asemanator la dimensiunicu cel de noroi- doar ca de iarna, acestea contin silicati(cred), iar la remperaturi saczute nu se plastifiaza ca un pneu de vara; pe zapada nu e nevoie de pneuri late ci pneuri inguste pt a ajunge cit mai rapid la suprafata aderenta de sub stratul de zapada(vezi cazul tico- masinuta e foarte sprintene pe zapada! ) daca am scris neadevaruri- scuze- insa cred in ele ![]() |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 871 Joined: 23-October 05 From: bucuresti Member No.: 49 Car: E30 Engine: S54 3.2 343 cp ![]() |
O sinteza la ce s-a scris sau la ce nu s-a scris:
latimea pneurilor nu influenteaza consumul ! pt cine nu ma crede pe cuvant o sa explic. Aderenta creste (~d.p.) cu latimea gumelor (functie de diferenta de inaltime) Daca vreti sa nu se schimbe comportamentul masinii (ex. consumul) odata cu schimbarea inaltimii rotilor, schimbati si diferentialul cu unul cu raport mai mic/mare dupa caz. Iulian, perfect de acord cu tine, mai putin aici: pe zapada nu e nevoie de pneuri late ci pneuri inguste pt a ajunge cit mai rapid la suprafata aderenta de sub stratul de zapada suprafata de sub stratul de zapada e de cele mai multe ori gheata, deci e de preferat sa nu ajungi acolo. Si ca sa nu ajungi acolo ai nevoie de pneuri cu o aderenta cat mai mare -> cat mai late.NU SE RECOMANDA DIMENSIUNI MAI MARI DE 3% DECAT CELE DATE DE PRODUCATOR (in latime sau inaltime). tu spui ca un pneu mai lat decat cel de fabrica nu va opri masina mai repede ? cine stabileste acei 3% ? This post has been edited by Rotti: Nov 25 2006, 09:25 PM |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
latimea pneurilor nu influenteaza consumul ! pt cine nu ma crede pe cuvant o sa explic. Aderenta creste (~d.p.) cu latimea gumelor (functie de diferenta de inaltime) stabilitatea creste cu latimea cauciucurilor si cu scaderea talonului.. ![]() Si ca sa nu ajungi acolo ai nevoie de pneuri cu o aderenta cat mai mare -> cat mai late. ba nu, pe zapada iti trebuie roti cat mai inguste.. vezi si tu la raliurile pe zapada ce roti inguste au.. |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,511 Joined: 25-May 06 From: IASI Member No.: 307 Car: - Engine: - ![]() |
rotti
stii cu ce gume se alearga in wrc pe zapada? la dimensiuni ma refer |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 871 Joined: 23-October 05 From: bucuresti Member No.: 49 Car: E30 Engine: S54 3.2 343 cp ![]() |
stabilitatea creste cu latimea cauciucurilor si cu scaderea talonului.. ![]() de acord cu tine, insa eu vorbeam de aderenta, in special de aderenta la plecarea de pe loc. rotti nu stiu, n-am observat, dar mie mi se pare normal ca pe zapada sa ai suprafata de contact a cauciucului cat mai mare pt ca greutatea / suprafata de contact sa fie cat mai mica.
stii cu ce gume se alearga in wrc pe zapada? la dimensiuni ma refer This post has been edited by Rotti: Nov 25 2006, 11:22 PM |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Pe suprafete alunecoase (zapada, gheatza, polei) este nevoie de o suprafata de contact cat mai mica, pentru ca forta de apasare pe mm patrat sa fie mult mai mare.
Daca ar fi adevarata explicatia ta (roti cat mai late iarna - pentru aderenta) explica-mi de ce o sa-ti rupi mana mai repede la iarna daca vei fi incaltat cu niste cizme de cauciuc cu talpa neteda decat daca te-ai incalta cu niste bocanci cu tinte (sau dinti cu suprafata mica de contact). Trebuie sa recunosti ca cizmele cu talpa neteda au suprafata de contact muuult mai mare decat bocancii cu tinte. Si totusi nu ai aderenta ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 871 Joined: 23-October 05 From: bucuresti Member No.: 49 Car: E30 Engine: S54 3.2 343 cp ![]() |
Darren m-ai convins
![]() |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 329 Joined: 16-November 05 Member No.: 99 Car: e46 316i Engine: M43B19 1895 cmc 105 CP ![]() |
tu spui ca un pneu mai lat decat cel de fabrica nu va opri masina mai repede ? cine stabileste acei 3% ? pai pe zapada cu siguranta pneul mai lat nu va opri mai repede... iar acei 3% se refera la inaltimea rotii... acest parametru e dat de fabricanti... -------------------- e46 316i 1895 cmc M43B19 black
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,511 Joined: 25-May 06 From: IASI Member No.: 307 Car: - Engine: - ![]() |
tare darren
![]() |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 450 Joined: 20-November 05 From: Ottawa Member No.: 101 Car: e30 318is Engine: m42 +12psi of boost ![]() |
Lucrurile sunt un pic cu dus si intors,adica un cauciuc ingust pe zapada iti ofera mai mult traictorie decat aderenta ,pt a avea si aderenta iti trebuie un profil al cauciucului adecvat,cel mai adecvat profil DPDV suprafete alunecoase si suprafetele intalnite pe anotimp de iarna este dupa parerea mea cel al amvelopei:Michelin MAXI ICE
-------------------- UPGRADES SO FAR:12psi of boost,Fidanza 13lbs flywheel, M3 BULLY stage 3 clutch(240mm), getrag260 transmission,Coils over plugs (COP),Stock engine
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 7th July 2025 - 09:44 AM |