Mihai_AMD
Sep 7 2010, 08:00 PM
de cateva zile,la rece,dupa 2500-3000rpm daca turez apare un zgomot,zici ca freaca lantul de capac la un motor m10 sa zicem,,,
insa nu e cazul,eu am m20,pe curea...am demontat in fata acolo la chiulasa capacu distribuitor,rotor,nimic suspect...
ieri,cand am probat un vasc mai rigid de m30 am constatat ca se aude chair si la 1500rpm zgomotul.azi am scos de tot paleta si nu se mai aude nimic nici la 5000rpm
deci,,,ce sa fie,pompa de apa bolnava?ca nu suporta sa traga de vasc?
mentionez ca:
pompa de apa are 2 luni,meyle
am apa,nu am apucat sa pun antigel,insa nu facea galagie cand aveam apa nici la pompa veche care avea multi ani...
brown.shark
Sep 7 2010, 09:12 PM
cum ai demontat / montat vascurile astea , pas cu pas.
Mihai_AMD
Sep 7 2010, 10:12 PM
CITAT(brown.shark @ Sep 7 2010, 09:12 PM)

cum ai demontat / montat vascurile astea , pas cu pas.
pai...cum sa le demontez...cu cheie fixa de 32,am bagata colo pe piulita aia mare si am desfacut vascul,cu mana,caci cand l-am montat nu am strans tare,de obicei mai dadeam cate una usor cu ciocanul in cheie s afie un pic strans..insa le-am demontat/montat decat cu mana...
are legatura demonatea/montarea cu zgomotul?sau probabil te gandesti ca erau prea stranse si am batut ca nebunu in keye sa stramb axu pompei?
brown.shark
Sep 8 2010, 06:46 AM
QUOTE (db85amd @ Sep 7 2010, 11:12 PM)

pai...cum sa le demontez...cu cheie fixa de 32,am bagata colo pe piulita aia mare si am desfacut vascul,cu mana,caci cand l-am montat nu am strans tare,de obicei mai dadeam cate una usor cu ciocanul in cheie s afie un pic strans..insa le-am demontat/montat decat cu mana...
are legatura demonatea/montarea cu zgomotul?sau probabil te gandesti ca erau prea stranse si am batut ca nebunu in keye sa stramb axu pompei?

sa bati in cheie incat sa strambi axul pompei e totusi cam greu. dar cum ai blocat axul sa nu se invarte, ca , de fapt, tu ai pus cheia pe piulita care e pe vasc. sincer, nu cred ca e ok sa mergi cu apa nici vara, antigelul ala mai trateaza cva apa.
mai tii, minte, rotorul e de tabla presata sau masiv ? ca de plastic sper sa nu....
decat sa ai surprize neplacute, mai bine dai pompa jos sa vezi cu ochii tai ce-i acolo....nu-i chiar asa d multa munca.
Adrian Pintea
Sep 9 2010, 03:19 PM
aveam si eu un huruit la relanti din fata, si am creut ca e pompa de apa, dar era intinzatorul de curea se dusese rulmentul dupa nici 7000km
Mihai_AMD
Sep 9 2010, 08:26 PM
CITAT(Adrian Pintea @ Sep 9 2010, 03:19 PM)

aveam si eu un huruit la relanti din fata, si am creut ca e pompa de apa, dar era intinzatorul de curea se dusese rulmentul dupa nici 7000km
hmmm...nush ce sa zic...faza e ca la mine face decat la rece,explicatia ar fi ca dupa 5-10min de mers de mai inmoaie vascul si nu mai trage pompa de apa de el ca atunci cand e rece.
plus ca,repet,cand am pus de proba un avsc de m30(mai mare paleta si mai dur el ca vasc) facea mai rau...
as merge totusi pe pompa de apa ca fiind de vina...
brown.shark
Sep 9 2010, 09:18 PM
mihai, ce atatea discutii, desfaci vasc-ul, ca tot e "piece of cake" acum pt tine, slabesti alternatorul, si cu cureaua data jos de pe fulia pompei misti de ax, de unde se prinde vasc-ul. sigur ai sa simti ca freaca daca e bolnava, ai joc in randul de bile dinspre turbina pompei. asta e, shit happends...mai bine acum pe caldura decat la iarna p frig.
Mihai_AMD
Sep 9 2010, 09:41 PM
mda...
o alta pompa de apa ce recomandati?
brown.shark
Sep 9 2010, 09:49 PM
pai ai si probat deja ?
Mihai_AMD
Sep 9 2010, 10:21 PM
CITAT(brown.shark @ Sep 9 2010, 09:49 PM)

pai ai si probat deja ?
nu

),maine probez
INSA am intrebat ca idee,ca oricum nu o luam maine
Dobricaliviu
Sep 10 2010, 02:47 AM
QUOTE (brown.shark @ Sep 8 2010, 06:46 AM)

sa bati in cheie incat sa strambi axul pompei e totusi cam greu. dar cum ai blocat axul sa nu se invarte, ca , de fapt, tu ai pus cheia pe piulita care e pe vasc. sincer, nu cred ca e ok sa mergi cu apa nici vara, antigelul ala mai trateaza cva apa.
mai tii, minte, rotorul e de tabla presata sau masiv ? ca de plastic sper sa nu....
decat sa ai surprize neplacute, mai bine dai pompa jos sa vezi cu ochii tai ce-i acolo....nu-i chiar asa d multa munca.
sa nu uiti ca intinzatorul curelei de distributie se ajuta cu corpul pompei de apa , nu este chiar asa de usor
georgem
Sep 10 2010, 06:25 AM
QUOTE (db85amd @ Sep 9 2010, 10:41 PM)

o alta pompa de apa ce recomandati?
Neaparat una cu palele metalice, nu de plastic.
brown.shark
Sep 10 2010, 07:10 AM
importanta nu-i marca pompei, trb sa t uiti atent sa vezi ce scrie in capul axului ca sa intelegi ce rulment are, ce marca e .depinde si ce-ti poate oferta magazinul de unde cumperi tu.
Adrian Pintea
Sep 10 2010, 08:21 AM
Ar fii pompe Hepu si Behr, nu stiu Bosch daca fac, pe forumuri am vazut ca ziceau de hepu ca s-ar putea sa fie facaturi in cutie de hepu stantate cu sigla bmw cand ar trebui sa aibe stantate Hepu si ca facaturile au palete de metal dar interiorul de plastic
brown.shark
Sep 10 2010, 08:51 AM
pai care interior de plastic ?
mihai, n-ai o pompa veche acelasi model ? 2- 3 poze bune ?
Mihai_AMD
Sep 10 2010, 07:20 PM
am invartit azi cu mana de pompa de apa..nimic suspect,merge ca unsa,,,faza e ca a si disparut zgomotul,rece fiind mi-am permis sa o turez la 3000-4000 si nu zicea nimic,insa pana azi daca turam rece peste 2500 facea urat....nush ce naiba...
app,si poma asta meyle are tot paletii metalici
sa se fi miscat intinzatorul ala ca un cui cu arc pe el?stiu cand am montat pompa abia l-am nimerit acolo,eu la 120kg cam greu sa stau aplecat cu capu acolo ca sa il pun comod,insa daca sarea de pe ghidajele alea facea ca trenu banuiesc,nu disparea zgomotul ca acum...
brown.shark
Sep 10 2010, 08:25 PM
daca tot ai dat cureaua de accesorii jos, jocul la axul alternatorului ???
Mihai_AMD
Sep 10 2010, 10:43 PM
CITAT(brown.shark @ Sep 10 2010, 08:25 PM)

daca tot ai dat cureaua de accesorii jos, jocul la axul alternatorului ???
hmmm..joc in ax alternator nu am verificat,ca oricum la alternator huruie rulmentii zici ca e tren cand invarti cu mana,insa nu ma obosesc cu el ca in 2-3 sapt urmeaza sa il schimb cu unul de 115A,in stare super.asta de acu e de 80A.
insa chiar daca fluiera in mers face tot timpu alternatoru,si se diferentiaza,pe cand eu aveam o zornaiala in plus...azi chiar nu a mai facut,am fost sia cu pe noapte la o tura in oras si nimic...
brown.shark
Sep 11 2010, 09:39 AM
ai radiator cu fascicule plate sau rotunde ? e posibil sa fi avut vreo bucata din platbandele din interiorul fascicolului rupta si ajunsa la turbina pompei. depinde si d marca radiator.
Mihai_AMD
Sep 11 2010, 11:10 PM
e cu fascicule rotunde radiatorul,mai subtiri un pic ca creionul...
app,ca sa nu mai deschid alt topic,am obs di intamplare,azi dupa vreo 2 ore de mers cand am cautat ceva la torpedo,ca ardea ECU...e normal sa se incinga asa?(eu am ecu sub bord,in spatele torpedoului)
brown.shark
Sep 11 2010, 11:19 PM
daca-s cele rotunde e valabil sa-ti fi venit vreo tabla din aia in paleti, am gasit si in termostat
Mihai_AMD
Sep 11 2010, 11:31 PM
CITAT(db85amd @ Sep 11 2010, 11:10 PM)

app,ca sa nu mai deschid alt topic,am obs di intamplare,azi dupa vreo 2 ore de mers cand am cautat ceva la torpedo,ca ardea ECU...e normal sa se incinga asa?(eu am ecu sub bord,in spatele torpedoului)
???
lucian
Sep 12 2010, 03:11 PM
eu nu l-am gasi niciodata cald. si-l tineam si intr-o punga deaia pt. ambalaj-cu bule de aer.
Mihai_AMD
Sep 12 2010, 07:54 PM
poate nu l-ai verificat imediat dupa oprire..ca apoi se raceste in cateva minute
Mihai_AMD
Dec 9 2011, 12:03 PM
zgomotul produs de pompa de apa se confirma,am dat vascul jos si nu mai face,,,si vascul nu face pt ca l-am probat la un e34
e un cherlait care apare mai ales la rece,si daca o turez mai brusc sa zic peste 3000rpm....daca turez mai lin,ca si cum urca turatia cand depasesti sa zicem nu cherlaie nici in 6000rpm
concluzionez ca pompa e obosita si nu mai suporta vascul.pompa are cam 1 an,Meyle,,,,de curs nu curge doamne fereste,,,insa daca din primavara o sa imi iau vasc nou,si ala normal ca o sa fie mai teapan si o sa se mareasca rezistenta la aer,o sa cherlaie mai rau pompa,asa ca treb sa schimb pompa in primavara.
esti sigur ca nu-ti chiuie cureaua?

Cand e vascul pus, face un efort mai mare, iar la rece cauciucul ala nu are aderenta prea buna. Si patineaza cu galagie.
bartro
Dec 9 2011, 02:03 PM
Daca ar patina cureaua, intai patineaza pe alternator la AMD, la cate beculete trebuie alimentate

Pompa are joc?
tomado e28 owner
Dec 9 2011, 02:15 PM
La mine cureaua face, e prea intinsa acum, trebuie sa o mai slabesc putin. Si alternatorul mai comenteaza 1 minut dupa ce pornesc masina. Ciudat ca face zgomot, dar nu curge... La mine a crapat fara sa ma avertizeze.
Mihai_AMD
Dec 9 2011, 07:11 PM
CITAT(bartro @ Dec 9 2011, 02:03 PM)

Daca ar patina cureaua, intai patineaza pe alternator la AMD, la cate beculete trebuie alimentate

Pompa are joc?
pai am schimbat alternator,aveam mic si am pus mare...ceva gen 65A si am pus de 85 A sau cam asa....nu mai retin...am gasit unul de la un e34 full si se pare ca alea full aveau alternator de putere mai mare

POSIBIL sa fie si cureaua,pt ca dupa ce am demontat pe acolo sa verific,si am repus cureaua,imposibil sa fi strans-o identic cum era inainte,si nu mai face asa tare...
pompa are un pic joc..
o sa iau alta curea noua si vad apoi...
Adrian Pintea
Aug 1 2012, 09:06 AM
de cand am luat masina de 4 ani imi disparea lichid din vas...se incalzea motorul vara pe canicula cand mergeam mult in oras in coloana se ridica acul o gradatie, si in iarna asta a inceput sa cloncane rulmentul la rece si sa devina vizibila curgerea pe bloc...deci cand se duce rulmentul pompei de apa Cloncane ca si cum ar bate cineva cu un ciocanel acolo...Am pus cea mai ieftina pompa care am gasito 120lei, Behr era 350lei si nu merita investitia, cand se duce o schimb iarasi
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.