Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Piese noi sau SH?
BMWZone > BMW GENERAL > BMW Bar
Pages: 1, 2
Ciupanezu
QUOTE (CRM112 @ Aug 25 2010, 09:53 AM) *
Am sunat mai demult la Bosch Diesel car service si nu au vrut sa ma primeasca. Masina nu e chiar ultima rapciuga. Sa ma **t in ordinele lor interne de nemernici.


De vină pentru chestiile astea sunt majoritatea neserioşilor care au maşini mai vechi şi care n-au cuvânt sau vor doar să facă improvizaţii, lipituri, să pună doar piese sh etc.

După ce te arzi cu câţiva de genul acesta, preferi să nu mai primeşti oameni cu maşini vechi, deşi unii sunt oameni de treabă.
brown.shark
n-ai cu c sa t arzi. pretul / costul manoperei e una, pretul piesei e alta. pb lor e ca le e frica sa nu gaseasca deja improvizatii sau modificari, sau piese greu de desfacut datorita vechimii, sant ciobani si strica din prostie/ lipsa scule sau dispozitive, clientul face explozie sau le da nana...
plus ca gem d impresii ca-s veniti d la scolarizare d la NASA si nu pot sa atinga decat modele fabricate maine....
Ciupanezu
Nu prea e aşa.

Dacă-ţi vine unul de genul acesta, stai 2 ore să dai jos nişte şuruburi, apoi îi spui că trebuie schimbată o anumită piesă, iar clientul nu înţelege că alea 2 ore de manoperă nu sunt pe gratis chiar dacă nu s-a făcut altceva în afara de a desface nişte şuruburi, iar el vrea ca în loc de înlocuire să-i faci o improvizaţie care nu va ţine, apoi tot el se va întoarce nemulţumit, prin urmare se numeşte că te-au ars.

Nu e vorba aici de cât costă piesa, e vorba că pierzi timpul degeaba făcând improvizaţii pentru care nu poţi acorda nici o garanţie, iar dacă se întâmplă ceva nasol tocmai din cauza acelei improvizaţii sau din cauza unei piese sh montate de tine, oalele sparte se sparg în capul tău.
Genul de om idiot care montează discuri sh sau face tot felul de improvizaţii menite să reziste 2 luni nu prea are capacitatea intelectuală necesară pentru a înţelege că greşeala îi aparţine.
brown.shark
QUOTE (Ciupanezu @ Aug 26 2010, 10:14 PM) *
Nu prea e aşa.

Dacă-ţi vine unul de genul acesta, stai 2 ore să dai jos nişte şuruburi, apoi îi spui că trebuie schimbată o anumită piesă, iar clientul nu înţelege că alea 2 ore de manoperă nu sunt pe gratis chiar dacă nu s-a făcut altceva în afara de a desface nişte şuruburi, iar el vrea ca în loc de înlocuire să-i faci o improvizaţie care nu va ţine, apoi tot el se va întoarce nemulţumit, prin urmare se numeşte că te-au ars.

Nu e vorba aici de cât costă piesa, e vorba că pierzi timpul degeaba făcând improvizaţii pentru care nu poţi acorda nici o garanţie, iar dacă se întâmplă ceva nasol tocmai din cauza acelei improvizaţii sau din cauza unei piese sh montate de tine, oalele sparte se sparg în capul tău.
Genul de om idiot care montează discuri sh sau face tot felul de improvizaţii menite să reziste 2 luni nu prea are capacitatea intelectuală necesară pentru a înţelege că greşeala îi aparţine.


nu intelege, ii explici, inainte si dupa.
discurile sh sant ok daca-s bune.
decat sa stai p loc 2 luni, faci cva sa t misti, dar in siguranta.
Ciupanezu
Poate că unii preferă să evite astfel de personaje, iar dacă au clienţi, cu atât mai bine pentru ei.

Cine schimbă degeaba nişte discuri?
E clar că nişte discuri sh sunt deja uzate, prin urmare nu sunt deloc bune.

Nu e de joacă cu aşa ceva.
Dacă nu ai bani de nişte discuri noi, mai bine nu mai ieşi pe stradă cu maşina, eu aşa aş face, aşa mi se pare corect.
brown.shark
QUOTE (Ciupanezu @ Aug 26 2010, 10:45 PM) *
Poate că unii preferă să evite astfel de personaje, iar dacă au clienţi, cu atât mai bine pentru ei.

Cine schimbă degeaba nişte discuri?
E clar că nişte discuri sh sunt deja uzate, prin urmare nu sunt deloc bune.

Nu e de joacă cu aşa ceva.
Dacă nu ai bani de nişte discuri noi, mai bine nu mai ieşi pe stradă cu maşina, eu aşa aş face, aşa mi se pare corect.



s h inseamna folosit nu uzat / defect
Ciupanezu
Şi cum faci să iei nişte discuri sh?

Nu iei unele de la dezmembrări?

Acele discuri pot fi discuri care au rămas de la alte maşini, discuri uzate, nu discuri în stare perfectă de pe o maşină tocmai lovită.
Mai rar aşa noroc încât să găseşti la dezmembrări piese de articulaţie, suspensie sau frânare în stare bună.
brown.shark
QUOTE (Ciupanezu @ Aug 26 2010, 10:59 PM) *
Şi cum faci să iei nişte discuri sh?

Nu iei unele de la dezmembrări?

Acele discuri pot fi discuri care au rămas de la alte maşini, discuri uzate, nu discuri în stare perfectă de pe o maşină tocmai lovită.
Mai rar aşa noroc încât să găseşti la dezmembrări piese de articulaţie, suspensie sau frânare în stare bună.


depinde in ce "dezmembrari" ai acces... wink.gif
Ciupanezu
Adică tu vorbeşti de maşini furate?

Vorbind la modul cel mai serios, luând piese de pe maşini furate demonstrezi multe despre propriul caracter, şi aici nu mă refer la tine în special ci la oricine.

tomado e28 owner
Sunt multe masini donatoare care ofera piese inca bune. Altfel n-ar exista parcurile de dezmembrari. Cat despre mecanici... in zona nu stiu nici macar unul sa faca treaba de calitate, daca e greu nu se baga, iar de taxat taxeaza cat pot. Prefer sa repar de unul singur.
brown.shark
QUOTE (Ciupanezu @ Aug 26 2010, 11:03 PM) *
Adică tu vorbeşti de maşini furate?

Vorbind la modul cel mai serios, luând piese de pe maşini furate demonstrezi multe despre propriul caracter, şi aici nu mă refer la tine în special ci la oricine.


zau daca nu mi-ai dat o replica de baiat de militian....
noroc ca a postat tornado un raspuns rational si d bun simt pt care-i multumesc. ce repari cu mana ta e sigur.
Ciupanezu
Nu e nici o replică de băiat de miliţian, pur şi simplu asta e realitatea.
Dacă iei piese furate, să nu te plângi când o să rămâi şi tu fără maşină sau fără piese de pe ea.

Cumpărând piese furate încurajezi furtul, e simplu şi logic.
Acest cerc vicios e vechi de când lumea.

QUOTE (tomado e28 owner @ Aug 26 2010, 11:06 PM) *
Sunt multe masini donatoare care ofera piese inca bune. Altfel n-ar exista parcurile de dezmembrari.


Piese bune, nu consumabile.

Discurile de frână sunt consumabile.

Parcuri de dezemembrări există mai ales pentru acele piese care sunt foarte scumpe dacă le cumperi noi, iar dacă le iei sh nu e nici un fel de problemă, sunt aproape la fel de bune ca unele noi.
Discurile de frână nu fac parte din această categorie.
brown.shark
QUOTE (Ciupanezu @ Aug 26 2010, 11:16 PM) *
Nu e nici o replică de băiat de miliţian, pur şi simplu asta e realitatea.
Dacă iei piese furate, să nu te plângi când o să rămâi şi tu fără maşină sau fără piese de pe ea.

Cumpărând piese furate încurajezi furtul, e simplu şi logic.
Acest cerc vicios e vechi de când lumea.



Piese bune, nu consumabile.

Discurile de frână sunt consumabile.

Parcuri de dezemembrări există mai ales pentru acele piese care sunt foarte scumpe dacă le cumperi noi, iar dacă le iei sh nu e nici un fel de problemă, sunt aproape la fel de bune ca unele noi.
Discurile de frână nu fac parte din această categorie.


stii tu vreun proprietar de parc care-ti spune ca are masini de furat ?...
..zau, in ce lume te invarti...aveam alta parere...

la sistemul de franare singurele consumabile sant placutele / sabotii si lichidul.
Ciupanezu
Normal că nu-ţi spune, însă poţi să tragi nişte concluzii la faţa locului, nu te duci ca o oaie.
Dacă maşina nu e accidentată şi nici nu e foarte veche încât să fie profitabil să o cumpere din afară pentru a o dezmembra, e clar că e furată.

Iar piesele de pe maşini furate se vând într-un circuit un pic mai închis, printre cunoscuţi, asta dacă maşina a fost furată din ţară.

Sunt foarte realist.

Şi discurile sunt consumabile.
În mod normal, un set de discuri trebuie să fie schimbat la 2-3 schimburi de plăcuţe, aşa se procedează în afară.

TiL
Si discurile sunt consumabile. Mi-a luat ceva vreme si mie sa realizez lucrul asta.

DAR, tot as pune disc SH la E28 obosit cum am eu.
Chestia cu masina care nu are ce cauta pe strada... mai degraba sunt soferi care nu au ce cauta pe strada. Exista si masini care n-au ce cauta pe strada, dar nu as baga una cu disc SH in categoria asta.
brown.shark
QUOTE (Ciupanezu @ Aug 26 2010, 11:35 PM) *
Normal că nu-ţi spune, însă poţi să tragi nişte concluzii la faţa locului, nu te duci ca o oaie.
Dacă maşina nu e accidentată şi nici nu e foarte veche încât să fie profitabil să o cumpere din afară pentru a o dezmembra, e clar că e furată.

Iar piesele de pe maşini furate se vând într-un circuit un pic mai închis, printre cunoscuţi, asta dacă maşina a fost furată din ţară.

Sunt foarte realist.

Şi discurile sunt consumabile.
În mod normal, un set de discuri trebuie să fie schimbat la 2-3 schimburi de plăcuţe, aşa se procedează în afară.


m-ai convins... stii...tot...

acu' noi astia care n'avem " ....aşa se procedează în afară " putem sa "procedam" normal, inauntru ?....
Ciupanezu
QUOTE (brown.shark @ Aug 26 2010, 11:40 PM) *
m-ai convins... stii...tot...

acu' noi astia care n'avem " ....aşa se procedează în afară " putem sa "procedam" normal, inauntru ?....

Eu ţi-am dat argumente, tu preferi să treci la ironii gratuite. Treaba ta.

N-ai decât sa procedezi cum vrei, însă nu este normal astfel.


QUOTE (TiL @ Aug 26 2010, 11:40 PM) *
Chestia cu masina care nu are ce cauta pe strada... mai degraba sunt soferi care nu au ce cauta pe strada. Exista si masini care n-au ce cauta pe strada, dar nu as baga una cu disc SH in categoria asta.


Eu am părerea mea.

Nu cred că o maşină pe care s-au pus discuri sh, plăcuţe sh, amortizoare sh şi alte piese de direcţie sh e o maşină care ar trebui să circule pe stradă.

Un mic joc în direcţie, o suspensie prea moale sau nişte discuri uzate pot duce la un accident grav în care pot muri oameni.

Normal, există şi şoferi care n-au ce căuta pe străzi, însă e evident cum se iau permisele la noi.

Chestia asta e valabilă şi la pneuri.
Iei nişte pneuri sh, te bucuri că ai dat 400 Ron pe un set, uiţi de data fabricaţiei şi de faptul că mai au 2-3 mm şi ai ajuns la limita de uzură, iar după un eventual accident apar regretele.

Am făcut prostia asta o dată, nu o voi mai repeta.
Am luat nişte pneuri sh pentru nişte jante pe 16, arătau ok, mai aveau multă carne, însă erau de căcat pe ploaie.
Erau nişte Pirelli P6000.

Mi-a ieşit un puşti boschetar sau aurolac în faţă pe ploaie, mergeam pe Bd. Ghencea cu vreo 50 km/h fiind ud aşa că am putut să-l evit, însă am atins cu viteză foarte mică un gard cu semn de ocolire pe el, uitat de muncitorii de la drumuri.
M-a costat 700 Ron ca să vopsesc bara şi aripa, în rest n-am avut alte daune.
Copilul nu era pe trecere, însă dacă dădeam peste el aş fi trăit cu chestia asta pe cap toată viaţa, şi pentru ce? Pentru nişte jeguri de pneuri.

În rest n-am avut nici un accident de când am permis, însă la ce bun? Dacă dădeam peste copilul ăla, indiferent că el era de vină din moment ce nu a trecut pe trecere şi a alergat prin faţa maşinii, şi eu aş fi avut vina mea pentru că am montat nişte pneuri proaste.

Cu pneurile pe care le am acum îngheaţa maşina atât pe uscat cât şi pe ud, nici nu se pot compara cu acele gunoaie.

Prin urmare, nu e de joacă deloc, e vorba de viaţă şi de moarte, iar astea sunt mai presus de bani.

Pot fi pneuri, discuri, plăcuţe, piese de articulaţie sau suspensie, regula e aceeaşi.
tomado e28 owner
Nu toti pot sa-si schimbe absolut tot nou pe masina. Filozofia e in felul urmator:
1. Trebuie sa stiu in functie de starea masinii ce regim de exploatare poate fi adoptat. Procedand astfel, riscurile sunt minime.
2. Daca o piesa second e mai buna decat cea aflata pe masina, nu vad de ce nu as lua-o sa o inlocuiesc. Cresc siguranta astfel, n-o scad, in conditiile in care nu-mi permit piese noi, dar nu pot trage masina pe dreapta. E un compromis...
brown.shark
Ciupanezu @ adk o masina folosita dar perfect functionala n-are ce cauta pe strada pt ca e s-h per total sau are piese s-h, cam asta ai scris... tare...

pirelli p6000 nu-s de ploaie / ud iti spune profilul doar cand te uiti la ele....
acu' asa cu link-uri , cum iti place tie ...http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Pirelli/P6000.htm
si mai gasesti....

la ce scrie tornado o sa zici ca ne-am coalizat impotriva ta dar nu ne stim, nu ne-am vazut ever, asa ca deja 2 gandesc asa....

si oricum n-as pune un disc fabricat azi cine stie unde dar nou daca am unul folosit dar bun si sigur original nemtesc de bmw

daca zici ca " ...am atins cu viteză foarte mică un gard cu semn de ocolire pe el, uitat de muncitorii de la drumuri." daca era pe carosabil, era f bine sa faci poze, multe si bune pana venea echipajul chemat cu 112. e ilegal sa abandonezi materiale de semnalizare pe carosabil, aproape sigur nu era refletorizant / omologat ci vreo facatura, le luai la aia bani d o masina nou lejer...
Ciupanezu
Era vorba de consumabile, în acest caz de discurile de frână, n-am afirmat ceea ce spui tu, nu mai scoate ceea ce spun din context.

Nu există pneuri speciale de ploaie, nu suntem la F1.
Sunt nişte pneuri proaste.

Există pneuri cu profil similar dar care sunt mult mai bune pe ploaie, asta ţine de material, nu doar de profil.

Un disc nou fabricat de ATE sau Textar e la fel de bun cum era acel disc când era nou.
Disc de BMW nu există, discurile cu ştanţă BMW sunt fabricate de Textar sau de alţi producători, BMW nu fabrică discuri.

Nu e vorba de nici o coalizare, e doar o discuţie.
Dacă ai argumente, totul e ok.


QUOTE (tomado e28 owner @ Aug 26 2010, 11:58 PM) *
Nu toti pot sa-si schimbe absolut tot nou pe masina. Filozofia e in felul urmator:
1. Trebuie sa stiu in functie de starea masinii ce regim de exploatare poate fi adoptat. Procedand astfel, riscurile sunt minime.
2. Daca o piesa second e mai buna decat cea aflata pe masina, nu vad de ce nu as lua-o sa o inlocuiesc. Cresc siguranta astfel, n-o scad, in conditiile in care nu-mi permit piese noi, dar nu pot trage masina pe dreapta. E un compromis...


Eu n-am zis să ai totul nou pe maşină, ideea este să bagi bani mai ales în cum merge maşina, nu în cum arată.

Decât să arate bine şi să fie praf tehnic, mai bine invers.

Consumabilele trebuie să fie obligatoriu noi, asta e cea mai bună filosofie.
Dacă nu-ţi permiţi măcar consumabilele unei maşini, nu-ţi permiţi maşina, e simplu.
Dacă nu ţi-o permiţi, o vinzi şi-ţi iei una pe care ţi-o permiţi, dacă e posibil.
Aşa mi se pare corect.

Majoritatea vor să aibă cine ştie ce jante, caroseria perfectă, bagă bani în tot felul de accesorii şi interioare, însă maşinile lor sunt nişte cazane din punct de vedere tehnic.

Normal că mai faci şi compromisuri, însă mai bine faci compromis pentru starea tehnică atunci când ai de ales între ea şi starea optică, nu sacrifici ceea ce este cu adevărat important pentru estetic.

Toţi visează la noi jante mari, suspensii sport, kit-uri aerodinamice, volane de M, tot felul de lucruri excentrice, iar starea tehnică e praf.
Afară vopsit gardul, înauntru leopardul.
xander
QUOTE (Ciupanezu @ Aug 26 2010, 11:08 PM) *
Majoritatea vor să aibă cine ştie ce jante, caroseria perfectă, bagă bani în tot felul de accesorii şi interioare, însă maşinile lor sunt nişte cazane din punct de vedere tehnic.

Normal că mai faci şi compromisuri, însă mai bine faci compromis pentru starea tehnică atunci când ai de ales între ea şi starea optică, nu sacrifici ceea ce este cu adevărat important pentru estetic.

Toţi visează la noi jante mari, suspensii sport, kit-uri aerodinamice, volane de M, tot felul de lucruri excentrice, iar starea tehnică e praf.
Afară vopsit gardul, înauntru leopardul.



Foarte mare dreptate ai

Cat timp am fost in tara am vazut multe masini frumoase ,poate mai frumoase decat in Franta dar cand treceau pe o portiunde denivelata se auzeau ca niste carute laugh.gif specific romanilor

Vor mai trece multi ani pana cand nu o sa mai repare masina la bordura si o sa repare masina in service unde nu se monteaza piese sh


Faceti un calcul simplu: o piese sh costa cam jumate decat una noua dar tine tot cam jumate decat una noua
deci trebuie sa platesti de 2 ori manopera daca pui piese sh decat daca ai pune o data o piesa noua
plus nervi ca sa gasesti service bun care sa nu si bata joc de masina
Eu unul dorm mai linistit noaptea cand stiu ca am pus piese noi

Multi folosesc masina in jurul blocului de asta nici nu are rost sa puna piese noi
Daca ii pica roata in spatele blocului nu face mult pe jos pana la scara biggrin.gif
MeHigh
i-ati facut topicul lui CRM varza :-S
sa mute careva posturile off-topic de aici, inclusiv pe acesta.
brown.shark
cred ca 90% din utilizatorii de s-h sant proprietari care au experienta / conditii sa-si intretina singuri masinile .

Mihai @ ai dreptate, si eu ma gandeam ca e de facut curat aseara dar mi-era frica sa nu ma certe Ciupanezul....asa ca subscriu la solicitarea ta 100%.
georgem
Am mutat aici discutia despre piese sh din topicul despre masina lui CRM.
alex230ro
bai nene e simplu,de preferat e sa pui nou macar ce tine de directie /frane,acum ca or fi discuri/casete de directie in stare buna nu zic dar ideal e sa se mearga pe nou la sh e intotdeauna posibilitatea de a pica a se strica relativ repede.Personal nu tin minte sa fi pus ceva important sh pe cazan,mi-a rupt dintii dar am pus nou(gume noi,amortizoare noi arcuri noi) ba mai mult mi-am luat de rezerva inca niste furtune/amortizoare noi ok recunosc am un debitmetru sh tongue.gif
in ceea ce priveste cauciucurile e cu dus si intors de ex poti gasi gume foarte bune la bani putini totul e sa stii sa te uiti.
@Ciupanezu Pirelli alea sunt praf ma rog principala problema a lor cred ca era vechimea,de ex eu am pe spate niste Khumo luate de "noi"" de la Autosoft acum 2 ani ,nu am mai mult de 17 mii km cu ele dar din pacate mi-am luat teapa ele fiind fabricatie 2006 ,desi au km putini sunt cam tari si asta se simte(pierd relativ repede aderenta)
brown.shark
serios vorbind, nu cred ca am auzit vreun utilizator de masina care intra in categoria celor rationali care isi schimba gumele macar iarna / vara sa vb de bine de gumele astea (P6000) indiferent de masa masinii, au un profil tare nefericit / sarac, geaba carcasa / compozitie or fi de calitate, si noi se comporta ca niste opinci.

la KUMHO poate e de vina incarcarea....
florin83
QUOTE (alex230ro @ Aug 27 2010, 09:37 AM) *
bai nene e simplu,de preferat e sa pui nou macar ce tine de directie /frane,acum ca or fi discuri/casete de directie in stare buna nu zic dar ideal e sa se mearga pe nou la sh e intotdeauna posibilitatea de a pica a se strica relativ repede.


+1

Si eu consider consumabile discurile, alaturi de placute, bucsi, pivoti, capete de bara, bielete,etc..
N-as pune nimic din astea second, oricat de bune ar parea.

Singura piesa mai importanta de la sistemul de directie care a am pus-o sh a fost chiar caseta de directie la E30 ix. Asta ca noua era o galagie de bani (aproape cat valoarea masinii tongue.gif) si ca am prins-o la un pret foarte bun, in conditiile in care cele de ix erau extrem de rare si scumpe, chiar si second. N-am avut probleme cu ea.
alex230ro
da .la urs am avut si eu o caseta de directie de rezerva laugh.gif
bartro
QUOTE (Ciupanezu @ Aug 27 2010, 12:08 AM) *
Toţi visează la noi jante mari, suspensii sport, kit-uri aerodinamice, volane de M, tot felul de lucruri excentrice, iar starea tehnică e praf.

Eu la e32 am procedat fix invers.. dar sa vinde greu, o masina buna care e nu arata 'bine'. Din punct asta de vedere, mai bine o vopseam.
haifisch
sincer daca aveam asa o pasiune nebuna pentru E32 o cumparam fara sa ma uit la tabla...la cum merge motorul ala si ce i-ai facut tu poate sa pice tot de pe ea ca motorul ala tot belea o sa fie smile.gif

aici e chestia de mentalitate.....toti vrem cat mai bun si cat mai frumos la un cost cat mai mic.....poate ca asa suntem noi romanii tongue.gif
bartro
Chiar, domnilor, daca cumparati o masina SH, schimbati toate cele enumerate de mai sus? Ca tot SH sunt si piesele de pe ea.
tomado e28 owner
Daca o cumpara Ciupanezu schimba tot, sa fie sigur tongue.gif

Daca ai posibilitatea, la achizitionarea unei masini ar trebui schimbate filtrele, uleiul, kit-ul de distributie daca e cazul iar celelalte verificate atent si inlocuite daca prezinta semne de uzura, cu piese NOI, bineinteles smile.gif Neaparat in service de prima mana, eventual reprezentanta smile.gif

Insa stim (aproape toti) ca viata bate filmul si in final se descurca fiecare cum poate in spatiul mioritic...
brown.shark
filtre si ulei le faci si singur daca stii ce e aia masina cat d cat, pt distributie e mai delicat dar cine e pasionat....imi aduc aminte prin 91 cat m-am sraduit sa fac o copie a sculei care tine axa cu came la 524
MeHigh
dupa ce am montat si demontat distributia la 2.4TD de 5 ori in 2 zile, acum o fac si cu ochii inchisi. la motorul asta, pentru mine acum distributia intra cu uleiul si filtrele, am invatat din nevoie.
teoretic, tot ce inseamna suspensie, directie, frane se numeste consumabil si necesita inlocuire in functie de uzura. ca la noi se consuma si aripile (ruginesc pe jos), scaunele (se toceste panza), asta e partea a doua. pana la urma, cazan e masina urata dar tehnic fara reprosuri sau masina frumoasa dar un dezastru tehnic? ca sa stiu si eu unde ma incadrez smile.gif
Ciupanezu
QUOTE (brown.shark @ Aug 27 2010, 09:01 AM) *
cred ca 90% din utilizatorii de s-h sant proprietari care au experienta / conditii sa-si intretina singuri masinile .


Nu despre asta e vorba.
Atâta timp cât pui piese noi de calitate, chiar nu are importanţă dacă le schimbi la bordură sau la service, atâta timp cât ai puţin simţ tehnic.

Însă dacă pui până şi consumabile sh, îţi baţi joc atât de tine cât şi de maşină.

QUOTE (brown.shark @ Aug 27 2010, 09:01 AM) *
Mihai @ ai dreptate, si eu ma gandeam ca e de facut curat aseara dar mi-era frica sa nu ma certe Ciupanezul....asa ca subscriu la solicitarea ta 100%.


wacko.gif

QUOTE (alex230ro @ Aug 27 2010, 09:37 AM) *
@Ciupanezu Pirelli alea sunt praf ma rog principala problema a lor cred ca era vechimea,de ex eu am pe spate niste Khumo luate de "noi"" de la Autosoft acum 2 ani ,nu am mai mult de 17 mii km cu ele dar din pacate mi-am luat teapa ele fiind fabricatie 2006 ,desi au km putini sunt cam tari si asta se simte(pierd relativ repede aderenta)


Da, erau nişte gunoaie.

De atunci am decis să nu mă mai zgârcesc vreodată la nimic, zgârcitul plăteşte întotdeauna de două ori.

QUOTE (brown.shark @ Aug 27 2010, 09:43 AM) *
serios vorbind, nu cred ca am auzit vreun utilizator de masina care intra in categoria celor rationali care isi schimba gumele macar iarna / vara sa vb de bine de gumele astea (P6000) indiferent de masa masinii, au un profil tare nefericit / sarac, geaba carcasa / compozitie or fi de calitate, si noi se comporta ca niste opinci.


N-am idee dacă noi or fi mai bune sau nu, ideea este că pneurile sh, în general, sunt de evitat.
Nimeni nu schimbă discuri, plăcuţe, amortizoare sau pneuri degeaba.
Aşa că, în 99% din cazuri, dacă iei astfel de piese sh, ele deja au depăşit limita de uzură maximă.


QUOTE (bartro @ Aug 27 2010, 11:32 AM) *
Eu la e32 am procedat fix invers.. dar sa vinde greu, o masina buna care e nu arata 'bine'. Din punct asta de vedere, mai bine o vopseam.


Se vindea greu indiferent, motorul mare e problema.
Cei mai mulţi rămân şocaţi din cauza impozitului, li se rupe filmul direct.


QUOTE (tomado e28 owner @ Aug 27 2010, 01:29 PM) *
Daca o cumpara Ciupanezu schimba tot, sa fie sigur tongue.gif

Daca ai posibilitatea, la achizitionarea unei masini ar trebui schimbate filtrele, uleiul, kit-ul de distributie daca e cazul iar celelalte verificate atent si inlocuite daca prezinta semne de uzura, cu piese NOI, bineinteles smile.gif Neaparat in service de prima mana, eventual reprezentanta smile.gif


Eu cred că e normal să procedezi în felul următor atunci când iei o maşînă sh.

Schimbi toate piesele uzate de direcţie, frânare, suspensie şi articulaţie.
Iei un set de pneuri dacă pneurile maşinii sunt uzate.
Cu alte cuvinte, schimbi tot ceea ce influenţează mersul în siguranţă.
Normal ar fi să schimbi şi rolele, curelele şi întinzătoarele, ca să nu ai suprize la drum lung.
Distribuţia merită schimbată dacă e vorba de o maşină cu distribuţie pe curea.

Apoi, în timp, te poţi ocupa şi de partea estetică, nefiind la fel de importantă.

@xander, florin83, alex etc.: Mă bucur că mai sunt oameni care gândesc raţional. smile.gif
xox
QUOTE (Ciupanezu @ Aug 27 2010, 10:39 PM) *
Mă bucur că mai sunt oameni care gândesc raţional. smile.gif


E o diferenta intre ratiune, a gandi economic, si pasiune smile.gif

Just a thought there, friend.
Ciupanezu
Eu cred că siguranţa proprie şi a celor din jur ţine de raţiune.

Montarea de piese uzate atât de importante o trec la inconştienţă.

Nu cred că trebuie să fii pasionat ca să ai maşina impecabilă din punct de vedere tehnic, trebuie doar să gândeşti pe termen lung.

Un exemplu scurt:

Iei un set de pneuri sh care costă 400 Ron.
Mai mult de un an nu le poţi folosi din cauza uzurii, te costă în plus cam 150-200 Ron să le montezi şi să le echilibrezi.

Prin urmare, ajungem la costuri anuale de ~ 600 Ron pentru pneuri.

Dacă luăm direct un set de pneuri noi, acesta costă în jur de 2000 Ron dacă este vorba de nişte dimensiuni mai mici (maxim 16) sau chiar 3200 Ron dacă este vorba de pneuri de calitate pe 18 inchi.
Diferenţa esenţială este că un astfel de set ţine de 4-5 ori mai mult, adică le poţi folosi 4-5 ani dacă nu eşti amator de burnout-uri sau plecări cu scârţ.
În orice caz, ţin peste 3 ani.

Prin urmare, pe o durată de 4 ani, ieşi cam la fel la bani dacă iei pneuri sh sau pneuri noi, diferenţa este că mergi cu pneuri mai puţin sigure din cauza uzurii, iar dacă faci accident din cauza lor, ieşi rău de tot în pierdere.
georgem
Nu poti sa generalizezi. Acum 3 ani (parca 3 sunt) am gasit un set de anvelope de vara pe 16" date jos de pe un E60 tocmai adus din Germania la 100 de Euro. Erau in stare foarte buna, uzura si vechime mica, proprietarul trecuse pe 18", vanduse jantele si anvelopele ii ocupau locul degeaba in garaj. Le am si acum pe masina si mai merg fara probleme si anul viitor.
Dar in general asa e, anvelopele sh nu au fost date jos de bune ce erau, ci de uzura mare sau vechime.
In afara de anvelope (in stare buna), OBC4, jantele BBS si suruburile de la flansa de cardan nu cred ca am montat altceva folosit pe masina. Am pus numai piese noi.
xox
QUOTE (Ciupanezu @ Aug 28 2010, 12:43 PM) *
Iei un set de pneuri sh care costă 400 Ron.
Mai mult de un an nu le poţi folosi din cauza uzurii, te costă în plus cam 150-200 Ron să le montezi şi să le echilibrezi


Ok, stai sa ne intelegem, eu spuneam cu totul altceva.

Sunt de acord cu ce spui. Cu pneuri noi si scumpe, ai mai multe sanse sa te opresti mai repede. Dar din punctul meu de vedere: mi-am luat pneuri sh, pentru ca vara veniturile mele tind catre zero. Am nevoie de masina totusi si am nevoie sa se opreasca in siguranta. Ce aveam pe masina erau niste cioarse facute praf. Ca o paranteza, am avut si eu in 2006 P6000, erau niste gunoaie din cauza ca mergeam destul de tare. Acum aveam niste Michelin, care la fel, ma duceau sanie daca mergeam mai tare. Asa ca mi-am luat Continental sh.

Ideea e ca oricum in iarna veniturile se schimba, atunci am sa-mi permit sa le schimb iar. Intelege ca din punctul meu de vedere, sh-urile astea de gume sunt un compromis pentru cateva luni tocmai in ideea ca eu de exemplu rareori depasesc 50-60km/h cu masina. Ziua n-am unde, noaptea oricum merg la croaziera, intelegi?

Nu ma intereseaza ca bag 400 ron acum si 2000 in iarna/vara. Asta-i irelevant prin prisma faptului ca eu vreau sa merg cu masina. Costa, platesc. La asta m-am referit cand am spus ca e o diferenta intre ratiune si pasiune smile.gif

Hai sa nu fim mai catolici decat papa si sa privim lucrurile si din alte puncte de vedere tongue.gif
brown.shark
xox cam are dreptate , cu 400 ron iei 8 gume daca stii ce si cind si de unde, si pusul p janta e max 100 ron. nu cred sa nu aveti fiecare roti complete de iarna / vara ca sa nu trb sa schimbati gumele pe aceleasi jante.
avem si strazi si volume de trafic ca sa mai vedem viteza in RO,DN 1 e direct bulevard intraurban, abia ai 10-20 d km sa scuturi tobele, noroc cu escapadele in d.
Ciupanezu
QUOTE (georgem @ Aug 28 2010, 04:55 PM) *
Nu poti sa generalizezi. Acum 3 ani (parca 3 sunt) am gasit un set de anvelope de vara pe 16" date jos de pe un E60 tocmai adus din Germania la 100 de Euro. Erau in stare foarte buna, uzura si vechime mica, proprietarul trecuse pe 18", vanduse jantele si anvelopele ii ocupau locul degeaba in garaj. Le am si acum pe masina si mai merg fara probleme si anul viitor.
Dar in general asa e, anvelopele sh nu au fost date jos de bune ce erau, ci de uzura mare sau vechime.
In afara de anvelope (in stare buna), OBC4, jantele BBS si suruburile de la flansa de cardan nu cred ca am montat altceva folosit pe masina. Am pus numai piese noi.


Nu am generalizat.
Întotdeauna vor exista excepţii, însă trebuie să ai mult noroc să găseşti un set complet de pneuri bune la mâna a doua.

De cele mai multe ori, dacă nişte pneuri sh nu prea sunt uzate, unul dintre ele e sigur peticit, şi cel mai aiurea e că poate fi peticit pe peretele lateral, nu pe suprafaţa de rulare, adică e compromis.
Iar să pui pneuri cu profil diferit pe aceeaşi punte e o mare greşeală.

Mă rog, cum ai spus şi tu, poţi da peste un set ok, însă foarte foarte greu.

QUOTE (xox @ Aug 28 2010, 06:03 PM) *
Ok, stai sa ne intelegem, eu spuneam cu totul altceva.

Sunt de acord cu ce spui. Cu pneuri noi si scumpe, ai mai multe sanse sa te opresti mai repede. Dar din punctul meu de vedere: mi-am luat pneuri sh, pentru ca vara veniturile mele tind catre zero. Am nevoie de masina totusi si am nevoie sa se opreasca in siguranta. Ce aveam pe masina erau niste cioarse facute praf. Ca o paranteza, am avut si eu in 2006 P6000, erau niste gunoaie din cauza ca mergeam destul de tare. Acum aveam niste Michelin, care la fel, ma duceau sanie daca mergeam mai tare. Asa ca mi-am luat Continental sh.

Ideea e ca oricum in iarna veniturile se schimba, atunci am sa-mi permit sa le schimb iar. Intelege ca din punctul meu de vedere, sh-urile astea de gume sunt un compromis pentru cateva luni tocmai in ideea ca eu de exemplu rareori depasesc 50-60km/h cu masina. Ziua n-am unde, noaptea oricum merg la croaziera, intelegi?

Nu ma intereseaza ca bag 400 ron acum si 2000 in iarna/vara. Asta-i irelevant prin prisma faptului ca eu vreau sa merg cu masina. Costa, platesc. La asta m-am referit cand am spus ca e o diferenta intre ratiune si pasiune smile.gif

Hai sa nu fim mai catolici decat papa si sa privim lucrurile si din alte puncte de vedere tongue.gif



Eu înţeleg ceea ce vrei să spui, însă nici ceea ce spun eu nu înseamnă să fii mai catolic decât papa.

Ideea este că, din punctul meu de vedere, fără să jignesc pe cineva, decât să pui consumabile sh, mai bine treci la altă maşină mai ieftină din punct de vedere al întreţinerii şi al consumabilelor.

Probabil că din punctul tău de vedere, din moment ce nu mergi tare, sunt ok şi nişte pneuri sh, însă din experienţa mea (limitată) de viaţă, socoteala asta nu prea stă în picioare.
Adică, exact atunci când spui că o să faci ceva într-un anumit fel ca să nu fie probleme, se întâmplă ceva neprevăzut şi eşti obligat să procedezi cu totul altfel.
În cazul de faţă, intervine o urgenţă şi n-ai ce face şi trebuie să mergi tare. E mai bine să fii pregătit pentru o astfel de situaţie, aşa văd eu lucrurile.

Asta cu pneurile noi putem spune că e o chestie un pic mai excentrică în România pentru că e vorba de costuri mari.
Însă achiziţia de discuri şi plăcuţe sh e chiar o mare tâmpenie în condiţiile în care un set de discuri noi nu costă chiar atât de mult la o maşină oarecum normală.

QUOTE (brown.shark @ Aug 28 2010, 10:34 PM) *
cu 400 ron iei 8 gume daca stii ce si cind si de unde, si pusul p janta e max 100 ron. nu cred sa nu aveti fiecare roti complete de iarna / vara ca sa nu trb sa schimbati gumele pe aceleasi jante.
avem si strazi si volume de trafic ca sa mai vedem viteza in RO,DN 1 e direct bulevard intraurban, abia ai 10-20 d km sa scuturi tobele, noroc cu escapadele in d.


Cu 400 Ron iei 8 gume jalnice, uzate aproape de limita maximă, să fim serioşi.

Pusul pe jantă o fi 100 Ron, dar cu tot cu echilibrare tot costă 150 Ron în total, în multe locuri chiar mult peste.

Asta cu viteza e chiar foarte relativă, eu prind zilnic 100 km/h de mai multe ori, e adevărat că sunt şi locuri unde merg cu 30 km/h, însă locuri de mers tare există, chiar şi în oraş, si nu doar seara.
Iar de când cu criza, traficul e din ce în ce mai lejer.
brown.shark
eu, imi iau cu banii aia 8 gume pe 16 cu 6-7 mm profil.
in 100ron imi monteaza 8 gume cu plumbii mei cu adeziv
cu 6 mm profil poti sa mergi cu 100
xox
Incetati.

In primul rand cand am zis 400ron, m-am referit la 4 gume nu 8. Cu tot cu montat si echilibrat, pentru ca asa sunt preturile aici la mine. N-am dat un etalon, am dat un exemplu. Adica mi-e ok sa dau 1 leu acum si 4 lei peste 6 luni pentru ceva mai bun.

Daca am lamurit problema de fond, ratiune vs pasiune, trec si la urmatoarea: eu folosesc masina mea BMW pentru mers de colo-colo, sa-mi fac treaba. Nu ma grabesc nicaieri. In restul timpului o folosesc de placere, de plimbare. In ambele cazuri, nu depasesc viteza mai sus mentionata. In cazul in care am o urgenta, recurg la taxi sau la un serviciu de urgenta gen politie/smurd/whatever.

Ca sa fim lamuriti: daca trebuie sa merg tare, nu o fac cu masina mea. Tocmai pentru ca stiu ca nu-i apta de asa ceva. De un an de zile n-am iesit din oras cu ea, pentru ca nu-mi place mie ceva la directie si n-am avut cum s-o remediez. Pentru deplasari in afara orasului, am alta masina.

Ciupanezule, asta incercam sa exprim: BMW-ul meu il tin de placere, nu ca o necesitate. Merg cu el cat stiu ca poate, pe unde poate. Din cand in cand, ii mai fac si cate ceva. De exemplu am prins placute de frana si discuri la un pret foarte bun, direct de la importator si le-am schimbat. Incet incet, o sa fie o masina impecabila. Dar in momentul in care o sa fie asa, o sa fie doar masina de weekend smile.gif Pentru ca mi-e prea mila de ea pe nenoricirile asta de drumuri de la noi din tara.
xander
apropo de echilibrat
ieri am fost si am echilibrat iar rotile de vara pt ca dupa drumul Romania-Franta s au dezechilibrat si batea putin ..deh cauciucuri sh smile.gif
echilibrat 4 roti = 40 euro
montat 1 anvelopa si echilibrat = 40 euro
nu prea e convenabil sa montezi cauciucuri sh ca sa tot mergi sa le echilibrezi sau sa le schimbi
brown.shark
pai mai bine te duceai la un autocasse
Ciupanezu
QUOTE (xox @ Aug 29 2010, 01:02 AM) *
Ca sa fim lamuriti: daca trebuie sa merg tare, nu o fac cu masina mea. Tocmai pentru ca stiu ca nu-i apta de asa ceva. De un an de zile n-am iesit din oras cu ea, pentru ca nu-mi place mie ceva la directie si n-am avut cum s-o remediez. Pentru deplasari in afara orasului, am alta masina.

Ciupanezule, asta incercam sa exprim: BMW-ul meu il tin de placere, nu ca o necesitate. Merg cu el cat stiu ca poate, pe unde poate. Din cand in cand, ii mai fac si cate ceva. De exemplu am prins placute de frana si discuri la un pret foarte bun, direct de la importator si le-am schimbat. Incet incet, o sa fie o masina impecabila. Dar in momentul in care o sa fie asa, o sa fie doar masina de weekend smile.gif Pentru ca mi-e prea mila de ea pe nenoricirile asta de drumuri de la noi din tara.


Eşti un caz foarte rar.

Cei mai mulţi români chiar nu au nici o jenă să meargă tare cu o maşină în stare proată din punct de vedere tehnic, mai ales că ITP-ul îl iau pe şpagă.

Din moment ce vrei s-o faci impecabilă tehnic, asta contează foarte mult, măcar eşti conştient de gravitatea problemelor.

Nu cred că şoferii ca tine reprezintă o problemă pe drumurile publice, asta-i clar, pentru că în mod sigur conştientizezi riscurile.

Dar puştii ăia cu E36, Golf 3 sau alte cazane de 1000 € cu numere de Bulgaria (nu generalizez, ştiu foarte bine că există şi unele E36-uri impecabile) n-au nici o treabă, vor doar ca maşina să arate bine, nimic mai mult, piţipoancele se urcă în maşină şi dacă bate articulaţia, din pneuri ies sârmele, iar maşina e un cazan din punct de vedere tehnic.
Iar ăia sunt doar un exemplu, cam asta e mentalitatea generală.
Toţi caută ieftin şi bun, din păcate nu prea există aşa ceva.

QUOTE (xander @ Aug 29 2010, 01:20 AM) *
nu prea e convenabil sa montezi cauciucuri sh ca sa tot mergi sa le echilibrezi sau sa le schimbi


Exact.
Plus că se pare că mulţi nu înţeleg, însă un cauciuc sh poate avea multe defecte ascunse pe care nu le poţi depista imediat.
Poate avea defect de fabricaţie şi din acest motiv să-ţi tremure volanul şi să crezi că problema e de la articulaţie sau de la jante, când de fapt pneul e problema.
E prea mare bătaie de cap cu pneurile sh, şi eu m-am ars aşa, nu voi mai repeta greşeala.

QUOTE (brown.shark @ Aug 28 2010, 11:57 PM) *
eu, imi iau cu banii aia 8 gume pe 16 cu 6-7 mm profil.
in 100ron imi monteaza 8 gume cu plumbii mei cu adeziv
cu 6 mm profil poti sa mergi cu 100


Eşti un şmecher internaţional, am înţeles. laugh.gif

În Bucureşti nu există preţuri atât de mici, iar cei care aduc pneuri uzate din Germania nu vând un pneu bun pe 16 cu mai puţin de 100 Ron.
Poate te referi la pneuri reeşapate.
brown.shark
nu-s dloc. trb sa cunosti doar persoanele necesare / indicate.
reesapate nu prea imi plac pt ca e compozitia cam grea, evident vb de cele resapate integral.
am un amic in I care are un bussines cu resapare si am invatat ce e de invatat... wink.gif

din pct d vd al preturilor BUC e aiurea la orice, scuze , nu vreau sa jignesc p nimeni.
daca eu pateam ce a patit pole cu cioara aia cu polisatul ii faceam o cheie de-i iesea urechea dreapta pe fund...
Ciupanezu
Mulţi dintre cei care aduc pneuri uzate sunt din Arad, oricum nu neapărat din Bucureşti.

Cam astea sunt preţurile pieţii.

Ce spui tu sunt preţuri date pe prietenii poate sau contra unui serviciu.

Există un depozit de anvelope pe Str. Moineşti din Militari unde vor 300 Ron pe un pneu uzat cu vreo 6 mm profil, aşa că eu ţi-am spus chiar preţuri decente, nu am menţionat prostelile.
brown.shark
romania asta s-a cam umplut de impresii si munca ioc. tota lumea vrea doar sa puna adaos comercial, valoare adaugata e greu...
xox
Nu-s astea singurele probleme. Incet incet au gasit noi modalitati ca sa taxeze si sa impoziteze orice afacere.

Dintr-un anumit punct de vedere, inteleg perfect pe multi care si-au bagat picioarele si-au plecat din tara, au vandut terenuri agricole sau fabrici intregi. Ii inteleg pentru ca am vazut ce inseamna productie autohtona, ce inseamna supermarket si ce inseamna o piata de legume si zarzavat. M-am lamurit, si cu asta, si cu spiritul de roman care cumpara din mega image sau din carefour.

In acelasi timp, sa stii ca in romania se si munceste. Se munceste pe branci, pe rupte. Din pacate se munceste pentru straini, nu pentru romani.

Crede-ma, problema nu-i ca nu se munceste sau ca sunt prea multe impresii. Problema-i ca am ajuns o vaca de muls pentru alte natii. Am ajuns un porc bun de taiat, din care altii taie si guvernul imparte. Asta-i problema. Resurse naturale si resurse umane pentru consumul altora.

Romania e doar o ferma pentru altii si o cocina pentru noi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.