Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E34 540i
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E34
David
A fost produs intre 1992-1996, intr-un numar de 26483 de bucati! Motorul M60B40 V8 produce 286c.p. Viteza maxima 250km/h limitat electronic. Demaraj 0-100km/h 6.0s cutie manuala cu 6 trepte si 6.4s cutie automata ZF.
Au fost produse doar 3203 bucati de 540 cu cutie de viteze manuala cu 6 trepte...
Motorul M60B40, 3982cmc, are 4 supape pe cilindru, distributia pe lant si tacheti hidraulici. La inceput au venit echipate cu blocuri Nikasil, ulterior acestea fiind schimbate cu Alusil. In cazul in care motoarele au trebuit sa fie schimbate din pricina coroziunii, clientii au primit o garantie extinsa de 6 ani sau 160000km, motoare care bineinteles au fost schimbate cu un cost 0 pentru client! smile.gif
Consumul de combustibil se incadra in oras intre 14-17l/100km, iar pe autostrada intre 8-10l/100km.

Cine mai cunoaste detalii, sau a mers cu asa ceva, este rugat sa ne impartaseasca experienta lui.
TiL
Cred ca stie mad o masina cu motorul asta... un E32 wink.gif
Dar nu stiu ce cutie avea.
Mihai_AMD
domnu Rotti stiu ca a venit odata cand m'am nimerit si eu la circ cu un 540...nu mai retin daca era manual sau automat...poate mai completeaza si el aici cate ceva informatii ca ex sau actual proprietar de e34 540i
tomado e28 owner
Era manual 540i-ul lui Rotti wink.gif
lucian
parca am vazut unul de vanzare cu volanul pe dos. 540-2500 oiro
David
http://bmw.anunturi-auto.4tuning.ro/anuntu...-0-9545135.html smile.gif

Dar neinscris...
tomado e28 owner
E sinucidere financiara unul inmatriculat tongue.gif
bartro
Ai prins gustul de E34? smile.gif
tomado e28 owner
Exista si M5 e34...
David
CITAT(tomado e28 owner @ Aug 17 2010, 10:14 PM) *
Exista si M5 e34...

Ala e pentru premianti! rolleyes.gif
io's®
eu am testat o perioada un 540/94 automat (prin 2004/2005 parca)
masina avea multe multe optiuni, nici nu mai stiu ce, avea 100k km si mergea ceas. la vremea aia aveam baba si nu mi s-a parut deloc violenta comparativ cu ea. consumul prin bucuresti era cam 19 si la cam toate stilurile de mers. mi-ar fi placut sa fie manuala rolleyes.gif

din pacate in romania nu poti tine asa ceva, chiar daca ai lua-o gratis, in cativa ani (2-3) masina se mai plateste inca o data datorita impozitului.
Ciupanezu
QUOTE (David @ Aug 17 2010, 06:06 PM) *
motoarele au trebuit sa fie schimbate din pricina coroziunii,


Motoarele nu rugineau, Nikasilul reacţiona cu sulful din benzină şi blocul se mānca practic, īnsă nu era vorba de coroziune, nu ruginea blocul.
tomado e28 owner
COROZIŚNE s.f. 1. Proces de alterare, de atacare chimică sau electrochimică a metalelor sub acțiunea substanțelor de natură acidă și bazică. 2. (Geol.) Eroziune a suprafeței rocilor sub acțiunea chimică a soluțiilor apoase. [Var. corosiune s.f. / < fr. corrosion].

Sulful din benzina ataca chimic metalul din care era confectionat blocul => COROZIUNE smile.gif

P.S: biggrin.gif
Mihai_AMD
CITAT(David @ Aug 17 2010, 05:06 PM) *
La inceput au venit echipate cu blocuri Nikasil, ulterior acestea fiind schimbate cu Alusil. In cazul in care motoarele au trebuit sa fie schimbate din pricina coroziunii, clientii au primit o garantie extinsa de 6 ani sau 160000km, motoare care bineinteles au fost schimbate cu un cost 0 pentru client! smile.gif

la ce modele vechi a aparut problema asta?sau decat la 540 blocurile erau din nikasil?si ce e nikasilu asta ?biggrin.gif
alex230ro
am vazut acum 3-4 luni 540 automat inmatriculat in Romania-4000 euro parca
Ciupanezu
QUOTE (tomado e28 owner @ Aug 18 2010, 07:04 AM) *
COROZIŚNE s.f. 1. Proces de alterare, de atacare chimică sau electrochimică a metalelor sub acțiunea substanțelor de natură acidă și bazică. 2. (Geol.) Eroziune a suprafeței rocilor sub acțiunea chimică a soluțiilor apoase. [Var. corosiune s.f. / < fr. corrosion].

Sulful din benzina ataca chimic metalul din care era confectionat blocul => COROZIUNE smile.gif

P.S: biggrin.gif


Mea culpa īn cazul asta, eu credeam că e doar vorba de rugină.

QUOTE (db85amd @ Aug 18 2010, 10:29 AM) *
la ce modele vechi a aparut problema asta?sau decat la 540 blocurile erau din nikasil?si ce e nikasilu asta ?biggrin.gif


La M60-uri şi M52-urile fabricate pānă īn '98.

E un aliaj din care era confecţionat blocul: http://www.usautoparts.net/bmw/engines/nikasil.htm
TiL
Din cate am inteles e doar un strat subtire cu care e tratat interiorul cilindrului de aluminiu. Dupa ce se mananca (corodeaza tongue.gif ), pierzi compresia intr-o veselie.
Ciupanezu
Cred că oboseala īşi spune cuvāntul. laugh.gif

Īntr-adevăr e doar un īnveliş cu care sunt acoperite pistoanele.
bartro
QUOTE (Ciupanezu @ Aug 18 2010, 12:30 PM) *
Cred că oboseala īşi spune cuvāntul. laugh.gif

Īntr-adevăr e doar un īnveliş cu care sunt acoperite pistoanele.

cilindrii. ca bloc e din aluminiu, trebuie un strat de ceva dur, aluminiu fiind moale.
warhammer23
Referitor la distributie , e cu lant duplu / duplex .. ca la s38 de pe M5 evil (19).gif

Si motorul 'apreciat' pt astfel de 'proiecte'..
Rares
Este un e34 540i la 2 strazi langa mine... Arata foarte bine masina, dar nu retin ce cutie are..
Poate chiar il vad o data pe proprietar si intru in vorba...
Oricum, o sa ii fac poze...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.