cristibulgaru
Jul 6 2010, 12:56 AM
Salutare...am si eu nevoie de putin ajutor,am un 320 vanos,acum cateva zile dupa un drum putin mai lung la intrarea in Buc. am observa in momentul in care stateam la semafor crestea temperatura apei,dupa ce plecam de pe loc in max 10m temperatura scadea si revenea la normal,la urmatorul semafor aceeasi problema,am turat`o putin pe loc cam 2000rpm si apa revenea la normal(ciudat).Astazi am cumparat vasc nou si l`am montat....dar degeaba aceeasi problema...ce ar trebuii sa schimb?pompa de apa sau termostatul sau amandoua?o arerisire...(aerisirea nu am facut`o pt k eram sigur k este vascul deoarece am lasat masina pornita si am putut opri vascul cu mana f usor) Multumesc!!!
Foarte bine ca i-ai schimbat vascul dar pe viitor nu mai incerca sa-l opresti cu mana. Fa-i testul ziarului, bagi un ziar impaturit la elice si vezi daca-l face bucati ori nu.
Nu stiu cum e termostatul la tine, dar daca-i asemanator cu cel de la E30, poti sa-l fierbi in casa, intr-o oala, sa vezi daca deschide ori ba.
Iar din ce ai zis, cu vasc nou si se raceste doar dupa ce pornesti, pare a fi pompa. Din ce tin minte nu-i greu de demontat, armeaza-te cu antigel si da-o jos, vezi daca mai are toate palele.
Mai mult de atat nu-mi vine in cap la ora asta, ma duc sa-mi fac o cafea, brb.
georgem
Jul 6 2010, 07:13 AM
Daca schimbi pompa de apa atunci merita oricum sa schimbi si termostatul. Si daca demontezi termostatul, atunci merita oricum sa-l schimbi, nu merita sa-l verifici si apoi sa-l pui la loc.
E foarte posibil sa fie pompa de apa, pentru ca la motoarele M50 e unul dintre punctele slabe. Vezi pe forumul "masina mea" la topicul despre masina mea (ai link in semnatura mea) instructiuni de schimbare a pompei de apa si termostatului (le-am schimbat singur, daca ai abilitati mecanice te descurci singur, nu e mare lucru). Sa cumperi de preferat o pompa de apa cu palele metalice, cea cu care vine masina se strica din cauza ca are palele de plastic.
cristibulgaru
Jul 6 2010, 10:29 AM
Ms frumos pt sfaturi...am sa ma duc astazi sa desfac pompa s vad daca are paletele rupte(o sa tin cont sa iau una metalica),ce am mai observas tstazi k in radiator am facut o completare cu putina apa cca500 ml si deasupra facuse ca o spuma maronie (parca ar fii pamant)nu este ulei k m`am uitat si la joja sa vad daca am apa pe ea si la busonul de la ulei si nu avea nici o culoare ciudata...va tin la curent cu problema cum o sa ii dau de cap...ms
cristibulgaru
Jul 6 2010, 12:23 PM
oricum daca mai aveti idei despre ce ar putea fii....va ascult
bartro
Jul 6 2010, 01:43 PM
Spuma maro pe apa? Are antigel sau apa chioara in sistemul de racire? Suna a rugine. Cred ca ar fi timp de o schimbare de antigel, pe langa ce mai este necesar.
cristibulgaru
Jul 6 2010, 01:50 PM
antigel cu apa potabila:))nu distilata
bartro
Jul 6 2010, 01:58 PM
O fi foarte veche ce ai tu acolo.. teoretic trebuie schimbat antigel fiecare 2 ani. Cred ca ar fi bine sa golesti si sa curati instalatie.
cristibulgaru
Jul 6 2010, 06:55 PM
lichidul are max. 3 luni de cand este pus:(
Ciupanezu
Jul 6 2010, 09:51 PM
Nu e o idee bună să pui apă de la chiuvetă.
Mineralele din apa de la chiuvetă duc la coroziune şi la apariţia calcarului.
Deci dacă nu vrei să schimbi radiatorul peste ceva vreme, cumpără apă distilată.
cristibulgaru
Jul 6 2010, 11:12 PM
Ciupanezu ms pt sfat ... ai perfecta dreptate am sa incerc sa ii fac sambata schimbul de lichide si poate pot curata putin si radiatorul... ms frumos...sper joi sa imi fac timp sa ii dau pompa de apa jos(pana atunci va sta in parcare)
Zidanca
Aug 5 2010, 01:54 PM
Salut..am si eu o problema..ca multi de altfel prin zona.. Se ridica acul la temperatura, dar dupa ce pornesc caldura ramane la normal. Merg cu masina asa de anul trecut din vara. Vreau s-o repar, dar nu stiu sigur daca e garnitura de chiulasa sau termostatul. Bolboreseste putin in vasul de expansiune, furtunele nu sunt tari maxim.Merg cu ea in maxim 2500 de ture. Mentionez ca nu sunt pe taramurile dacice si as vrea intai sa ma informez inainte de a da bani pe o simpla constatare la mecanic. Va multumesc anticipat!!
bartro
Aug 5 2010, 02:13 PM
Vasc e bun? Din ce spui tu nu raceste suficient prin radiatorul din fata.
David
Aug 5 2010, 06:13 PM
CITAT(Zidanca @ Aug 5 2010, 02:54 PM)

Salut..am si eu o problema..ca multi de altfel prin zona.. Se ridica acul la temperatura, dar dupa ce pornesc caldura ramane la normal. Merg cu masina asa de anul trecut din vara. Vreau s-o repar, dar nu stiu sigur daca e garnitura de chiulasa sau termostatul. Bolboreseste putin in vasul de expansiune, furtunele nu sunt tari maxim.Merg cu ea in maxim 2500 de ture. Mentionez ca nu sunt pe taramurile dacice si as vrea intai sa ma informez inainte de a da bani pe o simpla constatare la mecanic. Va multumesc anticipat!!
Incearca sa aerisesti instalatia! E cel mai ieftin, gratis, daca te pricepi un pic...
Urata treaba, sa fii la dracu cu carti si sa ai probleme cu fierul!...
Zidanca
Aug 5 2010, 08:51 PM
QUOTE (David @ Aug 5 2010, 06:13 PM)

Incearca sa aerisesti instalatia! E cel mai ieftin, gratis, daca te pricepi un pic...
Urata treaba, sa fii la dracu cu carti si sa ai probleme cu fierul!...

Problema este ca sunt si "fomeie".. ma bag unde nu are a face forta.. ma apuc maine de aerisit instalatia..mai bine zis maine scot dinozaurii din ea...o am de 5-6 ani si n-am curatat-o pana acum..la naiba!! Trebuie "antijel" si apa distilata 50-50? Am gasit un site unde explica pentru tot omu`de pe tarla cum se face á la carte.. Are termostatul a face? Sa-l extrag prin scoatere? Sa incerc si asta? Masina are multe probleme in prezent..am picat si TÜV-ul..si am o lista a lui Schindler cu ce trebuie reparat la ea..
Incearca pe langa aerisire sa-i dai jos radiatorul si sa-l speli. Nu-i asa complicat, exista destule DIY-uri online.
Cat despre vasc, M43-ul nu stiu daca-l mai are, al meu are electroventilator dar e Technical Update (M43TUB19). Si partea nasoala e ca nici nu iese la diagnoza. Fa un test simplu, daca ai aer conditionat da-i drumul cand stai pe loc, vezi daca mai urca apa. Daca n-ai ac, da-i caldura la maxim si ventilatorul asisderea.
Daca totusi ai vasc, fa-i testul cu ziarul. Cand e pornit motorul, daca-i opresti vascul doar cu un ziar impaturit, atunci e praf. Daca iti face ziarul bucati, e ok si te orientezi catre termostat, il scoti si-l fierbi sa vezi daca deschide sau nu.
Abia acu mi-am dat seama ca am zis acelasi lucru care l-am zis si la primul reply.

In fine. E prea tarziu pentru mine, daca prima oara ma duceam sa-mi fac o cafea, acu direct la somn ma duc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.