Help - Search - Members - Calendar
Full Version: un sfat
BMWZone > BMW GENERAL > Intrebari si sfaturi despre BMW
Dani88br
Iar va bat la cap cu o alta intrebare:
1)Stiti cumva o garnitura de chiloasa ptr un 524td ieftina si buna?
2)O garnitura de chiloasa de cota 3 etanseaza mai bine decat una de cota 1?
Ciupanezu
Ieftin şi bun nu prea există.

Nu e vorba de eficienţa etanşării ci de situaţie.
Dacă recondiţionezi motorul ai nevoie de garnitura de chiulasă la cotă de reparaţie.

Nu se pune după ureche.

Dacă nu te apuci de recondiţionări, pune o garnitură de cota 1.
TiL
As lua in ordinea asta:
- Victor Reinz
- Glaser
..........
altele nu mai stiu.
Dani88br
Pai stiu pe cineva care a pus cota 1 dupa ce a slefuit chiloasa o data, si nu ating supapele in pistoane, si totusi merge in ziua de azi cu masina...
Ma interesa daca e vreo diferenta, daca aia mai groasa etanseaza mai bine
Imi fine, azi am comandat cota 2 de la firma Gheotze, sau cum naiba se scrie
Azi in 2 ore era tot demontat m am miscat bine zic eu biggrin.gif,si maine pun garnitura aia de chiloasa si o strang cu o tubulara si teava! ca de cheie dinamometrica m am lecuit nu indica bine rahaturile alea, am imprumutat una de la unii de la un service si nu a strans suficient si am stricat deja o garnitura de chiloasa, asa ca recurg la metode batranesti tubulara + teava=nu minte niciodata smile.gif)
O sa va tin la curent cum imi iese:P
Tot maine imi verific si supapele sa vad care e treaba cu ele.
xander
garnitura aia mai groasa e pt chiuloase putin deformate sau cu mici defecte ca sa etanseze mai bine
dezavantajul ei e ca scade putin compresia din cauza grosimii
supapele nu au voie niciodata sa atinga in pistoane
ai grija cu tubulara + teava daca se rupe un prezon in bloc iti faci o gramada de treaba
o cheie dinamometrica buna si un manual de reparatii e sfant
poate nu ai strans la ce forte trebuia chiuloasa
Ciupanezu
E o tāmpenie să te apuci să strāngi cu ţeava.

Puteai să cumperi o cheie dinamometrică bună decāt să rişti aşa.

E mult mai bine să strāngi la cuplul recomandat de producător decāt să strāngi după ureche.

Mă rog, sunt banii tăi.
io's®
modalitatea de strangere a chiulasei este si pe hartia ca vine insotita de garnitura, daca respecti intocmai ceea ce scrie acolo nu o sa ai probleme. iti trebuie totusi o cheie dinamometrica. este un intreg procedeu sa strangi o chiulasa ca la carte cum s-ar spune.
GOETZE este o firma buna, germana (parca) care chiar echipa odata BMW din fabrica (garnituri, segmenti etc) si acum cativa ani era printre cele mai bune de pe piata.
nu te juca cu chiulasa de motor diesel, e mult mai pretentios decat la benzina. chiulasele la motoarele in 6 chiar si pe benzina se deformeaza ft usor si ar fi bine ca macar sa o verifici pe o masina speciala (adica nu la ochi) la un atelier care se ocupa cu asa ceva.


bafta!
Dani88br
Am stranso cu teava dinamometrica smile.gif)
am facut prea multe motoare cu teava fara sa rup nimic, si la niciunu nu a suflat, am facut cu aiureala aia de dinamometrica mi a suflat in apa, asa ca dupa parerea mea teava nu minte.Acum sa nu va imaginati ca am o teava dinaia de 3 metri smile.gif), am facut un T-eu din fier beton striat cu o teava cam la jumatate de metru si le am strans la simtul mainii (destul de tare) le am strans de cateva ori si nu are nici pe naiba, deci mi a iesit! Mege! Nu mai sufla nu mai face nimic!
Apropo sa nu credeti tot ce spune pe prospectul de la chiloasa, in autodata nu sunt aceleasi informatii, acum nu stiu ce sa mai zic, care e buna care e nebuna...
Deci am dat o jos randul trecut sa ii fac supapele, nu ca imi suflat, deci nu a fost deformata...
I am facut supapele, masina trage foarte bine, pe asfalt ud daca ma dadeam la ea imi rupea aderenta cu a 2 a lejer si deodata a suflat in apa, ieri cand am demontat o le am desfacut foarte usor aproape ca nu erau stranse deloc, asa ca iese din discutie pe vecie dinamometrica aia, de paraca acum 30 de ani nu erau motoare, si credeti ca toata lumea facea cu dinamometrica?asta a aparut de vreo 15-20 de ani, imi aintesc de ea de prin 96 am avut o trusa de strans chiloase ptr saviem si raba am folosito de vreo 2 ori si nu am mai apelat la ea, da chiar nici nu imi mai aduc aminte ce s a intamplat cu ea smile.gif)
bartro
Eu zic sa te apuci de predat cursuri in domeniu mechanica auto, e clar ca mii de mechanici si proiectanti de motoare au gresit cu cheie dinamometrica tongue.gif fier beton rulz.

ps nu a aparut acuma 20 de ani, exista de foarte multe vreme. Tin sa cred ca exemplarul tau e defect sau nu e calibrat.
Ciupanezu
Ceva de genul ăsta i-a zis un vopsitor bătrān unui amic:

- Aş vrea să iasă bine, să nu se vadă diferenţe de culoare.

- Chitul şi vopselele ascunde greşelele!


laugh.gif

Aşa şi cu fierul beton mai bun decāt cheia dinamometrică.
georgem
QUOTE (Dani88br @ May 5 2010, 07:49 PM) *
I am facut supapele, masina trage foarte bine, pe asfalt ud daca ma dadeam la ea imi rupea aderenta cu a 2 a lejer si deodata a suflat in apa, ieri cand am demontat o le am desfacut foarte usor aproape ca nu erau stranse deloc, asa ca iese din discutie pe vecie dinamometrica aia


Nu cumva chiulasa trebuie stransa la un anumit cuplu, dupa care inca jumatate de tra sau ceva de genul asta? La un moment dar ma documentam pentru a umbla la motorul audi-ului 80 si parca asa gasisem... Am o carte Haynes la birou, caut cand ajung sa vad daca asa era.
Dani88br
deci nu mai are nici o prob masina wink.gif
Si acum sa va aud pe voi cate chiloase ati strans cu dinamometrica smile.gif)
Eu nu am zis ca nu e buna, daca cea pe care am imprumutato e de cacao eu ce era sa ii fac, si nici bani de chei dinamometrice nu aveam asa ca ce i am facut eu acum daca ami sufla o mananc!
Dani88br
la e34 este in felul urmator se strange la la 30 nm prima mana, astepti 15 minutea si apoi la 60nm, iar astepti 15 minute, tragi de cheie 75 grade, pornesti motorul 25 de minute o lasi sa se raceasca si mai strangi un 90 de grade, asta e stranssoarea ca la carte ptr m21 smile.gif deci nu sunt pe afara, dacar faza e ca nu am cu ce...asa ca leacurile babesti mai inlocuiesc toate astea unerori biggrin.gif
PS:scuze ptr dublu post
bartro
Am strans 2 chiulase in viata mea, cu cheie dinamometrica, si urmarind ce scria pe foaia care a venit cu garnitura. Nu am avut probleme.
Am mai auzit de la cineva care cauta o cheie buna, si a descoperit ca majoritate in comert la preturi accesabile nu sunt calibrate, asa ca nu sti daca cea ce arata e bine. Cred ca ai avut o chiea proasta, sau poate chiulasa nu e plan (si strans cu forta mai mare poate mai tine).

Important e ca iti merge masina.
Dani88br
eu cand va zic ca o teava la jumatate de metru nu minte niciodata mana sa o iau sa o strangi nu ca nebunu sa rupi filetele in bloc nu am rupt niciodata asa ceva, Si DA! ai dreptate cheile is decalibrate majoritatea is varza nu mai am incredere in ele, am pornit masina fara dopul de la vasul de expansiune si nu a dat deloc apa afara (a mers 25 de minute) asta inseamna ca nu sufla in apa, porneste super usor, trage extem de bine, ma unge la suflet acum motorul. :X
Ciupanezu
Nu īnţeleg de ce ai pornit-o aşa.

Sistemul de răcire folosit de BMW este sub presiune.

Cum adică nu suflă īn apă?

Ai aerisit instalaţia?

Legat de ţeavă, dacă nu ai o cheie dinamometrică bună, mai bine mergi la un service decāt să faci deranj mai mare.
Ulciorul nu merge de multe ori la apă.
Dani88br
nu prietene nu e singurul motor care il fac, am facut multe la saviem si raba, dacii precum si alte galeti de masini, oricum nu ii pe departe motorul de 524td e pe cat se poate de usor...
am pornito asa deoarece am vrut sa vad daca ies bule de aer in apa si tot o data sa veridic daca trage din vasul de expansiune adik daca face circuit la apa, la scurt timp s a incalzit si apa in vas, deci nu sufla si presiune face acum dar foarte putina.
Astazi am verificat apa e asa cum am lasat o, si apa sta super bine in cele mai grele conditii de trafic!
bartro
QUOTE (Dani88br @ May 9 2010, 05:11 PM) *
.. in cele mai grele conditii de trafic!

Ai fost vara in bucuresti? tongue.gif
Dani88br
da normal, de o gramada de ori, si atunci s a comportat bine nu a dat afara apa sau alte minuni....
Anu trecut am fost de cele mai multe ori, oricum mie nici nu imi ajunge la jumatate apa, si in bucuresti unde poate sa ajunga?la jumatate smile.gif) mai mult nu! deci nu imi fac probleme
Ciupanezu
Apa ar trebui să ajungă la jumătate dacă termostatul ar fi bun şi sistemul de răcire ar fi corect aerisit.
Dani88br
da stiu, dar nici nu ma deranjeaza daca nu ajunge, oricum nu is genu de om sa merg blana, schimb la cel mult 2500 ture, ajug dupa parerea mea, si la drum cu 2000-2500rpm cel mult
hanneman
Garnitura de chiuloasa de reparatie se cumpara in functie de cat s-a luat din chiuloasa la planare in cazul in care chiuloasa necesita aceasta operatie!
Strangerea cu fier betonul in lipsa unei dinamometrice calibrate nu este in gresita!35 nm(prima strangere) corespunde unei strangeri cu simt de raspundere la mana!Restul strangerilor sunt date in grade care si la dinamometrica sunt relative!E bine ca nu sunt probleme,masina merge si toata lumea este fericita!
Bafta!
Dani88br
nu cred ca toata lumea smile.gif), doar eu biggrin.gif
Stiu cum se strange ca la carte o chiloasa, am scris undeva mai sus pas cu pas smile.gif
Salutare smile.gif
Rotti
ia uite ba nene si noi ne chinuiam cu chei d-alea de costa o gramada de bani cu rotite si hireoglife desenate pe ele... o arunc si imi construiesc si eu o tzava din asta.
io's®
CITAT(Dani88br @ May 5 2010, 07:49 PM) *
Apropo sa nu credeti tot ce spune pe prospectul de la chiloasa, in autodata nu sunt aceleasi informatii, acum nu stiu ce sa mai zic, care e buna care e nebuna...

...dar nici tot ce scrie in autodata sa nu credeti. chiar azi ma uitam iar pt schimb de ambreiaj la masina mea e dat norma 3,7 ore, pai nici 2 meseriasi iuti nu ar reusi sa faca in timpul asta o masina care nu s-a mai umblat la toate suruburile alea de pe dedesubt de 6-7 ani



CITAT(georgem @ May 6 2010, 07:03 AM) *
Nu cumva chiulasa trebuie stransa la un anumit cuplu, dupa care inca jumatate de tra sau ceva de genul asta? La un moment dar ma documentam pentru a umbla la motorul audi-ului 80 si parca asa gasisem... Am o carte Haynes la birou, caut cand ajung sa vad daca asa era.

ba da, fiecare fabricant are un anumit fel de strangere, unii cu grade, altii cu jumatati de tura, altii dupa ce e stransa te pun s-o desfaci si s-o strangi iar putin modificat, etc

CITAT(Dani88br @ May 6 2010, 07:47 AM) *
Si acum sa va aud pe voi cate chiloase ati strans cu dinamometrica smile.gif)

eu multe, la niciuna nu am avut probleme

e adevarat, am strans si cu teu gen dinamometrica la brat dar prea putin si la masini fara pretentii

probabil cheia care ai folosit-o e decalibrata. am intalnit ca de noi, unele chei sa fie decalibrate, si nu noname ci draper, dupa o tura la metrologie s-a rezolvat
Ciupanezu
E normal să fie aşa la o maşină mai veche.

Dacă maşina ar fi fost relativ nouă, ar fi durat mult mai puţin.

Aşa e la maşini vechi, te chinui să dai jos cāteva şuruburi mai mult decāt īţi ia toată treaba.
io's®
ciupane.. e vb despre masina mea, se poate si mai veche, crede-ma, am dat de niste suruburi credeam ca sunt din 92 nu din 02 wacko.gif
Ciupanezu
Ştiu că e vorba de maşina ta.

M-am chinuit şi eu acum ceva vreme la maşina mea să dau jos evacuarea, două şuruburi parcă erau din 1903. laugh.gif
io's®
la evacuare nici macar n-am incercat laugh.gif am pus direct flexu' pe suruburi

era vb de celelelte suruburi, de la carterul ambreiajului, cardan.. etc destul de naspa
Dani88br
deja putem discuta de peripetii cu suruburi intepenite smile.gif)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.