sammy
Feb 10 2010, 09:29 PM
Am lasat masina pornita cat am dat zapada de pe ea, apoi am incercat sa plec de cateva ori si n-am reusit, m-am dat jos sa curat zapada de la roti si m-am trezit ca iese abur de sub capota, am oprit motorul(temperatura era la maxim). A curs cam 1L de lichid pe jos(in vas se vede lichid pe fund), am gasit un furtun in spatele motorului(intre motor si masina) iesit de pe conducta, colierul e strans pe furtun. Ma gandesc ca furtunul iesit a fost efectul supraincalzirii nu cauza. Intrebarea mea e: Ce fac, o mai pornesc?
Nu stiu daca are legatura, dar de cateva luni imi umezea(a aparut ulei) in jurul garniturii de chiuloasa. Am fost la 2 mecanici si mi-au zis ca nu e nicio problema si pot sa merg linistit.
Idei?
sammy
Feb 11 2010, 05:48 PM
Am bagat furtunul la loc, am pus 4L de antigel(cred ca ar mai merge, cati litri intra?) si am aerisit.
A mers 15 minute cu temperatura la jumate, credeam ca e in regula, apoi a inceput sa creasca si am oprit motorul. Ce poate sa aiba?
TiL
Feb 11 2010, 06:38 PM
Vezi daca chiar e aerisit bine. La M30 stiu ca aerisirea nu era completa pana nu ajungea la temperatura de functionare, cand mai cerea ceva apa si abia apoi era ok.
Dar la tine e dubioasa treaba aia cu ulei scurs pe la garnitura de chiulasa. N-am mai auzit de asa ceva...
georgem
Feb 12 2010, 09:33 AM
QUOTE (sammy @ Feb 11 2010, 05:48 PM)

A mers 15 minute cu temperatura la jumate, credeam ca e in regula, apoi a inceput sa creasca si am oprit motorul. Ce poate sa aiba?
Daca era motor M50 ar fi fost de verificat (daca e aerisita bine instalatia de racire):
1) pompa de apa
2) pierde lichid de racire pe undeva, si cat merge motorul nu-ti dai seama ca lipseste din lichid, si din cauza asta se supraincalzeste. poti vedea cand e din nou rece daca mai e la nivel sau nu.
Presupun ca e aproape general valabil.
sammy
Feb 12 2010, 11:04 AM
Eu zic ca am aerisit bine, am lasat pana a iesit antigel pe-acolo(temperatura era la jumate - 90 de grade sau cat e). Nu am vazut sa curga pe undeva, sta pe zapada si nu e nicio urma.
Daca au intrat 4L de antigel inseamna ca a pierdut lichid inainte sa fiarba(atunci a curs cam 1L), am mers cam 200-300 de km in ultima luna, credeti ca se putea strica ceva grav?
bartro
Feb 12 2010, 11:14 AM
Se face presiune mare in sistemul de racire? Adica, dupa ce amers ceva timp, sa intaresc furtunele? Bolboroseste lichid de racire in vas (ai grija sa nu o deschizi cand sistemul de racire e sub presiune)? Furtun de tur spre radiator e cald cand creste temperatura peste nivel normal? furtun de retur e cald in conditia asta? Aer cald iti vine in habitaclu cand pronesti clima pe cald? Gaze din esapament au miros de antigel? Ai ulei in apa? Apa in ulei?
TiL
Feb 12 2010, 11:52 AM
Georgem a zis ceva bine: pompa de apa. Se duce destul d eusor la motoarele mai noi, pentru ca are pale de plastic care incep sa patineze pe ax.
georgem
Feb 12 2010, 12:13 PM
QUOTE (TiL @ Feb 12 2010, 11:52 AM)

Georgem a zis ceva bine: pompa de apa. Se duce destul d eusor la motoarele mai noi, pentru ca are pale de plastic care incep sa patineze pe ax.
Am zis-o pentru am patit-o si stiu ca la M50 e problema clasica. Eu am inlocuit-o cu una cu pale metalice.
bartro
Feb 12 2010, 03:38 PM
QUOTE (georgem @ Feb 12 2010, 12:13 PM)

Am zis-o pentru am patit-o si stiu ca la M50 e problema clasica. Eu am inlocuit-o cu una cu pale metalice.
Nu sunt chair asa sigur din cauza:
QUOTE
A mers 15 minute cu temperatura la jumate, credeam ca e in regula
sammy
Feb 12 2010, 03:42 PM
Uleiul arata normal, lichidul de racire era la nivel. Am pornit-o, a ajuns in cateva minute temperatura la jumate, iar dupa cam 5 minute au inceput sa se incalzeasca furtunele(s-a incalzit mai repede si putin mai tare cel din dreapta, fata de cel din stanga cu termostat), ambele erau fierbinti si nu erau tari. Am lasat capacul vasului putin deschis si dupa ce s-au incalzit furtunele a inceput sa bolboroseasca si sa iasa afara, am oprit-o ca sa pot sa strang capacul. Lichidul era verde curat si a ramas sus la cativa cm de capac, peste limita. Caldura nu baga.
sammy
Feb 12 2010, 07:05 PM
A mai intrat 1L de apa distilata(cum puneam mai mult o scotea pe la aerisire imediat), a stat 20 de minute pornita si tot nu incalzea(temperatura era la jumate), am tinut-o putin la 2000rpm si a venit caldura.
Apoi am mai lasat-o 15 minute sa mearga, a stat temperatura la jumate si a mers si caldura.
Cred ca e in regula. Ce ziceti? Are rost sa o duc la service, trebuie ceva verificat, se putea strica ceva?
bartro
Feb 12 2010, 07:09 PM
Probabil nu era aerisit bine dupa de ai completat antigel.
Ramana mister de cum s-a desfacut furtun ala.
Daca masina merge normal si nu ai nici un semn ca ar fi ceva gresit cu sistem de racire si ulei, mergi prudent cu ea.
TiL
Feb 12 2010, 08:10 PM
Poate ca ai scapat. Da cateva ture pe strada si vezi cum se comporta, cu caldura oprita.
Daca mai face, schimba pompa.
Adys_m1986
Feb 13 2010, 12:25 AM
daca iti mai face probleme verifica sa nu ai ceva infundat,eu am patit la diesel,am schimbat pompa,termostat si tot degeaba,mai aveam putin sa desfac chiuloasa ca tot nu ii dadeam de cap.pe radoator e un stiut care duce la vasul de expansiune si ala era infundat,de acolo mi tragea,completam apa mereu ca mergeam cu masina zilnic si tot fierbea si dadea afara,pana nu am desfacut radiatorul si la am curatat si am desfundat stiutul ala n am rezolvat,de atunci nu am mai avut probleme.poti sa incerci sa bagi solutie din aceea de curatat in prima faza,la mine a facut o treaba excelenta in sensul ca elimina depunerile de pe circuit dar la mine stiutul era infundat cu o bucata de silicon rosu intarit...
LE facea presiune enorma,erau furtunele tun,gata gata sa sara...
sammy
Feb 14 2010, 02:28 PM
Cu motorul rece ieri dimineata lichidul era la 4cm peste limita, cu motorul caldut era 10cm sub limita, iar azi dimineata cu motorul rece era 3cm peste limita, intre timp am facut 200km, temperatura nu a trecut de jumate(in oras a stat la jumate, iar la drum era in jur de 40 de grade - prea putin?).
Va Multumesc.
georgem
Feb 14 2010, 03:32 PM
QUOTE (bartro @ Feb 12 2010, 03:38 PM)

Nu sunt chair asa sigur din cauza:
Sa stii ca nu e relevant, la mine si cand aveam lichid de racire prea putin si cand era pompa de apa stricata, cat timp stateam pe loc temperatura nu crestea (si zeci de minute daca stateam pe loc), cum porneam insa temperatura crestea brusc.
QUOTE (sammy @ Feb 14 2010, 02:28 PM)

temperatura nu a trecut de jumate(in oras a stat la jumate, iar la drum era in jur de 40 de grade - prea putin?).
Daca scade temperatura la viteza (in afara orasului) trebuie schimbat termostatul. Si asta am patit-o.
TiL
Feb 14 2010, 07:33 PM
QUOTE (sammy @ Feb 14 2010, 02:28 PM)

Cu motorul rece ieri dimineata lichidul era la 4cm peste limita, cu motorul caldut era 10cm sub limita, iar azi dimineata cu motorul rece era 3cm peste limita, intre timp am facut 200km, temperatura nu a trecut de jumate(in oras a stat la jumate, iar la drum era in jur de 40 de grade - prea putin?).
Va Multumesc.
Adica nu ai termostat. (da, 40grade e mult prea putin)
Cumpara, monteaza si apoi vezi cum se comporta. Temperatura motorului trebuie sa ajunga la jumatate si sa stea acolo indiferent de modul de utilizare (stat in parcare, mers in oras, mers afara).
Adys_m1986
Feb 15 2010, 10:24 PM
Nu merge fara termostat,va fierbe imediat daca elimini termostatul din circuit....
georgem
Feb 16 2010, 08:21 AM
QUOTE (Adys_m1986 @ Feb 15 2010, 10:24 PM)

Nu merge fara termostat,va fierbe imediat daca elimini termostatul din circuit....
Nu-i adevarat. Fierbe daca e termostatul blocat pe inchis, daca slimini termostatul n-o sa ajunga la temperatura normala de functionare. Si cu cat viteza e mai mare cu atat temperatura scade. Ceea ce nu e bine pentru motor.
Dar de fiert n-o sa fiarba.
TiL
Feb 16 2010, 09:49 AM
cred ca-i o loterie daca fierbe sau nu. E posibil ca in trafic mai degraba sa fiarba. Pentru ca termostatul ar forta trecerea apei prin radiator, pe cand lipsa lui lasa putina apa sa treaca prin radiatoru, dar masa cea mai mare trece inapoi in motor fara sa fie racita (e mai usor sa se intoarca in motor decat sa invinga rezistenta pusa de radiator, la curgerea apei)
Ciupanezu
Feb 16 2010, 11:23 AM
Exact.
S-ar duce apa la roşu în traficul aglomerat urban.
Adys_m1986
Feb 16 2010, 08:40 PM
QUOTE (georgem @ Feb 16 2010, 08:21 AM)

Nu-i adevarat. Fierbe daca e termostatul blocat pe inchis, daca slimini termostatul n-o sa ajunga la temperatura normala de functionare. Si cu cat viteza e mai mare cu atat temperatura scade. Ceea ce nu e bine pentru motor.
Dar de fiert n-o sa fiarba.
Nu vreau sa ma contrazic dar...la Td ul meu i am scos termostatul si am plecat noaptea pe sosea libera,mers in viteza si mi se incingea imediat, a trebuit sa oprsc de nustiu cate ori pana am ajuns la destinatie,am pus termostatul inapoi si nu a mai fiert,iat chestia asta mi a fost confirmata de oameni mult mai in meserie ca mine...
bartro
Feb 16 2010, 10:41 PM
QUOTE (Adys_m1986 @ Feb 16 2010, 08:40 PM)

Nu vreau sa ma contrazic dar...la Td ul meu i am scos termostatul si am plecat noaptea pe sosea libera,mers in viteza si mi se incingea imediat, a trebuit sa oprsc de nustiu cate ori pana am ajuns la destinatie,am pus termostatul inapoi si nu a mai fiert,iat chestia asta mi a fost confirmata de oameni mult mai in meserie ca mine...
Nu era aerisit bine probabil.
Eu am mers fara termostat si in nici un caz sa inchine imediat. E si logic. Gandeste te cum e construit circuit de racire, nu te baza doar pe pareri, ca din astea are toate lumea, fara neaparat sa fie avizati.
TiL
Feb 17 2010, 12:24 AM
Dar zice ca a patit-o pe pielea lui...
Si nu-i tocmai logic sa se raceasca mai tare fara termostat. Pentru ca termostatul nu are doar rolul sa deschida circuitul radiatorului. Ne scapa o chestie: totodata blocheaza scurt-circuitul care baga apa direct din motor in motor. Face asta ca sa forteze toata apa sa treaca prin radiator. In lipsa termostatului cea mai multa apa se intoarce in motor fara sa fi fost racita.
De-asta ziceam ca-i loterie. Daca ai noroc si apa putina care trece prin radiator reuseste sa raceasca tot motorul, scapi fara sa fiarba. Si asta depinde de modul in care e proiectat circuitul de racire a motorului si radiatorul. N-ai ce sa-i faci. Cred ca mai conteaza si regimul de mers.
bartro
Feb 17 2010, 09:42 AM
QUOTE (TiL @ Feb 17 2010, 12:24 AM)

De-asta ziceam ca-i loterie. Daca ai noroc si apa putina care trece prin radiator reuseste sa raceasca tot motorul, scapi fara sa fiarba. Si asta depinde de modul in care e proiectat circuitul de racire a motorului si radiatorul. N-ai ce sa-i faci. Cred ca mai conteaza si regimul de mers.
Nu e loterie. Daca spune ca a fiert motor dupa ce "la Td ul meu i am scos termostatul si am plecat noaptea pe sosea libera,mers in viteza si mi se incingea imediat" nu poate fi exclus lipsa de o aerisirea buna.
In momentul cand lipseste termostat debit de apa de la pompa va circula partial direct inapoi in bloc, partial prin radiator. Daca radiator nu e infundat, capacitatea de racire pe care a ramas este inca destul la mers cu viteza.
Probleme apar in situatii unde este nevoie de capacitate de racire maxima, cum ar fi stat la coada in oras la o zi de vara.
Adys_m1986
Feb 17 2010, 09:00 PM
iti spun ca era aerista bine,dar pur si simplu la motorul meu asa sa intamplat,si e logica treaba daca stai sa vezi circuitul la Td,la benzinar nu am incercat treaba asta si nici nu am de gand,la td fara termostat apa nu va mai circula prin radiator si chiar daca se merge cu viteza aerul nu o sa raceasca blocul,cand opream, motorul era incins iar radiatorul rece...carcasa termostatului la td e chiar langa pompa un pic deasupra ei si sunt legate direct printr un furtun scurt si gros ce pleca din carcasa inaintea termostatului iar cel de la radiator vine dupa termostat daca putem sa spunem asa.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=35 mai e si chestia ca termostatul trebuie montat doar intr un singur sens ca se poate monta si in sens invers dar daca il pui asa iarasi ai belele...
in fine poate era o alta problema la mine si nu trebuie generalizat dar de cum i am pus termostat bun apa a stat bine mersi la jumatate indiferent de conditiile de trafic.
Acuma cu fiertul motorului cam e o loterie pt ca e greu sa iti dai rapid seama de cauza...
Cand am avut belele nu credeam ca ii mai dau de cap am schimbat si pompa si termostat dar fara rezultat,vasc pe direct,e.t.c , am bagat si soloutie de curatat motorul si nimic,pur si simplu de infundase un stiut cu o bucatica de silicon care nu era chiar vizibil....
Acuma eu propun sa ajutam omul sa isi rezolve problema si sa ii dam modalitati de rezolvare...
TiL
Feb 18 2010, 10:08 AM
Pai zice ca a rezolvat si ne plictiseam

Sa vedem daca revine problema, am mai discutat niste ipoteze.
tomado e28 owner
Feb 18 2010, 11:55 AM
Sa va dau eu ceva la ce sa meditati in acest caz
La e28 524td se intampla de multe ori ca dupa pornire sa urce temperatura pana aproape de rosu, pe urma revine la jumatate si sta frumos acolo. Nu tot timpul face asa. Si daca merg mai turat, uneori trece de jumatate, alteori nu. Eu m-am gandit ca ar fi o problema tipica de termostat. Dar as vrea sa mai citesc niste opinii.
georgem
Feb 18 2010, 12:54 PM
QUOTE (tomado e28 owner @ Feb 18 2010, 11:55 AM)

Eu m-am gandit ca ar fi o problema tipica de termostat. Dar as vrea sa mai citesc niste opinii.
Eu as schimba termostatul in locul tau fara sa stau prea mult pe ganduri. Si daca nu se rezolva problema macar stii ca ai termostat nou si mai bun, oricum in timp termostatul isi pierde calitatile. Mi s-a intamplat la ambele masini pana acum.
xox
Feb 18 2010, 02:10 PM
QUOTE (tomado e28 owner @ Feb 18 2010, 11:55 AM)

Sa va dau eu ceva la ce sa meditati in acest caz
La e28 524td se intampla de multe ori ca dupa pornire sa urce temperatura pana aproape de rosu, pe urma revine la jumatate si sta frumos acolo. Nu tot timpul face asa. Si daca merg mai turat, uneori trece de jumatate, alteori nu. Eu m-am gandit ca ar fi o problema tipica de termostat. Dar as vrea sa mai citesc niste opinii.
Eu zig bomba de aba. Are bale de blazdic ori medal?
tomado e28 owner
Feb 18 2010, 05:25 PM
Daca era pompa de apa ar fi fost o problema permanenta. Voi schimba termostatul. Ca sa stiu o treaba. Motorul acesta a stat mult timp intr-un parc rece. Posibil sa se fi deteriorat.
sammy
Feb 26 2010, 01:42 PM
Am alta problema, dupa ce se incalzeste curge apa pe la radiator sau vas(nu se vede). Oare se potriveste radiatorul de la sedan(compact nu prea sunt)? Sau si mai bine, stiti un service/mecanic decent care se pricepe, as vrea sa-i fac o verificare completa.
tavix
Mar 5 2010, 08:31 PM
QUOTE (sammy @ Feb 14 2010, 02:28 PM)

Cu motorul rece ieri dimineata lichidul era la 4cm peste limita, cu motorul caldut era 10cm sub limita, iar azi dimineata cu motorul rece era 3cm peste limita, intre timp am facut 200km, temperatura nu a trecut de jumate(in oras a stat la jumate, iar la drum era in jur de 40 de grade - prea putin?).
Va Multumesc.
nu e normal ca nivelul lichid de racire sa fie mai ridicat cand e rece decand cand e cald, normal ar fi invers.
vezi ca poate nu e surubul de aerisire etans si intra aer pe acolo cand opresti motorul...poate pe acolo iti iasa acel lichid de care zici....oricum ceva nu e in regula de la tine nivelul lichid se comporta exact invers
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.