Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E34 - (Mai) Sare din prima treapta
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E34
warhammer23
Mi se mai intampla sa imi iasa din prima treapta de viteza .. si din ce am observat eu numai la rece .

Sa imi fac griji ca trebuie sa dau jos cutia sa schimb piese in ea ?
In trafic pana acum nu am patit deloc dar cand se intampla e foarte puternic socul si mi-e sa nu se strice altceva..

Sa tin mai puternic impins pe schimbator ?

Ms.
reactor_share
QUOTE (warhammer23 @ Nov 24 2009, 12:34 AM) *
Mi se mai intampla sa imi iasa din prima treapta de viteza .. si din ce am observat eu numai la rece .

Sa imi fac griji ca trebuie sa dau jos cutia sa schimb piese in ea ?
In trafic pana acum nu am patit deloc dar cand se intampla e foarte puternic socul si mi-e sa nu se strice altceva..

Sa tin mai puternic impins pe schimbator ?

Ms.


Asta se intampla cand stai pe loc sau cand esti in miscare. La primul meu e28, se intampla la fel numai daca eram in miscare si vroiam sa bag treapta 1 si intr-adevar la rece. Pe loc puteam sa bag in orice treapta si nu se auzea nimic.

La marsarier cum se aude, are acelasi comportament. E practic o smuncitura... pp.

Eu nu am elucidat problema, ca... nu am mai avut cand. poate rulmentul de presiune. Apropo ai vreun sunet diferit cand apesi ambreiajul? Se schimba cumva zgomotul produs de motor...?
warhammer23
Pe langa faza cu rece , eu ca sa ies cu masina din curte , dau cu spatele (si curtea fiind putin mai inalta ca nivelul strazii, e inclinata intrarea in curte ) si ma gandeam daca are vreo legatura ? adica sa se duca tot uleiul mai in spate cum ar veni (+ uleiul rece + sa zicem ca nu ar avea destul ulei .. ) ??


Oprita , m-am jucat cu viteze : in orice alta treapta intra super , adica se aude si se simte cand cupleaza chiar si in prima viteza ...
Da , intra in orice treapta si fara sa apas ambreiajul fara nici o rpoblema ( asta , oprita .. )

Legat de marsalier doar cand o scot se aude cel mai tare , un fel de poc asa .se simte destul de tensionat daca e sa descriu ..dar daca o scot mai cu grija nu se mai aude ...

Sunet diferit la ambreiaj , chiar deloc , nici in mers (la motor) ,nici pe loc ..



Am mai cautat pe forumuri externe si cam astea am gasit legat de aceasta problema..unii ziceu ca nu aveau destul ulei.. etc : http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=310217
un ex
2
dar aici era vorba de e36...
Ciupanezu
Schimbă uleiul.
warhammer23
Da , vreau neaparat sa il schimb. Ma poate cineva ajuta cu modelul exact ? Si daca ma bag sub ea sa il schimb si pe cel de la diferential ?

Din ce am gasit eu :

-diferential 75w90 ? 70w140 ? 85w140 ?
-cutie SAE 80w90 ?


Multumesc

E34 520i 24v m50b20 03/1991
Ciupanezu
Da, schimbă-l şi pe cel de la diferenţial.

La diferenţial se pune ulei īn funcţie de tip, unele sunt deschise, altele autoblocante.
warhammer23
Am inteles . Daca e sa ma iau dupa realoem am lsd la ea. Nedumerirea la mine e ca , stiu de la fostul propietar ca a mai schimbat multe pe la masina.. adica nu sunt sigur 100% ce e pe ea.. dar pana acuma de ex cutia de viteze e cea corecta.. dar la diferential nu gasesc codul ca asa de murdar, rugina de suprafata are etc . Stiu ca ar avea o eticheta de metal unde scrie ce tip de diferential e dar nu o gasesc..

Asa ca pe langa intrebare ce ulei pun in cutia de viteze , adaug si daca stie cineva unde e scris codul diferentialului ? (ca sa curat exact in zona lui...)

Ms.
bartro
Nu cred ca realoem poate sa-ti spune daca ai LSD sau nu pe masina. Mai bine verifici cu mana, daca nu se mai vede ce a fost.
Ciupanezu
QUOTE (warhammer23 @ Jan 20 2010, 11:54 AM) *
Am inteles . Daca e sa ma iau dupa realoem am lsd la ea. Nedumerirea la mine e ca , stiu de la fostul propietar ca a mai schimbat multe pe la masina.. adica nu sunt sigur 100% ce e pe ea.. dar pana acuma de ex cutia de viteze e cea corecta.. dar la diferential nu gasesc codul ca asa de murdar, rugina de suprafata are etc . Stiu ca ar avea o eticheta de metal unde scrie ce tip de diferential e dar nu o gasesc..

Asa ca pe langa intrebare ce ulei pun in cutia de viteze , adaug si daca stie cineva unde e scris codul diferentialului ? (ca sa curat exact in zona lui...)

Ms.


Pe Realoem apar toate opţiunile posibile ale maşinii, nu cele existente.
warhammer23
Tocmai asta ziceam si eu smile.gif ..

Deci trebuie sa curat tot diferentialul sa gasesc serialul... sper sa il gasesc.
Ciupanezu
Nu-i nevoie.
Pe diferenţial ai un S inscripţionat dacă e autoblocant, e destul de vizibil.

warhammer23
LE : La cutia de viteze a fost mai usor il gasisem mai de demult .. asta o fi .. 2200022394 ..conform lui aceasta ar fi cutia Getrag S5D 250G 5 speed .


Da. O sa caut atent . Sper sa fie. Deocamdata sunt limitat cu accesul la masina .. garaj mic , masina mare , fara cric bun, trepieduri etc smile.gif

Ms tuturor.
warhammer23
QUOTE (Ciupanezu @ Jan 20 2010, 04:11 PM) *
Nu-i nevoie.
Pe diferenţial ai un S inscripţionat dacă e autoblocant, e destul de vizibil.


Epopeea mea continua ..
De aceea ziceam ca trebuie curatat. Cam asa ceva arata diferentialul la mine. Acoperit cu vaselina +mult praf and shit. biggrin.gif

Cat am putut sa ma strecor sub masina la repezeala , am gasit eticheta de metal a diferntialului.. scrie 3.46 0711 . Deci macar am aflat ce raport am (si pare si cel corect din ce am gasit ). Acuma ..ce ziceti sa curat si mai accentuat inainte de cifra 3..poate se ascunde si S acolo : )) ? (scuze ca sunt sacaitor cu aceste detalii dar pt mine conteza smile.gif )

Alta proba ca sa aflu daca am LSD .. e corect asa: masina ridicata ,rotile libere. Daca invart de o roata intr-un sens , si cealalta o urmeaza e normal (adica open) iar daca rotile se incarta in directii opuse..atunci e LSD ?

si uleiul acesta este ?

75w90 pt open
75w140 pt LSD oem Castrol. ?








MeHigh
daca atunci cand invarti de o roata cealalta se invrte in acelasi sens, e LSD. daca se invarte in sens opus e OPEN. sau o ridici doar de o parte, si incerci sa invarti. daca invarti si masina sta, si tu poti invarti de roata (greu, dar poti) nu ai LSD. daca nu poti invarti de toata ai LSD. Aici e bine sa ai roata mare, ca sa ai cercul mare - parghia buna sa nu te chinui.
Ciupanezu
Acelea sunt uleiurile. smile.gif
warhammer23
@ MeHigh - Am inteles. Rotile in acelasi sens = LSD


@ Ciupanezu - Perfect.


Ms de raspunsuri smile.gif
warhammer23
Ca o recapitulare pt mine , tot cu aceste uleiuiri smile.gif

Cu diferential am lamurit-o . Se pare ca nu am LSD deci 75w90 iau.

Fara LSD -- Castrol SAF-XO & SAFX-LS 75W90
Cu LSD --- Castrol SAF-XJ 75W140


Urmeaza cutia de viteze (Getrag S5D 250) .Aici eu unul am gasit 3 variante..
A folosit cineva ceva de mai jos ?

Castrol Mineral EP API GL4 80W90
Castrol Mineral EPX API GL5 80W90

Castrol Sintetic TAF-X 75W-90

Iar in bentley scrie cica ATF sau SAE 80 gear oil ... conf (8).gif

Deci la cutie daca se poate vreo recomandare smile.gif

Multumesc.
warhammer23
Sorry de 2x post..

Am uitat sa mai scriu ca am mai gasit si MTF-LT-2 SAE 75W-80 API GL4 ca varianta.
warhammer23
Intors dintr-un 'drum lung' biggrin.gif .. am ajuns acasa ... ies din masina sa deschid poarta , aud un sunet in plus.

Masina cu motorul pornit , la ralantii , fluiera/suiera ceva de sub ea..sunetul venind dinspre cutia de viteze.
Cum apas amrebiajul , dispare complet.

Din ce am citit cica ar fi rulmentul de presiune . Asa o fi ?
Daca e de vina il schimb ..dar daca tot desfac o sa schimbi si kitul de ambreiaj ca nu stiu ce a facut vechiul propietar prin ea si sa fac treaba ca lumea.

Pe langa asta , din ce am mai citit ca s-ar lega , din ce a mai postat lumea.. am mai retinut un detaliu care e si la mine si anume.. cand opresc masina.. tremura toata 1-2 secunde ... cica ar fi volanta .. ? Am verificat tampoanele de sub cutie si motor .. toate 6 sunt ok.. (daca sunt atatea tongue.gif )

Prin urmare.. la ce sa ma astept... cel mai rau ar fi ca am si volanta si kit de ambreiaj de schimbat ? biggrin.gif altceva mai 'grav' ar fi ? (sunt biggrin.gif ca nu e de la motor ..acolo imi era mare frica .. ca sunetul se 'transmitea' si prin motor .. ca am 'chinuit' masina si eram vio (33).gif ca am 'stricat-o' ..) .. masina merge perfect , motorul la fel etc.. doar suiera la ralantii.. tongue.gif

PS Cu ocazia asta voi afla si ce cutie de viteze am laugh.gif si astfel ce ulei corect sa bag in ea.. (MTF-LT-2 ar trebui sa fie ) ca am presimtirea ca se si leaga taote acestea ..adica de ce imi sarea mie din viteza etc...
Ciupanezu
Da, trebuie să schimbi kit-ul de ambreiaj.

Dacă se aude şi un zgomot metalic la oprire, volanta e uzată.

Destul de aiurea, e scumpă.
tomado e28 owner
Si la mine facea zgomot rulmentul acela intr-o vreme, dar s-a vindecat singur biggrin.gif
Asa am inteles si eu, tremuratul la oprire semnifica volanta uzata sau descentrata...
warhammer23
QUOTE (Ciupanezu @ Jul 13 2010, 11:59 PM) *
Da, trebuie să schimbi kit-ul de ambreiaj.

Dacă se aude şi un zgomot metalic la oprire, volanta e uzată.

Destul de aiurea, e scumpă.

----------------

Si la mine facea zgomot rulmentul acela intr-o vreme, dar s-a vindecat singur biggrin.gif
Asa am inteles si eu, tremuratul la oprire semnifica volanta uzata sau descentrata...


Ms de raspunsuri

Bun. Deci kitul de ambreiaj oricum il trecusem pe lista smile.gif

Da cu volanta .. aia ar fi mai nasol. Zgomot metalic... nu prea pare , doar tremura..dar o sa ascult mai atent. O sa vad exact dupa ce desfac.

Si e f grava treaba ? adica mai pot folosi masina sa ma duc de colo-colo ? (bine , fara sa mai plec la road trip etc ..doar asa .. sa merg f usor ..)
tomado e28 owner
Eu zic ca o poti folosi in continuarea, nu e genul de defectiune care sa duca la un total crash. De altfel, daca se schimba kit-ul de ambreiaj banuiesc ca se poate da jos si volanta si verifica/echilibra, schimba daca e cazul. Nu stiu cat de tare e tremuratul acela la oprire. Poate sa nu influenteze nimic...
Ciupanezu
Acel tremurat semnalează uzura, īnsă poţi folosi īn continuare maşina fără probleme, īn ce regim doreşti.

Īn timp va deveni mai puternic, maşina va tremura la cald īn aglomeraţie, atunci va trebui să schimbi volanta.
warhammer23
Ah perfect . smile.gif

Ca sa am ceva timp sa ma pregatesc si sa strang 'fonduri' biggrin.gif ca daca tot desfac , e o ocazie sa mai pun la punct multe care le aveam .
De ex schimb si flansa de cardan ca are o crapatura + suruburi noi etc. aaa apropo.. cand schimb flansa de cardan , trebuie sa schimb si acel rulment ? piesa 1 ? http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Seda.../clutch/clutch/


Da chair daca se ajunge la schimbat volanta .. iau noua.. teoretic cam cati km/ timp ma tine ? avand in vedere ca nu bruschez masina / nu fac scart sau ce mai e tongue.gif
Ciupanezu
Se schimbă doar flanşa de cardan

Poate să tină peste 100-150 000 km.
warhammer23
Super wub.gif Deci va merita investitia.

Multumesc mult.
warhammer23
(greisem linkul mai sus http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Seda...entre_mounting/ am pus acuma ca sa fie totul corect tongue.gif + ca nu a mai mers edit-ul)
warhammer23
Se pare ca mi-a murit in bec in bord.. sau mai multe tongue.gif ( 12,13,14 de pe real oem ? )

Alt motiv sa desfac bordul ..pe langa sa refac ODO digital.

Mi-a sugerat cineva sa trec pe LED .

Are cineva idee ce se potriveste ? si mai important va fi aceeasi culoare de portocaliu OEM ? tongue.gif

Ms.
Mihai_AMD
CITAT(warhammer23 @ Aug 11 2010, 01:51 PM) *
Se pare ca mi-a murit in bec in bord.. sau mai multe tongue.gif ( 12,13,14 de pe real oem ? )

Alt motiv sa desfac bordul ..pe langa sa refac ODO digital.

Mi-a sugerat cineva sa trec pe LED .

Are cineva idee ce se potriveste ? si mai important va fi aceeasi culoare de portocaliu OEM ? tongue.gif

Ms.

schimba doar becul ars si lasa iluminarea originala,am mai vazut cu leduri si nu mai nimeresti sa lumineze unifrom plus ca te complici cu leduri
warhammer23
QUOTE (db85amd @ Aug 12 2010, 12:48 AM) *
schimba doar becul ars si lasa iluminarea originala,am mai vazut cu leduri si nu mai nimeresti sa lumineze unifrom plus ca te complici cu leduri


Am inteles. De aceea am si intrebat. Ma intereseaza cel mai mult aspectul cu iluminarea "originala'' ..

A mai desfacut cineva bordul ?.. e fix ca in scheme ? ..adica fix acele 3 becuri ca model sunt la orice E34 ? ca stiu ca pe realoem e generica treaba..

Ms din nou.
CRM112
sunt 2 suruburi in partea de sus. Dupa ce le desfaci tragi spre tine de el si iese. Are doua mufe cu fixare ce trebuie scoase si suruburile de pe margine (parca 6-8 buc) care fixeaza cele doua parti din "consola" .
warhammer23
Ms . Am inteles partea cu scosul fizic al bordului.

Intrebam mai mult ce "o sa gasesc" prin el..

am gasit site acesta - punctul 6 .. http://pixelfix.net/eng/bmw.html

- acea panglica ar rezolva problema cu pixelii ?

- am gasit si becurile care imi trebuie ..

sa vad cu panglica ..ca daca tot desfac bordul macar sa fac rezolv totul..
warhammer23
Niste intrebari :


1.Cam cat "tine" un debitmetru ? de ex in km.. asa un reper orientativ ..sau e pe ani ?
Si ce ii scurteaza durata de viata ? Filtru de aer neschimbat dupa mult timp/km? sau .. ?
Ca nu gasesc niciunde info ..sau paote nu caut eu bine..


2.De ce difera pretul la kitul de ambreiaj cand masina e din fabrica echipata CU AC si apoi scenariul FARA AC ?
Ce difera in cele 2 situatii ca sa varieze pretul asa de 'mult' ? - am luat exemplu de la un site cu piese - poza

Multumesc.
Ciupanezu
Nu există o perioadă clară.
Din punctul meu de vedere, praful nu-l influenţează.

Poate diferă importatorul pentru cele două piese.
warhammer23
Aha.


Iar cu kitul de ambreiaj.. ma referam dpdv tehnic.. ca am mai citit undeva si era o explicatie de genu ca difera arcurile din volanta (??) sau ceva asemanator .. dar nu mai gasesc topicul..


Ms.

L-am gasit.. acesta
warhammer23
M-am pus iar la cecetat de coduri smile.gif

Si anume leagat de cutia de viteze. Stiam ca ar trebui sa am Getrag 200/250 conform realoem

Insa m gasit urmatoarele coduri pe cutie la mine :
- 12219349
- 3.1 / 225 / 220.0.0225.94

Din ce am gasit pe net cica ar fi Getrag 225 (?) si pusa pe masinile cu m40,m42 .. eu avand m50 ..

Am mai luat legatura cu un amic care are acceasi masina ca mine ca specificatii si la fel la el apar fix aceleasi coduri.. deci se pare ca e ok. (poza)
Adica ce ma intereseaza pe mine este sa am cutia corecta pe masina ca nu stiu ce au facut fostii preopietari cu ea si ce sanse ar fi ca la ambele masini sa fi schimbat cutiile cu fix acest tip in ambele cazuri..

Ce vreau eu sa mai intreb:

1.Are cineva idee unde gasesc tabele cu cutiile de la Getrag in care sunt precizate rapoartele /gear ratios ? Adica ce rapoarte are Getrag 225 daca acesta ar fi modelul meu.. sau Getrag 250 ca sa fac o comparatie..

2. La inceput pana sa ma obisnuiesc cu masina mai greseam treptele .. sa zic in total de 5-6 ori .. si evident a carait cutia.. ce se uzeaza in cazu de fata ? Sincroanele ?

3.Legat de 2 , se pot inlocui (daca ar fi piese stricate/uzate ) ? sau e prea multa bataie de cap cu desfactul si sa caut alta cutie sh ? (ca stiti ca am pomenit la inceputul topicului cu saritul din viteza a treptei 1.. )

4.Legat de saritul de viteze ar avea legatura si toata timoneria uzata ? ca vreau sa schimb toate piesele de aici (+lichdil din cutie) ca se simte ca sunt uzate.. si vreau sa ma asigur ca nu ar fi din cutie problema..

Ms.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.