Pai sincer eu m-am speriat cand am auzit BMW 3 litri biturbo: mi-am imaginat o bestie care rupe tot, o bruta lipsita de rafinamentul caracteristic BMW. Si ma miram ca se va chema doar 335, avand in vedere faptul ca din 3l turbo se pot scoate mult mai multi cai decat dintr-un 3,5l aspirat.
Asa m-am mai linistit un pic, ma bucur ca BMW incearca sa-si mentina linia (din punct de vedere al rafinamentului/performantei/confortului, ca designul.... :finger: ).
Inca o chestie care m-a uimit:
Am avut un E28 525i, 150 cp la 5500rpm, cuplu max 215Nm la 4000.
Apoi ma batea gandul sa iau 524td-ul (are cu vreo 30cmc mai putin decat 525-ul) pe care-l am si caut specificatii, asteptandu-ma sa gasesc cine stie ce cuplu astronomic. Ce aflu?
Cuplu cu 5 Nm mai mic

dar disponibil de la 2400rpm, turatie de putere maxima: 4800rpm... nu ma asteptam la asa ceva de la un diesel.