vioE21
Oct 21 2009, 07:20 PM
Care e faza aunci cand se scoate joja de la ulei cu motorul pornit? Am auzit o gramada de povesti, dar nu stiu ce sa cred. Am scos si eu joja cu motorul pornit, dar nu sa auzit nici o schimbare in functionarea motorului. Doar cand am desfacut capacul pe unde se pune ulei a scazut un pic turatia motorului. nimic altceva, nu a sarit ulei, nu sa oprit motorul nimic. Ce ar fi trebuit sa se intample ? motor 1.8 M40
tomado e28 owner
Oct 21 2009, 07:47 PM
Ies gaze de carter...atat. Oricum nu te-ai apucat sa-l turezi asa, ma gandesc

Si nici nu era in sarcina, asa ca nu avea ce sa se intample.
Ciupanezu
Oct 21 2009, 09:32 PM
Dacă scoţi joja nu prea are ce să se īntāmple.
Dacă scoţi buşonul de ulei, motorul va trage aer fals.
xox
Oct 22 2009, 02:40 AM
M10-le meu nu era prea incantat cand scoteam joja cu motorul pornit. Scadea binisor turatia la inceput apoi fluctua. Bine, eu am avut carburatie pe el deci nu stiu, s-ar putea sa aibe o legatura. Daca scoteam capacul de la ulei nici la mine nu sarea ulei dar dadea sa moara de tot.
edutxu
Oct 22 2009, 09:25 AM
QUOTE (xox @ Oct 22 2009, 03:40 AM)

M10-le meu nu era prea incantat cand scoteam joja cu motorul pornit. Scadea binisor turatia la inceput apoi fluctua. Bine, eu am avut carburatie pe el deci nu stiu, s-ar putea sa aibe o legatura. Daca scoteam capacul de la ulei nici la mine nu sarea ulei dar dadea sa moara de tot.
asa stiam si eu , ca la m30 daca i scoti joja face urat....daca nu face urat inseamna ca trage aer fals pe udneva...
asta asa am inteles eu...
scrie udneva intr un topic la e28, pe care l am copiat eu de undeva de pe net....scris de robert....
pentur mai multe lamuriri cred ca merita citit materialul de acolo
Fane_05
Apr 2 2010, 07:27 AM
din ce am mai discutat cu altii, scotand capacul poti verifica daca are compresie motorul, adica daca moare inseamna ca nu prea o are, dar daca scade turatia si se "balbaie" e bine.
bartro
Apr 2 2010, 09:08 AM
QUOTE (Fane_05 @ Apr 2 2010, 08:27 AM)

din ce am mai discutat cu altii, scotand capacul poti verifica daca are compresie motorul, adica daca moare inseamna ca nu prea o are, dar daca scade turatia si se "balbaie" e bine.
Cred ca depinde motor. La M30 cu motronic 1.3, motorul furtun de ventilatie de la capac de culbutori e legat la admisie dupa debitmetru. Asta inseamna ca, daca cumva trage aer fals prin motor sau pierde compresie, gazele alea vor intra in admisie nemasurat de debitmetru. Pentru ca motronic 1.3 e cat de cat adaptiv, daca problema asta apara un timp indelungat, motronic corecteaza situatia si motor va merge relativ ok.
Asta cred ca e explicatie pentru teoria de 'daca desfac buson si nu merge prost, are probleme la compresie'. In mod normal desfacerea busonului aduce brusc mai mult aer in admisie, nemasurat de debitmertu, isi asta are ca rezultat un mers mai prost al motorului. La proba cu joja la M30 al meu tot sa observa un efect la mersul, dar probabil gaura de diametru mai mica si distanta pana la furtun de la capac de culbutori mai mare micsoreaza efectul, ca nu e asa evident.
Nu am testat niciodata pe o masina cu probleme la compresie asa ca nu stiu cat de valabil e testul. Pe M30 sau M10 cu carburatie nu are nici un efect testul, la masinile mele.
Ciupanezu
Apr 2 2010, 09:56 AM
Oricum aceste teste empirice nu sunt neapărant relevante decāt la nivel de bănuială.
Relevant este un test de compresie.
bartro
Apr 2 2010, 10:04 AM
QUOTE (Ciupanezu @ Apr 2 2010, 10:56 AM)

Oricum aceste teste empirice nu sunt neapărant relevante decāt la nivel de bănuială.
Relevant este un test de compresie.
Da.
Silviu
Apr 2 2010, 05:55 PM
De la dacie stiu ca daca "da cu ulei" pe joja motorul e dus.
Ah, am un prieten caruia i-a sarit joja.
Cat despre busonul de ulei, aceeasi treaba.
Eu "am dat pe ulei" motorul la dacie cam imediat dupa ce mi-am luat permisul, dar s-a tinut bine pana cu cateva luni inainte sa o dau. Inainte sa o vand mi s-a intamplat de cateva ori sa imi sara busonul.
Deci, testele astea sunt doar pentru a confirma ca motorul e terminat. Parerea mea.
M20-ul meu papa ulei, nu trage cum trebuie, nu are compresia care trebuie dar nu da ulei pe joja sau pe buson.
Ciupanezu
Apr 2 2010, 08:59 PM
Īn mod normal, īn cazul īn care capacul de ulei ar fi "sărit" īntr-adevăr, asta īnsemna că aveai presiune de ulei, iar asta nu e o problemă, ba din contră.
Pe de altă parte, aia cu săritul jojei e la nivel de basm sau poveste, la fel ca săritul pistoanelor prin capotă.
Silviu
Apr 3 2010, 12:53 PM
Presiune chiar aveam. La Dacie busonul de ulei nu se infileteaza, ceea ce ii permite sa sara destul de usor.
Presiunea sub capacul culbutorilor nu imi imaginez de unde se poate acumula (semeringuri supape?).
bartro
Apr 3 2010, 01:26 PM
QUOTE (Silviu @ Apr 3 2010, 01:53 PM)

Presiune chiar aveam. La Dacie busonul de ulei nu se infileteaza, ceea ce ii permite sa sara destul de usor.
Presiunea sub capacul culbutorilor nu imi imaginez de unde se poate acumula (semeringuri supape?).
Si de la segmenti, dar ceva poate sa sare doar sa acumuleaza presiune de gaze in bloc. Nu stiu cum e motorul de caie, dar la BMW exista un furtun sanatos care recircula gazele alea in admisie. La modele cu injectie, in blocul chiar e un pic depresiune cand merge.
Ciupanezu
Apr 3 2010, 08:11 PM
Da, e vorba de valva PCV.
Adrian Pintea
Aug 10 2010, 11:38 AM
intrebarea nu e daca scade turatia si se balbaie cand scoti joja sau busonul ci daca ies sau nu gaze pe acolo, necesita segmentare
Ciupanezu
Aug 10 2010, 12:08 PM
Dacă nu se īntāmplă nimic cānd scoţi capacul de ulei, motorul nu are compresie.
brown.shark
Aug 10 2010, 01:25 PM
QUOTE (Ciupanezu @ Apr 2 2010, 08:59 PM)

Īn mod normal, īn cazul īn care capacul de ulei ar fi "sărit" īntr-adevăr, asta īnsemna că aveai presiune de ulei, iar asta nu e o problemă, ba din contră.
Pe de altă parte, aia cu săritul jojei e la nivel de basm sau poveste, la fel ca săritul pistoanelor prin capotă.
presiunea de ulei se manifesta in circuitul de ungere, la fluidul de lucru, adica in ulei.
presiunea gazelor din carterul motorului este altceva, chiar daca au vapori de ulei.
despre saritul jojei de ulei la un motor gen dacia, poti sa-ti confirmi asta vorbind cu cva soferi profesionisti mai in varsta, utilizatori la greu de dacii obosite, gen taxi de ex.
Ciupanezu
Aug 10 2010, 09:22 PM
Ştiu asta, īn plus depinde de motor.
De exemplu, dacă ai presiune mare īn carter la un motor diesel, este posibil ca filtrul epurator să fie īnfundat.
La unele motoare pe benzină, pentru asta există valva PCV.
Poate erau pe GPL...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.