Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E34 - Test de Noxe
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E34
reactor_share
Am observat de cand am luat masina, ca daca mergeam cu geamul deschis imi intra miros de gaze, ca sa zic asa, de la esapament.
Am remediat problema, (2 garnituri de la toba finala, erau distruse, si le-am inlocuit), dar totusi daca e sa stai langa masina, adica afara din ea, si cu motorul pornit, mirosul de la gazele evacuate, e destul de intepator, si cam are tendinta sa ma ameteasca.

Tin sa precizez, ca mirosul e unul ca un parfum de esenta foarte tare, adica miroase clar a compus chimic, folosit la fabricarea benzinei. Cand aveam diesel, singurul lucru care putea mirosi, era fumul evacuat, si acela daca se accelera masina.

Mai mult de atat, acum ca e frig, nu stiu daca de la condens, si nici nu am stat sa urmaresc celelalte masini, dar cand stau la semafor, si am alte masini in spate, se vad aburi care ies pe teava de esapament (gaze, aburi). Zic asta, pentru ca nu este fum, ci ceva care se evapora foarte repede, dar care se vede cand este luminat.

Ce ar trebui sa urmaresc. Sa fac un test de noxe. Din cate stiu, aceste teste de noxe, ajuta foarte mult sa vezi cum ruleaza motorul si daca e in mintile lui.

Masina trage excelent. In ture urca foarte repede si motorul e liniar in acceleratie.
tomado e28 owner
Aburul de care zici l-am vazut la cam toate masinile cand e rece. Daca masina trage bine si nu "da cu fum" nu cred ca are ceva. Crezi ca e benzina nearsa? Nu cred ca ar mai merge ok, si oricum ai observa la consum...
P.S: N-am mai auzit pe altcineva sa vrea sa-si faca test de noxe sa vada ce scoate masina pe burlan, esti primul tongue.gif
Shark
Mai Alex, da tu-ti faci cam multe probleme cu masina aia. E foarte buna, ce-ai cu ea? Daca trage bine si urca in ture care-i problema? Ca-i miroase esapamentul? Poate merge un pic mai bogat. Eu daca pornesc iarna E30 in garaj si nu il scot de-acolo aproape nu se mai poate sta, iti dau lactrimile de la mirosul ala iute de amestec bogat. Cand se incalzeste totul e ok. Ce are E34, consuma mult?
In plus nu prea vad unde in Iasi sa faci un test de noxe calumea. Poate la RAR. Restul sunt niste senzori din aia obositi, incalziti cu bricheta ca sa iasa noxele pt cate un amarat la ITP tongue.gif
Aburul ala care iese in spate esti sigur ca-i anormal? Poate sunt gaze calde normale (vapori de apa). Ti s-a parut ca scoate mai multe gaze decat alte masini?
Zii mai bine daca ai rezolvat cu becul de la airbag.
reactor_share
QUOTE (Shark @ Oct 14 2009, 08:56 PM) *
Mai Alex, da tu-ti faci cam multe probleme cu masina aia. E foarte buna, ce-ai cu ea? Daca trage bine si urca in ture care-i problema? Ca-i miroase esapamentul? Poate merge un pic mai bogat. Eu daca pornesc iarna E30 in garaj si nu il scot de-acolo aproape nu se mai poate sta, iti dau lactrimile de la mirosul ala iute de amestec bogat. Cand se incalzeste totul e ok. Ce are E34, consuma mult?
In plus nu prea vad unde in Iasi sa faci un test de noxe calumea. Poate la RAR. Restul sunt niste senzori din aia obositi, incalziti cu bricheta ca sa iasa noxele pt cate un amarat la ITP tongue.gif
Aburul ala care iese in spate esti sigur ca-i anormal? Poate sunt gaze calde normale (vapori de apa). Ti s-a parut ca scoate mai multe gaze decat alte masini?
Zii mai bine daca ai rezolvat cu becul de la airbag.


Intr-adevar imi fac cam multe probleme. De consumat daca merg linistit, imi ia 12-14. Oricum nu trec de 14. Dumnezeu cu mila daca, vrei sa faci slalom prin oras, dar asta e alta poveste.

Amestecul scos pe esapament, e destul de bogat. Eu nu am avut benzina pana acum, si pe cine stiam cu motoare pe benzina, au motoare de maxim 1.6, si nu i-am auzit sa se planga vreodata de asa ceva. Inteleg ca motorul are o varsta, dar eram curios, in privinta compozitiei amestecului, ca stiu ca poate determina, mai mult sau mai putin, starea motorului.

Cu martorul de la airbag, nu am rezolvat nimic. Oricum se stinge pana la urma, iar faza ca se stinge pana la urma, ar insemna ca nu are nimic. Adica in manul nu am vazut chestia asta prezentata ca o anomalie a airbag-ului. Numai daca sta aprins in continuu, ar fi problema, sau daca ar flash-ui. iar la mine, sta 2-3 minute atat.
O sa merg la un tester pana la urma. oricum vreau un test al intregii masini.
alex230ro
motoarele mari dau cu abur si no problem cred ca e normal ce zici mai ales la rece
bartro
Si e32 are un miros mai dubios la esapament. S-a mai lasat de cand am debitmetru bun si sonda lambda noua, dar nu miroasa ca alte masini. Cred ca e de la katalyzator. Abur iese si la mine, muuult, sunt motoare mare cu tevi de esapament mari si cred ca e normal. Daca toate lumea mergea cu motoare de cel putin 2,5 nici nu observai la tine.
Shark
QUOTE (reactor_share @ Oct 14 2009, 09:15 PM) *
O sa merg la un tester pana la urma. oricum vreau un test al intregii masini.

Te pot ajuta daca vrei. Am toate sculele+softuri dar nu am timpul! sad.gif Oricum, nu inainte de 30 oct.
reactor_share
QUOTE (Shark @ Oct 14 2009, 10:53 PM) *
Te pot ajuta daca vrei. Am toate sculele+softuri dar nu am timpul! sad.gif Oricum, nu inainte de 30 oct.


Adica pot reseta la tine eventuale erori, precum cea de la airbag, si mai mult de atat, pot face vreun diagnostic?
M-as bucura foarte mult sa stiu, ca ma duc la cineva de incredere.

De exemplu, debitmetrul, sonda lambda, bujiile, bobinele pot afla in ce stare sunt? Sau ce fel de erori sau eventuale nereguli se pot afla la un astfel de test?
xander
alex chiar am vrut sa iti zic cand ne am intalnit dar nu am mai apucat...eu zic ca ai amestec prea bogat pt ca miroase prea tare ..ori catalizatorul e pe duca una din doua
aburul pe toba e normal ....daca ai sa mergi mai mult timp chiar daca e frig afara ai sa vezi ca nu mai iese
georgem
QUOTE (tomado e28 owner @ Oct 14 2009, 08:51 PM) *
P.S: N-am mai auzit pe altcineva sa vrea sa-si faca test de noxe sa vada ce scoate masina pe burlan, esti primul tongue.gif

Eu am fost primul care a facut testul de noxe la Audi 80 acum vreo 2 ani ca sa vad daca o sa ma incadrez la ITP sau nu tongue.gif Si am fost primul, cel de acolo de la ITP s-a mirat foarte tare ca fac asta.
PS. L-am trecut.
reactor_share
QUOTE (xander @ Oct 15 2009, 12:59 AM) *
alex chiar am vrut sa iti zic cand ne am intalnit dar nu am mai apucat...eu zic ca ai amestec prea bogat pt ca miroase prea tare ..ori catalizatorul e pe duca una din doua
aburul pe toba e normal ....daca ai sa mergi mai mult timp chiar daca e frig afara ai sa vezi ca nu mai iese


Ei vezi, uite un om care ma intelege. Daca catalizatorul e pe duca, atunci cred ca se poate rezolva. Dar un amestec bogat ce ar insemna?
316i
QUOTE (georgem @ Oct 15 2009, 08:00 AM) *
Eu am fost primul care a facut testul de noxe la Audi 80 acum vreo 2 ani ca sa vad daca o sa ma incadrez la ITP sau nu tongue.gif Si am fost primul, cel de acolo de la ITP s-a mirat foarte tare ca fac asta.
PS. L-am trecut.


Cand am omologat motorul a iesit bine la noxe cu traseu de inox, intermediara borla si finala SuperSprint de M3 E30. Asa ca nu e nimic iesit din comun...

QUOTE (reactor_share @ Oct 14 2009, 11:58 PM) *
Adica pot reseta la tine eventuale erori, precum cea de la airbag, si mai mult de atat, pot face vreun diagnostic?
M-as bucura foarte mult sa stiu, ca ma duc la cineva de incredere.

De exemplu, debitmetrul, sonda lambda, bujiile, bobinele pot afla in ce stare sunt? Sau ce fel de erori sau eventuale nereguli se pot afla la un astfel de test?

Poti sa vezi codurile de eroare care ti le da ECU. Bujiile le scoti si te uiti la ele, nu are diagnoza de unde sa stie in ce stare sunt bujiile.
reactor_share
QUOTE (316i @ Oct 15 2009, 11:28 AM) *
Cand am omologat motorul a iesit bine la noxe cu traseu de inox, intermediara borla si finala SuperSprint de M3 E30. Asa ca nu e nimic iesit din comun...


Poti sa vezi codurile de eroare care ti le da ECU. Bujiile le scoti si te uiti la ele, nu are diagnoza de unde sa stie in ce stare sunt bujiile.


Stiam ca vb prostii cand am zis de bujii. De abia astept sa vad ce o sa imi zica tester-ul. Il astept la Laur (Shark) sa vina in Iasi. Si atunci o sa fac un nou topic.
Deocamdata multumesc.
xander
poti sa faci cel mai simplu test....desfaci bujiile sa vezi ce culoare au si iti dai seama si de amestec daca este corect sau nu
turner
Pt. E34 testerul nu iti spune prea multe, sistemul e destul de zgarcit in a oferi informatii.
Referitor la problema ta, eu am facut test de gaze la M50 fara vanos pt. ca imi intrerupea in mers (la tester mi-a iesit semnal lambda sporadic slab). Am rezolvat intreruperea, era un fir de la lambda, am schimbat mufa cu totul. La test mi-a iesit perfect in ture (sonda are 10 mii de km), dar la relanti imi ieseau mari hidrocarburile. Nu am mai repetat testul dupa ce am remediat cu firul la lambda, deci nu pot sa zic cum sunt gazele acum. Totusi simt si eu, inca, un miros intepator cand e la relanti. Consumul e normal.
Cand am facut testul, mi s-a spus ca rezultatul de la relanti se poate datora unuia sau mai multor injectoare care nu lucreaza perfect la relanti si mi s-a recomandat curatarea acestora la ultrasunete si verificarea. Am povestit toate astea, in caz ca te ajuta cu ceva, desi nu am dat si o solutie concreta.
Shark
QUOTE (reactor_share @ Oct 14 2009, 11:58 PM) *
Adica pot reseta la tine eventuale erori, precum cea de la airbag, si mai mult de atat, pot face vreun diagnostic?
M-as bucura foarte mult sa stiu, ca ma duc la cineva de incredere.

De exemplu, debitmetrul, sonda lambda, bujiile, bobinele pot afla in ce stare sunt? Sau ce fel de erori sau eventuale nereguli se pot afla la un astfel de test?


O sa vedem ce ne spun modulele de prin masina, ce coduri de eroare au si daca avem ceva live data. Nu stiu de pe acum ce am putea obtine, ca nu am testat nici un E34 (testerele, ca am 3, le-am luat pt "sufletelul" meu, nu pt vreun biznis, dar ajut oricand cu placere un amic smile.gif )


QUOTE (reactor_share @ Oct 15 2009, 11:50 AM) *
Stiam ca vb prostii cand am zis de bujii. De abia astept sa vad ce o sa imi zica tester-ul. Il astept la Laur (Shark) sa vina in Iasi. Si atunci o sa fac un nou topic.
Deocamdata multumesc.

Eu SUNT in Iasi, numai ca damn!, in momentele astea sunt legat de maini si de picioare. sad.gif
georgem
QUOTE (turner @ Oct 15 2009, 08:47 PM) *
Cand am facut testul, mi s-a spus ca rezultatul de la relanti se poate datora unuia sau mai multor injectoare care nu lucreaza perfect la relanti si mi s-a recomandat curatarea acestora la ultrasunete si verificarea.

Si la mine la ITP tot cam asa ceva se intampla, in ture ieseau foarte bine noxele, la relanti nu stateau insa permanent in limita, si mi-a spus cel care era sef la ITP la service-ul respectiv ca trebuie curatate injectoarele. Totusi eu am impresia ca asta e recomandarea pe care o fac cei de la ITP tuturor cand nu ies noxele, si nu sunt 100% convins ca asta e.
Oricum, la mine motorul are 197k km si merge perfect, nu simt niciun miros nici in masina si nici afara, nici macar daca miros gazele de esapament, relanti-ul sta perfect constant in turatie, asa ca nu am motive sa incerc sa curat injectoarele sau sa fac altceva. Sper sa nu cobesc si sa se intample acum ceva smile.gif

Ciupanezu
Mai degrabă poate fi problemă de amestec decāt de injectoare.
bartro
La E32 au iesit noxele bine, fara sa fac nimic la injectoarele. Bujii noi, sonda lambda noua, supape reglate. Toba e cea originala din '89.
Apoi am si curatat unjectoarele (ultrasunet) dar nu s-a simtit nici o diferenta in mers sau la relanti. Cred ca sonda e important, daca e imbatranit nu reactioneaza destul de rapid la dereglari la amestec, si poate din cauza asta valori de noxe la relanti au fluctuatii. Si debitmetru trebuie sa fie cat de cat bun, sa nu furnizeaza valori foarte diferite la calculator cand de fapt debitul de aer nu varieaza.
INTERCEPTOR
la interceptor cred ca se pot arde aparatele tongue.gifP in fine
bart ai fact noxele inainte de chulasa sau dupa??
reactor_share
Atat de multe cauze, si ar cam trebui sa le incerc pe toate.

Va multumesc tuturor pentru eventualele solutii si cine stie poate - in curand - rezolvari.

In fine, ar mai fi o problema acum, la relanti, acul sta perfect la 600 de ture constant, oricum mai sus de 500, dar se simt mici trepidatii de la motor, ca si cum ar fi un relanti neregulat, dar acul sta in loc, nu se misca. La rece sunt mai evidente, la cald, sunt mai putin evidente, uneori chiar dispar.

nahor, de la care am luat masina, a zis ca e o bobina cu pricina, si ca sa nu imi bat capul prea mult. Nu mi l-am batut pana azi, cand am alimentat (din cauza ca am rezervorul spart, si nu pot depasi bariera de 100 de ron, dar si atunci e cu probleme) si am pus de 70 de ron benzina, de la OMV, cred ca vreo 17 litri.

Range = 144 km, dupa 20 km parcursi prin oras, mers lejer, faruri, casetofon (auditie standard), incalzire si dezaburire geam - s-a aprins rosu si range 43 de km. E prima data cand vad asa ceva. Nu mi s-a intamplat pana acum o asemenea faza.

Ba mai mult, am incercat sa merg pe drum drept cu a 5-a, constant, 50-60 kmh - acul indica consum de 8-9 litri, ceasul digital de pe OBC 4 - 15.5 - 16.1 . Totusi si daca ar fi luat 16, tot ar fi trebuit sa fac macar 100 de km in oras. Mi s-a mai intamplat ca range-ul sa se modifice de la o zi la alta, in functie de stilul de mers, dar azi nu am facut decat sa alimentez si sa merg 20 de km prin oras.

Ce ar trebui sa fac? Sa o vand poate!!! smile.gif

Ma gandesc ca toate astea, mic tremurat la rece, dar fara variatii de turatii, amestec bogat etc... plus altele care nu le stiu dar pot fi - au culminat acum cu acest consum monstruos?
bartro
Si vremea rece are un cuvant de spus la consum.
reactor_share
QUOTE (bartro @ Oct 17 2009, 10:02 AM) *
Si vremea rece are un cuvant de spus la consum.


Mda, dar sa aiba un cuvant atat de dur de spus! Sigur s-a intamplat ceva!
Shark
Eu zic sa uiti complet problema cu aceste consumuri pana iti rezolvi rezervorul. Nu ai de unde sa stii daca nu cumva a pierdut pe acolo, poate s-a modificat spartura, etc. Asa ca nu te mai zbuciuma inutil.
N-am prea urmarit acel topic legat de rezervor, dar nu il poti lipi?
reactor_share
QUOTE (Shark @ Oct 17 2009, 01:35 PM) *
Eu zic sa uiti complet problema cu aceste consumuri pana iti rezolvi rezervorul. Nu ai de unde sa stii daca nu cumva a pierdut pe acolo, poate s-a modificat spartura, etc. Asa ca nu te mai zbuciuma inutil.
N-am prea urmarit acel topic legat de rezervor, dar nu il poti lipi?


Nu cred Laur ca se merita asta. Cu siguranta ca se poate lipi. Ar fi cred, mai mult de munca, de lipit (identificat spartura, cumparat lipici special pentru plastic, umplut rezervor si testat). Am inteles ca in timp benzina actioneaza asupra lipiciului, si... risc sa patesc una si mai si. Asa macar stiu ca mai mult de 20 de litri nu intra.

La 50 de ron, cat am primit oferte, mai bine iau unul nou (SH defapt). E aceesi munca, pana la urma.

Acum revenind la chestia cu consumul. Din cate stiu rezerva la e34 525, e de 8 litri. Deci daca am pus 17 litri, atunci, raman doar 8-9 litri care ar trebui sa ii calculez efectiv pana sa se aprinda becul rosu.

O sa pun un alt rezervor pana la urma, dupa care o sa fac plinul si promit ca nu o sa calc masina. O sa fac apoi un test de consum. Of, dar mai e cale lunga pana atunci.
warhammer23
QUOTE (reactor_share @ Oct 17 2009, 01:51 AM) *
In fine, ar mai fi o problema acum, la relanti, acul sta perfect la 600 de ture constant, oricum mai sus de 500, dar se simt mici trepidatii de la motor, ca si cum ar fi un relanti neregulat, dar acul sta in loc, nu se misca. La rece sunt mai evidente, la cald, sunt mai putin evidente, uneori chiar dispar.



Exact asa e si la mine... ( la 700-800 rpm se blocheaza acul la mine ~ m50b20 /1991 )
reactor_share
QUOTE (warhammer23 @ Oct 20 2009, 02:50 AM) *
Exact asa e si la mine... ( la 700-800 rpm se blocheaza acul la mine ~ m50b20 /1991 )


Daca in rest nu ai probleme care sa le reprosezi masinii, nu se merita sa te complici.
warhammer23
La fel am zi si eu.. atata timp cat nu se opreste singur motorul la relanti .. eu sunt super multumit smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.