Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Am spalat motorul cu furtunul...
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E30 (ursulet)
Silviu
Acum 2 zile m-a mancat undeva sa dau cu furtunul in compartimentul motor; am vrut sa curat radiatorul.
Imediat dupa spalatura am pornit motorul, a pornit frumos, mergea ca de obicei.
Dupa vreo 30 de minute am vrut sa scot masina din curte si am observat ca merge prost.

Am mai lasat masina vreo ora dupa care am pornit-o din nou. Mergea si mai prost.

Am lasat-o acasa la prietenul la care am spalat-o cu gandul sa ma intorc a doua zi sa o iau. M-am intors ieri seara; a pornit la prima cheie dar mergea oribil. De abia se tura iar daca ii dadeam gaz mai mult dadea sa moara.

Am adus-o acasa tractata.
Nu a fost o idee prea buna sa ma las tractat de o masina de 2 ori mai grea ca a mea si fara sufa elastica. Mi-am descentrat bara de la socuri, morrrrrrrrr de nervi.

Astazi am incercat sa o pornesc si nu am reusit.

Are idee cineva ce a patit ?
316i
Cand tot explic tuturor ca la urs NU se spala motorul cu furtunul, cu presiune, cu Kerscher, etc. dau ochii peste cap.
Asa ca spalati-va in continuare motoarele cu garniturile de la mufe coclite de 20 ani.
E greu de zis ce sa verifici dupa ce a fost umplut tot de apa.
Vezi firele de la bobina, vezi sa nu fi intrat apa in mufa de la debilmetru. Cel mai bine o lasi la soare 2-3 zile.
io'sŪ
..........sau pui mana pe un pistol cu aer comprimat (compresor) si sufli bine toate mufele, locurile la bujii (acolo e posibil sa fie multa apa) si peste tot pe unde putea intra apa
bartro
Erau unii care sustin ca readus un telefon picat in apa in viata cand au lasat telefonul intr-un borcan de orez. Oare merge si la masini?
tomado e28 owner
Daca poti gasi borcan potrivit, ar trebui incercat.
Ontopic: verifica absolut toate mufele, las-o la uscat si ai rabdare, poate scapi tongue.gif
81DMC77
[quote name='316i' date='Sep 25 2009, 04:35 PM' post='106891']
Cand tot explic tuturor ca la urs NU se spala motorul cu furtunul, cu presiune, cu Kerscher, etc. dau ochii peste cap.
Sa ma bag si eu in seama, rectificam "urs" in urs pe benzina, ca la urs diesel, nu e problema. cool.gif
Incearca la delco, poate a facut condens.
xox
QUOTE (bartro @ Sep 25 2009, 05:11 PM) *
Erau unii care sustin ca readus un telefon picat in apa in viata cand au lasat telefonul intr-un borcan de orez. Oare merge si la masini?


Se poate resuscita telefonul dupa ce a cazut in apa (depinde totusi de tipul de telefon si daca era inchis ori deschis). Problema dupa ce-l resuscitezi este cat mai rezista telefonul respectiv. Apa corodeaza contactele intre diferitele componente si pcb, le scade rezistenta si in timp cedeaza mai repede (uneori mult mai repede) decat la utilizare normala.

Ontopic: usuca bine tot ce e in compartimentul motor, mufe, cabluri, tot. Poate ai bafta si nu tre' sa inlocuiesti nimic. Eu tin minte de la Dacia 1300 ca nu trebuie sa-i spal motorul ca nu mai plec de acolo cu ea, iar acolo era problema ca intra apa in alternator. Aici e clar ca e alta problema dar nah... Curatatul motorului se face doar cu o carpa.
io'sŪ
nevasta-mea a scapat telefonul in galeata cu apa (vb la el si facea curat in casa) , dupa ce s-a uscat mergea ft bine atat ca nu mai tinea bateria decat cel mult o zi ( din 3-4 inainte) chiar si o jumate de zi si a mai mers asa inca vreo 6 luni, dupa aceea l-am tras pe dreapta biggrin.gif
bartro
Al meu a primit un pahar de tuica peste tastatura, dupa care nu sa mai sintgea un LED de la iluminare de tastatura. Am taiat traceu catre LED ala si merge bine in continuare de cam un an laugh.gif
Am avut si un telefon dect care a fost ditrus de un pahar de apa, avea traseu de aluminiu sau ceva de gen si s-au corodat si gata, nu mai mergea tastatura (oxid de aluminiu nu conduca curent). Nu cred ca dupa il usuci un telefon mai degradeaza de capul lui, xox.

xox
N-am spus ca se mai degradeaza, doar ca uzura asupra traseelor de pe pcb creste, scazand durata de viata smile.gif Maximum de damage ia la contactul cu apa (de asta am precizat ca depinde de model si daca e deschis sau nu) dupa care, functie de acel contact (cat de multa apa si unde intra) incepe stresul componentelor/traseelor.

Sper ca am fost mai clar de data asta, cu scuzele de rigoare pentru offtopic tongue.gif
Silviu
Eu am vrut in principal sa dau cu apa pe radiator cu scopul de a elimina musculitele.

In seara asta am ascultat parerea unui "cunoscator" cum ca as fi stricat bobina. :|


QUOTE
..........sau pui mana pe un pistol cu aer comprimat (compresor) si sufli bine toate mufele, locurile la bujii (acolo e posibil sa fie multa apa) si peste tot pe unde putea intra apa


Norocul meu e ca stau langa benzinarie. O sa imprumut pistolul cu aer comprimat si o sa suflu tot motorul. smile.gif

Va multumesc pentru raspunsuri.
Ciupanezu
Vezi dacă nu a ajuns apă chiar la bujii.
ionusunt
QUOTE (316i @ Sep 25 2009, 04:35 PM) *
Cand tot explic tuturor ca la urs NU se spala motorul cu furtunul, cu presiune, cu Kerscher, etc. dau ochii peste cap.
Asa ca spalati-va in continuare motoarele cu garniturile de la mufe coclite de 20 ani.
E greu de zis ce sa verifici dupa ce a fost umplut tot de apa.
Vezi firele de la bobina, vezi sa nu fi intrat apa in mufa de la debilmetru. Cel mai bine o lasi la soare 2-3 zile.

eu am spalat motorul la urs de vreo 3 ori
cu presiune
si nu a patit nimic.
IPS 316i laugh.gif

cred ca conteaza si ce cauciucuri de la mufe mai sunt intregi si care nu mai sunt.
vorba inalt prea sfintiei dumnealui tongue.gif ,las o la soare.
Shark
Si eu spal motorul tot cu presiune (316i). Pana acum din cel putin 50 de spalari (cred) a facut pe nebunu' o singura data si atunci a fost multa apa in soclurile de la bujii. Dupa ce am suflat-o cu aer comprimat a mers struna!
(catre Vladut:) Bune doml'e 316i-urile astea M40!!! laugh.gif Nu?
Silviu
QUOTE
O sa imprumut pistolul cu aer comprimat si o sa suflu tot motorul.


Am facut asa cum am zis si am pornit motorul. Merge la fel ca inainte. smile.gif
Mi-a fost invatatura de minte.

Pacat ca bara a ramas descentrata.
uwe
si eu spal motorul cu apa din abundenta cel putin odata pe luna dar sincer sa fiu nu prea e recomandat(am gasit umezeala in debitmetru)....dar nu pot sa ma abtin...

am avut si eu m20 foarte mult timp si cand il spalam la motor intotdeauna facea "urat" si de fiecare data gaseam apa la bujii
dupa ce uscam bine lacasul bujiilor mergea perfect
little six bmw
ma bucur ca s-a rezolvat. eu nu am spalat niciodata motorul cu jet de apa. l-am curatat MANUAL cu diverse spray-ui din comert (pentru bloc, furtune din cauciuc, etc.). intradevar. a durat cam 2 zile treaba (dupa servici), dar a iesit totul cum trebuie si de atunci doar mai sterg praful din cand in cand.
316i
QUOTE (little six bmw @ Sep 27 2009, 01:02 AM) *
ma bucur ca s-a rezolvat. eu nu am spalat niciodata motorul cu jet de apa. l-am curatat MANUAL cu diverse spray-ui din comert (pentru bloc, furtune din cauciuc, etc.). intradevar. a durat cam 2 zile treaba (dupa servici), dar a iesit totul cum trebuie si de atunci doar mai sterg praful din cand in cand.

Foarte bine! drinks.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.