Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Eventuale motive de consum ulei? Dintr-o data!
BMWZone > BMW GENERAL > Intrebari si sfaturi despre BMW
Alexxx
Masina consuma intre schimburi cam ~1 L la 10.000 KM. Problema a inceput acum 2 luni cand s-a aprins becul de ulei. Am scos joja si era uscata, motiv pentru care am completat un L, considerand ca este o anomalie... sau cine stie ce. Intre timp am mai facut o mie de KM si cand am verificat e din nou pe minim. Asadar in ultimii ~2.000 KM am pus 2 L de ulei si sunt pe minim! sad.gif(((
Masina trage PERFECT (ca in prima zi), nu scoate nici un fel de fum, nu are pete sub ea si pot spune ca merge impecabil! SI TOTUSI ULEIUL DISPARE MISTERIOS.

M-am progr la Filaret sambata! sad.gif

A mai patit cineva asa ceva??

PS: Am observat ca il mananca MULT mai repede daca fac drumuri lungi (in regim de autostrada)
Silviu
Eu am avut o problema asemanatoare. S-a rezolvat prin schimbarea unui fel de "dop" ( "dopul" se afla pe modina, piesa care face legatura intre filtrul de ulei si blocul motor).
Masina pierdea ulei numai in mers, pe loc nu pierdea.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2-do...ne_oil_cooling/
Alexxx
Si un mecanic poate "vedea" daca e asta la o inspectie? Sau au luat din aproape in aproape?
io's®
1L la o mie de km este un consum ft mare si ar trebui sa se vada fum la teava, eu cred ca este altceva , o pierdere ceva, inspecteaza bine masina pe dedesubt

ce ulei folosesti? daca nu sunt pierderi incearca sa faci schimbul de ulei dar cu alt tip (marca) de ulei


edit: asteptam totusi daca elucidezi/rezolvi cauza sa ne spui si noua
alex230ro
din ce stiu e ulei oem BMW 0W40 sau 4W30
in alta ordine de idei mi-a picat senzorul de la axa cu came,cazanu asta al meu se joaca cu nervii mei laugh.gif
Alexxx
5W30 sau 0W40 e OEM. Sper sa nu fie ceva din interiorul motorului. Nu as vrea sa se umble in motor!
Dani88br
si la mine manca ulei si tot asa,fum albastru nu dadea si totusi manca :-??
erau dusi segmentii de ungere si cei de compresie se tineau bine smile.gif) stiu ciudat....
asa ca i-am schimbat pt toti,brand new smile.gif
Alexxx
La mine sunt excluse probleme de uzura. Masina are doar 83.000 km. Deci motorul e aproape nou! Niste valve/furtune interne sau externe au cedat. Daca nu-s externe am ghinion rau! sad.gif
Sorin
verifica epuratorul de gaze sau spune-le la cei de la filaret ca daca ala s-a infundat se face presiune in capac si forteaza semeringurile de supapa.
tomado e28 owner
Sigur nu se aduna ulei prin ceva scut jos? Ai verificat bine? E curat motorul?
io's®
CITAT(Alexxx @ Sep 23 2009, 08:35 AM) *
5W30 sau 0W40 e OEM.

de unde il achizitionezi?

CITAT(tomado e28 owner @ Sep 23 2009, 11:03 AM) *
Sigur nu se aduna ulei prin ceva scut jos? Ai verificat bine? E curat motorul?

iti dai seama ca la cat ulei i-a consumat se vedea si balta sub masina
Alexxx
CITAT(io's @ Sep 23 2009, 11:17 AM) *
de unde il achizitionezi?


iti dai seama ca la cat ulei i-a consumat se vedea si balta sub masina

Pai nu-l consuma decat in mers!
tomado e28 owner
Uleiul nu dispare pur si simplu... Ori curge la exterior, in stationare sau in mers cand e sub presiune, ori in lichidul de racire (antigelul devine unsuros si isi schimba culoarea), ori ajunge in camera de ardere si atunci ar trebui sa se vada in fum... Daca masina e aspirata (nu stiu ce masina ai) ar trebui sa fie mai simplu de depistat, neavand turbo sau intercooler.
Repet...daca uleiul se scurge la exterior, imposibil sa nu se vada uns motorul undeva, respectiv picaturi de ulei lasate in parcare...
Daca e problema la interior e mai nasol sad.gif N-ar fi de dorit sa-ti desfaca motorul...
Ciupanezu
QUOTE (Alexxx @ Sep 22 2009, 03:08 PM) *
Masina consuma intre schimburi cam ~1 L la 10.000 KM. Problema a inceput acum 2 luni cand s-a aprins becul de ulei. Am scos joja si era uscata, motiv pentru care am completat un L, considerand ca este o anomalie... sau cine stie ce. Intre timp am mai facut o mie de KM si cand am verificat e din nou pe minim. Asadar in ultimii ~2.000 KM am pus 2 L de ulei si sunt pe minim! sad.gif (((
Masina trage PERFECT (ca in prima zi), nu scoate nici un fel de fum, nu are pete sub ea si pot spune ca merge impecabil! SI TOTUSI ULEIUL DISPARE MISTERIOS.

M-am progr la Filaret sambata! sad.gif

A mai patit cineva asa ceva??

PS: Am observat ca il mananca MULT mai repede daca fac drumuri lungi (in regim de autostrada)


Consumă 1 litru la mie sau 1 litru la 10 000 km?

Dacă ia un litru la 10 000 km, consumul de ulei este normal, mai ales dacă ai un stil de conducere sportiv.

1 litru la mie este un consum un pic mai mare, verifică dacă nu există pierderi de ulei.

Poate s-a stricat piesa 1: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=15

Are o membrană din cauciuc care se poate sparge.
Sorin
QUOTE (Ciupanezu @ Sep 23 2009, 12:12 PM) *
Consumă 1 litru la mie sau 1 litru la 10 000 km?

Dacă ia un litru la 10 000 km, consumul de ulei este normal, mai ales dacă ai un stil de conducere sportiv.

1 litru la mie este un consum un pic mai mare, verifică dacă nu există pierderi de ulei.

Poate s-a stricat piesa 1: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=15

Are o membrană din cauciuc care se poate sparge.


Exact piesa de care povesteam

1L/1000
Alexxx
CITAT(Sorin @ Sep 23 2009, 12:23 PM) *
Exact piesa de care povesteam

1L/1000

Typically if you have high oil consumption on that particular car its usually because of a crankcase vent valve being stopped up. Its not a terribly expensive part, but it is labor intensive. Its located under the intake manifold and connects to the intake manifold, valve cover and the oil pan. It basically separates oil from the vapor in the upper engine and returns the oil to the oil pan. If it gets stopped up, then oil vapors will get drawn into your intake and your motor will burn it (slowly but consistently)

They are very common to go bad every 60 to 80K miles. Also, if you have it replaced, there are several hoses that should be replaced with it (4 total I believe) I'd recommend having an experienced BMW tech perform the repair.

Do you notice if the car idles rough at all? That is usually a sign of a vent valve failure also, since a vacuum leak is usually created by a bad valve. Eventually a check engine light results with lean mixture faults. Also, some oil usually leaks out of the bottom of the valve where the drain hose has deteriorated.

Source(s):

Oare vb despre acelasi lucru?




PE ALT FORUM, acelasi raspuns dat de alt mecanic!

Question - My 2002 325i seems to burn about 2-3 quarts of oil between oil changes. I change my oil between 5-6k miles and I am worried about how much oil it is consuming. What could this be?

Answer - Your car does burn a small amount of oil between oil changes. But the amount your car is using up is excessive. It sounds like you have a clogged crankcase ventilation valve or hose. This is a common failure point on the M52 and M54 motors. Most of the time the reason these do get clogged up is due to the oil change intervals BMW recommend which can give the valve a quicker build up then normal. The way to fix this issue is to change the valve and the hoses too. The hoses ten to get dry and crack so it's good to do all of them at the same time.

When doing this repair here are some items to change while your there.

Intake Manifold Gaskets
Fuel Injector seals (top and bottom)
Oil Separator Valve
Oil dipstick o-ring
All the hoses connected to the Valve

BMW TECH TIPS!
Ciupanezu
Da.

Şi mie mi-a picat şi am schimbat-o.
Este relativ asemănătoare la motorul meu.
Sorin
asta e motivul
vezi ca daca iti spun aia ca sa desfaca motorul... schimba doar valva asta ca pot sa-ti ia bani pe nemeritat

si la mine a picat la 135000, tragea aer fals si merge in suturi
Alexxx
CITAT(Ciupanezu @ Sep 23 2009, 12:34 PM) *
Da.

Şi mie mi-a picat şi am schimbat-o.
Este relativ asemănătoare la motorul meu.

Si inainte sa o schimbati, nu pierdeati ulei? Erau semne vizibile? Se depisteaza la o simpla inspectie ochiometrica?
Astia zic de crankcase vent valve iar pe realoem este Pressure regulating valve! hm....

Multumesc!
81DMC77
Se pare ca e boala de e46. Si al Mihaelei mele ii cam papa ulei si am vb cu un mecanic si a zis ca e normal sa-l consume si sa nu bag ulei ulei mai gros decat cel recomandat. Nu stiu ce sa mai zic, pana la urma trebuie sa-si vanda si uleiul. sad.gif Macar merge cu ulei proaspat.
Sorin
nu mai tin minte sincer, pentru ca imediat ce am simtit m-am ocupat de problema sad.gif
nu cred ca acest consum de ulei este boala la e46 stiu 320d de 150 de cai care merg din 15000 in 15000 fara sa trebuiasca sa completeze

in functie de motor , scape ba pe la epurator ulei , ba pe la colierele de la intercooler, pe la bateria filtrului de ulei, semering palier sau distributie
Ciupanezu
QUOTE (Alexxx @ Sep 23 2009, 01:30 PM) *
Si inainte sa o schimbati, nu pierdeati ulei? Erau semne vizibile? Se depisteaza la o simpla inspectie ochiometrica?
Astia zic de crankcase vent valve iar pe realoem este Pressure regulating valve! hm....

Multumesc!


Nu puteam vedea din cauza poziţiei valvei.

Trebuie dată jos galeria de admisie, nu e cine ştie ce operaţiune.

Tot aia e.
Alexxx
CITAT(Ciupanezu @ Sep 23 2009, 09:54 PM) *
Nu puteam vedea din cauza poziţiei valvei.

Trebuie dată jos galeria de admisie, nu e cine ştie ce operaţiune.

Tot aia e.

Si daca nu puteai vedea cum naiba au stiut ca pe acolo curge????? Sau tot asa, ai citit pe net si le-ai spus direct sa verifice nenorocita de valva?? sad.gif
Ciupanezu
E o problemă comună, mecanicul meu o cunoştea.
Alexxx
Am fost la Filaret si nu am vesti prea bune!

Nu curgea ulei pe nicaieri si totul era uscat!

Asadar au ramas 2 ipoteze:
1. piesa de care spunea colegul mai sus (mecanicul a spus ca la km astia e cam greu de crezut ca a picat dar totusi cand a verificat furtunul de retur a vazut ca e cam uscat si deci e posibil ca piesa sa fie varza ca nu mai trimite uleiul in baie)
2. la filaret au spus ca (m-a mirat foarte tare) motoarele M54 au fost cu probleme la mancatul de ulei si ca ei spun ca cel mai probabil e din motor, de la semeringuri si ca trebuie desfacut motorul!

Primul pas ar fi sa schimb piesa aia nenorocita:

PRET: Manopera+piese (piesa + toate furtunele) = 1.100 RON! sad.gif

Piesa 200 RON, furtune (vreo 4) 300 RON si manopera 600 RON, timp estimat de ei de lucru 4 ora!

Inca nu m-am hotarat ce sa fac!

Pareri?
Ciupanezu
Eu m-aş duce în altă parte şi aş schimba acele piese.
Sorin
600 ron este prea mult
4 ore este timp de normare pentru unu care nu stie cum arata suruPelnita
du-te in alta parte , cu siguranta gasesti mai ieftin
bartro
Eu m-as lua o masina noua cu garantie daca as avea atate probleme tongue.gif
Adica, e ulei, sa arde sau sa pierde. Nu e science fiction.
Alexxx
CITAT(bartro @ Sep 26 2009, 09:42 PM) *
Eu m-as lua o masina noua cu garantie daca as avea atate probleme tongue.gif
Adica, e ulei, sa arde sau sa pierde. Nu e science fiction.

nu prea inteleg ce vrei sa spui...
Alexxx
CITAT(bartro @ Sep 26 2009, 09:42 PM) *
Eu m-as lua o masina noua cu garantie daca as avea atate probleme tongue.gif
Adica, e ulei, sa arde sau sa pierde. Nu e science fiction.

nu prea inteleg ce vrei sa spui...
Ionut
schimba piesa aia si o sa vezi ca o sa se rezolve problema....poti sa o schimbi si singur daca ai ceva aptitudini de mecanica si sculele necesare si nu sa dai 600 de ron la unii care din orice iti spun sa desfaci motorul:)
Alexxx
CITAT(Ionut @ Sep 28 2009, 11:24 AM) *
schimba piesa aia si o sa vezi ca o sa se rezolve problema....poti sa o schimbi si singur daca ai ceva aptitudini de mecanica si sculele necesare si nu sa dai 600 de ron la unii care din orice iti spun sa desfaci motorul:)

Au spus, citez:

M54? Pfooaai...astea-s motoare cu PROBLEME. Manaca ulei... se duc repede segmentii...semeringurile, tre' sa-l desfacem! sad.gif
alex230ro
baga un ochi pe E46 fanatics
nu cred sincer ca e de la ce zic ei

well pare-se ca 2 lucruri pot fi
-http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=199296&highlight=
-sau crank case ventilation
Sorin
du-te la un service si verifica compresia
daca sunt dusi segmentii
si cu ulei in pistoane si fara

Alexxx
CITAT(alex230ro @ Sep 28 2009, 12:28 PM) *

Deci practic in toate link-urile si toti americanii spun acelasi lucru. Valva aia nenorocita! (~1.100 RON piese+manopera)!

Incep sa fiu ~98% ca de la aia e!
alex230ro
asa se pare,ma gandesc ca daca sunt segmentii se simtea o pierdere de putere ceva+ca ar trebui sa dea fum albastru rau,incearca sa ai pui sa scoata scutul de plastic de sub masina sa vada daca e ulei in el.
pe valva aia as merge mai intai
piesele sunt max 600 ron din ce vad
Alexxx
CITAT(alex230ro @ Sep 28 2009, 01:43 PM) *
asa se pare,ma gandesc ca daca sunt segmentii se simtea o pierdere de putere ceva+ca ar trebui sa dea fum albastru rau,incearca sa ai pui sa scoata scutul de plastic de sub masina sa vada daca e ulei in el.
pe valva aia as merge mai intai

Nu ai citit cu atentie. Am fost la Filaret pt constatare. Nu numai ca au dat jos scutul... s-au uitat peste tot unde te poti uita si era USCAT! Ce era tot uscat (si n-ar trebui) era si furtunul retur de la acea valva, pe care trebuie sa vina uleiul inapoi in baie!
alex230ro
atunci valva e:)
Ionut
QUOTE (Alexxx @ Sep 28 2009, 11:55 AM) *
Au spus, citez:

M54? Pfooaai...astea-s motoare cu PROBLEME. Manaca ulei... se duc repede segmentii...semeringurile, tre' sa-l desfacem! sad.gif


la filaret, pentru ca testerul de acolo nu vede decat ce vrea el sa vada, pentru un senzor de pozitie al vibrochenului au spus ca imi trebuie o chiulasa noua...2500euro numai fierul....si cand colo ce sa vezi, un senzor, descoperit de mine si de Sorin, pe care l-am schimbat la AB Otopeni, ca am zis ca sa nu ma bag eu....de eram de 2 saptamani posesor de e46...dar daca s-ar mai strica ceva, nu m-as mai duce la niciun service BMW sa schimbe nimic...piesa o cumpar si o schimb personal cu ajutorul prietenilor smile.gif
Asa ca in concluzie, cumpara piesa, documenteazate cum se schimba si apucate de treaba cool.gif
io's®
CITAT(Ionut @ Sep 29 2009, 11:17 AM) *
Asa ca in concluzie, cumpara piesa, documenteazate cum se schimba si apucate de treaba cool.gif

buna... buna asta ! laugh.gif
roco123
Spunea acolo ca motoarele m52 si m54 au problema asta.
Mie imi manca asa ca tie 1l/1000km, aveam castrol magnatec 10-40.
Am pus ce-mi scrie in carte adica 15-40 original si nu mai pierde gram de ulei...
Aia e valva PCV, la mine nu e blocata sau ceva. Furtunele le am schimbate noi.
Bogdan Timi
QUOTE (Silviu @ Sep 22 2009, 02:36 PM) *
Eu am avut o problema asemanatoare. S-a rezolvat prin schimbarea unui fel de "dop" ( "dopul" se afla pe modina, piesa care face legatura intre filtrul de ulei si blocul motor).
Masina pierdea ulei numai in mers, pe loc nu pierdea.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2-do...ne_oil_cooling/


salut,
eu am o problema asemanatoare: consum mare de ulei (1 litru / 1000km), problema aparuta dintr-o data.
am inlocuit la reprezentanta un separator de ulei, dar nu s-a rezolvat problema. poti, te rog sa imi spui codul la valva asta?
eu am inlocuit 11617503520
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...;fg=15&hl=1

mersi!

QUOTE (Alexxx @ Sep 23 2009, 12:30 PM) *
QUOTE (Ciupanezu @ Sep 23 2009, 12:34 PM) *
Da.

Şi mie mi-a picat şi am schimbat-o.
Este relativ asemănătoare la motorul meu.

Si inainte sa o schimbati, nu pierdeati ulei? Erau semne vizibile? Se depisteaza la o simpla inspectie ochiometrica?
Astia zic de crankcase vent valve iar pe realoem este Pressure regulating valve! hm....

Multumesc!


salut,

poti sa imi spui si codul de pe real OEM?
BBo
Despre aia pe care ai schimbat-o tu vorbeau si ei.
Bogdan Timi
QUOTE (Silviu @ Sep 22 2009, 02:36 PM) *
Eu am avut o problema asemanatoare. S-a rezolvat prin schimbarea unui fel de "dop" ( "dopul" se afla pe modina, piesa care face legatura intre filtrul de ulei si blocul motor).
Masina pierdea ulei numai in mers, pe loc nu pierdea.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2-do...ne_oil_cooling/


Salut,

Eu nu am rezolvat schimband acest separatorul de ulei (cost ~200 euro la reprezentanta).
Am rezolvat schimband simeringurile de pe supape (sunt de plastic, si isi pierd caracteristicile in timp).
Simptomele erau: consum mare de ulei, fum albastru (mai ales cu motorul rece), valori foarte mari la testul gaze.
Aceste simeringuri se pot schimba si fara desfacerea chiuloasei (asa cum au vrut sa imi faca la reprezentanta), dar e putin mai complicat (trebuie sa gasiti un mecanic care stie ce face). Costul total (piese reprezentanta + manopera la alt service) ~300 eur.
Urmatorul pas era schimbarea segmentilor de pe pistoane ~2000 euro la reprezentanta.

Bafta celor care mai au astfel de probleme.
Allex
QUOTE (Bogdan Timi @ Apr 12 2011, 06:54 PM) *
QUOTE (Silviu @ Sep 22 2009, 02:36 PM) *
Eu am avut o problema asemanatoare. S-a rezolvat prin schimbarea unui fel de "dop" ( "dopul" se afla pe modina, piesa care face legatura intre filtrul de ulei si blocul motor).
Masina pierdea ulei numai in mers, pe loc nu pierdea.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2-do...ne_oil_cooling/


Salut,

Eu nu am rezolvat schimband acest separatorul de ulei (cost ~200 euro la reprezentanta).
Am rezolvat schimband simeringurile de pe supape (sunt de plastic, si isi pierd caracteristicile in timp).
Simptomele erau: consum mare de ulei, fum albastru (mai ales cu motorul rece), valori foarte mari la testul gaze.
Aceste simeringuri se pot schimba si fara desfacerea chiuloasei (asa cum au vrut sa imi faca la reprezentanta), dar e putin mai complicat (trebuie sa gasiti un mecanic care stie ce face). Costul total (piese reprezentanta + manopera la alt service) ~300 eur.
Urmatorul pas era schimbarea segmentilor de pe pistoane ~2000 euro la reprezentanta.

Bafta celor care mai au astfel de probleme.


Pana la urma de la ce a fost problema cu fumul albastru? De la separatorul de ulei, sau de la simeringurile de la supape ca nu am inteles.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.