Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mici nelamuriri
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 5 > E34
warhammer23
Salut .De curand mi-am luat si eu un Bmw e34 520i din 1991.F multumit de el pana acuma .
Dar am niste mici nelamuriri :

1. In bord , nu imi arata aproape nimic din acel display legat de oil service si nici kilometrajul decat doar cand vrea el, adica la rece imi arata cateva caractere si cand e cald devin mai vizibile dar f putin. (poza) Ce ar putea fi? Se poate rezolva sau trebuie altul ? ( restu' de indicatoare merg perfect )

2.Legat de 1.. daca fostul propietar ar fi schimbat bordul e posibil sa indice alt nr de km?
3.Legat de 1,2 .. cand e rece (cu greu) vad 120ooo km, cane e cald imi indica 300ooo km la bord.... eu zic ca 300 k ar fi km reali avand in vedere varsta dar as vrea sa alfu cat ar avea .. pe tester se poate afla?

4.Am gasit o gasit o gaura in teava de la evacuare (inainte de toba finala) . Se poate suda ? ca prin ea curge apa de la condens si mi-e sa nu se mareasca gaura.

Ms.
tomado e28 owner
Wellcome! E bine daca esti multumit de masina smile.gif
1: Cred ca va trebui schimbat... Nu stiu daca se mai poate face ceva sad.gif
2 si 3: La o masina de varsta asta, conteaza mai mult starea masinii decat nr de kilometri. Numarul real e greu de aflat.
4:Din cate stiu evacuarea se poate suda cu autogen.
Sa o folosesti sanatos si sa nu-ti schimbi parerea despre ea!
warhammer23
Ms frumos . Da , de cand am cumparat-o pt mine e o incantare sa o conduc de fiecare data cand ma sui in ea . wub.gif Motorul trage f bine in orice treapta , nu bate nimic etc. Eram curios la nr de km .
Ca stare a masinii overall eu zic ca a avut grija de ea vechiul propietar. Pun si niste poze sa imi spuneti ce parere aveti .


Alta intrebare: Motorul de 2 L am gasit ca are aceasi greutate ca si cel de 2,5 @ 136 kg. ; daca vreodata ar trebui sa schimb motorul ar intra direct fara alte modificari? (nu stiu ce se va intampla in viitor la faza cu masinile non euro si nu stiu daca ma incadrez si nu as vrea sa dau masina)




Ms.
Ciupanezu
Masinile non-Euro vor ramane in circulatie. smile.gif

Ai nevoie si de cutie si diferential.
warhammer23
QUOTE (Ciupanezu @ Aug 8 2009, 01:34 PM) *
Masinile non-Euro vor ramane in circulatie. smile.gif

Ai nevoie si de cutie si diferential.



E bine atunci biggrin.gif

Da normal, motor mai puternic => alta cutie care sa suporte mai mult etc
Ciupanezu
Sunt si alte rapoarte.
PaulTgMs
QUOTE (warhammer23 @ Aug 7 2009, 10:33 PM) *
Salut .De curand mi-am luat si eu un Bmw e34 520i din 1991.F multumit de el pana acuma .
Dar am niste mici nelamuriri :

1. In bord , nu imi arata aproape nimic din acel display legat de oil service si nici kilometrajul decat doar cand vrea el, adica la rece imi arata cateva caractere si cand e cald devin mai vizibile dar f putin. (poza) Ce ar putea fi? Se poate rezolva sau trebuie altul ? ( restu' de indicatoare merg perfect )

2.Legat de 1.. daca fostul propietar ar fi schimbat bordul e posibil sa indice alt nr de km?
3.Legat de 1,2 .. cand e rece (cu greu) vad 120ooo km, cane e cald imi indica 300ooo km la bord.... eu zic ca 300 k ar fi km reali avand in vedere varsta dar as vrea sa alfu cat ar avea .. pe tester se poate afla?

4.Am gasit o gasit o gaura in teava de la evacuare (inainte de toba finala) . Se poate suda ? ca prin ea curge apa de la condens si mi-e sa nu se mareasca gaura.

Ms.


Salut, in primul rand sa stapanesti sanatos masina! In al doilea rand nu iti face griji cu displayul, este o problema generala la E34, la mine e la fel, e vorba de cativa condensatori care trebuie schimbati(vreo 3) si iti va fi ca nou. Legat de numarul de km il afli la o reprezentanta eventual, ideea e ca ar fi bine sa faci un schimb de filtre si de ulei atat in cutia de viteze cat si la motor, sa verifici uleiul din cardan sa fie la nivel, o aerisire de frane si de disc de ambreaj, verifici placutele,discurile, te uiti pe la motor sa nu curga ulei. De obicei la motor se vede cat de forjata a fost masina, unde e ulei prea mult inseamna ca e cam varza compresia, a fost calcata in stil barbar cu s-ar spune,ma rog, prea barbar. Daca ai nevoie de schema legata de condensatori trimite-mi un mesaj privat cu ID-ul de mess. Sa ai o zi faina.
warhammer23
Ms frumos.



Inca ceva : e normal ca un releu sa stea mereu cald ? ( chiar destul de cald ca se simte la suprafata capacului cutiei de sigurante )

Intreb , ca , odata nu am pornit masina aproape 2 saptamani si m-am trezit cu bateria goala ... si ma intrebam daca are legatura ..adica asa de mult sa consume acel releu ?


Multumesc
Shark
QUOTE (PaulTgMs @ Aug 18 2009, 02:24 PM) *
sa verifici uleiul din cardan sa fie la nivel

unsure.gif unsure.gif unsure.gif Uleiul din cardan??? Din diferential poate?


QUOTE (warhammer23 @ Oct 20 2009, 02:11 AM) *
Ms frumos.
Inca ceva : e normal ca un releu sa stea mereu cald ? ( chiar destul de cald ca se simte la suprafata capacului cutiei de sigurante )
Intreb , ca , odata nu am pornit masina aproape 2 saptamani si m-am trezit cu bateria goala ... si ma intrebam daca are legatura ..adica asa de mult sa consume acel releu ?
Multumesc

Sigur este o defectiune electrica. CU masina parcata nu ar trebui sa fie nici un releu pornit. Incearca sa schimbi intre ele releul "calduros" si altul invecinat de aceeasi valoare. Daca releul buclucas se incalzeste iarasi si in noua locatie, atunci schimba-l. Daca in noua locatie este ok, dar in schimb se incalzeste releul celalalt, atunci e o problema electrica pe circuit si trebuie vazut ce alimenteaza releul ala si care-i problema acolo.
warhammer23
Multumumesc mult. Asta ma interesa sa aflu . Deci e ceva in neregula .
warhammer23

Am procedat cum ati zis ; am facut asa :

1. am scos releul cel "in calduri" , am asteptat 1 ora . nu era cald nici un alt releu din cutie
2. am pus releul ''in calduri" in al locas al altui releu identic.. (in cazu de fata cel de langa el ,dreapta )
3. am astepta 1 ora.. am verificat..releul 'in calduri' ..acuma era rece in acel locas diferit... (iar celalat scos inca nu l-am pus )
4. apoi am bagat releul (care il scosesem) in locasul in care se incalzea releul initial.. si am asteptat 15 minute si deja era cald..

deci nu releul e de vina.. ci locasul...


intrebarea mea.. cum sa fac proba ? adica pun contactu si incep sa vad ce nu merge ..aeroterma,lumini etc..
apoi sa incerca sa pornesc motorul fara releu bagat ? mi-e sa nu fie de la ceva important si sa fac vreo prostie unsure.gif


Shark
QUOTE (warhammer23 @ Oct 21 2009, 04:39 PM) *
deci nu releul e de vina.. ci locasul...

intrebarea mea.. cum sa fac proba ? adica pun contactu si incep sa vad ce nu merge ..aeroterma,lumini etc..
apoi sa incerca sa pornesc motorul fara releu bagat ? mi-e sa nu fie de la ceva important si sa fac vreo prostie unsure.gif

Foarte bine ai facut. Deci nu e releul ci o defectiune electrica pe circuit. Boon.
Uite aici manualul cu shemele electrice: http://www.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e34/
Uite in el ce alimenteaza releul ala si apoi masoara sistemele respective.

P.S. Sper ca stii sa te descurci in schemele electrice, da?
Daca nu, spune, si o luam pas cu pas...
warhammer23
Haideti ca am rezolvat . celb (15).gif


Un mic intro la masina.. ca are mici modificari electrice , ca de aici am plecat :

1.nu avea firele pt geamuri electrice (alte usi ) - si cand le-am tras ( ma ajutat altcineva ) am luat curent pt ele de la bricheta . boon.

2.l-am sunat pe respectivul , i-am povestit si si-a adus aminte ca avea el un releu de bmw si il adaugase cand ne "jucam" sa vedem cum facem instalatia etc..si a ramas acolo, l-am uitat (cel roz din poza ) -primul indiciu tongue.gif

3.butonul de AC era extra adica atarna pe sub bord undeva legat de 2 fire .. si nu mi-a placut cum arata . si i-am mutat functia pe comutatorul de proiectoare ( eu neavand proiectoare si nici nu ma intereseaza pe viitor .. ) -indiciu 2

asa ..atunci dupa ce am terminat treaba .. am castigat si geamuri electrice biggrin.gif si de atunci (din vara ) pana acuma merg toate pe ea nici o problema . doar recent faza cu incalzitu la releu,plus frigu ,plus nemiscat destul timp s-a golit bateria si am intrat la banuieli..

deja o lungesc..
ce era ? facea scurt de la firele de proiectoare ramase atarnate .. rezolvarea : am renuntat la acel releu din acea pozitie

apoi am luat tot la verificat si merg toate : lumini (pozitii,bord,faza scurta/lunga ) ,claxon , lumina interior,torpedou,portbagaj , AC , aeroterma ,stergator, pompa stergator,semnalizatoare(stanga,dreapta,urgenta) ,radio , oglinzi, scaune.. am mers si cu masina a si pornit biggrin.gif daca mai e ceva de verificat , de probat ..sa nu fi uitat...

Sunt fericit ca era asa de simpla rezolvare si noroc ca ne-am dat seama la timp ca deja ma gandeam sa ma duc la electrician ... era si departe.. aaaahh

Multumesc mult de tot pt rabdare (si pt cea viitoare in caz ca nu reuseam acuma ) si pt acel link fff folositor . Le descarc pt totii anii sa stiu ca le am biggrin.gif
Shark
Ok, bravo! Ma bucur ca ai rezolvat.
warhammer23
Mai am o intrebare , doar din curiozitate.

Ca acuma fiind mai frig imi apar si mie cifrele la kilometraj biggrin.gif si mi-am adus aminte (am 4 valori ..in anunt scria 175ooo km / imi arata 113.000 cand e rece/ 313.000 cand e mai cald si cand e f cald in masina indica 413.000 smile.gif) ..vroiam sa stiu daca .din vechii propietar ,a schimbat careva bordul (unitate cu ceasuri) e posibil sa imi indice km de la o alta masina de ex ?

Ca am ma citit despre un caz asemanator (la un bmw mai nou ..un e46 parca )

Oricum nu ma intereseaza acest aspect f mult : atat timp cat masina merge super ... eu stiu ca de cand e in poseseia mea are ~3000 km si sunt multumit ca imi contorizeaza.. Dar eram curios ... smile.gif

Ms din nou
Shark
Intotdeauna kilometrajul unei masini este stocat in bord (ceasuri), indiferent daca afisajul este mecanic sau electronic. La masinile mai noi stocarea se face in plus si in alte componente electronice, care sunt sincrone cu ceasurile. La masinile si mai noi stocarea se face incremental (km nu mai pot fi dati inapoi decat prin schimbarea completa a chipului de km din cablajul bordului).
Prin urmare intotdeauna cand muti bordul de la o masina la alta il muti cu tot cu nr de km.
La masinile cele mai noi, cu stocare multipla, orice diferenta importanta de km intre bord si celelalte sisteme de stoare se traduce prin celebrul punctisor aprins in bord: "tamper dot". Diferentele mici insa sunt updatate "in sus" de catre celelalte sisteme pe baza bordului. Adica, daca ai 2 E46, fiecare din ele cu 50.000km si mergi cu unul 10km, apoi scoti bordul si il pui la la doilea, va avea si al doilea 50010km. Daca mai mergi asa inca 10 km si apoi il muti inapoi, vor avea amandoua masinile 50020km si tot asa...
warhammer23
Am inteles . Ms din nou pt explicatie smile.gif
warhammer23
Sper sa nu devin agasant dar mai am o intrebare : smile.gif


Schimbatul de viteze e cam "moale " la mine.. adica nu prea se simte cand bag in viteze (a I-a si a II-a mai mult..restu sunt f ok ) (nu ma plang avand in vedere varsta ei dar ..comparativ la simt cu ceva mai nou de ex.. )

Din ce am gasit eu cica ar fi timoneria uzata (sper ca am zis bine) .. acea bila ?... de acolo e faza ?

Multumesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.