Help - Search - Members - Calendar
Full Version: probleme cu frina
BMWZone > BMW GENERAL > Intrebari si sfaturi despre BMW
Robert
- Intensitatea (taria) franarii este cea obisnuita, sau mai slaba decat ar trebui sa fie? (ma refer la ambele cazuri "normal" si "usor").
- Ai schimbat cumva relativ recent furtunele de la sistemul de franare (parca sunt 6 bucati in total)?
- Masina are ABS?
316i
Nu are ABS.
Robert
Cu motorul oprit si masina pe loc, daca apesi pedala de frana, ajungi cu ea in podea? Fie daca apesi usor sau apesi tare? Pe ultima parte a cursei, pedala este elastica (cumva sentimentul ca apesi intr-o minge de cauciuc), sau se duce la fund fara sa manifeste o elasticitate prea mare?
Robert
QUOTE (jaffar)
cu motorul oprit n-am testat
cu motorul pornit insa, chiar daca s-a dus deja in jos, daca apas mai tare nu se mai duce.

Testeaza si cu motorul oprit. Daca ajungi la concluzia ca nu poti duce pedala in podea, oricat de tare ai apasa / oricum ai proceda, de regula inseamna ca pompa este OK.
E posibil sa nu fie OK in ideea ca, in pozitia de repaus a pompei, s-a facut un "inel" de coroziune pe interiorul cilindrului - ceea ce ar duce la o ineficienta in prima parte a cursei, care ar putea explica faptul ca pedala "tine jos".
TiL
Aceleasi simptome le are si frana mea. O sa fac si eu testul cu motorul oprit. Mi s-a spus ca ar fi pompa de frana... dar sunt sigur ca nici servo-ul nu e intreg, ca dupa 2-3 frane succesive la intervale mici de timp (de ex cand parchez) servo-ul nu mai ajuta si trebuie sa apas zdravan. Jaffar, servo-ul tau e ok?
Robert
QUOTE (jaffar)
daca apas inca o data mai zdravan, pedala este tare si frineaza bine.
In acest caz, foarte probabil sa fie primele semne ca pompa de frana se apropie de end-of-life.
Oricum, daca tragi concluzia ca este de la pompa, iti recomand sa o schimbi cu totul - nu doar garniturile. Dupa 2 decenii, ma indoiesc ca suprafata interioara a cilindrului pompei este in stare buna.
Robert
Nu e deloc dificil de schimbat. Poti sa o faci singur in fata blocului. Iti trebuie suficient lichid de frana (practic, cu ocazia asta schimbi TOT lichidul din circuit). Trebuie sa te bagi sub masina, sa aerisesti si cilindrul receptor de la ambreiaj. Trebuie sa te mai ajute cineva la aerisire.

Parere personala: nu recomand nimanui sa efectueze lucrari majore / de mare importanta la masina, ntr-un mediu in care este frig (sub +10 gr. Celsius), decat daca este ceva imposibil de amanat.
Robert
QUOTE (jaffar)
pompa de frina e fieratania aia pe care sta borcanelul cu lichid ? adica "brake master cylinder", piesa 1 din schita
Da, aceea e pompa de frana. O sa vad daca gasesc diseara ceva in manualul Haynes pentru seria 3 E30, care sa iti fie de folos.
Repet, schimbarea pompei e super simpla si nu ai reglaje de facut. Dar, trebuie sa aerisesti cu simt de raspundere. A aerisi, dupa schimbarea pompei, inseamna sa scoti cel putin 500ml de lichid de frana pe la fiecare etrier in parte.
Cea mai mare grija trebuie sa o ai atunci cand desfaci, respectiv infiletezi la loc conductele in corpul pompei. Filetele sunt foarte sensibile. Neatentia sau strangerea necorespunzatoare distruge pompa, sau, mai grav conducta... cel mai nasol este sa te trezesti ca e nevoie sa inlocuiesti conducta, pentru ca ai stricat filetul...

Cand am schimbat pompa de frana la a mea, din lipsa de timp si spatiu in care sa lucrez, am fost la service BMW Filaret. Au un sistem special de aerisire prin presiune, care lucreaza foarte bine si curat. Este posibil sa ajungi la concluzia ca merita sa platesti manopera pentru schimbul pompei de frana intr-un service profesionist - mai ales daca pompa este noua si nu ai mai facut asta inainte.
Robert
QUOTE (jaffar)
stau si ma intreb daca nu cumva am stricat vreo garnitura cind am facut aerisirea prin metoda "cu 2 oameni", ca am pedalat ceva (tot mi se parea ca e ceva in neregula).

Recomandarea, atunci cand faci aerisirea prin pomparea pedalei de frana, la o masina relativ veche, este ca sa nu pompezi pana la capatul cursei, ci doar pe portiunea pe care s-ar deplasa pedala daca circuitul ar fi in stare normala. Poti pune un "limitator" sub pedala (cum ar fi o caramida...)

Ideea este ca, dupa ani si ani de functionare, pe interiorul cilindrului de frana s-a format o suprafata "de lucru", pe acea portiune pe care se deplaseaza in mod normal pistonasul cu garnituri. Cand pompezi pana la capat, treci de suprafata de lucru iar garniturile intra intr-o zona in care interiorul cilindrului este mai rugos (posibil corodat, ruginit, sau chiar exista o "buza" la marginea suprafetei de lucru). Consecinta este uzura rapida a garniturilor de frana.
Robert
QUOTE (jaffar)
pistonul ala se afla in "brake master cylinder"
Da.
auto.howstuffworks.com/master-brake.htm
io'sŪ
parerea mea:
incearca totusi si desfa pompa ta inainte sa cumperi pompa noua, poti sa ai surpriza placuta sa constati ca nu e nimic in neregula acolo si scapi doar cu garnituri noi (citiva zeci de RON)
si da, simptomul e de la pompa de frana, (m-am trezit si eu laugh.gif , acum am vazut topicul biggrin.gif ), mai precis sunt garniturile de pe pistonasele din pompa de frana, ele sunt uzate si can d apesi usor pedala scapa presiune pe langa garnituri, daca apesi tare garniturile se umfla si fac presiune :dis:
acelasi simptom l-am avut cu un FIAT TIPO ( UN MARE KAKAT DE MASINA, sincer mi-e si rusine sa zic ca am avut asa masina) pe vremurile tineretii si am schimbat garniturile din pompa de frana si nu am mai avut probleme
bafta multa!
Robert
QUOTE (jaffar)
pompa centrala NU se poate strica (nu vorbim aici de garnituri). n-are cum.

E tare de tot concluzia.

Manualul Bentley insista sa nu pompezi frana peste cursa normala, la o pompa veche. Pe de alta parte, am tot vazut pompe de frana (e drept, nu de BMW) care erau corodate serios pe interior, mai ales in pozitia de repaus a garniturilor.

In fine, feedback-ul tau e foarte bun si incurajator in ceea ce priveste costurile de intretinere: se pare ca se pot face economii serioase schimband (cu rezultate foarte bune) numai garniturile din pompa de frana, chiar si la pompe vechi de 20 de ani.
hando
la fel patesc si eu la ursulet si e totul nou.am auzit ca e normal la bmw.cica ar fi un sistem care nu s-a mai folosit o perioada dupa care s-a revenit la el.am condus recent un 5-ar din 2004 si la stop simteam cum se duce pedala,deci nu cred ca tre sa-ti faci griji....dar ai grija in pante!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.