Help - Search - Members - Calendar
Full Version: E30
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E30 (ursulet)
Burrutz
Salut, am niste banuti si as vrea sa'mi cumpar un E30 sa am cu ce ma deplasa pan' la facultate. As vrea sa stiu daca renteaza o astfel de masina, va multumesc.
alex230ro
nu ,ia Matiz Tico ceva de genu smile.gif
xox
laugh.gif +1

Ca sa nu fiu rau totusi, E30 nu-i chiar masina de deplasat pana la facultate si inapoi tongue.gif
INTERCEPTOR
ba este..eu am luat un urs 18 s consuma 9 10 n oras de 3 saptamani nu ma mai dezlipesc de el.......si pt astia mai vechii care raspund in zeflemea la useri noi ......sa va f**.nu asa te porti cu oameni care nu i conosti si au venit pe forum sa iti ceara parerea daca si forum asta a ajuns de mistocari ..atunci ma druc dreacu la balamuc.....huoo alex si ionusunt..
renteaza 316 sau 318 de preferinta 318
sebaa
Salut,
Inainte sa iti cumperi un E30, va trebui sa isi faci o socoteala, sa vezi daca iti poti permite o asemenea masina.
Trecand peste costurile carburantului, care sa zicem ca le-ai luat in considerare, trebuie sa iei in vedere si posibilitatea unor defectiuni. Presupun ca o sa iti iei un urs mai ieftin, ceea ce ar putea implica anumite probleme.
Cand mergi sa il cumperi, vezi sa iei pe cineva cu tine care a mai avut urs si se pricepe la treaba asta. Sa nu mergi singur, s-ar putea sa iti iei teapa! Mare atentie la serii si la acte! - daca ai semne de intrebare privind seriile si actele - WALK AWAY, nu cumpara o asemenea masina - iti poate aduce muulte probleme.

Cum a zis si florin, un 318 consuma 9-10 in oras daca mergi frumos cu el - ca doar nu o sa alergi pana la facultate. Probabil o sa iei un urs cu motor M10, foarte fiabil de alfel - daca este intretinut cu bun simt - adica schimburi de ulei facute la timp, completat uleiul cand este cazul si menajat motorul cand este rece( adica sa nu alergi cu el dupa ce abia ai pornit motorul - trebuie sa il lasi sa se incalzeasca singur pana la temperatura normala - gradatia de la mijloc de pe ceas) daca motorul depaseste aceasta gradatie, ar putea aparea anumite probleme - gen fierbe si tot asa.

Cati bani vrei sa cheltuiesti pentru achizitia masinii?
Cati bani iti poti permite sa platesti lunar pentru carburant?
asigurarea pe 6 luni pentru urs 1.8 este 260-280 lei - in functie de asigurator. impozitul e destul de mic - 100 si ceva de lei pe an, daca nu ma insel..

Astept un raspuns de la tine la intrebarile de mai sus si vedem cum te putem indruma.
Bafta!

ionusunt
e30 e o masina la care mai cade una alta,nu neaparat de proasta ce e piesa,ci de veche ce e ...gandeste te bine...motoarele sunt tanc daca sunt ingrijite cum trebuie ,dar ce faci cu fire coclite, si treburi de batranete. nu zic sa nu ti iei ,insa nu iti lua e30 ca n-ai cu ce sa mergi la facultate. + nu renteaza in sensul ca nu iti scoti banii pe el.
IA TI E30 NUMAI SI NUMAI DACA ITI PLACE! E O MASINA FOARTE MISTO DE CONDUS DE LUCRAT LA EA DE DESCOPERIT + INVATAT CE E AIA MASINA .INSA NU CA NU AI CU CE SA MERGI LA FACULTATE.NU I PT ASA CEVA tongue.gif PT ASTA LA 3 4 MII EXISTA SMART DIZEL SAU ALTI GANDACI D-ASTIA
alex230ro
QUOTE (INTERCEPTOR @ May 31 2009, 11:17 PM) *
ba este..eu am luat un urs 18 s consuma 9 10 n oras de 3 saptamani nu ma mai dezlipesc de el.......si pt astia mai vechii care raspund in zeflemea la useri noi ......sa va f**.nu asa te porti cu oameni care nu i conosti si au venit pe forum sa iti ceara parerea daca si forum asta a ajuns de mistocari ..atunci ma druc dreacu la balamuc.....huoo alex si ionusunt..
renteaza 316 sau 318 de preferinta 318

am vorbit foarte serios,eu merg la munca cu Tico,BMW-ul doar seara merg cu el,e mic il parchez unde vreau ma strecor cu el nu sare de 7% in orice mod l-ai abuza,ca masina de oras e ideal,pe langa el mai merg din cand in cand si cu un Matiz sunt masini foarte ok pentru oras,orice ce ai spune un urs de 20 de ani nu e masina de oras,sau eu nu l-as chinui in oras.in rest a zis ionusunt tot ce mai era de zis.Repet eu vb serios si recomand oricui vrea o masina de oras -Tico Matiz Smart .
INTERCEPTOR
du te ba de aici cu tico tau....omu intreaba de bmw si tu i spui sa si ia tico ?ce dreacu pasionat esti tu?daca nu i placea ursuletul se ducea pe forum tico sau daewoo....vrea si el sa stie ...mai ales tu care ai avut urs esti in mai mare masura sa l indrumi....sau cabrioletu .da nu i raspunzi asa la misto ...zic si eu ca o sa para ca suntem badarani aici pe forum....nici un tico sau matiz 316 318 ca in tico sau matiz mori prea repede...urs urs....si nu i chiar asa de scump sa l restaurezi ..pe mine m a costat toata fata tot tot in afara de amortizoare vre o 11 000 000
Burrutz
Multumesc pentru raspunsurile voastre de pana acum.
Sunt student la facultatea de mecanica si dupa cum a spus ionusunt "E O MASINA FOARTE MISTO DE CONDUS DE LUCRAT LA EA DE DESCOPERIT + INVATAT CE E AIA MASINA " asta ar fi inca un motiv pentru achizitionarea acestei masini, n'am de gand sa invat ceva practic pe o dacie tongue.gif desi e si asta o masina.


QUOTE (sebaa @ Jun 1 2009, 12:18 AM) *
Cati bani vrei sa cheltuiesti pentru achizitia masinii?
Cati bani iti poti permite sa platesti lunar pentru carburant?

La intrebarile de mai sus raspunsurile ar fi cam 2500 3000 euro pt achizitionarea masinii +inca 500 pentru reparatii imediate, apoi pentru carburant ar fi cam 2 plinuri pe luna.
Eu ma gandeam la un 316 sau 316i care presupun ca are un consum de 8% pentru o exploatare a masinii normala, nu's genu care sa omoare masina desi cateodata o mai iau razna blink.gif rolleyes.gif
alex230ro
QUOTE (INTERCEPTOR @ Jun 1 2009, 09:28 AM) *
du te ba de aici cu tico tau....omu intreaba de bmw si tu i spui sa si ia tico ?ce dreacu pasionat esti tu?daca nu i placea ursuletul se ducea pe forum tico sau daewoo....vrea si el sa stie ...mai ales tu care ai avut urs esti in mai mare masura sa l indrumi....sau cabrioletu .da nu i raspunzi asa la misto ...zic si eu ca o sa para ca suntem badarani aici pe forum....nici un tico sau matiz 316 318 ca in tico sau matiz mori prea repede...urs urs....si nu i chiar asa de scump sa l restaurezi ..pe mine m a costat toata fata tot tot in afara de amortizoare vre o 11 000 000

cum zici tu sa fie laugh.gif
@Burruz ia pana la urma E30 si vezi tu dupa aia ce si cum smile.gif
PS:pe mine m-a costat cam 3000 de euro ursul ca reparatii si tot ce am bagat in al in vreo 3 ani
Silviu
Parerea mea e ca la banii de care dispui iti poti permite un 318i in stare buna. Si daca il exploatezi normal, nu o sa fie greu de intretinut.
xox
E30 316 =/= E30 316i

316 are motorul de 1.8 dar are carburator. Am avut de doua ori modelul asta, prima oara am avut noroc de carburator bine reglat si masina mergea ok. Dar consumul era undeva la 10-12 in oras, in conditii de Iasi si exploatare normala. Asta e cam cat consuma un 2.0 in mintile lui (cred, sper sa nu spun prostii). Al doilea 316 insa avea carburatorul muci (era si pe GPL), nu mai spun cat consuma pentru ca nici nu stiu laugh.gif

316i are motorul de 1.6 dar ai grija! S-a fabricat dupa '87 si e cu motorul M40 fata de M10, e o generatie mai noua. Nici cu asta nu stiu daca te apropii de 8% (iarna sigur nu, decat la drum lung poate).

Am avut si un 318i care in schimb era mai apropiat la consum de ce zici tu.

In concluzie, parerea mea e sa alegi totusi un 2.0 - motorul M20 (diferenta intre M10 si M20 e ca primul are 4 cil, al doilea 6 cil) - nu e diferenta mare la consum dar in schimb simti diferenta de putere. Iar aici nu trebuie sa te gandesti ca n-ai nevoie de nu stiu cata putere, pur si simplu experienta E30 se imbunatateste biggrin.gif

Sa nu-ti fie frica nici de zapada. Cata vreme conduci cu grija si cunosti limita masinii n-ai de ce sa-ti faci griji. Iar pana la iarna ai timp berechet s-o afli. Am trecut prin 2 ierni cu E30 si n-am avut nici o problema cu zapada. Si nu sunt singurul, cred ca 90% din posesorii de E30 de aici pot confirma treaba asta. Mai sunt si exceptii de acord dar asta e.

Orice decizie ai lua, cand si daca te hotarasti la E30, mergi cu cineva care a mai avut si stie dupa ce sa se uite la ea. Asa am facut si eu, am cerut ajutor pe forum si primul meu BMW a fost chiar super-ok.
Rotti
1. m42 1.8 16v 136 cp (foarte rara motorizarea asta pe e30)

m20 2.0 8v 6 cil 129 cp

m40 1.8 8v 116 cp

eu zic ca asta e ordinea pt raportul consum/putere. nu-ti lua cazane, cauta un urs neruginit, ca sa nu regreti mai tarziu ca ai bagat banii aiurea in el.

2. Neaparat cand cumperi masina ia cu tine un cunoscator, sunt multe e30 cu piese de dacie pe ele.

3. Ai grija ca asta e boala, nu mai scapi de ea.

daca gasesti vreun e30 si intentionezi sa-l cumperi macar pune poze cu el pe forum, poate stie cineva de pe aici masina respectiva si iti poate da informatii despre ea.
little six bmw
parerea mea e ca ar trebui sa-ti iei un 2.0 cel putin. atentie (cum au zis si ceilalti colegi) la ACTE+SERII !!! rugina cit mai putina si in locuri neimportante. vezi daca gazeaza motorul, daca bate sau daca da cu fum (in acest caz e cam problem'). e30 nu e o masina de dus la facultate, dar avand in vedere faptul ca esti la facultatea de mecanica, consider ca va fi o provocare pentru tine biggrin.gif . bafta la cumparare si cum a zis si ROTTI daca gasesti un urs care iti place, inainte de a-l cumpara posteaza niste poze cu el pe forum.
alex230ro
ce am gasit eu pe net:
http://www2.autovit.ro/vsdetalii8.php?IDM=...526sens%253DASC -318i

http://www2.autovit.ro/vsdetalii8.php?IDM=...%252B%252B%252B
320i -cam bate campii aici in anunt nenea asta

ar trebui sa cauti unul cu an de fabricatie cat mai recent au mai putine probleme cu rugina

gasesti si 2,5uri dar nu stiu la ce bun
se mai vindea fostul meu 323 da nu stiu in ce stare mai este acum

http://www2.autovit.ro/vs2cautaauto.php?su...+++Cauta+%21+++
Burrutz
Multumesc pt tot. Ar mai fi varianta sa'l achizitionez din Italia deoarece nu voi fi nevoit sa'l inmatriculez in tara, stiu ca asigurarea e cam scumpa la ei dar la ce am gasit este posibilitatea sa fie incadrat la "vehicul istoric" sau asa ceva, trebuie sa ma informez mai bine, si astfel asigurarea ar ajunge undeva la 100 -200 euro/an.
Asta e masinuta: http://www.secondamano.it/iad/auto-e-moto/...810067&sid=
Rotti
foarte scumpa, mai cauta ca la banii aia iei 325 full
INTERCEPTOR
frumusica foc...da ursu la masini istorice??cam devreme..cien stie ce legi or avea italienii
bartro
QUOTE (INTERCEPTOR @ Jun 1 2009, 10:23 PM) *
frumusica foc...da ursu la masini istorice??cam devreme..cien stie ce legi or avea italienii

Probabil sa fie posibil in italia. In Romania nu sunt sanse inca.
ionusunt
QUOTE (Burrutz @ Jun 1 2009, 09:42 AM) *
Multumesc pentru raspunsurile voastre de pana acum.
Sunt student la facultatea de mecanica si dupa cum a spus ionusunt "E O MASINA FOARTE MISTO DE CONDUS DE LUCRAT LA EA DE DESCOPERIT + INVATAT CE E AIA MASINA " asta ar fi inca un motiv pentru achizitionarea acestei masini, n'am de gand sa invat ceva practic pe o dacie tongue.gif desi e si asta o masina.



La intrebarile de mai sus raspunsurile ar fi cam 2500 3000 euro pt achizitionarea masinii +inca 500 pentru reparatii imediate, apoi pentru carburant ar fi cam 2 plinuri pe luna.
Eu ma gandeam la un 316 sau 316i care presupun ca are un consum de 8% pentru o exploatare a masinii normala, nu's genu care sa omoare masina desi cateodata o mai iau razna blink.gif rolleyes.gif

in cazul in care esti la mecanica ITI RECOMAND CU CALDURA UN URS....BA NU . 2 . UNU FEIS LIFT SI UNU PANA N 87 , CA SA TE PRINZI SINGUREL SI DESPRE CE A FOST VORBA IN ACEL FEISLIFT ,PT CA NU S NUMAI BARI. tongue.gif dar astea sunt vise. iti iei un urs destul de marfa pe la 3 mii de iepuroi. daca vrei consum ia ti 1.8 nu 1.6 ,daca vrei ambele nu prea exista ,pt ca 2.0 ul in 6 se apropie de 2.5 la consum (1 L 2L diferenta urban,nu stiu la drum) ,si evident de fuga 2.5 sau peste(transplanturi...poate turbo tongue.gif )
pentru tine care insa vad ca te gandesti si sa fuga doar cateodata, un 318is si dintr-un an bun sunt mari sanse sa iti gasesti smile.gif bafta la cautari ,promit cum vad vreun 318 is il postez aici.
316i
QUOTE (Rotti @ Jun 1 2009, 10:23 PM) *
foarte scumpa, mai cauta ca la banii aia iei 325 full


De unde? Full fara piele?
yo_bava
Daca te intereseaza...Barrutz


http://bmwzone.ro/forums/index.php?showtopic=7820
Silviu
Nu sunt de acord cu xox care spune ca "In concluzie, parerea mea e sa alegi totusi un 2.0 - motorul M20 (diferenta intre M10 si M20 e ca primul are 4 cil, al doilea 6 cil) - nu e diferenta mare la consum" . Parerea mea e ca aia 2 cilindri in plus papa tot timpul benzina, indiferent daca tragi de motor sau nu.
TiL
Hmmm, M10 mi-a consumat intre 10-14 in oras (10 la mers prea linistit, cam subturat) M20 nu o sa consume mai mult de 14... cam 10-12 trebuie sa ia la mers normal.

Daca pui 2 cilindri la M10b18 obtii ceva gen M30B27. Si asta chiar ar papa... 15-20.
Dar cilindrii de 2.0 sunt mai mici, nu conteaza neaparat numarul lor cat capacitatea totala.
edutxu
nici cu m30b25 nu e de gluma smile.gif) stie si til...tongue.gif
si oricum cu 6 e altfel...
mai multe bujii de strans...mai multe fise de verificat...
dar cand e sa mearga bine....nu ti pare rau de banii dati pe benzina si pe toate cele...face treaba
Burrutz
Multumesc inca odata pt sfaturile de folos si pt oferte:), am ajuns la concluzia ca mai bine mi'o cumpar din Italia, masinile mai vechi de 20 ani se incadreaza la "vehicule istorice", urmeaza ca luna viitoare sa fac o vizita pe'acolo, deocamdata am gasit asta http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=151457392. Asigurarea ajunge la maxim 250 euro iar costul actelor la vreo 350-400 euro, deci ma incadrez in banii pe care'i am. Imi mai puteti spune care sunt problemele cel mai des intalnite la urs, si daca merita sa'mi mai unu pt piese sau pot gasi piese la magazine specializate?
Ciupanezu
O maşină poate deveni vehicul istoric doar dacă modelul īn cauză a ieşit din fabricaţie de minim 30 de ani.
Aşa e legea īn Romānia.

Circulaţia cu o maşină cu numere străine nu mi se pare atāt de avantajoasă, chiar dacă asigurarea este mică īn Italia.
Īn mod sigur vei fi oprit des de poliţie.
TiL
Urs de piese ar fi bun daca iei o masina cu ceva lipsuri. Daca amsina pe care o iei e ok, intreaga si fara tot felul de probleme mici si mari, reparatiile uzuale (gen bucsi, pivoti, curele, filtre, o sa le faci cu piese noi). Nu se merita sa muncesti ca sa pui consumabile SH.

Masinile de piese sunt bune doar daca iti trebuiesc: aripi, capote bune si ieftine. Sau upgrade-uri gen: aer conditionat, mecanism trapa electrica, punte discuri spate, jambe groase fata etc.
tomado e28 owner
Chiar daca se incadreaza acolo ca si vechime la vehicul istoric, probabil sunt tot felul de conditii suplimentare + multa birocratie ca sa realizezi acest lucru. De obicei tendinta e sa incurajeze casarea masinilor vechi, nu sa le creeze facilitati, asa ca intereseaza-te cat de stricti sunt. La motoare de 1.6, 1.8, chiar 2.0 nu mi se par taxele atat de mari aici incat sa merite sa te complici... Parerea mea e ca, vorba aia, ce castigi la pod dai la vama.
Plus ca ai fonduri suficiente cat sa te alegi cu o masina buna.
Rotti
QUOTE (316i @ Jun 2 2009, 01:05 PM) *
De unde? Full fara piele?

325ix
in genul astuia, care in afara de a/c are cam de toate. preturile nu difera f mult intre germania si italia.

318i
uite la 800e, impecabila
316i
QUOTE (Rotti @ Jun 3 2009, 04:26 PM) *
325ix
in genul astuia, care in afara de a/c are cam de toate. preturile nu difera f mult intre germania si italia.

318i
uite la 800e, impecabila


Cu ix-ul ajungi in tara in 2300 de euro si esti mandrul proprietar al unui urs neinmatriculat si cu probleme la tabla. smile.gif
Inafara de asta nu-i merge abs-ul si singurele optiuni sunt tapiteria de piele (fara scaune incalzite sau sport) si geamuri electrice fata.

Cu 1.8-ul ajungi acasa in 1100 de euro si ai o masina cheala cu un motor de cacat. smile.gif
Rotti
QUOTE (316i @ Jun 4 2009, 12:09 AM) *
Cu ix-ul ajungi in tara in 2300 de euro si esti mandrul proprietar al unui urs neinmatriculat si cu probleme la tabla. smile.gif
Inafara de asta nu-i merge abs-ul si singurele optiuni sunt tapiteria de piele (fara scaune incalzite sau sport) si geamuri electrice fata.

Cu 1.8-ul ajungi acasa in 1100 de euro si ai o masina cheala cu un motor de cacat. smile.gif

adica fix ce cauta el, doar ca are avantajul ca e face-lift:) si e cu vreo 1000e mai ieftin
316i
Da. Cam asa. smile.gif
Burrutz
Salutari, va multumesc inca odata pentru sfaturile pe care mi le'ati dat, dar intre timp dupa cautari de ursuleti s'au cam dus banii sad.gif , acum am gasit masinuta asta http://www.autovit.ro/masini/bmw/318/index...An&sens=ASC, de bani putini, necesita multa munca, dar merita salvata batranica asta. Imi dau seama ca ma inham la ceva destul de greu care o sa'mi consume mult timp si bani...in fine. Vreau sa va intreb daca stiti cate ceva despre ea biggrin.gif , daca ati vazut'o live. Astept comentariile voastre. Multumesc.
Burrutz






500 EURO An Fabricatie: 1980 Carburant: Benzina
Rulaj: 280,000 km Capacitate: 1,800 cmc Putere: 100 CP
Locatie:BUCURESTI Inmatriculata RO
NON-EURO; CUTIE MANUALA 5+1; OGLINZI ELECTRICE INCALZITE HELIOMATE; JANTE ALIAJ;
CASETOFON SONY + BOXE SPATE,PRET NEGOCIABIL,ACCEPT VARIANTE.MASINA ESTE IN STARE DE FUNCTIONARE,ITP VALABIL.


Asta e masina, linku, din cate am vazut, nu trimitea direct la aceast anunt.
tomado e28 owner
Carburator sau injectie? 1.8 pe carb din vremurile alea are 90cp parca. Vei avea ceva de lucru...
Burrutz
318i: An upgraded version of the 316 featuring the M10 1.8 L engine fitted with a Bosch fuel injection system, introduced in 1979 as successor to the carburetted .
Presupun ca e injectie daca e din '80.
edutxu
QUOTE (Burrutz @ Aug 27 2009, 01:44 PM) *
318i: An upgraded version of the 316 featuring the M10 1.8 L engine fitted with a Bosch fuel injection system, introduced in 1979 as successor to the carburetted .
Presupun ca e injectie daca e din '80.

este unul e vanzare pe forum mult mai ieftin, s a lucrat ft mult la el...mai necesita doar vopsitorie
Rotti
sfatul meu e sa strangi bani pt un e30 intretinut.
tomado e28 owner
QUOTE (Burrutz @ Aug 27 2009, 01:44 PM) *
318i: An upgraded version of the 316 featuring the M10 1.8 L engine fitted with a Bosch fuel injection system, introduced in 1979 as successor to the carburetted .
Presupun ca e injectie daca e din '80.

Trebuie verificat. Am intrebat pentru ca am un e28 518 din '81 si nu are injectie. Nu mi-am dat seama din ce ai postat daca e 318 sau 318i. Dar mai bine mai strangi bani, asa cum a zis si Rotti.
sebaa
@burrutz
iti recomand sa eviti masina aia, mai ales ca nu ai bani.
la 500 de euro nu ai cum sa iti iei BMW acceptabil. O sa bagi de doua ori pe atat in el si tot nu o sa mearga bine.
Mai asteapta, ca altfel o sa regreti.
05aBi
Are motor de e30 injectie omologat, asta daca nu ma insel.
soare
QUOTE (Burrutz @ May 31 2009, 10:05 PM) *
Salut, am niste banuti si as vrea sa'mi cumpar un E30 sa am cu ce ma deplasa pan' la facultate. As vrea sa stiu daca renteaza o astfel de masina, va multumesc.

Avand in vedere ca ai postat pe acest forum si la aceasta rubrica e clar ca ti place putin ursuletul,si eu sunt un proaspat proprietar de urs,masina pe care mi am dorit o toata viata si e si un 318is pot spune ca ajungi cu el foarte repede la facultate cat despre consum habar n am care este oricum nu cred ca e prea mare.Sper sa faci o alegere buna si sa ti cumperi un urs bun care sa nu te dezamageasca biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.