alex230ro
Mar 25 2009, 02:47 PM
superb multumesc mult

poate face cineva topicul pinned
Shark
Mar 25 2009, 05:27 PM
Da, foarte utile informatiile, multumim Sorine!
Acum insa am si eu o intrebare la subiect.
Referitor la E38-ul meu din 2001 cu M57, se recomanda Longlife 01 si 04. Din ceea ce vad specificat sub tabele, 04 este recomandat motoarelor diesel cu filtru de particule pentru extinderea duratei de viata a filtrului. Desigur ca E38ul meu nu are fitru.
Acum vine si o intrebare curioasa tare: care ulei e mai bun pt E38, 01 sau 04?
Un raspuns imediat ar fi ca 04 ca e mai nou, pe langa chestia cuparticulele are o formula imbunatatita, etc.
Un alt raspuns ar fi ca sunt la fel amndoua avand in vedere ca E38 nu are filtru, si ca atare diferenta de bani in plus pt 04 nu merita.
Un raspuns mai ciudat ar fi ca 01 e mult mai bun. 04 protejeaza filtrul de particule acumuland in el anumite componente care sunt eliminate odata cu schimbarea uleiului. Prin urmare 01 e mai bun ca sa mentine mai curat si nu acumuleaza porcariile alea.
Toate raspunsurile astea au fost date de mecanici, destul de competenti, zic eu.
Pe de alta parte eu personal stiu ca unul dintre rolurile uleiului este de a aduna si "resturile" din motor (particule scapate din ardere, resturi microscopice de garnituri, de metal, etc.). Prin urmare un ulei curat este unul prost ca nu isi indeplineste aceasta functie.
Eu pana acum in pus in el numai 04 si pot confirma ca uleiul se innegreste destul de repede. Alte chestii obiective n-am vazut (merge frumos, porneste frumos, nu face zgomote, etc. dar nici n-am incercat alt ulei, de ex 01)
Voi ce parere aveti?
Sorin
Mar 25 2009, 08:04 PM
Sunt de acord cu tine, capacitatea uleiului de a strange mizeriile din motor este foarte importanta.
Protectia legata de filtrul de particule probabil se refera la compusii chimice ce apar in gazele de evacuare. Eu tind sa cred ca LL-04 ar fi un ulei mult mai recomandat datorita faptului ca este dezvoltat mai recent.
Am avut si 01 si 04 in motor si nu am sesizat diferente.