Deci
Am avut asa ceva un For Two benzina ridicat de un chip de la 54 cai la 70 , 0.6 cmc, cutie mecanică 6 trepte cu ambreiaj automat, mod manual si auto, A/C, filtru polen, senzor temp ext, trip computer fara consum, proiectoare, faruri cu reglaj el, geamuri electrice, oglinzi el si incalzite, plafon de sticlă, abs, esp, Brabus overfender, jante aliaj RIAL cu Yokohama 175/55/15 fata, Continental 195/50/15 spate + jante tabla cu cauciuc de iarna.
Avīnd cutie mecanică ai frana de motor adevărata si ca intretinere tb ulei ca la cea normală mecanică iar cīnd moare ambreiaj se schimba kitul de ambrieaj cu volanta si rulment si daca tin bine minte cred ca este undeva la 400 euro. Pe fata are bascule Y si 4 pivoti toti la fel: 2 pe bascula si 2 ca si capete de bara
. Pe spate ceva brate si puntea pe care sta motorul.
La ~84.000 km l-am cumparat eu si am facut cca 7.000 km dupa care l-am vandut de gura sotiei ca este masina prea mica si se teme de traficul din bucuresti ca ie prea mic si in nu in ultimul rand ca sa-l schimbam cu BMW compact.
Acuma ca o paranteza : sunt multi soferi in buc si nu numai care te masoara dupa ce masina conduci. Am patit-o cu Smartu de mai multe ori sa ma inghesuie sau sa se bage in fata aiurea ca io sunt mic, iar cand sunt cu Jeep parca lumea nu se mai baga asa cu tupeu. Poate ie doar complex in capu meu dar nu cred.
Este o masina f misto si foarte incapatoare ptr 2 persoane + portbagaj in care au incaput 1 lada de bere, 1 frigider portabil (cam dimensiunea lazii de bere) + una geanta de voiaj normala pusa pe lung care ajungea aproape ca o cotiera intre scaune
. Piata saptamanala incape lejer.
Ca si consum al meu nu este relevant ptr ca era tras de par si ajungea la 8.5-9 cu A/C pe vara. Oricum sa nu te astepti la un diesel sa-ti ia sub 6.5 - 7 in buc si avand in vedere cum doarme pe el eu nu mi-as lua diesel. Eu chiar am intrebat un coleg de trafic la un semafor care avea un diesel cat ii consuma si mi-a zis 7. So restul depinde de tine daca te arde la buzunar diferenta de 1.5% consum in plus la benzina.
De cutie - este adevarat ca uneori doarme pe ea dar daca incepi sa te obisnuiesti cu ea parca nu mai este asa tragic. Mare grija la turbine indiferent ca ie benzina sau diesel.
Piesele nu sunt f scumpe ptr smart nici chiar pe original.
Ia-m pus discuri noi zimmerman pe fata si placute ate, bateria a murit dupa ce am lasat luminile aprinse cca 20 min si atunci am schimbat-o , adaugat overfendere Brabus iar inainte sa o vand am cheltuit ~ 14 milioane si am schimbat urmatoarele : amortizoare fata+spate sachs, bielete stabi spate si ceva flanse cu rulmenti amortizoare fata, lichid de frana + aerisit . Dupa schimbul de amortizoare si restul pe la articulatii masina s-a schimbat in bine 100%. Franele iarasi un plus mare dupa schimb si aerisire lichid.
Prima generatie de smart benzina a avut o problema de design la galeria de evacuare care la un moment dat se poate fisura. Eventual evita prima generaţie se smart si căuta ceva cu face lift motor de 0.7 cmc.
Altfel am ramas placut impresionat si uimit de urmatoarele :
- soundul de turbo + fluieratul la decelerare de care m-am prins abea in Ro si a fo distractie mare cand mi-am dat seama ce este de fapt - tinuta pe manual in viteza in regim de turbina accel dupa aia decel f misto!
- cum tragea in regim de turbina la peste 3000 Rpm
- sunetul original al masinii care era pachetul hifi - adica tweetere si subwoofer in difuzoarele din bord + radio original care prindea posturile in bucuresti absolut demential.
- stabilitate la viteza mare pe autostrada cu jantele de aliaj
- faruri excelente fara lupe cu becuri H4 noi philips night vision
- f misto la parcari
- plastic f rezistent de jur imprejur ( bara fata+capota
, fetele de usi, si bara spate din plastic)
A/C ul funcţiona decent , facea destul de rece ptr conserva respectivă insa după părerea mea maşina care am avut-o avea un mare dezavantaj si vara si iarna : plafon de sticlă- pierderi mari de caldura si de frig. Iarna as fi vrut sa aiba ceva de incalzire aditional ptr ca am avut momente la ger cand se incalzea destul de greu in trafic. Nu am mai apucat sa verific termostat este posibil sa fi avut probleme.
Un pic disconfort la drumurile din Ro datorita ampatamentului scurt.
Esp cu taiere de gaz decent si el, dar fara buton de off, martor luminos in bord, adica on tot timpul, abs ok dupa parerea mea.
Cu rotile ei din fabrica nu iti trebuie servodirectie, dar cu cele de aliaj care le-am avut puneai f putin muschiu la treaba doar la parcari.
In ciuda aparentelor si cum crede multa lume masina nu este f usoara- are cca 850 kg parca numai dansa deci nu tb sa mergi cu caramizi in portbagaj.
Ce am avut eu de 70 cai nu era nici ultima gaina de pe strada
, este adevarat ca nu m-am tinut dupa Sorin si Butcki pe vremea cand avea ix doar tractiune spate dar si io dupa ei acolo
.
Intr-o tara civilizata cu un trafic civilizat SMART este o masina f misto.
Sper sa fi scris cam ce mi-a ramas mie in cap de la smartul pe care l-am avut. Daca mai ai intrebari iti stau la dispozitie.
Eu m-am uitat f mult pe
EvilutionUneori imi pare rau dupa el. Dealtfel si de E30 imi pare rau.
Atasez ceva poze. Comment : cum pleaca unii in concediu cu smartu in loc de bicicleta
.