Shark
Jan 12 2009, 07:19 PM
Am cateva intrebari referitoare la diferentialele de E30, rog pe cei priceputi sa ma lamureasca si pe mine:
1. Care este diferenta intre diferentialul carcasa-mare si carcasa-mica de la E30? Difera doar marimea carcasei, prinderile pe caroserie sunt la fel? Dar legaturile la cardan/planetare?
2. Un diferential de E34 se poate monta ca atare (cu modificari minime) pe E30? Sau daca trebuie schimbat capacul din spate cu bucsa aia de prindere, mai trebuie si altceva? Ma refer aici la cel cu carcasa mare.
3. Diferentialele sunt compatibile la piesele interne? Mai exact, pot desface un blocant, sa-i scot din interior sistemul LSD (adica
asta) si sa-l pun fara probleme pe unul open (astfel incat sa nu-i schimbe raportul)?
4. Vad ca LSD-ul se poate cumpara de la BMW separat de restul diferentialului (bine, costa enorm, dar asta e alta treaba...). Se pot cumpara de la BMW si piese interne, coroana aia (nu stiu cum ii zice), sau axul?
5. Pe E30 316i M40 03/1989 am diferential de 4,27? Un 4.10 cred ca n-ar schimba prea mult din acceleratie/top speed, nu?
xander
Jan 12 2009, 09:36 PM
te mananca, nu poti dormi noaptea?
Shark
Jan 12 2009, 09:46 PM
Mda, ma mananca tare de tot. Am studiat indelung filmele "documentare" si de atunci nu mai dorm noaptea...
alex230ro
Jan 13 2009, 07:48 AM
1. Care este diferenta intre diferentialul carcasa-mare si carcasa-mica de la E30? Difera doar marimea carcasei, prinderile pe caroserie sunt la fel? Dar legaturile la cardan/planetare?
-sunt prinderile si legaturile la fel din cate imi amintesc,carcasa mica = motoare pana in 2 litri carcasa mare=motoare de la 2 litri in sus parca asta era regula
2. Un diferential de E34 se poate monta ca atare (cu modificari minime) pe E30? Sau daca trebuie schimbat capacul din spate cu bucsa aia de prindere, mai trebuie si altceva? Ma refer aici la cel cu carcasa mare.
-trebuie schimbat capacul din spate asa stiu ca au facut mai toti care au pus diferential de E34
3. Diferentialele sunt compatibile la piesele interne? Mai exact, pot desface un blocant, sa-i scot din interior sistemul LSD (adica
asta) si sa-l pun fara probleme pe unul open (astfel incat sa nu-i schimbe raportul)?
-se poate dar eu nu as face asa ceva
4. Vad ca LSD-ul se poate cumpara de la BMW separat de restul diferentialului (bine, costa enorm, dar asta e alta treaba...). Se pot cumpara de la BMW si piese interne, coroana aia (nu stiu cum ii zice), sau axul?
-daca gasesti part number cred ca poti sa iei orice piesa
5. Pe E30 316i M40 03/1989 am diferential de 4,27? Un 4.10 cred ca n-ar schimba prea mult din acceleratie/top speed, nu?
-nu cred ca va schimba
Shark
Jan 13 2009, 11:08 AM
ok, multumesc alex!
Shark
Jan 13 2009, 12:58 PM
Acum am alte nelamuriri.
Avand in vedere ca E30ul meu este 316i, evident ca am pe el un diferential mic. Pot pune direct unul mare, sau mai trebuie sa fac modificari pe la prinderi? N-am gasit prea multe date pe net despre asta, era unu' pe un forum in state care zicea ca trebuie ceva modficari, "the subframe is different on smaller engines E30".
Ideea principala (pe scurt) este urmatoarea: cum pot pune un diff de E34 pe E30 316i? In afara de faptul ca E34 are diff mare si ca trebuie sa-i schimb capacul, ce altceva trebuie sa mai fac?
uwe
Jan 13 2009, 01:11 PM
nu este nici o diferenta intre mare si mic la montaj se va ptrivi perfect
vezi ca la e34 sunt 2 feluri de grupuri si numai unul se poate monta la e30 prin schimbarea capacului
si ca idee eu am avut 4,10 apoi am pus 3,73 diferenta a fost de aproxinativ 200 de ture....la tine va fi mult mai mica diferenta
200 de ture pe turometrul original ...(poate avea mici erori)
alex230ro
Jan 13 2009, 01:54 PM
asa e,la mine a mers diferential mic in locul celui mare(open) banuiesc ca merge si invers
Shark
Jan 13 2009, 02:34 PM
QUOTE (uwe @ Jan 13 2009, 01:11 PM)

vezi ca la e34 sunt 2 feluri de grupuri si numai unul se poate monta la e30 prin schimbarea capacului
si cum fac diferenta intre cele doua?
uwe
Jan 13 2009, 02:41 PM
CITAT(Shark @ Jan 13 2009, 02:34 PM)

si cum fac diferenta intre cele doua?
pai simplu ...te uiti la el
practic arata la fel ca cel de urs doar ca are capacul altfel....daca stii cum arata cel de e30 vei face diferenta
Adrian Pintea
Jan 13 2009, 04:23 PM
Am si eu o intrebare ce diferential s-a pus stock pe 320i, 3,91? Ca sa castig putin la sprint si urcat in viteza de care ar trebui sa-mi pun? un 3,64 sau un 4,27?voi simti ceva diferente?
uwe
Jan 13 2009, 04:40 PM
CITAT(Adrian Pintea @ Jan 13 2009, 04:23 PM)

Am si eu o intrebare ce diferential s-a pus stock pe 320i, 3,91? Ca sa castig putin la sprint si urcat in viteza de care ar trebui sa-mi pun? un 3,64 sau un 4,27?voi simti ceva diferente?
pai fabrica a pus asa 4.10 3.91 3.64 si 3.46
din ce stiu eu in felul urmator
4,10 s-a pus dupa 87'
3.91 si 3.64 s-a pus intre 9/85' si 9/87'
3.46 s-a pus pana in 9/85'
alex230ro
Jan 13 2009, 04:44 PM

cine stie cunoaste
deh ce inseamna sa nu mai ai urs ,rapoartele nu le stiam
Shark
Jan 13 2009, 04:58 PM
QUOTE (uwe @ Jan 13 2009, 02:41 PM)

pai simplu ...te uiti la el
practic arata la fel ca cel de urs doar ca are capacul altfel....daca stii cum arata cel de e30 vei face diferenta
Ok,

am inteles! Exista si vreo diferentiere pe ani/motorizari intre diferentialele astea sau au fost montate amandoua tipurile in paralel pe toate E34?
Adrian Pintea
Jan 13 2009, 10:23 PM
Asa deci eu am ori 3,91 ori 3,64...pe tablita de pe diferential imi scrie 1140a51744
Ca sa castig la sprit ar trebui sa pun raport mai mare ( un 4,10...4,27) sau un raport mai mic (3,46...3,2)
Shark
Jan 13 2009, 10:27 PM
Un raport mai mare! Cu 4,27 ai sprint cel mai rapid, trepte foarte scurte si viteza maxima ... minima!
uwe
Jan 13 2009, 10:44 PM
CITAT(Shark @ Jan 13 2009, 04:58 PM)

Ok,

am inteles! Exista si vreo diferentiere pe ani/motorizari intre diferentialele astea sau au fost montate amandoua tipurile in paralel pe toate E34?
sincer sa fiu la e34 nu stiu asa de bine ca la e30
ar fi bine sa-ti raspunda un cunoscator de e34...
din ce stiu eu (de la cineva) exista 2 feluri de punti la e34 si grupurile difera...mai mult nu stiu...
CITAT(alex230ro @ Jan 13 2009, 04:44 PM)


cine stie cunoaste
deh ce inseamna sa nu mai ai urs ,rapoartele nu le stiam

e simplu ...e30.de

CITAT(Adrian Pintea @ Jan 13 2009, 10:23 PM)

Asa deci eu am ori 3,91 ori 3,64...pe tablita de pe diferential imi scrie 1140a51744
Ca sa castig la sprit ar trebui sa pun raport mai mare ( un 4,10...4,27) sau un raport mai mic (3,46...3,2)
pe tablie trebui sa citesti mai bine

si o sa vezi si raportul
trebui sa pui un raport mai mare
la un 2,0 eu zic ca un 4,10 e super...daca mai e si lsd

CITAT(Shark @ Jan 13 2009, 10:27 PM)

Un raport mai mare! Cu 4,27 ai sprint cel mai rapid, trepte foarte scurte si viteza maxima ... minima!

nu e neaparat adevarat ce spui tu
daca e prea scurt grupul in anumite conditii pierzi pt. ca nu mai poti sa pui in valoare puterea motorului
Shark
Jan 14 2009, 12:18 PM
QUOTE (uwe @ Jan 13 2009, 10:44 PM)

daca e prea scurt grupul in anumite conditii pierzi pt. ca nu mai poti sa pui in valoare puterea motorului
Da, asa e. Cu cel mai scurt diff posibil treptele de viteza sunt foarte scurte si probabil primele trepte sunt complet inutilizabile. Cel mult sa poti urni o remorca imensa cu ele

, in rest ... fara valoare reala.
Eu personal cred ca pentru un sprint mai bun pe o anumita motorizare, trebuie sa mergi doar unul sau doua rapoarte de grup mai scurt fata de cel original, dupa aia iesi complet din parametrii calculati de BMW si e foarte probabil sa nu mai pui in valoare motorul, asa cum zice uwe.
florin83
Jan 14 2009, 12:59 PM
QUOTE (Shark @ Jan 14 2009, 12:18 PM)

Da, asa e. Cu cel mai scurt diff posibil treptele de viteza sunt foarte scurte si probabil primele trepte sunt complet inutilizabile. Cel mult sa poti urni o remorca imensa cu ele

, in rest ... fara valoare reala.
asa e.. dar nici lung nu e bine.
Eu am 2.56 si cand e masina incarcata, cu ASC off abia da un scartz mic de zici ca are 50 de cai

La urma urmei e destul de simplu.. vrei demaraj, consum mai mare (la aceiasi viteza), top speed mai mic si mestecat in mamaliga mai des iei diferential scurt, daca e lung e invers

, singurl dezavantaj e ca o sa fie putin mai lenesa masina.
uwe
Jan 14 2009, 05:48 PM
sau ca sa nu mai schimbi grupuri si alte nebunii pui niste roti cu diametru fff. mic si e acelasi efect
Shark
Jan 14 2009, 06:16 PM
QUOTE (uwe @ Jan 14 2009, 05:48 PM)

sau ca sa nu mai schimbi grupuri si alte nebunii pui niste roti cu diametru fff. mic si e acelasi efect

E tare asta!

Si cauciucurile sa aiba talon cat mai mic si sa fie si foarte uzate, le mai scade din diametru...
BMWe30
Feb 4 2009, 03:59 PM
QUOTE (alex230ro @ Jan 13 2009, 07:48 AM)

1. Care este diferenta intre diferentialul carcasa-mare si carcasa-mica de la E30? Difera doar marimea carcasei, prinderile pe caroserie sunt la fel? Dar legaturile la cardan/planetare?
-sunt prinderile si legaturile la fel din cate imi amintesc,carcasa mica = motoare pana in 2 litri carcasa mare=motoare de la 2 litri in sus parca asta era regula
2. Un diferential de E34 se poate monta ca atare (cu modificari minime) pe E30? Sau daca trebuie schimbat capacul din spate cu bucsa aia de prindere, mai trebuie si altceva? Ma refer aici la cel cu carcasa mare.
-trebuie schimbat capacul din spate asa stiu ca au facut mai toti care au pus diferential de E34
3. Diferentialele sunt compatibile la piesele interne? Mai exact, pot desface un blocant, sa-i scot din interior sistemul LSD (adica
asta) si sa-l pun fara probleme pe unul open (astfel incat sa nu-i schimbe raportul)?
-se poate dar eu nu as face asa ceva
4. Vad ca LSD-ul se poate cumpara de la BMW separat de restul diferentialului (bine, costa enorm, dar asta e alta treaba...). Se pot cumpara de la BMW si piese interne, coroana aia (nu stiu cum ii zice), sau axul?
-daca gasesti part number cred ca poti sa iei orice piesa
5. Pe E30 316i M40 03/1989 am diferential de 4,27? Un 4.10 cred ca n-ar schimba prea mult din acceleratie/top speed, nu?
-nu cred ca va schimba
Poti desface un diferential care e blocant si sa iei doar miezul jos si sa il pui intr`unul open,nu este nici o problema,doar sa ai grija sa strangi toate suruburile calumea si sa nu intre mizerie pe acolo,doar ca trebuie sa ai grija ce miez pui,de exemplu miez de blocant de raport sub 3 nu se va potrivi la diferential open peste 3. Am patit...si am pus distantier...
pe e34 sunt chiar 3 feluri de diferentiale,cel de pe v8`uri difera iar. In general 525i`urile 24v au model diferit de diferential,adica modelul care nu potriveste pe e30,iar 518i 520i(m20,m50) 525i (m20) au model de diferential care potriveste pe e30. Iar 525i 24v 530i 535i au alt model iar v8`urile alt model.
Adrian Pintea
Feb 5 2009, 10:26 PM
Am roti de 14", la 100 la ora am 2300 de ture am, e ok? e scurt, e lung? as pune un blocant scurt ca simt ca motorul poate mai mult...Cred ca a fost schimbat dif-ul si pus unu lung, ca al meu e in carcasa mica...
CITAT(Adrian Pintea @ Feb 5 2009, 10:26 PM)

Am roti de 14", la 100 la ora am 2300 de ture am, e ok? e scurt, e lung? as pune un blocant scurt ca simt ca motorul poate mai mult...Cred ca a fost schimbat dif-ul si pus unu lung, ca al meu e in carcasa mica...
dar e asa greu sa citesti pe placuta sa vezi ce grup ai?
316i
Feb 7 2009, 01:17 AM
QUOTE (uwe @ Feb 6 2009, 10:57 AM)

dar e asa greu sa citesti pe placuta sa vezi ce grup ai?

+1
Adrian Pintea
Feb 8 2009, 06:44 PM
Am zis si mai sus ca pe tablita e codul 1140A51744 Ce raport am? ca eu nu-mi dau seama
CITAT(Adrian Pintea @ Feb 8 2009, 06:44 PM)

Am zis si mai sus ca pe tablita e codul 1140A51744 Ce raport am? ca eu nu-mi dau seama
scoate tablita aia de acolo
o cureti bine de tot si o sa mai apara un cod
si atunci vei stii..sau fa o poza sa vedem si noi...ca sa te putem ajuta
the_rifle
Feb 10 2009, 01:13 AM
Shark cred ca pui problema putin gresit.... Problema cred ca nu e diferentialul.... problema cred ca e motorul
Un motor de 1.6 e "defect" de cand iese pe portile fabriciii.... Ce pretentii ai de la un 1.6 si 100 de cai ca mai mult are loganul de 16 valve... ( Sa ma scuteasca moralistii ca nu se compara motorul de 100 de cai de bmw cu motorul de 100 de cai de renault...) Schimba draq motorul cu un 2.5 si o sa ai senzatia dupa ce treci de pe 1.6 pe 2.5 ca nu tii masina pe strada cand pleci cu ea de pe loc in forja.... Diferenta e colosala si de la 2.0 la 2.5 dar de la 1.6 la 2.5....
Pai ce faci frate din masina aia .... rashnita de cafea ? O sa bazaie pana la 80 la ora dupa care o sa ai viteza maxima la 83..... hai 85 ( treaca de la mine ) Bineinteles ca exagerez dar nu cu foarte mult...
Uite de pilda un motor de 2.0 de E36 il gasesti cu 500 de euro cu tot cu calculator si cutie... ce draq pt 20 de milioane de lei vechi te mai complici sa schimbi diferentialul ? hai sa fim seriosi ... Pt oricine isi doreste cat de cat o putere mai mare 500 de euro chiar e o suma de mizerie indiferent de cati bani cashtigi ... Mai cu un imprumut mai cu o bere mai putin in cateva luni (zic) e imposibil sa n-ai banii chit ca mergi 2 luni cu autobuzul si economisesnti banii din benzina....
Shark
Feb 10 2009, 11:41 AM
the_rifle, cred ca tu n-ai inteles exact problema mea, eu nu vreau sa obtin performante deosebite de la E30, vreau doar un comportament deosebit pe zapada. Si asa cauciucurile de iarna fac o diferenta enorma in comparatie cu toate taxiurile si toti fraierii cu slick-uri uzate de vara pe care ii ia mereu prin surprindere primul cm de zapada. Insa eu vreau si mai mult. Aici ma ajuta blocantul ala.
Oricum, ca performante, un diff nu mi-ar putea aduce cine stie ce, E30 316i are deja din fabrica un diff scurt asa ca nu pot cere prea mult.
Cu motorul nu am absolut nici o problema. Folosesc masina zilnic la servici si nu la concursuri. Merg des cu ea pe distante scurte, cu motorul rece, nu are timp sa se incalzeasca. Evident ca puteam sa schimb pana acum de 100 de ori motorul, au fost pe forum la vanzare zeci de motoare bune la preturi corecte dar in momentul de fata un motor mai mare nu ma avantajeaza cu nimic.
the_rifle
Feb 10 2009, 09:37 PM
QUOTE (Shark @ Feb 10 2009, 11:41 AM)

the_rifle, cred ca tu n-ai inteles exact problema mea, eu nu vreau sa obtin performante deosebite de la E30, vreau doar un comportament deosebit pe zapada. Si asa cauciucurile de iarna fac o diferenta enorma in comparatie cu toate taxiurile si toti fraierii cu slick-uri uzate de vara pe care ii ia mereu prin surprindere primul cm de zapada. Insa eu vreau si mai mult. Aici ma ajuta blocantul ala.
Oricum, ca performante, un diff nu mi-ar putea aduce cine stie ce, E30 316i are deja din fabrica un diff scurt asa ca nu pot cere prea mult.
Cu motorul nu am absolut nici o problema. Folosesc masina zilnic la servici si nu la concursuri. Merg des cu ea pe distante scurte, cu motorul rece, nu are timp sa se incalzeasca. Evident ca puteam sa schimb pana acum de 100 de ori motorul, au fost pe forum la vanzare zeci de motoare bune la preturi corecte dar in momentul de fata un motor mai mare nu ma avantajeaza cu nimic.
Sigur. Cum spui tu. Tu stii mai bine ce-ti doresti de la masina ta...
La cat ninge in romania cred ca se merita sa ai un "comportament" deosebit 3 zile si un avantaj categoric fata de " toate taxiurile si toti fraierii cu slick-uri uzate de vara "....

( no offence )
Bafta
Adrian Pintea
Feb 11 2009, 01:47 AM
De ce sa schimb motorul, cand eu de fapt vreau sa schimb diferentialul open cu unul blocant, sunt doar in dubii cu raportul lui, blocantul te ajuta si daca ai 1,6 si daca ai 2,0 si daca ai 2,5...si la ce hazna ca ai 2,5 si diferential open? la schimbarea motorului ai pus in calcul si costurile cu omologatul?pt mine e masina de zi de zi, nu doar o a doua masina care s-o folosesc doar la o plimbare "sa ma dau mare" si oricum multi sunt de parere ca un 2,0 jetronic reglat bine si in mintile lui poata sa tina piept cu brio multor masini...Nu-mi trebuie sa ma duc la curse, sau sa pornesc de pe loc sa nu o pot tine, vreau doar sa am un sprint mai bun, la depasiri si sa ma descurc mai usor in traficul aglomerat, si in caz ca ma mai enerveaza unul prin trafic... Ma enerveaza ca am vazut o regula la "meseriasii" mecanici...toti stiu sa schimbe un motor, dar putini chiar au habar sa lucreze la motoare, sa schimbe un semering, o distributie, sa rectifice o chiuloasa sau o supapa, ca de e mai ieftin sa pui un 2,5, ca poate si cu ala ai un noroc ca incepe si iti manca ulei mai mult ca benzina dupa 1000km...oricum e clar cine isi ia 2,5 decat aia care le iau de forjat, greu gasesti un motor in stare buna...si oricum prefer sa pastrez masina originala, cu motorul cu care a iesit ea din fabrica, ca strutocamile sunt destule pe drum
the_rifle
Feb 11 2009, 11:34 PM
Da cred ca aveti dreptate... sunt eu mai ciudat....
Asta cu masinile forjate e ca si cu femeile.... O iei doar sa te uiti la ea ca daca te culci cu ea prea des incepe sa piarda ulei si n-are sens sa defectezi draq femeia.... e si o vorba " Te trezesti de vrei nu vrei sa strici p.... pe femei ... "

Acum sa nu se simta nimeni vizat.... Eu vorbeam in numele meu ca eu asa fac....
the_rifle
Feb 11 2009, 11:55 PM
.... sau si mai rau... poate de la vreo supapa arsa sa nu mai aiba compresie ....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.