Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Incalzirea motorului
BMWZone > BMW GENERAL > Intrebari si sfaturi despre BMW
florin83
Cam cat timp trebuie sa stau pe loc dupa ce pornesc motorul? Iarna stau 1-5min, depinde cat de multa zapada e pe masina si cat de inghetat e parbrizul.
In rest plec in maxim 30 sec..
butcky
Eu plec imediat ce am pornit motorul! Si o tin turata! Stiu ca nu e bine, dar nu stiu cum se intampla ca tot timpul sunt in criza de timp! :unibrow: tongue.gif
sixx
Iarna o las 1-2 minute.. bine, cand a fost zapada si inghet mare am stat si 5-7 minute (cat fumez o tigare si dau zapada de pe ea).
Vara nu stau deloc.
316i
Iarna intre 2-5 minute, vara ~20sec.
COObra
mai nou pt ca mi-a decedat o parte a socului (ca la mine e si termic si electric) stau cam 3-4 minute....inainte plecam cam dupa 30 de sec incetisor incetisor si urcam in ture pe masura ce urca si temperatura.
525da
La diesel-ul meu scrie in cartea tehnica sa pun contactul,sa astept sa se stinga "pre-heating",sa pornesc motorul si sa plec,fara sa turez motorul pana se incalzeste.Se incalzeste mai bine in mers.
Oricum,recent am invatat ca,atunci cand dau cheie,e bine sa fie opriti toti consumatorii mancatori de curent:climatizarea,casetofonul,farurile!Ca eram o figurantaaaa...angel eyes,muzici,ventilatie....si am schimbat bateria dupa o calatorie la service cu platforma!!!
cristic
eu pornesc si plec fara sa o turez prea tare, cat despre consumatori.... am ajuns paranoia dupa ce am patit ceva asemanator cu ceea ce a patit 525da
Darren
Nu stau sa se incalzeasca motorul. Poate 10-20 sec, cat imi pun centura si fatza la CD. Dar pana nu ajunge la motorul la temperatura normala nu ii dau mai mult de 2500rpm.
SUPERBEC
minim 2 minute ,nu prea conteaza daca e iarna sau vara ideea e sa ajunga uleiul peste tot. si dupa ce depaseste prima linie merge si 3500 de ture.
akajohn
eu stau in jur de 30 secunde ca uleiul sa urce si sa unga cat de cat motorul dupa care ma urnesc incetisor... pana nu trece temperatura motorului de prima liniuta (sau macar sa iasa din zona albastra incolo) nu trec de 2000 de turatii... oricum in mers se incalzeste mai usor si daca stau pe loc dureaza mult mai mult si nu vad rostul atata timp cat in mers nu turez motorul... aceiasi procedura o aplic si la Opelul Corsa...
uwe
1-2 minute si pana se incalzeste cat de cat nu trec de 2500
Sorin
acum eu stau in hur de 3-4 minute cel putin pana cand isi ia un mers mai rotund
la lada stateam si 10 ca era socul mai pretentios
recomandarea mea este sa se stea in jur de 5 minute caci uleiul se incalzeste mai greu si la anumite temperaturi mai joase e aproape marmelada
George77
Eu stau cam maxim un minut dupa ce am pornit motorul dupa care o iau usor de tot ,bine am si un traseu unde merg incet cam maxim 5 minute dupa care intru in trafic unde nu o accelerez mai multe de 2000 pana nu incepe sa se incalzeasca un pic,
alexandru_83
In cartea masini spune ca dupa ce ai pornit motoru sa pleci de pe loc wink.gif
Iulika0069
Din auzite/citite/cat de cat testate:

a) Pornirea se face (o fac) in 2 pasi:
- se da la cheie cat sa se invarta motorul un pic ("un sfert" de tura),
- se opreste procesul - de cele mai multe motorul nici nu porneste la sfertul sfertului, mai ales cand e gerul draqului
- se asteapta cateva secunde, se pune din nou contactul si se porneste normal motorul
In felul acesta pompa de ulei apuca sa improaste ceva ulei, dar oprind motorul, acesta nu va mai pleca "pe uscat" la >1000 rpm
Eu la M50 nu am auzit niciodata acel "crasnet" metalic, nici chiar azi cand au fost -16*C
Metoda asta o aplic si vara, nu ma costa nimic.. Daca lasi cateva secunde intre cele 2 porniri, nu (mai) omori nici bateria..

cool.gif Dupa ce ai pornit lasi cateva zeci de secunde motorul mergand, ca sa ajunga cat de cat uleiul in rampa, dupa care pleci frumos cu masina:
- e indicat sa nu fortezi motorul (nu conteaza neaparat turatia - bine, nu depasesti 2500-2800 rpm - ci "cuplul" aplicat pedalei)
- adica e mai important sa cresti turatia mai incet, fara a forta motorul; degeaba skimbi la 2200rpm daca ii dai blana - e mai rau decat daca ai skimba usor la 3200
- e indicat sa ramai intr-o treapta inferioara la 2000-2500rpm (tr. I chiar); nu te grabi sa ii dai repede a II-a in parcare, la 1200rpm; nu te grabi sa bagi repede a IV-a sau a V-a
- in primele minute cel mai important aspect e lubrefierea motorului, aceasta se face mai bine la 2200rpm decat la 1400rpm smile.gif

c) Nu am lasat decat f.f. rar motorul sa mearga la relanti dupa ce l-am pornit:
- presiunea uleiului e mica, deci ungerea nu se face corect
- trebuie minimizat cat mai mult timpul in care motorul este rece si merge cu amestec bogat, iar un motor in sarcina se incalzeste de cateva ori mai repede decat unul la relanti
- atunci cand amestecul este bogat, benzina nearsa poate contamina filmul de ulei, subtiindu-l astfel si alterandu-i calitatile
- gasisem un articol pe www.e34.de despre lucrul asta.. cu oameni care dupa ce mersesera mult prin oras cu masina, la primul drum in afara le consuma cateva sute (100-150-200) de grame de ulei, desi ei verificasera nivelul inainte si era ok
Explicatia era ca de fapt motorul, mergand constant si in parametri optimi, ardea benzina acumulata in ulei pe perioada mersului in oras.
cc_seat
QUOTE (525da)
La diesel-ul meu scrie in cartea tehnica sa pun contactul,sa astept sa se stinga "pre-heating",sa pornesc motorul si sa plec
Probabil ai cartea din Germania. Si la ei asa recomanda (obliga biggrin.gif ) "ecologia".
ironm
si la mine tot asa scrie: se porneste imediat dupa ce s-a pornit motoru(sau inainte daca va tzine :unibrow: ) si nu se depaseste vit de 40km/h pt cateva minute...
florin83
nu prea cred ca e viteza asa importanta cat e turatia..
40km/h poti sa ai si cu a 1-a..
eu nu depasesc 2000-2500 pana nu ajunge temp macar la prima linie..
ironm
sa mergi tu 5minute cu 40 cu 1-a tongue.gif
io cred ca e valabil doar la diesel faza cu plecatu imediat!
TiL
Cand aveam benzine le lasam un minut-doua, pana la 5 minute iarna, sa se incalzeasca si apoi plecam. Dar dieselul are suficient cuplu ca sa plec fara sa apas pedala de acceleratie (o apasa singur cat timp motorul e rece biggrin.gif ).
alexandru_83
QUOTE (ironm)
sa mergi tu 5minute cu 40 cu 1-a tongue.gif
io cred ca e valabil doar la diesel faza cu plecatu imediat!

Si la benzina smile.gif
io'sŪ
eu stau cu masina pormita cam 5-10 min, sa invarta un pic si uleiul de prin CV ca sa nu imping cu ambele maini de maneta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.