QUOTE (ionusunt @ Nov 18 2008, 07:01 AM)

pana nu vezi PE BUNE care este treaba cu masina ....nu ai de unde sa stii si cum sa judeci asa dupa an pur si simplu ...exista cazane din 2004 si exista masini impecabile din 85 .... anul nu inseamna e praf masina sau e buna...si nici km ...ci STAREA masinii ....chestie de care iti poti da seama cu adevarat daca te duci cu cineva care se pricepe si stie la ce sa se uite si cum ar trebui sa fie o masina in stare buna .
nu ai pe nimeni fan bmw (cunoscator ,nu doar fan al marcii ) sa arunce un ochi calumea ?
bine ...daca cauti pe net vei gasi numeroase tutoriale despre cum sa recunosti o maisna in regula si una care nu e asa de in regula ....
acum te-as sfatui si eu cum a facut si mihai , dar daca iiti zic sa te uiti dupa strambaturi la lonjeroane si oale de la amortizore ,stii unde sa te uiti ?

no offense insa nu stiu nivelul tau de cunoastere . deasemenea toate panourile uita-te sa fie cat mai aliniate,nu o usa mai sus una mai jos sau aripa sa nu vina la linie cu masina ... la fel si spatiile dintre panouri . ar fi o idee sa scot chederul de la usa de la sofer sa vezi ce e pe sub el .in portbagaj sa dai mocheta la o parte sa te uiti la cum arata podeaua de metal.uitate dupa indoituri revopsitri urme de reparatii accident . pe geamui iar ar fi bine sa te uiti dupa data fabricatiei ,sa vezi daca toate sunt la fel .daca nu ,lovesti cu intrebari fine gen ce a patit acolo masina ca vad ca geamu a fost schimbat,uitate la faruri stopuri sa stea drepte si fixate bine in lacasul lor ,daca nu iar urma de accident ,si nu in ultimul rand diferente de nuante intre panourile caroseriei . a si era sa uit ....RUGINA ! uitate mai ales la pragurile de sub usa ....la oale ....podea in portbagaj (Acolo intra f usor apa ,chederul daca e cel de fabrica sigur curge dupa 14 ani ) bine nu cred ca e cazul de rugina la prag la e36 da cine stie ...
partea mecanica. ....pai cam ce a zis mihai ...+ as adauga sa franezi mai brusc si sa incerci sa iti dai seama daca tremura volanul sau daca maisna vrieaza singua in vreo directie in timpul franarii .....uita te dupa urme de ulei (de obicei de servo sau cutie ) pe jos... asculta motorul la relanti ...nu trebuie sa se auda tzacaneli prin el ca de ceas ...sa mearga cat mai uniform ...o idee buna ar fi cum ajungi sa verifici daca motoru e cald de preferat inaintea aparitiei propietarului ...de obicei unele probleme ale masinii nu se manifesta cu motorul cald . verifica nivelul de ulei (pe drum drept ! nu in panta ) si uitate atat la nivel cat si la culoare ,+ o intrebare de genul ce ulei puneti cu un raspuns de genul castrol ar fi ideal . si schimbat la maxim 10 mii si mai bine! dar oricum te sfatuiesc ca ulei filtre sa fie prima grija cum iei masina .daca uleiul e negru sau spre negru inseamna ca nu a fost schimbat de ceva timp ...la fel sa te uiti dupa fum albastru la esapament...daca scoate asa ceva inseamna ca mananca ulei ( oricum miroase intr-un fel specific...in nici un caz ca un gaz de esapament ...e total diferit mirosul cu cel de benzina arsa! )
altceva acum la ora asta nu mai am in cap...dar daca mai ai intrebari feel free to ask us ! si eu zic ca merita efortul de a te duce sa o vezi.acuma sa ne dai si noua niste detalii despre msina an km optiuni propietari de cand e pe meleaguri mioritice si pret si niste poze daca ai si pretul .ca sa stii daca merita sau daca poti gasi mai bun .
Wow!!! Da' le stii!!! Adevarul este ca sunt foarte pasionata de masini, mi-ar fi placut sa fiu mecanic, dar cam tarziu sa schimb macazul. Ok, am studiat bine ce mi-ai trimis tu si Mihai. Proprietarul mi-a zis de un rulment de spate care bate dar nu stii niciodata ce altceva. Da, stiam de ulei si filtru, dar restul...sunt pe dinafara si mi-a prins bine sfatul. Da, cunosc pe cineva, amic de-al meu, mecanic foarte bun dar nu era in oras. Dar asta voiam sa aud si de la altcineva, ca nu conteaza din ce an este masina (bine, nu orice jaf de masina), poate fi buna, pt ca multi cu care am vorbit au dat verdictul pe baza anului de fabricatie si ca nu se merita.
Ionusunt, mersi frumos pt tot.
QUOTE (Silviu @ Nov 18 2008, 11:33 AM)

Pe langa o verificare atenta a mecanicii ar fi buna si o verificare a "confortului"; verifica sa mearga turometru, vitezometru, litrometru, ceas, avarii, semnalizari, blocul de lumini, stergatoare, spalator parbriz, geamurile electrice, aeroterma sa bage caldura si sa functioneze pe toate treptele, sa mearga reglajul scaunelor, sa mearga trapa electrica.
OK, got it! Stii ce-o sa fac?! O sa scot la imprimanta toate sfaturile de aici!

E fain sa le ai asa evidentiate fiecare in parte, pt ca atunci cand sunt in fata masinii, uneori imi mai scapa detaliile.
Mersi frumos, Silviu