Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Am scos borna si pe urma au aparut problemele
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 3 > E30 (ursulet)
Silviu
Totul a inceput de cand am facut prostia de a face plinul, am pus mai multa benzina decat incape in rezervor . Dupa litrometru nu mai aveam nimic si am bagat 48 de litri . Benzina a inceput sa curga pe la pompa de benzina . Am mers de la benzinarie pana acasa cu dara dupa mine, acasa am scos pompa si am dat jos ~15 litri . Taica-miu a scos borna (+) de la baterie .

Stiam ca e posibil ca dupa ce pun borna si pornesc motorul sa nu tina relantiul o perioada. Intr-adevar dupa ce am pornit masina relantiul nu tinea si am tinut-o ~1 min din sprituri dupa care am oprit motorul . La urmatoarea pornire a facut la fel, dar relantiul a tinut la ~400 rpm . In sfarsit, am plecat cu gandul ca pe drum motorul isi va reveni . Am facut 120 de km dar motorul nu si-a revenit , adica uneori tinea relantiul la ~400 rpm, alteori se oprea .

A doua zi de dimineata am pornit motorul si la fel, relantiul statea jos sau murea . Am scos borna, am asteptat 2 minute, dupa care am pornit. La fel.

Astazi am scos mufa de la regulatorul de relanti si am incercat sa pornesc motorul. Nu a mai pornit. Am pus mufa la loc. Nu a pornit. Am scos si am pus borna la loc. Nu a pornit.

Ce s-a intamplat ? Ce sa ii fac sa porneasca/sa mearga ?
Silviu
Am reusit sa il pornesc... am facut un nor de fum. Relantiul tot nu tine.

Am scos pe rand mufa de la regulatorul de relanti - nu a crescut relantiul si pe cea de la debitmetru - nici o diferenta .

Ce sa fie oare ?
ionusunt
daca tii motorul la o turatie mai inalta constanta (sa zicem 2000rpm) merge ok in toti cilindrii ?

daca nu merge in toti cilindrii verifica ce presiune de benzina ai pe retur ,si daca nu e ok vezi firele care dau curent in ea sa fie puse la loc ok , sa faca contact cum trebuie .de asemenea verifica bornele sa fie stranse ,eventual iale la smirghel ,si firul din alternator in baterie si ar fi foarte bine sa masori bateria si cat curent vine in pompa.
dupa care ia la rand bujii capac de delcou si chestii dinastea.
dar dupa cum ai pus problema mai sus ,sigur undeva nu e contact electric calumea
Silviu
QUOTE
daca tii motorul la o turatie mai inalta constanta (sa zicem 2000rpm) merge ok in toti cilindrii ?

Motorul merge in 6 si trage ok.

Culmea este ca ieri am fost nevoit sa merg cu ea ( am facut ~100 km din care jumatate urban ). Tot timpul am franat cu stangul sau tineam acceleratia cu lateralul piciorului asa ca nu mi-am dat seama daca motorul si-a "revenit" sau nu.
Cand am ajuns acasa am observat ca relantiul sta ceva mai sus ca inainte si daca ii dau un sprit nu mai moare motorul dupa ce revine la turatia de relanti.
Astazi am pornit-o si spre surprinderea mea a pornit "la sfert". Ce-i drept relantiul statea un pic cam jos. Am pornit la drum si am observat ca relantiul tine, numai ca dupa ce o lasam pe liber galopa un pic dupa care se stabiliza turatia .
Am facut ~15 km dupa care ... surpriza !!! Relantiul tinea cum trebuie, puteam sa plec de la semafor doar din ambreiaj.

In concluzie, motorul si-a revenit COMPLET fara sa ii fac nimic !

ionusunt, multumesc pentru raspuns.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.