QUOTE (butcky)
Ce se intampla daca-mi cedeaza cureaua de distributie in mers?
Multe (daca nu cumva toate) motoarele BMW sunt "cu interferenta". M10 si M20 sunt sigur motoare cu interferenta, la fel si cateva din 'derivatele" lor: M40, M30, M21, M50, M51, M70. Tind sa cred ca e valabil pentru (aproape) toate motoarelor BMW din anii '70 incoace - dar nu am informatia 100% verificata.
La un motor cu interferenta, in situatia in care distributia deviaza cu mai mult de
n grade de la normal, atunci pistonul loveste in supape. Numarul
n de grade este specific fiecarui tip de motor in parte.
"Devierea"distributiei se poate produce cand se rupe cureaua / lantul, sau cand cureeaua / lantul "sar" cativa dinti, din cauza unei tensionari slabe. La fel, se poate intampla la prima pornire a motorului dupa o reparatie capitala, cand distributia a fost gresit montata.
Cea mai frecventa cauza este ruperea curelei de distributie. De aceea, schimbarea acesteia la intervalul indicat de producator este vitala.
Evident, cazurile in care lantul de distributie cedeaza sunt foarte rare. Totusi, asta nu inseamna ca nu se poate intampla. Viata medie a unui lant de distributie este de cca. 300.000 Km.