Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Proiectul '300'
BMWZone > BMW GENERAL > BMW Bar
Iulika0069
Am in cap atingerea a 300km/h pe GPS (eventual 2 GPS-uri, pt confirmare) smile.gif
Pt asta insa va trebui sa schimb pneurile (ma gandesc la niste Toyo T1R de 205/50.16W pe fata si R888 225/50.15W pe spate), sa fac schimbul de ulei, sa verific tot ce inseamna articulatie (pivoti in special)
Amortizoarele mi se par destul de moi, dar nu cred ca mai am chef de inlocuit acum..

Ce ziceti, e realizabil in conditii de siguranta? biggrin.gif
O sa avem si o alta masina cu 5-10km in fata, in contact permanent cu noi; locatia - A2, of course, dupa Fundulea

Alte idei? tongue.gif Tre sa imi pun eleron? Spoiler / fusta fatza?
alex230ro
frane?smile.gif) ideal poate prinzi vreo pista pe vreun aeroport dezafectat sau daca pe A1 intrr-o zi fara mult trafic,cred ca iti trebuie vreo 2 masini in fata smile.gif
Ionut
tre sa lucrezi un pic si la aerodinamica, daca vrei sa atingi 300km/h....
Sorin
e realizabil cu roll cage si cu alte frane si suspensii
e30-ul nu a fost prevazut pentru viteza asta
florin83
acum cat baga? tongue.gif
pe gps
INTERCEPTOR
un kit de m ar fi fost ok.un eleron tot de m ar fi fost indicat sa ti apese spatele pe siosea la peste 200.frane daca te duci pe autostrada de cta nu ti trebuie ca ai unde s aopresti.eventual in porumb
.cel mai bine noaptea dupa ora 24 .masina sa se tina cu tine .....io s sau ciupanezu dar si aia se limiteaza la 250.
gasiti voi.mie imi e sa nu se dezmembreze masina :Ptabla vb:P in fine spor la realizare .dar cu aerodimanica de acum.........sau mai dai 0,2 la turbina sa acopere lipsa aerodimanici.ce conteaza la bal sau la spital
TiL
Un asa spoiler te-ar ajuta: http://www.stillphotography.co.uk/gallery/...-3/9675-29w.jpg
Neaparat combinat cu un eleron cat de mic.
Ar ajuta si niste praguri. Spoiler spate nu stiu cat ajuta, cred ca e mai putin util

Apoi rulmenti bucsi, pivoti, roti si multi cai biggrin.gif Amortizoarele... vezi tu daca te multumesc actualele la prima proba.
Sotia stie?

Succes, sa te intorci teafar!
INTERCEPTOR
daca vrei sa prinzi 300 cu bara de fibra de pe masina .sa pui un prieten in spate sa o prinda in caz ca se desprinde:P

acum am vazut poza.til nu gaseai si tu alt exemplu.decat un cs.sad.gif(
TiL
QUOTE (INTERCEPTOR @ Sep 4 2008, 09:59 AM) *
til nu gaseai si tu alt exemplu.decat un cs.sad.gif(


Simplu si eficient, fara inflorituri wink.gif
INTERCEPTOR
kit ul ala costa 800 dolari plus transportul.de fibra nu original .din state.dar nu merge pe urs.....never ever
TiL
l-am dat de exemplu. La ce alt exemplu vroiai sa ma gandesc, daca tocmai postasei dumneata inainte? tongue.gif
Iulika0069
Mltumesc pt sustinere tongue.gif

Eleron deci ar trebui sa pun neaparat (dar asta mai pune si el un pic de 'frana', nu?)
Pe fatza e destul de dificil de pus ceva, cred ca imi trebuie custom - ma astept sa nu incapa bara de mtech
Plus ca am vazut ca mtech1 are niste fante micute de aerisire pt intercooler - ar insemna sa pierd procente bune (30-40%?) din eficienta lui unsure.gif

Mi-e sa nu se ridice de bot la viteza aia..

Acum am prins 'in joaca' 260 km/h pe gps (~290 'pe ceas') - se poate vedea si aici http://www.youtube.com/watch?v=LbUSbL-ThfE
Am gume de 205/50.15 si abaterea e destul de mare (vreo 20km la 240); cand o sa pun 225/50.15 sau 225/45.16 o sa fie mai mica abaterea
florin83
bara de mtech 1 sigur nu incape... sad.gif
am eu una acasa (cam praf).. daca vrei facem proba..
TiL
eu as merge pe una custom, facuta dupa modelul de mai sus, dar cu fantele in dreptul intercoolerului, nu in dreptul franelor, ca nu mergi la raliu si nu franezi intensiv.
Probabil o sa arate cam urat, dar o sa te ajute, o sa tina botul pe sosea.

Neaparat si eleron, pentru ca o sa ai apasare mare pe bot si boost mare care o sa genereze ceva tractiune in spate. Daca patineaza fundul ai pus-o.

A, ce diferential ai?
Ciupanezu
Eu zic ca e cam periculos sa faca asta fara o investitie mai mare.
Roll bar, frane performante si suspensie sport, ceva cat mai rigid.

Se poate ajunge oare la 300 km/h cu cutie pe care o ai?
TiL
Nu-i exclus sa ajunga la 300 cu componentele stock, eventula un dif mai lung pe care poate chiar il are de cand are turbo. Al meu 525i E28 atinge teoretic 250km/h intr-a 5-a la 6000rpm. Practic nu trece de 200 ca nu are putere.
mario.b
Vin si eu cu o idee, poti incerca sa montezi pe masina o suspensie care sa poti modifica garda la sol + rigiditate, in 10 min max ai coborat masina (ca pentru autostrada) + ca la final dupa ce ai terminat nebunia sa o ridici pentru strazile din bucuresti, ca ideea iti mai trebuie sa ai rotile f bine echilibrate astfel incat sa nu ai trepidatii, un eleron special pentu modelul asta de masina (facute de firme specializate) si special pentru modelul asta, in sensul sa iti dea o buna portanta aerodinamica iar directia sa fie extrem de precisa.
Suspensii gasesti la el http://bmwzone.ro/forums/index.php?showtopic=5363 la un pret decent cred eu.

Multa bafta.
MeHigh
cu 2.65 de TDS pe M20B20 aveam 120 km/h testati cu GPS-ul la 2000 RPM. Deci viteza maxima, la 6000 cand taie injectia gazul, era undeva la 360+/- km/h, cu cutia de M20B20.
316i
Grupul e 2.79 daca nu ma insel. Si deasemenea daca imi amintesc corect masina a depasit 300km/h pe dyno.
Ciupanezu
QUOTE (TiL @ Sep 4 2008, 07:27 PM) *
Nu-i exclus sa ajunga la 300 cu componentele stock, eventula un dif mai lung pe care poate chiar il are de cand are turbo. Al meu 525i E28 atinge teoretic 250km/h intr-a 5-a la 6000rpm. Practic nu trece de 200 ca nu are putere.


De la teorie la practica e ceva distanta biggrin.gif

Era Bula jr. si nu stia diferenta dintre practic si teoretic,ce sa faca , se duce la taica -su(Bula senior)si-l intreaba.Tatal il trimite la maica-sa s-o intrebe daca si-o trage cu vecinul pe o 100 euro. Bula se duce si face ce ia spus tatal la care mama ia raspus afirmativ. Tatal dupa acest lucru il trimite la sora sa s-o intrebe daca si-o trage pe 150 euro, Bula face si acest lucru primind acelasi raspuns.
RASPUNSUL TATALUI:
-Vezi fiule,noi teoretic avem 250 euro, dar practic avem 2 curve.

laugh.gif
io's®
eu nu pot sa-ti spun decat .. SA STAI DREAQ LINISTIT
de ce-ti trebuie 300km/h (mai ales in rromania)? vrei sa intri in GIUNESS BOOK ?

acum cateva zile am mers pe A2, ft naspa se simt sleaurile alea dupa 180 km/h, dar la 300 ohmy.gif
haristeas51
cel mai safe e sa te duci sa incerci asta pe o autostrada din ungaria sau germania.
Nu pe drumurile noastre de tara. si ca sa prinzi 300 km/h trebuie lasata suspensia cam la limita+praguri care sa tina aerul si sa nu lase masina sa se ridice de la sol+alte chesti
316i
QUOTE (TiL @ Sep 4 2008, 07:27 PM) *
Nu-i exclus sa ajunga la 300 cu componentele stock, eventula un dif mai lung pe care poate chiar il are de cand are turbo. Al meu 525i E28 atinge teoretic 250km/h intr-a 5-a la 6000rpm. Practic nu trece de 200 ca nu are putere.


Vezi ca aia e aerodinamica, nu lipsa de putere. Asa cum 1.6 de 100 de cai ajunge la 200 putin chinuit, un M30 nu prea are la ce sa se chinuie foarte tare.
Iulika0069
Diferentialul din cate stiu e 2.65
La 230 am 5000rpm, la 7200rpm as putea avea cam 331km/h daca nu ar fi abaterea; mai sus de 7200 nu as vrea sa urc - sa nu fortez motorul

Probabil ca voi pune pe spate 225/50.16 (intra? atinge in aripa?) ca sa ma asigur ca am abatere minima -- fata de 195/65.14 (din talon) e cu 3.61% mai mult, iar fata de 205/50.15 (actual) e cu +7.68% (+45mm diametru)

Stiu ca un rollcage e bun (e in plan sa pun si eu unul), dar nu inteleg de ce e necesar pt 'Proiectul 300' smile.gif

O sa ii fac oricum geometria dupa ce ii skimb vreun pivot/bucsa/ce mai e nevoie

Hmm.. ma gandesc.. daca nu rezolv cu fatza (si ramane asa), nu e periculos cu eleron, in sensul ca apasarea pe spate o sa accentueze si mai mult 'aeroplanarea'? biggrin.gif
TiL
QUOTE (316i @ Sep 5 2008, 12:01 AM) *
Vezi ca aia e aerodinamica, nu lipsa de putere. Asa cum 1.6 de 100 de cai ajunge la 200 putin chinuit, un M30 nu prea are la ce sa se chinuie foarte tare.

E aerodinamica sau lipsa putere, depinde cum privesti lucrurile. Ca daca-i pun motor de M5 atinge 250.
Odata ma jucam cu programelul ala CarTest si am pus datele solentei, dupa care am tunat-o: i-am lungit diferentialul si micsorat f mult coef aerodinamic. Si a prins motorisca de 1.4 aspirat de la Renault 300km/h tongue.gif dar suntem un pic offtopic.

Iulika, parerea mea e sa imperechezi eleron cu spoiler. In felul asta imbunatatesti aerodinamica si stabilitatea.
Daca renunti la ele pierzi avantajul dinamic dat de spoiler si stabilitatea data de ambele. Cred ca si niste praguri ar ajuta sa lipesti masina mai bine de asfalt la viteza. Mie de un singur lucru mi-ar fi frica: patinaj la viteza mare. Ursul e usor de spate iar motorul ala are ceva cuplu, tu il stii mai bine... e in stare sa patineze in orice treapta?
Iulika0069
Pe asfalt prost si cald (Iuliu Maniu noaptea biggrin.gif) patineaza in a 3-a la 160
Nu ma astept insa ca pe A2 (dupa Fundulea) sa mai am problemele astea; de ex, in primii 30 km de A2 asfaltul e f aderent, nu patineaza nici macar pe capatul la a 2-a sau cand skimb din a 2-a in a3-a (la 120)
BBo
Pe mine m-a lasat masca cum se tureaza masina asta.... wacko.gif blink.gif ... in 4 secunde a ajuns la 100 km/h, iar de la 80-120 km/h face 3 secunde blink.gif
Iulika0069
80-120 - 1.7" mai precis biggrin.gif
florin83
pe mine m-a lasat masca cum se urca viteza..

tot in filmuletele de pe youtube ale lui iulika este si asta cu masina mea...
parca e dacie pe langa ursu lui sad.gif
Ciupanezu
A lui parca are bordul stricat, pare aproape ireal modul in care trage. laugh.gif
INTERCEPTOR
sigur este iluzie optica:P:P
wpp
Ma plimbam si eu pe aici pe forum si am dat peste topicul asta....
Cu 205/60/16 pe dyno a avut 326km/h la 7500rpm
Eu personal pe strada nu am depasit 6000rpm in a5a si cred ca pentru un e30 este foarte riscant sa mergi cu asa viteze, un roll cage este egal cu 0 in caz de ceva la viteza aia, abia scapa intregi aia din formula 1 din accidente la peste 200-250km/h, nu am auzit de nici un e30 care sa fi mers cu 300km/h pana acum.
Nu pot sa zic decat bafta si sper a nu patesti ceva ca nu vreau sa te am pe constinta........
Shark
QUOTE (wpp @ Sep 18 2008, 04:02 PM) *
nu am auzit de nici un e30 care sa fi mers cu 300km/h pana acum.


Ba da, este unul, Hamann Laguna Seca E30 M3, am vazut eu un articol, "The first street legal BMW E30 to breach the 300km/h barrier" sau ceva in genul asta... Din pacate nu se mai gasesc informatii pe net despre asta. Se mai gaseste doar cate ceva despre Laguna Seca II (Hamann E46 M3).

Scuze de off-topic! rolleyes.gif
florin83
ala era M3 tongue.gif
Shark
Da, da' era totusi E30, caramida noastra draga (din p.d.v. aerodinamic)
Iulika0069
Am inteles de la un mare maestru ca nu e bine sa tii motoare de genul asta (turbo, [mult prea] dopate) in sarcina maxima pt o perioada prea lunga de timp (iar de la 260 la 300 - pe gps - ma astept sa dureze mai mult de 30")

Asa ca avem de facut modificari:
- marita puterea, a.i. sa se ajunga mai repede la Vmax rolleyes.gif
- marita puterea, a.i. sa se ajunga in sarcina partiala la Vmax cool.gif

Legat de 'safety' poti sa crapi si la 140 la ora.. Oricum, tb facuta o verificare totala a masinii, inlocuite eventualele piese mai slabite de trecerea timpului (vreo busca, vreun pivot etc), luat gume noi, facuta incercarea cand nu sunt 30 de grade afara..
Dani88br
succes,sa filmezi gps-ul smile.gif)
Iulika0069
Deocamdata am cam abandonat proiectul, 260-270km/h prindem destul de des, dar mai sus de atat nu-i mai dau ca n-am chef sa imi crape chiulasa
La cum urca dupa 240 mi-e clar ca 300 e relativ usor de atins, dar din pacate doar o data, dupa aia - engine repair smile.gif

Ar mai fi o idee dar nu stiu cat e de ok.. sa mergem in 'reprize' de cateva (10-15) secunde, ceva de genul 200-270, stat un pic la 270 (probabil pe 0.3-0.4 presiune, nu 1.1 cat e acum in full boost) si apoi 270-300..
wrctheo
QUOTE (Iulika0069 @ Sep 19 2008, 01:50 PM) *
Am inteles de la un mare maestru ca nu e bine sa tii motoare de genul asta (turbo, [mult prea] dopate) in sarcina maxima pt o perioada prea lunga de timp (iar de la 260 la 300 - pe gps - ma astept sa dureze mai mult de 30")

Asa ca avem de facut modificari:
- marita puterea, a.i. sa se ajunga mai repede la Vmax rolleyes.gif
- marita puterea, a.i. sa se ajunga in sarcina partiala la Vmax cool.gif

Legat de 'safety' poti sa crapi si la 140 la ora.. Oricum, tb facuta o verificare totala a masinii, inlocuite eventualele piese mai slabite de trecerea timpului (vreo busca, vreun pivot etc), luat gume noi, facuta incercarea cand nu sunt 30 de grade afara..


O parere

Prietene, (nu ne cunoastem, dar suna bine smile.gif )

M-am tot documentat si am tot intrebat despre cum e sa duci o masina cu o aerodinamica de caramida la o viteza mare.
"mare maestru avut dreptate"
Legat de "safety", poti crapa si stand pe loc in masina de 1 mil de euro vezi veyron sau fiind pieton, ca intra Jiji cu raba peste tine.. in fine. La un accident mai "usor", aka la o viteza mai omeneasca, 100 km/h, se moare usor. Ai trei tipuri de impact. 1 masina se loveste de un corp strain, 2 corpul omenesc se loveste de habitaclu aka, maini rupte, glezne zob, genunchi praf.. u get da point, si 3 cel mai al dracu e cand din inertie, organele se zdrobesc de torace, atunci intervine hemoragia interna acuta si se moare pana vine nino-nino...
Eu, la ncap nu am vazut test decat la 50km/h pac 5 stele-> mere lumea cat poate. Noi stim ca astea noi sunt facute sa se dezintegreze la impactul 1, dar astea vechi aka ursul nostru cel de toate zilele se dezintegreaza ioc..

Multi colegi au zis si pe buna dreptate sa pui un spoler sa tina botu jos, altcineva a zis, eleron sa tina apasare. Corect din tooooate punctele de vedere.Eu zic, sa te apuci sa cauti un atelier care prelucreaza tabla de aluminiu. De ce? Sa iei ca reper orice masina de curse din lumea asta. Practic, la viteze mari, incerci sa tii masina cat mai apasata pe sosea. Aka "sa intorci o aripa de avion" smile.gif Stii tu, portanta si curentii de aer. Si apoi, nu ca sari de 300, dar o sa te gandesti si la mai mult.
Nu stiu cine zicea, ca rollcage-ul nu-i bun... sau ca nu protejeaza in case of.. Da, nu protejeaza la viteza asta, dar ridigizeaza masina. Plus, nu neaparat necesar sa ii pui rollcage, daca nu vrei bare prin habitaclu. Ia varianta lui Vlad, upgradeaz-o si e ok. Cineva zicea de frane, pai pe la 300, e cam vax albina, ca te opresti dupa o tigare.. (Experienta proprie, cu un ford scorpio ghia, din 245 pe a1, in 99, m-am oprit tarziuuuu de tot, acum mai am doar o cicatrice la picior...)

Pune gume cu compozitie moale pe fata si medie pe spate. Ai in vedere temperatura asfaltului(macar a aerului) pe mai multe zile, si-ti dai seama, pe A2...
Cauciucuri gasesti, intra pe forumuri de rally din romania, se dau si SH. btw, nu te sfatuiesc slick-uri pe fata mai ales pe medii ca apare fadingul pe timp de vara chiar si noaptea (multi or sa-mi sara in cap aici)

Si la ~400 bhp cat ai, pune 50 de kg pe spate:) cam vreo 2 saci umpluti cu ciment, ca se pot mula pe interiorul tablelor.

Nu pune suspensie de frigider pe masina, ca nu-i circuit !!! Pune ceva tare, dar sa si oscileze, sa atenueze un picutz de tot, sa nu ridice botu la 300 ca zboara.
Exemplu de super masina cu super motor si super ce vrei tu, pe strada. http://www.youtube.com/watch?v=SFN_Gp1eHN0 Acolo e partea din circuit pe care poti merge chiar si tu, cand nu se desfasoara cursa. smile.gif

Baga 300, filmeaza 300 pe 2 GPS-uri, show off si nu te mai da cu viteza asta. Nu-i safe pe A2

Succes
Ciupanezu
Un roll cage chiar ar merita la o asemenea maşină.
wrctheo
Da, n-am zis ca nu merita. Dar nu este eficient in cazul unui impact la o asemenea viteza. Am un amic la pitesti, care face raliuri, a plecat de la dacia 1300, 1310, in fine acum are un peugeot 206, merge pe N el (ireleveant) si mi-a zis ca inclusiv in romania, s-au intamplat accidente in care un rollcage de bani multi, pus pe mitsu, a fost bun, dar copilotul, am inteles ca si-a tras niste suruburi prin piciorul drept si niste tije in loc de "fluierul piciorului" si vreo 2 coaste rupte cand masina s-a imbratisat pe copac la numai 80.
OK, stiu ca omu' vrea pe A2, paraperi samd, dar daca incepe Doamne fereste roll-ul la 150..?:|
IN fine, deci, Iulica, ai atins 300? Mai dai o data 300 in ea? Dau o bere daca filmez eu Gps-urile, vreau sa vad cum e 300 in masina
Ciupanezu
Ai dreptate.
Eu mă refeream în general.
Pe o maşină cu asemenea performanţe e bine să ai un roll cage.

E clar că dacă faci accident la o viteză mai mare de 150 km/h, doar Dumnezeu te poate scăpa.
wrctheo
+1
Iulika0069
N-am atins 300 si nici nu cred ca o sa ating prea curand.. Sunt convins 100% ca masina poate prinde 300+ pe gps, dar nu cred ca ar rezista kiulasa

Am mers insa cu ~280km/h (reali), la una dintre cursele cu o motocicleta am urcat pana in 6700rpm in tr. 5
Cred ca am putea chiar si calcula (raport cutie 1:1, raport final 2.79:1, gume 225/50.16 R888), dar cu prima iesire pe A2 o sa vad cat am pe gps la o anumita turatie (5000 sa zicem) si aflam cat am avut atunci..
L.E. Ies cam 285km/h:
- 6700rpm/60/2.79 = 40.02 rotatii complete la roata (pe secunda)
- 225/50.16 = 631mm diam => 631 * 3.1415 (PI) = 1.982m (circumferinta rotii)
- => 40.02 * 1.982 = 79.3m/s => 79.3 * 3.6 = 285.5km/h

De la ultimele discutii de pe topic am si cateva modificari: rollcage OMP omologat, busci spate & diff poliuretanice, jante pe 7.5Jx16"
Zilele astea se skimba pragurile si se pun in ele tevi de rigidizare (si protectie in acelasi timp)
Iulika0069
Faceam acum un calcul: Bobi MOM (e30 S50 turbo) a mers cu 7000rpm in a 5-a la una dintre curse..
Asta inseamna ~303km/h pe gps! Gume 225/45.16 R888, raport cutie 1:1, raport final 2.65:1

biggrin.gif
CRM112
succes! smile.gif pt. inspiratie tongue.gif
wrctheo
iulica, eu zic ca dacai ai "mers" 280, poti sa atingi 300 fara sa plesneasca chiulasa, adica la modul touch and let go.. apoi, daca nu se intampla nimic si sper sa nu se intample nimic, dau eu benzina si o cola sa mai atingi o data 300 dar cu o greutate de + 80 de kg in masina. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.