Sportivu
Aug 28 2008, 06:50 PM
Salutare. Mi-a cam ajuns motorul meu figurant de 3.2 Cat stau sa investesc in el, prefer sa cumpar altul precum spune titlul si sa scap de-o belea.
Preferabil ar fi un 2.8, ca e mai mic, nu mai vreau consum imens. Daca nu, orice propunere e bine-venita.
Contact: PM sau 0720389750
bartro
Aug 29 2008, 08:58 AM
QUOTE (Sportivu @ Aug 28 2008, 07:50 PM)

Salutare. Mi-a cam ajuns motorul meu figurant de 3.2 Cat stau sa investesc in el, prefer sa cumpar altul precum spune titlul si sa scap de-o belea.
Preferabil ar fi un 2.8, ca e mai mic, nu mai vreau consum imens. Daca nu, orice propunere e bine-venita.
Contact: PM sau 0720389750
off-topic; ce probleme are motorul curent?
Sportivu
Aug 29 2008, 09:13 AM
Injectia e praf la capitolul ralanti si nu numai. Motorul scoate fum albastru rau, uda bujiile si le afuma, etc. Ideea este ca ori pun un 3.5 impecabil si strang din b..i ori...pun un 2.8 si ma duc si scap de impozit... din doua una...
edutxu
Aug 29 2008, 09:32 AM
eu totusi nu cred ca injectia ta e praf cataline....aprinderea e cea vinovata de bujiile tale ude...iar pentru fum sunt sigur ca e din cauza uleiului, pt ca e prea subtire....dar nah...cum zici tu
bartro
Aug 29 2008, 09:40 AM
QUOTE (edutxu @ Aug 29 2008, 10:32 AM)

eu totusi nu cred ca injectia ta e praf cataline....aprinderea e cea vinovata de bujiile tale ude...iar pentru fum sunt sigur ca e din cauza uleiului, pt ca e prea subtire....dar nah...cum zici tu

Adevarul este ca al meu la un moment dat dadea fum mult la acceleratie.. i-am schimbat bujiile si ulei si s-a rezolvat. Din cauza bujiile veche nu sa ardea toate benzina, care s-a amestecat cu ulei cu rezultat fenomenul descris mai sus. Si la 2002 am patit la fel. cati km are bloc asta?
edutxu
Aug 29 2008, 01:43 PM
nu stiu cati km are motorul lui catalin, dar stiu ca fum a inceput s scoata dupa ce si a skimbat uleiul....deci sunt sigur ca e din cauza uleiului prea subtire, iar bujiile n au nici o vina ca sunt noi.....sa zicem ca am inlaturat o cauza
acum sa vedem cine ne lumineaza cu balbaiala la relanti. si din catem i se pare mie daca o lasa 4 5 minute porneste imediat, ceea ce nu se poate atunci cand i se opreste motorul din cauza balbaielilor de la relanti....
Rotti
Aug 29 2008, 01:45 PM
nu vrei motorul inapoi?
bartro
Aug 29 2008, 02:37 PM
QUOTE (edutxu @ Aug 29 2008, 02:43 PM)

nu stiu cati km are motorul lui catalin, dar stiu ca fum a inceput s scoata dupa ce si a skimbat uleiul....deci sunt sigur ca e din cauza uleiului prea subtire, iar bujiile n au nici o vina ca sunt noi.....sa zicem ca am inlaturat o cauza
acum sa vedem cine ne lumineaza cu balbaiala la relanti. si din catem i se pare mie daca o lasa 4 5 minute porneste imediat, ceea ce nu se poate atunci cand i se opreste motorul din cauza balbaielilor de la relanti....
Ce ulei a pus? poate face un test de compresie in loc sa da jos motor asta deja.
TiL
Aug 29 2008, 03:28 PM
La mine mersul motorului s-a schimbat destul de mult dupa ce am invartit rotita debitmetrului cu un singur dinte (adica am adus-o la pozitia in care era cand l-am desigilat).
Chiar, ce ulei a pus? Eu merg cu 20W50. Il papa un pic dar nu vad sa dea fum. E ulei recomandat chiar si la momentul fabricatiei motorului, deci nu vad rostul sa pun mai subtire, acum, la 25 de ani si 230.000km.
bartro
Aug 29 2008, 04:10 PM
QUOTE (TiL @ Aug 29 2008, 04:28 PM)

La mine mersul motorului s-a schimbat destul de mult dupa ce am invartit rotita debitmetrului cu un singur dinte (adica am adus-o la pozitia in care era cand l-am desigilat).
Chiar, ce ulei a pus? Eu merg cu 20W50. Il papa un pic dar nu vad sa dea fum. E ulei recomandat chiar si la momentul fabricatiei motorului, deci nu vad rostul sa pun mai subtire, acum, la 25 de ani si 230.000km.
Da, conteaza mult o dinte la debitmetru. TiL, chiar 20W50 folosesti? Inainte de reparatie de chiulasa am avut 15W40 dar pentru ca nu am observat un consum mare am pus acuma 10W40 cum e scris in manual. Asta dupa 19 ani si 300.000 de km. Fum nu scoate, de picurat nu picura. Am sa verific in curand daca a consumat ceva, dar nu cred ca va fi mult.
TiL
Aug 29 2008, 04:59 PM
Da, 20W50.
Urmatorul schimb o sa fie cu ulei mai subtire. De consumat consuma cam 100ml/1000km cred. Nu cred ca mai picura, am schimbat garnitura la baie la ultimul schimb.
Sportivu
Aug 29 2008, 08:30 PM
eu am folosit 10W40...sa fie prea subtire?
Sportivu
Aug 31 2008, 01:21 AM
Up cu M30-ul...de care o fi el...
edutxu
Sep 1 2008, 05:20 PM
sportivule...esti prea incapatanat taty.....dc n ai nitica rabdare cu motorul asta.....
du te cu el la un mecanic sa ti o puna la punct si gata....crezi ca daca iei alt motor nu o sa ti apara probleme..?
eu sunt sigur ca iti scoate fun din cauza uleiului care e prea subtire....d asta nici eu nu l schimb inca....iar pt viitor am sa mi iau 15 sau 20w40
Sportivu
Sep 2 2008, 01:42 PM
Bai nu sunt incapatanat. Motorule ste obosit. Norul de fum albastru nu este din reglaje. Segmenti, simeringuri de supapa, etc Ca scoate mai MULT fum din cauza uleiului mai subtire, asta e altceva...
Rares
Sep 2 2008, 01:55 PM
QUOTE (Sportivu @ Sep 2 2008, 02:42 PM)

Bai nu sunt incapatanat. Motorule ste obosit. Norul de fum albastru nu este din reglaje. Segmenti, simeringuri de supapa, etc Ca scoate mai MULT fum din cauza uleiului mai subtire, asta e altceva...
Eu la e12 foloseam Castrol GTX 15W40. Foarte foarte putin fum, la ture peste 4000-4500. Oricum, dupa ce am refacut chiuloasa, garnitura, etc... GRAM de fum nu mai scoate...
bartro
Sep 2 2008, 02:41 PM
QUOTE (Rares @ Sep 2 2008, 02:55 PM)

Eu la e12 foloseam Castrol GTX 15W40. Foarte foarte putin fum, la ture peste 4000-4500. Oricum, dupa ce am refacut chiuloasa, garnitura, etc... GRAM de fum nu mai scoate...

Chiulasa e oarecum punctul cel mai slab al M30-ulu. Despre segmenti, la masina mea la 300.000km nu scoate fum (tot chiulasa refacut, dar nici inainte nu scotea fum) si nu cred ca au fost schimbate vreodata. Semeringuri de supapa poate fi cauza de mult fum. Si nu neaparat din cazua uzura, dar din cauza ca s-a uscat cauciuc ala din care sunt facuti. Mai ales daca masina nu a fost folosit de ceva vreme.
Daca segmenti sunt uzati, iese la un test de compresie.
Mai o treaba, odata cu motor schimbat masina isi pierde mult din originalitate si valoare, si nu va fi niciodata 'de epoca' Asta bineinteles daca vrei s-o pastrezi mult timp conteaza.
Sportivu
Sep 2 2008, 02:48 PM
mai sunt ani buni pana sa fie E23-ul masina de epoca. nu asta este intentia mea cu acest E23.
CRM112
Sep 2 2008, 04:00 PM
mai sunt 3 sau 7 ani
Sportivu
Sep 2 2008, 06:48 PM
s-a fabricat pana`n 86

calculeaza 1986 + 30 de ani....Abia in 2016 :|
Rares
Sep 2 2008, 11:34 PM
QUOTE (Sportivu @ Sep 2 2008, 07:48 PM)

s-a fabricat pana`n 86

calculeaza 1986 + 30 de ani....Abia in 2016 :|
1981 + 30 = 2011 parca pare mai usor...
Cu toate ca se poate spune ca e12 s-au facut pana in 1984.

Si mai ales ca anul fabricatiei la DON e trecut 1984.
Daca vrei sa ajungi cu o masina de epoca, cred ca e12-le de la mine e un candidat bun.
Scuze de OFF.
Sportivu
Sep 3 2008, 12:16 AM
hehe, E12-le s-a fabricat chiar pana in 1985, in africa de sud
Mihai_AMD
Sep 3 2008, 05:32 AM
CITAT(Sportivu @ Sep 3 2008, 12:16 AM)

hehe, E12-le s-a fabricat chiar pana in 1985, in africa de sud

totusi,,,cred ca se ia in considerare ultimul an din tara de origine,de ex golf1 care in germania sa incheiat productia prin anii 82-83(nush exact,voi stiti),inca de face in argentina sau o tara sud americana,cu aceeasi forma si denumire,am citit reent intro revista
Sportivu
Sep 3 2008, 07:00 AM
Eu am vorbit de pe vremea cand aveam E12-le rosu cu Domnul Stoian care era si este inca presedintele comisiei istorice a Retromobil Club Romania... Nu conteaza unde s-au fabricat...
io'sŪ
Sep 4 2008, 01:15 AM
uite
aici 
poate tragi o fuga pana in .de
bartro
Sep 4 2008, 08:52 AM
QUOTE (io`s @ Sep 4 2008, 02:15 AM)

uite
aici 
poate tragi o fuga pana in .de

Nice. Cam cati cai are asa ceva?
INTERCEPTOR
Sep 4 2008, 08:54 AM
ce motoras dulce.
Sportivu
Sep 4 2008, 10:14 AM
M-as duce, dar n-am cu cine
Sportivu
Sep 4 2008, 10:42 AM
Se pare ca am gasit motor, diseara ma duc sa fac proba...sa vedem daca este intr-adevar asa cum spune proprietarul
INTERCEPTOR
Sep 4 2008, 01:15 PM
ala de la silviu d epe vatra luminoasa?
am fost si eu
motorul din ce am inteles eu este foarte ok
ince ce mi trebuie mie aia nu are.mufe sonde calculator instalatie.
asa pt mine este inutil
A fost complet... sau aproape complet, dar era greu de montat si omologat pe E28

Chiar, cred ca o sa fie un pic greu de pus si la E23... problema cu o gaura pt din bloc care nu e data+filetata la M30 noi.
cte32
Sep 19 2008, 10:07 AM
Salut,daca te mai intereseaza un motor de 2,8 eventual 3,5.
Ideea este ca eu vreau sa-l alezez pe cel de 2,8 cam multicel,iar daca acest lucru nu este posibil ma gandesc sa-l dau.
Motorul merge foarte misto,ai pot face proba si este motronic.
Sportivu
Sep 19 2008, 11:07 AM
misto ca e motronic, problema mea este ca esti prea departe...
cte32
Sep 24 2008, 09:18 PM
QUOTE (Sportivu @ Sep 19 2008, 11:07 AM)

misto ca e motronic, problema mea este ca esti prea departe...
... daca esti interesat, vii in ct il pornesc si daca iti place te ajut cu transportul (nu pot sa-l fac de 3,5)
pt alte informatii vb cu CRM
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.