Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sonda lambda
BMWZone > BMW TEHNIC > BMW Seria 7 > E32
Crysty551
Sall baieti,imi puteti spune si mie care este sonda lambda pe un motor de 3000 cmc 730i??biggrin.gif:D
bartro
QUOTE (Crysty551 @ Jul 7 2008, 08:39 PM) *
Sall baieti,imi puteti spune si mie care este sonda lambda pe un motor de 3000 cmc 730i??biggrin.gif:D

Adica unde e localizat? Pot sa-ti spun pentru un motor de 3000sms M30, 6 cil. in linie.
Este pe toba, sub masina, nu pe motor. Pe partea motorului unde e joja de ulei, vezi spre spate jos o mufa rotunda din care pleaca o cablu spre sub masina. Asta e cablu de sonda. Sonda gasesti unde sa intalnesc cele 2 tevi de la galeriile de evacuare, sub masina. E greu sa-i vezi sau sa ajungi la el cand e toba la locul lui. Pentru a schimba sonda, trebuie lasat toba jos din spate sau din fata.
Crysty551
QUOTE (bartro @ Jul 8 2008, 01:44 PM) *
Adica unde e localizat? Pot sa-ti spun pentru un motor de 3000sms M30, 6 cil. in linie.
Este pe toba, sub masina, nu pe motor. Pe partea motorului unde e joja de ulei, vezi spre spate jos o mufa rotunda din care pleaca o cablu spre sub masina. Asta e cablu de sonda. Sonda gasesti unde sa intalnesc cele 2 tevi de la galeriile de evacuare, sub masina. E greu sa-i vezi sau sa ajungi la el cand e toba la locul lui. Pentru a schimba sonda, trebuie lasat toba jos din spate sau din fata.

Si ce rol are?io am agatat odata cablul si mi sau rupt toate firele de la ea,dar masina tot mergea,nu facea probleme sau ceva,si aacm am schimbato si tot asa merge:D
bartro
Rolul este sa stie calculator daca cantitate de benzina injectate este cel potrovit pentru o ardere optima, adica amestec aer - benzina optim. Pentru asta, sonda lambda masura cat de oxigen a ramas in gaze din esapament. Daca a ramas prea mult oxygen, motor merge prea sarac cea ce dauneaza performantele si motor, daca a ramas prea putin oxigen, motor merge cu un amestec bogat, cea ce dauneaza mediu si posobil iti strica catalizator.

Adaugare de sonda schimba sistemul de injectie de la open loop (fara feed-back) la closed loop. Si din cauza asta, in timp, cand apare uzura in motor (mechanic, bujiile, debitmetru), sau cand se schimbe parametri atmosferice, cum ar fi presiune de aer, temperatura, .., sistemul se adapteaza ca sa merge motorul cum trebuie in continuare (pana anumtie limte, bineinteles).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.