Am facut azi impreuna cu mai multi colegi un drive test cu masinile din titlu.
Tuturor ne-au placut masinile, si evident tuturor ne-a placut cel mai mult FR-ul de 170 CP.
Eu speram sa fie FR pe benzina, 2 litri turbo de 200 CP, de aceea m-am inscris la drive test. Insa am fost destul de incantat si de diesel. M-a surprins placut la accelerarile puternice, in treptele 1 si 2, din mers, patineaza rotile din fata pe la 3000-4000 RPM si ajunge imediat la 5000 RPM. Dupa prima patinare am dezactivat ESP-ul si am mers numai fara ESP. Masina are nevoie neaparata de un diferential autoblocant daca vrei sa nu pierzi aiurea tractiunea. Am inteles ca varianta pe benzina nu rupe aderenta din mers asa cum face varianta TDI. Frana e foarte sensibila, cum o atingi si franeaza, prea brusc pentru cum m-am obisnuit eu la masina mea.
Altea era 4x4 si tot cu motor TDI de 170 CP. Masina e mult mai greoaie decat Leon-ul si se simtea la accelerari. Nu pierde deloc aderenta, nici cu esp-ul dezactivat. De franat franeaza mai greu si pedala trebuie apasata mai mult, nu mai e aceeasi senzatie ca la Leon FT ca te da de parbriz imediat ce o atingi. Am fost singurul din vreo 8 persoane care nu am oprit motorul niciodata la Altea, ceilalti l-au oprit de 1 sau 2 ori, in general la plecarea de pe loc.
Leon-ul 1.9 tdi de 105 CP e si el o masina ok, mai putin motorizarea. Sta foarte bine pe sosea, dar motorul nu-l ajuta foarte mult la accelerari. Poate si din cauza ca avea doar 30 km la bord, cel putin cei de la Porsche sustineau ca dupa rodaj o sa traga mai bine. Dar m-am obisnuit repede cu masina si daca nu ai pretentii sa fuga bine e chiar ok. Numai ca la interior e diferenta mare intre celelalte 2 masini si asta, care eram cam fara optiuni. Poate ca mi-a placut si pentru faptul ca deja eram la al 3-lea Seat si ma obisnuisem deja cu pozitia la volan si dimensiunile masinii.
As fi interesat sa vad cum e un Leon FR pe benzina cu cutie DSG, si de ce nu un Leon Cupra (240 CP) cu cutie DSG...
Oricum nu se compara cu tractiunea spate, i-am spus celui de la Porsche care era cu FR-ul ca i-ar trebui tractiune spate si diferential autoblocant.