Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cutie automata
BMWZone > BMW TUNING > Motor si transmisie
CRM112
Intr-un final am gasit ocazia perfecta si m-am decis sa inlocuiesc actuala si jalnica c.v.

Masina se afla chiar acum in sala de operatii. Intrebările mele sunt urmatoarele:

Ce lucruri trebuiesc avute in vedere / nu trebuiesc omise?

1. Cat ulei intra?
2. E adevarat ca uleiul se toarna cu cutia in treapta "R" si motorul functionand?
3. E adevarat ca exista un filtru de ulei al cutiei? Unde? smile.gif
4. Aerisirea se face apoi trecand prin toate treptele....si completand in timpul acesta?
5. Pe unde se toarna uleiul?
6. E nevoie si de radiator de ulei?
7. Alte sfaturi?!

P.S. Deprte de mine intentia sa jignesc "doctorul" prin acest topic...e un double check si să spun că am mai învăţat şi eu ceva smile.gif


l.e. : cutia vine tot de pe un 735, un pic mai batran (tot e32)
ionusunt
acolo mergeai ieri ?smile.gif
bartro
QUOTE (CRM112 @ May 13 2008, 12:08 PM) *
Intr-un final am gasit ocazia perfecta si m-am decis sa inlocuiesc actuala si jalnica c.v.

Masina se afla chiar acum in sala de operatii. Intrebările mele sunt urmatoarele:

Ce lucruri trebuiesc avute in vedere / nu trebuiesc omise?

1. Cat ulei intra?
2. E adevarat ca uleiul se toarna cu cutia in treapta "R" si motorul functionand?
3. E adevarat ca exista un filtru de ulei al cutiei? Unde? smile.gif
4. Aerisirea se face apoi trecand prin toate treptele....si completand in timpul acesta?
5. Pe unde se toarna uleiul?
6. E nevoie si de radiator de ulei?
7. Alte sfaturi?!

P.S. Deprte de mine intentia sa jignesc "doctorul" prin acest topic...e un double check si să spun că am mai învăţat şi eu ceva smile.gif


l.e. : cutia vine tot de pe un 735, un pic mai batran (tot e32)

1. la un schimb 3 litri, dar parca in total are mai mult ulei..
2. nu am auzit, nu as porni masina fara ulei in cutie. Cand am schimbat ulei nu am facut asa si nu am avut probleme.
3. daca e 4ph22, cand dai jos baia de ulei o sa vezi acolo un filtru din cat am inteles.
4. -
5. se toarna la joja
6. eu asa am, cu radiator. Cred ca e de recomadat avand in vedere ca merg multe pre frecari si temperatura in ro vara.
7. Cat de veche e cutie? multe din primele generatie au probleme cu ambreaj din cauza o greseala de proiectare care are ca rezultat ca ramana ambreaij actionat dupa o trecere de 'd' sau alta viteze in 'n' sau 'p'. Nu trebuie turata motor cnad cutie e in 'n' sau 'p'

Am atasat un manual tehnic despre cutie. Poate mai gasesti raspunsuri acolo.


ps. ai renuntat la o cutie manuala?
CRM112
Pai baia cutiei este prinsa de cutie, adica baia si cutia se imbina una-de alta. O vom desface sa vedem.
Modelul ei (al cutiei) nu il cunosc; daca masina avea OBC III tind sa cred ca e model mai vechi decat al meu, deci pre '89.

Masina donor are radiator de ulei separat, dar exista un conflict de interese smile.gif / sad.gif . In aceeiasi idee, radiatorul meu are o gura unde s-ar lega circuitul de ulei din cutie, si deci s-ar raci prin acesta.

sad.gif nu pot descarca manualul sad.gif s-a buşit windows'u.... (pop-up blocker e off). refuza right click.

ps - da, am renuntat la cutiA manuală smile.gif

@ionusunt - da smile.gif
CRM112
mi-am adus aminte un amanunt: scria ZF pe ea.
Tot ZF era si modelul cu bube? (am reusit sa iau manualul)
bartro
QUOTE (CRM112 @ May 13 2008, 02:44 PM) *
mi-am adus aminte un amanunt: scria ZF pe ea.
Tot ZF era si modelul cu bube? (am reusit sa iau manualul)

da, zf 4hp22 e.
http://www.disgruntledgoat.com/content/veh...kar/ZF4HP22.php
http://www.digest.net/bmw/archive/v5/msg01396.html
http://member.telpacific.com.au/btaylor/BM...boxZF-HP22.html
http://members.aol.com/turbo745i/trans.html

Daca ai ulei negru cu un miros ars in cutie nu e un semn bun..

ps. cu toate componente de la cutie manuala ce faci..?
CRM112
pai voi discuta cu dl. doctor ca isi monteaza motorul care era cuplat la cutie pe un e30, si voi scadea din cost anumite elemente.
Cutia propriu-zisa am inteles ca nu îi e necesara.

Daca te interesează conversia te anunţ ce rămâne; posibil cutie, ambreiaj şi înca nişte elemente, dar nu cred ca va fi disponibil tur-retur ulei de exemplu.

l.e. din pacate cutia nu va primi filtru nou caci nu l-am gasit in ultima ora de cand ma ocup mai serios de problema sad.gif il voi schimba "la prima" .... sa fie probleme?
Rares
QUOTE (CRM112 @ May 13 2008, 02:44 PM) *
mi-am adus aminte un amanunt: scria ZF pe ea.
Tot ZF era si modelul cu bube? (am reusit sa iau manualul)


Daca bine stiu, toate cutiile automate pe modelele mai vechi de bmw erau ZF 3hp22 sau 4hp22. Cutiile automate ZF mai noi aveau deja mod economic/normal/sport...
bartro
QUOTE (Rares @ May 13 2008, 04:37 PM) *
Daca bine stiu, toate cutiile automate pe modelele mai vechi de bmw erau ZF 3hp22 sau 4hp22. Cutiile automate ZF mai noi aveau deja mod economic/normal/sport...

4hp22 are cele 3 moduri, cel putin a mea are.
CRM112
si asta are selector de Economic Sport si Manual.

chestia e ca vreau sa schimb selectorul (maciulia + butonu) cu selector de e46/e39/e38

se poate smile.gif

......am plecat la spital ca nu mai am rabdare


l.e. : mulţumesc pentru ajutorul primit
evildeath
eu am schimbat filtru de ulei de la cutia mea tot 4hp22 l-am luat de la bavaria....era infundat muci filtru...sad.gif
http://bmwfans.info/original/E28/Lim/528i-.../ill-24_0432/#5
piesa numaru 3 e filtru de ulei si tre sa mai iei si o-ringu ala...
scoti baia de ulei de la cutie si dupa filtru care iese relativ usor...
CRM112
aha ; eu am cautat filtrul, dar nu il puteau aduce decat in nu-stiu-cate zile, si am renuntat. Am pus numai ulei, si voi schimba si filtrul cu prima ocazie.
CRM112
am verificat filtrul si pare in regula. Sti cumva...pâsla aia trebuie sa fie pozitionata uniform? Adica mai mult atarnata de placa aia cu gaura, decat sa astupe uniform gaura de filtrare ca sa zic asa. E in partea opusa fata de cum e poza din link.

L-am verificat si pare curat (in lipsa altuia pe moment)

Stie cineva cum se schimba exact uleiul din cutie, in cazul in care se umple toata cantitatea?

fun fact: au fost pusi 6 litri din 7,ceva cati am inles ca intra. Acestia au fost integral pusi cu motorul oprit.
S-a facut proba, a aparut si problema (a intrat in protetie la kick-down/accelerare), pe joja (inainte de proba) uleiul era la nivelul maxim (la o alta verificare chiar peste nivel sad.gif , desi catitatea era mai mica decat cea recomandata).
In fine, pe scurt am scos uleiul si l-am completat din nou. Au iesit ~3.3 (aveam masurat cat trebuiau sa fie 3l). Proba din nou, aceleasi simptome. In paralel, la pornire se auzea un zgomot metalic de frecare de roata, iar cuplarea R era cam violenta (ambele s-au manifestat si inainte).
Se repeta golirea/completarea uleiului, numai ca de data asta au iesit cam 2.3l ....

De bine...de rau, nu stiu. Problema e ca la sfarstul zilei, cutia nu mai cupla.
Probe s-au facut pe distante scurte, iar motorul/cutia nu au fost forţate.

am intrat intr-un punct mort. deja nu mai stiu daca sa iau un ambriaj nou pt. manuala si ... asta e.... sau sa mai insistam....voiam automata... vio (33).gif

Masina a fost original automata, altfel nu ma/ne complicam.

someone...anyone?! conf (8).gif
bartro
Vezi ca nivel se verifica la joca cu motorul pornit si cutie in D sau N.
Cand era nivel jos de ulei la mine am abservat ca cuplare la D era mai brusc, mai ales dupa franare puternica.
In total intre cam 7 ( chiar nu stiu exact dar cam pe acolo ) dar la schimb de ulei intre decat 3. Parca si necuplare poate fi de la prea putine ulei.

Vezi ca in .pdf pe care iti am dat ai un fel de tabela de diagnostica.

ps ce ulei ai bagat? Mie la Filaret au dat Aral ATF 22 si nu am avut probleme dupa o schimbare de 3 litri de ulei.
CRM112
Castrol TQ-D era uleiul.

M-am uitat pe .pdf si m-am mai linistit putin ca erau foarte putine situatiile unde se recomanda "repair gearbox" care sa coincida cu ce am eu acolo.

Il voi verifica si cu motorul pornit; verificarea a fost cu motorul oprit.... Oricum, ultima oara nivelul era peste plasticul negru cu nivelul optim sad.gif dar asa nu am mers cu ea. Cand am testat-o era chiar la/pe bila de sus.

l.e. - se pare ca ar fi din selector (adica levierul/muştiucul/maneta din cabina) si cablul care se leaga la cutie din el. Practic ar rebui reglat corect (in bord arata corect, dar in fapt nu face nimic...ciudat).
10 pucte: Mai departe trebuie completat uleiul pana la maxim, dar cum îmi dau seama cum se completeaza a.î. să ajungă nivelul la maxim şi nu peste??

Mai sunt cauze si efecte, dar sunt cam demoralizat...

....Deschis la sugestii.....
bartro
QUOTE (CRM112 @ May 15 2008, 02:40 PM) *
Castrol TQ-D era uleiul.

M-am uitat pe .pdf si m-am mai linistit putin ca erau foarte putine situatiile unde se recomanda "repair gearbox" care sa coincida cu ce am eu acolo.

Il voi verifica si cu motorul pornit; verificarea a fost cu motorul oprit.... Oricum, ultima oara nivelul era peste plasticul negru cu nivelul optim sad.gif dar asa nu am mers cu ea. Cand am testat-o era chiar la/pe bila de sus.

l.e. - se pare ca ar fi din selector (adica levierul/muştiucul/maneta din cabina) si cablul care se leaga la cutie din el. Practic ar rebui reglat corect (in bord arata corect, dar in fapt nu face nimic...ciudat).
10 pucte: Mai departe trebuie completat uleiul pana la maxim, dar cum îmi dau seama cum se completeaza a.î. să ajungă nivelul la maxim şi nu peste??

Mai sunt cauze si efecte, dar sunt cam demoralizat...

....Deschis la sugestii.....

Sorry, am scris D sau N, trebuie sa fie P sau N. Am impresie ca cand merge motor, iti arate mai putin pe joja decat cand merge.
Deci e posibil sa nu ai destul de ulei in cutie. Asta ar si explica de ce merge mai prost dupa ce ai mai scos ulei pentru ca ai crezut ca esti peste nivel.
Ulei se completeaza cat un pic si apoi verificare cu joja pana e la max..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.